Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Qashqai napęd 4WD


Gość gosik.wroc
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Strider, u mnie te drgania przy przyśpieszaniu nie są zbyt dyskretne, nawet ktoś kto się nie zna to je zauważy :/

No, a przy hamowaniu z większych prędkości uczucie jest takie jako koła miały odpaść.

 

horte, miałeś z tym już problem jakiś? Czym się objawiał?

 

Na zagranicznych forach piszą, że to może być przegub półosi, albo łożyska. 

Po nowym roku chyba wybiorę się do ASO żeby nie wymieniać zawieszenia po kawałku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Byłem dziś w ASO. Diagnoza - krzyżak tylni na wale napędowym.

Niestety zintegrowany jest z wałem, więc 6300 zł za nowy wał :/

 

Czy ktoś zna w okolicach Krakowa kogoś kto by się zajmował regeneracją takich rzeczy? Albo miał do sprzedania wał po taniości?

 

Edit: I czy te wały wszystkie będą takie same? Od diesla będzie również pasował?

Edytowane przez Biotyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłeś u siebie? W Krakowie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, w zakładzie E.Zuba (http://ezuba.pl/kontakt/), bo miał na różnych stronach pozytywne opinie.
Z szefem się ciężko rozmawia, bo głównie milczy i klient ma wrażenie, że mu przeszkadza w rozmyślaniu nad czymś ważnym :) , ale pracownicy wyglądają już na fachowców i chyba robią dobrą robotę.

Nawet się samochodem przejechali przed odbiorem żeby się upewnić że problem wibrowania został wyeliminowany. Na razie jestem zadowolony z usługi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy podczas normalnej jazdy na suchej, równej nawierzchni (2WD lub AUTO) wał napędowy cały czas się kręci? Załączanie napędu następuje w tylko sprzęgle wielopłytkowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość nindustrialny

A ja mam pytanie , nigdy wczesniej nie uzytkowalem auta z 4x4. Mam w swojej kaszce to pokretlo z boku. Czy przelaczyc naped mam jak silnik dziala czy mam wylaczyc silnik i tylko przekrecic kluczyk do polowy ale nie wlaczac silnika? Wiem. dziecinne ale wole zapytac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość nindustrialny

Dzieki. Zassalem jakiegos manuala i tam bylo tylko napisane ze np nie mozna wlaczac 4x4 jak 2 przednie kola sa na sliskiej nawierzchni a 2 na twardej suchej. I tak dalej. 


Dziwna sprawa. Bylem dzisiaj na przegladzie techniczym . Na pokretle mam ustawione 2WD czyli tylko na przednie. A facet z warsztatu mowi ze podczas badania naped nie wypina sie. 

NIe wiem o co chodzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam wszystkich :-)

Aby rozwiać wątpliwości na temat działania poszczególnych trybów (oraz ESP i kontroli trakcji), zapraszam do Rzeszowa na testy na rolkach wolnobieżnych. Test oczywiście nic nie kosztuje, poza zgodą na umieszczenie nagrania na yt i forum :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Aktualizacja linków - testy na rolkach:

Kia Sportage AWD vs Nissan Qashqai All Mode 4x4-i:
 
Nissan Qashqai All Mode 4x4-i vs Suzuki S-Cross All Grip Select:
 
Audi Q5 Quattro vs Nissan Qashqai All Mode 4x4-i vs Kia Sportage AWD vs Suzuki SX4 S-Cross All Grip Select:
Edytowane przez vavoom
  • Upvote 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już pytałem na YT kiedy szansa na coś z haldexem ?

 

i z innej beczki: czy właściciele QQ z 4x4 na przeglądzie wjeżdżają na rolki w celu sprawdzenia hamulców ? żona pojechała w lipcu (za wczasu jej ustawiłem 2WD) i uprzedziłą, że 4x4, ale diagnosta w ogóle nie słuchał, że 4x4 i wjechał na rolki, a jak pojechałem Paskiem 4motion 3dni temu (do innego) to koleś w ogóle odpuścił i mówił, że autami 4x4 nie robi testów hamowania na rolkach "bo napęd"

 

Teoretycznie hamowanie sprawdzają na luzie, więc napęd rozpięty nie, czyli nie powinno być kuku ? :rolleyes2:

Edytowane przez maniujr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co z Haldexem jest Skoda, jakieś dwa tygodnie temu wrzuciłem test Superba na trzech rolkach.

Co do przeglądu - zależy jaka stacja diagnostyczna, nowsze urządzenia same wykrywają 4x4 i po prostu kręcą kołami w przeciwne strony. Nie wiem jak to działa w przypadku LSD na osiach, pewnie trzeba podkładać rolki, ale tyczy się to garstki aut...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(za wczasu jej ustawiłem 2WD) i uprzedziłą, że 4x4, ale diagnosta w ogóle nie słuchał, że 4x4 i wjechał na rolki, a jak pojechałem Paskiem 4motion 3dni temu (do innego) to koleś w ogóle odpuścił i mówił, że autami 4x4 nie robi testów hamowania na rolkach "bo napęd"

pierwszy diagnosta nie sluchal Twojej zony bo znal sie na rzeczy, drugi jakby slabiej

nie bada sie na rolkach do tego nie przystosowanych aut z permanentnym napedem na 4 kola (np. Subaru Forester), w autach gdzie naped mozna 'rozpiac' nie ma przeszkod do takiego badania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszy diagnosta nie sluchal Twojej zony bo znal sie na rzeczy, drugi jakby slabiej

nie bada sie na rolkach do tego nie przystosowanych aut z permanentnym napedem na 4 kola (np. Subaru Forester), w autach gdzie naped mozna 'rozpiac' nie ma przeszkod do takiego badania

 

miałem 2szt Imprezy (GT99 i WRX hawkeye) i w sumie olśniło mnie dopiero jak to pisałem, że skoro napęd jest dołączany, a nie stały, to test na rolkach jak jest na N to nie powinno być problemu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

W jaki sposób dołączany jest napęd na tylną oś? Haldex nie, więc jakieś sprzęgło? Gdzie ono się znajduje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sprzęgło elektromagnetyczne o nazwie EMCD, produkowane przez GKN Driveline. Podobnie jak Haldex, znajduje się na końcu wału napędowego, przed tylnym mechanizmem różnicowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info. Jak z wymianą oleju w skrzyni biegów, skrzyni zdającej napęd na tylną oś (to ten sam obieg) i w tylnym moście. W instrukcji nie ma słowa o wymianie, tylko kontrola poziomu. Jaki olej zastosować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na Nissanach niestety, ale skrzynia zdająca napęd to nie ten sam obieg co skrzynia biegów.

Konkurencja stosująca to samo sprzęgło zaleca 75W90, 80W90 lub 75W85. Skrzynia (transfer) mieści do litra oleju, podobnie tylny dyfer (wraz ze sprzęgłem).

Edytowane przez vavoom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, wiem już jaki olej, bo w instrukcji jednak napisali. Ale jak często wymieniać, to już ani słowa. Mam niecałe 90 tys. km. Wymieniać czy nie? Myślę, że jeśli już, to w pierwszej kolejności w tylnym moście. Tam jest mokre sprzęgło, które wymaga dobrego oleju. Ale w skrzyni czy w rozdzielaczu? Chyba nie ma sensu.

Edytowane przez cezzar1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konkurencyjne japońskie marki jak Suzuki czy Mitsubishi, bazujące na tym samym EMCD zalecają wymianę oleju w sprzęgle napędu/tylnym dyferencjale oraz skrzyni rozdzielczej mniej więcej co 80-90 tys. km. Mazda znowu podaje, że nie podlega wymianie.

Biorąc pod uwagę, iż do jednego i drugiego podzespołu wchodzi śladowa ilość oleju, to chyba nie ma na czym oszczędzać.

Jak jest ze skrzynią biegów - nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem olej w skrzynce rozdzielczej-(0,4l) i tylnim moscie(0,6l) po 94tyś km.Olej wlałem SHELL SPIRAX S3 80w-90. Myśle,że warto,zapłaciłem za wszystko 80zł.


Dobra, wiem już jaki olej, bo w instrukcji jednak napisali. Ale jak często wymieniać, to już ani słowa. Mam niecałe 90 tys. km. Wymieniać czy nie? Myślę, że jeśli już, to w pierwszej kolejności w tylnym moście. Tam jest mokre sprzęgło, które wymaga dobrego oleju. Ale w skrzyni czy w rozdzielaczu? Chyba nie ma sensu.

u mnie w skrzynce rozdzielaczowej olej wygłądał na bardziej przepracowany anizeli w tylnim moscie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Olej w skrzyni rozdzielczej, skrzyni oraz dyfrze można zmieniać. Mechnicy zazwyczaj śmieją się w nos "a kto to Panie robi......" albo "dzieje się coś?....".

 

Ja się uparłem i poprosiłem o zmianę w swoim T31. Dostęp jest podobno dobry, zmiana nie jest tożsama z zmianą w silniku - on sam nie wycieka, trzeba mu pomóc - do tego potrzebny jest narzędź i jakiś kanał/podnośnik. Na parkingu małe szanse samemu - więc odradzam.

 

Jeszcze jedno, napęd 4wd nieużywany powoduje to że rdzewieje/zachodzi brudem. Mechanik radził od czasu do czasu na _miękkim podłożu_ zrobić kilka ósemek z właczonym LOCKiem. Pozwoli to utrzymać mechanizm w sprawności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...