Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Sprzęgło krótkie i nie odbija pedał


Stefanopulus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem Kamraten ;)

Coś się podziało ze sprzęgłem.

Sprzęgło nadal wysprzęgla, ale ma baaaardzo mały skok, dosłownie kilka centymetrów między pozycją sprzęgnięte, a wysprzęglone.

 

Pedał sprzęgła nie odbija do końca i trzeba zawinąć go kapciem żeby wrócił do normalnej pozycji (z tym, że ten ekstra zakres ruchu nie ma wpływu na wysprzęglenie)

 

Czy macie jakieś sugestie co to może być?

 

Dodatkowa informacja.

Kilka dni temu jak jeszcze odbijało normalnie, słychać było lekkie bicie (minimalne i nie wiem czy to nie wyobraźnia kierowcy) gdy był na luzie, po wysprzęgleniu było cicho. Biegi wchodzą gładziutko chociaż czasami wsteczny na dwa razy (baaardo rzadko).

 

Zastanawiam się też czy to nie jakaś glina gdzieś w mechanizmie bo Tyran jest uciorany po kąpielach błotnych (takich po kostki ale z rozbryzgiem ;))) )

 

Dzięki za wszelkie porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy podstawa pedału sprzęgła nie padła dosyć często pękały a druga sprawa to pękały czasami łapy sprzęgła albo wysprzęglik sie poluzował przy skrzyni (mało pawdopodobne - poluzowanie - ale warto zobaczyć).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podreguluj sprzęgło i zobacz na efekty. Nad pedałem masz regulację, wydłuż odrobinę trzpień pompy, tak aby był jeszcze luz na pedale. Potrzebujesz tylko kluczyka płaskiego 12mm.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

 

Najprawdopodobniej jest zmurszały przewód elastyczny przy wysprzęgliku, rozwarstwia się w środku blokując przepływ płynu hamulcowego. Przy wciskaniu jest duże ciśnienie więc wysprzęgla, a z powrotem już się blokuje i nie chce wracać. Miałem to samo, pierwsze wracał z opóźnieniem potem musiałem podciągać go stopą, a na końcu został w podłodze i już nie wrócił. Po wymianie przewodu dolegliwości ustąpiły. Czas od wystąpienia pierwszy raz tego objawu aż do całkowitego zablokowania to w moim przypadku dwa tygodnie.

 

Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

 

Najprawdopodobniej jest zmurszały przewód elastyczny przy wysprzęgliku, rozwarstwia się w środku blokując przepływ płynu hamulcowego. Przy wciskaniu jest duże ciśnienie więc wysprzęgla, a z powrotem już się blokuje i nie chce wracać. Miałem to samo, pierwsze wracał z opóźnieniem potem musiałem podciągać go stopą, a na końcu został w podłodze i już nie wrócił. Po wymianie przewodu dolegliwości ustąpiły. Czas od wystąpienia pierwszy raz tego objawu aż do całkowitego zablokowania to w moim przypadku dwa tygodnie.

 

Powodzenia!

 

azm-61: ile taki przewód kosztuje? Możesz polecić jakiś sklep z częściami?

 

Wszystkim komentującym dziękuję z informacje. Obym zdążył dotrzeć do domku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie szukałem oryginału, poszedłem do pierwszego lepszego sklepu i kupiłem taki przewód, ( ok. 10 zł.) który najbardziej mi pasował. Do tego kilka redukcji i złączek i jakoś to połączyłem. Minęło już 5 lat jak na tym jeżdżę.

Gdzieś mam jeszcze ten stary więc jeśli chcesz to mogę podać Ci wszystkie wymiary jego. Nie jest to nic specjalnego, typowe końcówki (z jednej damska, a z drugiej męska) więc jeśli popytasz w sklepie to na pewno coś dopasujesz od innego auta.

Nie wykluczaj informacji od innych osób ja nie gwarantuję Ci, że właśnie to się przytrafiło choć w moim też to wystąpiło jak miał 9 lat.

 

Pozdrawiam

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

azm-61: Dzięki, sprawdzę dziś i zobaczę czy to to ;)

 

[ Dodano: Pią 29 Maj, 2009 15:07 ]

No i się porobiło, wczoraj się samo naprawiło, a dziś rano pedał sprzęgła całkowicie wpadnięty ;( i kiszka nie wysprzęglił...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

 

Dzisiaj znalazłem ten przewód.

Przepraszam, ale wprowadziłem Cię w błąd, ten przewód ma z jednej strony oczko na śrubę wkręcaną w wysprzęglik, a z drugiej strony końcówkę z montażem zabezpieczenia, a w tej końcówce jest wewnętrzny gwint M10x1- czyli typowa końcówka do mocowania przewodu na sztywno z blaszkowym zabezpieczeniem.

Jeśli chcesz to jutro rano zrobię zdjęcie i podam Ci adres abyś mógł go obejrzeć lub wyślij mi maila to wyślę zdjęcia na Twój adres.

Długość całkowita jego to 270 mm. Otwór oczka pod śrubę fi 10.

Od tamtego czasu robiłem wiele przewodów i coś mi się już pomieszało z tymi przewodami. Zasugerowałem się innym przewodem i tak Ci podałem.

Teraz już jest dobrze bo nawet wszedłem pod samochód i wszystko sprawdziłem.

 

Jeszcze raz przepraszam za pomyłkę.

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak okazało się, że jest to pęknięty przewód wysprzęglika.

Teraz pytanie jaki zamiennik najlepiej pasuje od jakiego innego wehikułu? :)

 

Dzięki bardzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

 

Dzisiaj odwiedziłem kilka sklepów w sprawie tego przewodu i oto wiadomości.

 

Nasz oyginał dla przypomnienia ma 27 cm długości całkowitej - z jednej strony oczko na śrubę M10 z drugiej zaś gniazdo z gwintem M10x1.

 

Opel Rekord od roku 1982 - 48 cm długość całkowita, symbol CD601, cena 31,26 zł.

Daewoo Tico - przód - 47 cm długość całkowita, 23,70 zł.

Mazda 626 - 48 cm długość całkowita, cena ok.35 zł.

Te trzy przewody mają dodatkowe metalowe mocowanie na 1/3 długości przewodu, akurat to w niczym nie przeszkadza ale przewody są trochę długie choć w ostateczności można je założyć bez przeróbek.

Następnie:

Skoda 105 - przewód tylny hamulcowy, 45 cm (bez dodatkowych mocowań na środku więc już lepiej) 17-18 zł. Trochę długi ale już względny.

No i w końcu Fiat 126P przedni hamulcowy przewód - długość taka sama jak w Terrano ale gwint w końcówce M10x1,25 a nam potrzebny jest M10x1 do tego przewodu można dokupić redukcję mosiężną z gwintu M10x1,25 na gwint M10x1. Przewód kosztuje 12 zł., a ta redukcja 8 zł. więc cały zestaw to zaledwie 20 zł. Dla porównania w sklepie internetowym przewód do Terrano to wydatek ponad 100 zł.

Ten pierwszy przewód do Opla Rekorda to chyba wyjątek, obecnie podobno Ople, Fordy i VW mają końcówki ze skokiem gwintu 1,25 więc nie pasują.

 

Nie odwiedzałem jeszcze sklepów z częściami do japońców, tam prędzej powinno się coś dopasować, podobno mają skok gwintu w przewodach hamulcowych 1 mm. W końcu Terrano to ich brat.

Stefanopulus widzę, że jesteś z Krakowa więc tam na pewno coś dostaniesz, a nie wykluczone, że nawet oryginał. W Toruniu jest dużo biedniej z wieloma rzeczami. Jeśli jednak nie chcesz gonić po sklepach, a interesuje Cię rozwiązanie z Fiatem 126P za 20 zł. to daj znać, a ja kupię jutro ten przewód od malucha wraz z redukcją i jeszcze jutro go wyślę listem poleconym priorytetowym więc będziesz go mieć góra za dwa dni.

Dla mnie to nie problem, chętnie jeszcze tak pomogę.

 

Umieściłem tę wiadomość specjalnie na forum aby inni użytkownicy mieli już gotowe rozwiązanie problemu z przewodem elastycznym sprzęgła w Terrano jak i w bliźniaczym Mavericku.

Może jeszcze dorzucę w przyszłości zdjęcie jak ten wynalazek ( redukcja) wygląda.

 

 

Uwaga użytkownicy Terrano i Mavericków

 

 

Rozwiązania, które opisywałem mają zastosowanie przy wcześniejszych modelach. W nowszych samochodach ten przewód już jest trochę inny.

 

Powodzenia w naprawianiu swoich maszyn.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

azm-61: Dzięki, dzięki i raz jeszcze wielkie dzięki. Słuchaj jeśli mógłbyś odpalić aukcję na Allegro albo Świstaku to będę wdzięczny po 1000 kroć, a jak będę w okolicy to zjawiam się z ramką bronka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tasior1000

witam wszystkich

 

mianowicie chcialem dzisiaj podregulowac sprzegielko poniewaz lekko juz sie slizgalo....zeby bylo wygodniej rozlaczylem pompke sprzegla od pedalu okazalo sie ze miejsce do przytrzymania sruby od pompki sprzegla bylo wyslizgane przez poprzedniego wlasciciela...to jak by bylo tego malo ze robota na marne to musialo zaczac padac;/ po szybkim zlozeniu ku mojemu zdziwieniu pedal sprzegla wbil sie w podloge i przestal odbijac a zarazem stracilem sprzeglo i o wlasnych silach moj tyran I juz sam pod dom nie wrocil.pierwsze co zauwarzylem sruba jak mozna tak nazwac ta czesc pompki sprzegla ktora mocujemy do pedalu byla cala w plynie chamulcowym...dolalem do zbiorniczka od pompki i po 5min roszania pedalem zero reakcji dalej w podlodze........mial juz ktos z was taka sytuacje??czy to pompka sprzegla padla??czy cos innego.

z gory dziekuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po szybkim zlozeniu ku mojemu zdziwieniu pedal sprzegla wbil sie w podloge i przestal odbijac a zarazem stracilem sprzeglo

Baca też się zdziwił jak spadł z gałęzią, którą podcinał. :D

Jeśli sprzęgło się zaczyna ślizgać to po prostu jego koniec. W tych mniejszych autach ze sterowaniem linkowym można liczyć na to, że jest podparte i ta regulacja coś tam daje jeszcze na trochę.

pierwsze co zauwarzylem sruba jak mozna tak nazwac ta czesc pompki sprzegla ktora mocujemy do pedalu byla cala w plynie chamulcowym
(ja piszę przez 'h').

Nawet jeśli jest wyciek to mogą być problemy z nie wyłączaniem sprzęgła, ale nie będzie się ślizgało.

Także zanosi się na wyjmowanie skrzyni i spokojne złożenie pompy na nowych uszczelkach. :)

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj!

 

Poczytaj trzeci temat od góry - Sprzęgło krótkie i nie odbija pedał podświetlony innym kolorem, tam pisałem co może być jeszcze jeśli pedał sprzęgła jest w podłodze i nie chce wracać - może i u Ciebie wystąpiła ta usterka. Jeśli to faktycznie przewód nie ma już drożności to napisz do mnie maila, a wyślę Ci zdjęcie jak można oryginał zamienić innymi tanimi częściami, oryginalny przewód kosztuje bardzo dużo.

Piszesz jeszcze, że cieknie od wewnątrz pompka sprzęgła więc raczej jest do wymiany lub regeneracji. Ponadto jeśli cieknie to mogła z braku płynu się zapowietrzyć i z tego też powodu nawet po 5 minutach ruszania pedałem sprzęgła nadal go nie masz. Na skrzyni biegów jest wysprzęglik w którym jest odpowietrznik (po drodze z pompki sprzęgła do wysprzęglika też jakiś jeszcze odpowietrznik powinien być), spróbuj pierwsze odpowietrzyć układ.

Jeśli pedał w ogóle nie chce sam wrócić do góry lub po podciągnięciu go ręką do góry nie da się już go wcisnąć ponownie to raczej stawiam jednak na tę pierwszą usterkę. Z tego co zauważyłem występuje ona dość często w starszych modelach. Widać przewody hydrauliczne elastyczne są dość marnej jakości choć z założenia takie przewody powinno się wymieniać co kilka lat więc swoją normę wytrzymują.

 

Pompkę sprzęgła jeśli cieknie można dostać w Inter Cars: http://moto.sklep.pl/

Nissan/Terrano I/model/Układ napędowy/Sprzęgło/Sterowanie sprzęgła - Pompa/Wysprzęglik sprzęgła

Dla przykładu:

1. pompka sprzęgła z tańszych

BGF = 67,17 zł

LPR = 90,90 zł

SANYCO = 60,74 zł

2. Wysprzęglik sprzęgła

TRW = 78,51 zł

3. Zestaw naprawczy pompy sprzęgła

AUTOFREN SEINSA

D1-100 = 15,30 zł

4. Zestaw naprawczy wysprzęglika

AUTOFREN SEINSA

D3134 = 13,85 zł >9

D3135 = 14,27 zł

 

Powodzenia w zlokalizowaniu usterki.

 

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tasior1000

witam ponownie i dziekuje za odpowiedzi.

 

sytuacja wyglada tak ze przewod dochodzacy do pompki sprzegla jest sztywny a nie elastyczny wiec chyba nie bedzie to jego wina.pomiedzy pompka a wysprzeglikiem przy tym dziwnym bajerze jak i przy wysprzegliku odpowietrzalem i nic to nie dalo...wysprzeglik byl suchy i normalnie chodzi.a pedalem od sprzegla moge ruszac reka do woli i nic zero oporu.moze tak wczesniej pedal sprzegla dzialal 60% jego ruchu dlatego chcialem podkrecic ale dzialal i odbijal normalnie i elegancko biegi wchodzily...a co do plynu "hamulcowego"fakt zrobilem blad ortograficzny i jezeli kogos urazilem przepraszam;p a plyny eksploatacyjne dosc czecto sprawdzam i fakt po pol roku urzytkowania auta musialem dolewac go do pompki kutke...we wtorek przejde sie do sklepu i zobaczymy co sie okaze po wymianie pompki.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
witam ponownie i dziekuje za odpowiedzi.

 

sytuacja wyglada tak ze przewod dochodzacy do pompki sprzegla jest sztywny a nie elastyczny wiec chyba nie bedzie to jego wina.pomiedzy pompka a wysprzeglikiem przy tym dziwnym bajerze jak i przy wysprzegliku odpowietrzalem i nic to nie dalo...wysprzeglik byl suchy i normalnie chodzi.a pedalem od sprzegla moge ruszac reka do woli i nic zero oporu.moze tak wczesniej pedal sprzegla dzialal 60% jego ruchu dlatego chcialem podkrecic ale dzialal i odbijal normalnie i elegancko biegi wchodzily...a co do plynu "hamulcowego"fakt zrobilem blad ortograficzny i jezeli kogos urazilem przepraszam;p a plyny eksploatacyjne dosc czecto sprawdzam i fakt po pol roku urzytkowania auta musialem dolewac go do pompki kutke...we wtorek przejde sie do sklepu i zobaczymy co sie okaze po wymianie pompki.

pozdrawiam

 

Tasior: A czy masz płyn? Zobacz w zbiorniczku przy tabliczce znamionowej? Zerknij tez tutaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tasior1000

witam

w sobote w koncu dostalem odpowiednia pompke sprzegla w sklepie bo tak mi dobierali ja ze ogolnie mialem 5-ć pompek z za krotkim trzpieniem co do pedalu przyczepiamy.grunt ze 6-ta pasowala bo juz wiecej mozliwosci nie bylo;p jeszcze zostalo drobne wyregulowanie ale nareszcie dziala:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość dhaeraow

A jak to wszystko się ma do terano 1?

 

Ostatnio dwa razy mi "wpadł" pedał sprzęgła. Odbił na 2-3 cm, jak podniosłem nogą to chodził normalnie. Zdarzyło sięto przy wysprzęglaniu wstecznego, ale nie wiem czy to jakaś reguła czy przypadek. Ponadto zauważyłem wyciek, kapie olej i skrzynia jest mokra w okolicach korka (zapewne tam spływa skądś).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam!

 

Ma ktoś może zdjęcia poglądowe dzięki którym dostanę się do zaworka do odpowietrzenia sprzęgła.

 

Z samej instrukcji wiem, jak on wygląda, ale nie wiem gdzie go szukać...

 

Niedawno wymieniałem sprzęgło i teraz pojawiła mi się taka właśnie usterka z pedałem sprzęgła. Jeszcze nie wiem co jest przyczyną, ale zanim wezmę się do wymiany przewodu lub pompy chciałbym sprawdzić najprostsze rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj "Kowal"

 

Jeden zaworek masz na ścianie grodziowej silnika między filtrem paliwowym, a silnikiem. Drugi jest na wysprzęgliku przy skrzyni biegów przy łapie sprzęgła. Na zdjęciach jest to dobrze widoczne.

W późniejszych modelach jest trochę inaczej, a mianowicie pierwszy zaworek jest umieszczony na krótkim przewodzie (sztywnym) odchodzącym od trójnika przewodu elastycznego na ramie samochodu. Tego trójnika nie ma we wcześniejszych modelach.

 

Powodzenia

post-21823-1272697162,8245_thumb.jpg

post-21823-1272697198,4465_thumb.jpg

Edytowane przez azm-61
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki Azm-61.

 

Dziś rano okazało się, że sprzęgło wpadło prawie do końca, nie mogę wrzucić biegu i nie dojadę na kanał.

Nie wiem czy mogło się, aż tak zapowietrzyć?

 

Teraz to mogę go jedynie dopchnąć do warsztatu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj 'Kowal"

 

Właśnie ten temat poczytaj sobie od początku. Może w nim znajdziesz lekarstwo na usterkę w Twoim samochodzie.

 

Powodzenia.

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...