Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

- - - - -

czy do QQ można zamontować LPG?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_GT-3000

Gość_GT-3000
  • Goście

Napisano 04 lipiec 2009, 20:30

zastanawiam się nad kupnem QQ i montażem LPG jeśli to nie stworzy problemów eksploatacyjnych -interesuje mnie silnik 2,0 140KM ewentualnie 1,6

proszę o konkretne informacje a nie subiektywne oceny typu:"..gaz to syf.." itp

dziękuję wszystkim za fachowe wypowiedzi
  • 0

Reklama

#2 Gość_pikus75

Gość_pikus75
  • Goście

Napisano 04 lipiec 2009, 21:17

O sensie instalacji się nie wypowiadam, ale na Twoim miejscu szukałbym przede wszystkim modelu używanego. W nowym instalacja = brak gwarancji - nie słyszałem aby nissan montował LPG w salonach dealerskich (jak robi to np. skoda).

Zagazować się na pewno da - w benzynie nie ma bezpośredniego wtrysku. Pytanie ile kosztowałaby instalacja? Poza tym do takich zabaw to raczej lepiej pomyśleć o wersji 2.0.
  • 0

#3 Gość_GT-3000

Gość_GT-3000
  • Goście

Napisano 04 lipiec 2009, 21:49

mam chęć kupić 2-3latka z silnikiem 2,0 -czy ten silnik to nowsza konstrukcja (do QQ)czy może już była montowana w innych starszych modelach nissan?
a mam dużo jeżdżenia -rocznie ok 30-40tys km dlatego zależy mi na niższych kosztach a boję się diesla jak QQ będzie już po gwarancji...(dwumas,wtryski,filtr cząsteczek stałych itp)

instalacja IV generacji to koszt ok 3000zł brutto i wraca się po 6 miesiącach (15kkm)w moim przypadku.
  • 0

#4 Gość_pikus75

Gość_pikus75
  • Goście

Napisano 05 lipiec 2009, 08:40

Z tego co wiem, jest to nowa konstrukcja - wcześniej nie występowała w innych Nissanach.

Ale nie powinna robić problemów z zagazowaniem - nie jestem specjalistą, ale z tego co się orientuję problemy są w tej chwili głównie z silnikami z wtryskiem bezpośrednim np. VW TSI.

Przy takim profilu użytkowania, to Twój pomysł ma duży sens :)
  • 0

#5 Gość_GT-3000

Gość_GT-3000
  • Goście

Napisano 05 lipiec 2009, 21:45

jeśli w QQ silnik 2,0 jest taki sam jak QQ+2 to wyczytałem że poza konstrukcją aluminiową ma :
-wielopunktowym wtryskiem,
-zmienne fazy rozrządu
-układ bezstopniowego sterowania pracą wałków rozrządu
-filtr DPF

czy ten DPF może być przeszkodą dla LPG?
  • 0

#6 doclublin

doclublin

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 6 postów

Napisano 05 lipiec 2009, 22:07

Filtr DPF jest tylko w silnikach diesla.
  • 0

#7 Gość_GT-3000

Gość_GT-3000
  • Goście

Napisano 08 lipiec 2009, 09:26

znalazłem opis że 2,0 benzyna ma filtr DPF: link

"......Recyrkulacja gazów wydechowych (EGR) powoduje kontrolowany wzrost temperatury w komorze spalania zmniejszając ilość szkodliwych substancji w spalinach (NOx) i sprawiając, że silnik jest bardziej przyjazny dla środowiska. Benzynowy silnik 2.0 jest również standardowo wyposażony w filtr DPF..........."
  • 0

#8 qashqai-b

qashqai-b

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 36 postów

Napisano 19 lipiec 2009, 22:29

Looknijcie na odpowiedź z forum AC. Spece na codzień montują instalcje STAG.
GAZ

:)
  • 0

#9 Gość_Marian

Gość_Marian
  • Goście

Napisano 23 lipiec 2009, 22:07

znalazłem opis że 2,0 benzyna ma filtr DPF: <a href="http://www.4x4.v10.p...elu,10478.html" target="_blank">link</a>

"......Recyrkulacja gazów wydechowych (EGR) powoduje kontrolowany wzrost temperatury w komorze spalania zmniejszając ilość szkodliwych substancji w spalinach (NOx) i sprawiając, że silnik jest bardziej przyjazny dla środowiska. Benzynowy silnik 2.0 jest również standardowo wyposażony w filtr DPF..........."

Ten cytat dotyczy silnika 2.0 DCI czyli diesla od Renault. Przeczytaj uważnie.
DPF to filtr cząstek stałych czyli po prostu sadzy.
  • 0

#10 kristo

kristo

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 557 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:MR20DE

Napisano 28 lipiec 2009, 13:32

jak ktoś ma lpg to niech się pochwali i podzieli wrażeniami
  • 0

#11 Gość_GT-3000

Gość_GT-3000
  • Goście

Napisano 30 lipiec 2009, 15:01

rozmawiałem z Panem z salonu Nissan na temat LPG-usłyszłem:

-Nissan na razie nie prowadzi polityki montowania LPG w autach
-przy zamontowaniu instalacji tracimy gwarancję na:Silnik,Układ zasilania paliwem,Układ wydechowy

-pozostałe rzeczy w aucie mają normalną gwarancję Nissana

zdziwiło mnie to że jest pełna gwarancja na zawieszenie a co do przeniesienia napędu tylko tarcz sprzęgłowa nie podlega gwarancji-natomiast docisk,wysprzęglik i dwumas (uzyskał info że kosztuje ok 4-5tyś zł dla 2,0 DCI) są na pełnej gwarncji-więc dieslem można śmigać przez 3 lata a później to się modlić by dwumasówka nie padła.
Oczywiście klocki,tarcze hamulcowe,pasek wielorowkowy też nie podlegają gwarancji.

Ten Pan potwierdził że zdarzają się problemy z DPF-lubi się zapchać jak ktoś jeździ tylko po mieście z małą dynamika i wtedy klient musi jechać na serwis i płaci dodatkowo za wymianę oleju w silniku.....dlatego po tej rozmowie mam dalej obawy na temat diesla i pewnie zostanie benzyna + LPG

uzyskałem informację że 1,6 jest udaną jednostka stosowana w micrze i nie ma z nim problemów,co do 2,0 dopiero od 2lat są w produkcji i auta mają przebiegi max 80kkm -więc usterki jeszcze się nie pojawiły,dlatego nie ma konkretnej opinii w serwisach

informacje z salonu Nissana - Rzeszów ul.Rejtana
  • 0

#12 Gość_GT-3000

Gość_GT-3000
  • Goście

Napisano 30 lipiec 2009, 15:07

Ten cytat dotyczy silnika 2.0 DCI czyli diesla od Renault. Przeczytaj uważnie.
DPF to filtr cząstek stałych czyli po prostu sadzy.


przecież pisze czarno na białym że benzynka ma filtr DPF-na to wygląda że jest tam błąd w tym artykule i powinno być że ma EGR ...a nie filtr DPF
taki obszerny artykuł i taka wpadka redakcyjna :)
  • 0

#13 Gość_pumba

Gość_pumba
  • Goście

Napisano 30 lipiec 2009, 15:45

zdziwiło mnie to że jest pełna gwarancja na zawieszenie a co do przeniesienia napędu tylko tarcz sprzęgłowa nie podlega gwarancji-natomiast docisk,wysprzęglik i dwumas (uzyskał info że kosztuje ok 4-5tyś zł dla 2,0 DCI) są na pełnej gwarncji-więc dieslem można śmigać przez 3 lata a później to się modlić by dwumasówka nie padła.
Oczywiście klocki,tarcze hamulcowe,pasek wielorowkowy też nie podlegają gwarancji.


ciekawe jak np. z wtryskiwaczami i turbo

uzyskałem informację że 1,6 jest udaną jednostka stosowana w micrze i nie ma z nim problemów


Raczej w Note a nie w Micrze. No i to wcale nie znaczy że ten sam silnik musi sprawdzać się w różnych autach.
  • 0

#14 Gość_chris_voyager

Gość_chris_voyager
  • Goście

Napisano 30 lipiec 2009, 23:08

zastanawiam się nad kupnem QQ i montażem LPG jeśli to <b>nie stworzy problemów </b>eksploatacyjnych -interesuje mnie silnik 2,0 140KM ewentualnie 1,6

proszę o konkretne informacje a nie subiektywne oceny typu:"..gaz to syf.." itp

<b>dziękuję wszystkim za fachowe wypowiedzi</b>

Miałem przyzwoitą instalację gazową w Almerze Tino 1.8. Auto zachowywało sie bez zarzutu do czasu kiedy nie zacząłem nim jeździć w dalsze trasy autostradowe (Chorwacja, Włochy) - tylko tam mogłem utrzymywać dużą prędkość - 140-150km/h przed dłuższe oddcinki - dopiero wtedy wyszły niekorzystne efekty stosowania gazu - za wysoka temoeratura spalania powodowała szybkie zużywanie sie oleju (nadpalony olej było widać na miarce oleju w jej górne części w okolicach głowicy) - jego duże straty (1l/1000km) oraz szybkie zuzywanie się katalizatora. Innych efektów ubocznych nie zauważyłem - na gazie zrobiłem 80.000 km. Poprzednio miałem NISSANA Praire 2.4l benzyna + gaz 100.000km i żadnych tego typu efektów nie było - żadnego brania oleju po 230.000 km kiedy go sprzedałem. Więc chyba im nowszy silnik tym gorzej. Polecam więc DCI - nie ryzykował bym z gazem do nowego QQ mimo że miałem już cztery auta na LPG
  • 0

#15 kristo

kristo

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 557 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:MR20DE

Napisano 29 październik 2009, 14:02

pozwolę sobie odświeżyć temat:Czy nikt się jeszcze nie odważył na zainwestowanie w LPG?
  • 0

#16 mdzalewscy

mdzalewscy

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 350 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Marki

Napisano 09 listopad 2009, 21:26

pozwolę sobie odświeżyć temat:Czy nikt się jeszcze nie odważył na zainwestowanie w LPG?


pojawi się tego sporo, na razie auto dość nowe więc właściciele w salonie kupują jak mało jeżdżą benzyniaka jak więcej to ropniaka, nie długo zaroi się od używek i wtedy będą montować LPG.

Silnik 2.o to seria MR montowana również w Renault

gaz da się we wszystkim zamontować nawet w dieslu, przykładem są tu wózki widłowe diesle przerobione na gaz

jakiś czas temu montaż gazu do aut FSI było magią, a dzisiaj do VW/AUDI/SKODY FSI i Alfy JFS montuje już gaz i to działa dobrze

Użytkownik mdzalewscy edytował ten post 09 listopad 2009, 21:32

  • 0

#17 kristo

kristo

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 557 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:MR20DE

Napisano 10 listopad 2009, 08:00

pojawi się tego sporo, na razie auto dość nowe więc właściciele w salonie kupują jak mało jeżdżą benzyniaka jak więcej to ropniaka, nie długo zaroi się od używek i wtedy będą montować LPG.

Silnik 2.o to seria MR montowana również w Renault

gaz da się we wszystkim zamontować nawet w dieslu, przykładem są tu wózki widłowe diesle przerobione na gaz

jakiś czas temu montaż gazu do aut FSI było magią, a dzisiaj do VW/AUDI/SKODY FSI i Alfy JFS montuje już gaz i to działa dobrze


tylko że w osobowych dislach to się średnio opłaca więc nikt tego nie robi; jeśli chodzi o silnik MR to jest aluminiowy i niektórzy twierdzą że LPG szkodzi takim silnikom co objawia się po latach tzw "wypalonymi zaworami"
  • 0

#18 KapitanBomba

KapitanBomba

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 2 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rzeszów
  • Model:2010 1.6
  • Nr rejestracyjny:RZ

Napisano 07 kwiecień 2013, 11:14

Od jakiegoś czasu jeżdżę po gaziarzach i zbieram informacje o gazie do QQ 1.6. Chciałbym podzielić się z wami pewną ciekawostką. Otóż mamay 2 wersje QQ 1.6

1) silnik 1.6 115 koników, jeden wtryskiwacz benzyny na cylinder (wszyscy gaziarze twierdzą że będzie śmigał na lpg (nawet gaziarze poleceni przez mechaników nissana), cena instalacji 2600-3000zł 2-3 lata gwarancji)

2) silnik 1.6 117 koników i tu pojawia się problem... W tym silniku mamy 2 wtryski na cylinder, więc nasza instalacja będzie kosztowała jak do silnika V8 czyli najmniej 3600zł i w niewielu zakładach podejmą sie tego wyzwania (w jednym usłyszałem że tamtejszy fachowiec montował juz taką instalacje do tego silnika i po 15-20tys spłoną kolektor wydechowy (zbyt duża temperatura spalania)) ja bym jednak patrzył na to przez palce, gdyż znajomy ma nissana juke własnie z tym silnikiem na lpg i jeździ szczęśliwie już 2-gi rok)

 

A co do zjawiska "wypalania zaworów" to zalecanych instalacjach gazowych w cenie wliczony jest "lubryfikator" czyli urządzonko które na bierząco smaruje zawory chłodząc je.

 

a tutaj możemy poczytać o gazowaniu QQ 2.0

http://gazeo.pl/na-b...,test,6286.html

 

pozdrawiam


  • 0

#19 robekkk

robekkk

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 4 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisano 07 kwiecień 2013, 12:17

zastanawiam się nad kupnem QQ i montażem LPG jeśli to nie stworzy problemów eksploatacyjnych -interesuje mnie silnik 2,0 140KM ewentualnie 1,6

proszę o konkretne informacje a nie subiektywne oceny typu:"..gaz to syf.." itp

dziękuję wszystkim za fachowe wypowiedzi

 

 

Może to Ci coś pomoże .


Użytkownik robekkk edytował ten post 07 kwiecień 2013, 12:32

  • 0

#20 Popek82

Popek82

    Konkretny gość

  • Użytkownicy
  • 108 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdynia
  • Model:QASHQAI 2.0 ben

Napisano 08 kwiecień 2013, 13:19

Użytkuję qq 2,0 benzyna od 2010 roku (rocznik 2008), w 2011 załozyłem lpg firmy elpigaz (co do firmy to sie nie wypowiadam czy są lepszy lub gorsze, ja zdecydowałem się na elpigaz tylko ze względu na bardzo dobrą opinię zakładu w którym montowałem). co do gazu 80 % sukcesu to fachowy rzetelny montaż. NP. zdejmowanie kolektora do nawiercania itp. Wszystkim zainteresowanym lpg polecam przeczytanie moich postów poprzednich jest tam trochę informacji na temat lpg w moim aucie. Jak narazie przejechane 40 tyś km na lpg i wszystko ok. Ciekawostka na rynek włoski jest wypuszczany model bifuel 1,6 z fabrycznym gazem (ciekawe czemu w polsce nie ma). Co do DPF - nie ma czegoś takiego w silnikach benzynowych. Jesli chce ktoś więcej info (a nie znajdzie ich w moich postach wcześniejszych) chętnie odpowiem na konkretne pytania (moze być na forum lub na priv). A i do kpt. bomby nie ma mozliwości zeby instalacja do qq 2,0 (przypominam że to motor 4 cylindrowy rzędowy) kosztował tyle co do V8. Cena to w dużej mierze kwestia jakości montażu (choc nie zawsze mogą być wyjątki). Trzeba się liczyć z wydatkiem rzędu 3-4 tysi (jesli zdecydujesz się na lubryfikację). Ceny dotyczą warsztató w duzych maistach wiadoma na prowincji moze byc taniej. Do V8 wyjdzie 6-7 tysi. Zwróć uwagę żę montaż lpg sekwencji to okoła 3 dni robocze. Jezeli znajdziesz zakład chwalący się że zrobi to w jeden dzień to dużo wskazuję ze na szybkim terminie ucierpi jakość.


  • 0