Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T31] klocki hamulcowe + tarcze


Gość MonteChristo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

(...) ... z tarcz dochodziła woń spalenizny. Czy to jest normalna rzecz i muszę im dać trochę czasu? czy jechać do mechanika? Dodam, że auto hamuje bez problemu i jedynym problemem jest ten niepokojący zapach.

Jeśli nie grzeje Ci się nadmiernie żadna felga (podczas normalnej jazdy), to jest to rzecz normalna. Po około 500km jazdy o średnim natężeniu użytkowania hamulców, klocki i tarcze powinny się już dotrzeć, a żywice będące składnikiem klocków powinny się wypalić.

Jak pisałem powyżej - gdy zamontowałem nowe klocki, to pierwsze kilka dni, czyli 200km smród był okropny. Nie było widać dymu, ale "aromat" był wyczuwalny wszędzie (jak zostawiałem na parkingu to w promieniu 2-3 m od auta). Dopiero po dalszych 200-300km powoli przestawało śmierdzieć. Mam dość "ciężką" nogę, więc hamulce pracują u mnie dość intensywnie, stąd wypalanie się żywic mogło być u mnie intensywniejsze, ale szybsze.

Wrażenia zapachowe towarzyszące docieraniu się i wypalaniu klocków hamulcowych zależą zarówno od stylu jazdy i intensywności hamowania, jak i od wytwórcy klocków (każdy producent używa nieco innych surowców, ich proporcji i technologii produkcji). Na przykład klocki Ferodo, których zwykle używałem w mojej Skodzie, prawie nie śmierdziały, Boscha śmierdziały, ale nie było to problem, a klocki w Nissanie X-Trailu marki Textar śmierdziały strasznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, uspokoiłeś mnie bo prócz zapachu nic się nie dzieje więc po prostu musi jeszcze trochę czasu i kilometrów minąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej szybko pojdzie, musi się widocznie zedrzeć i wypalić warstwa ochronna naniesiona na tarcze hamulcowe przez producenta i ewentualne ślady smaru zostawione przez mechanika jeśli nie użyli zmywacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

sie ma

instrukcja serwisowa Bosha ( bo takie tarcze załozyłem na przód ) podaje że auto po montażu nowego zestawu

należy rozpędzić do około 80 km/h i wyhamować PRAWIE do zatrzymania - i tak 3krotnie

Nie zatrzymywać! to ważne.... smierdzą i dymią przy tym jak race na meczu

 

no i co z tego....

instrukcja sobie a tarcze z klockami lukasa biją już po 10 tysiącach km, po dzisiejszej jezdzie mam ochotę zmienić go na coś z normalnymi hamulcami

Made In Japan - te ich miecze tez byly moooocnoo przereklamowane....

:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

instrukcja sobie a tarcze z klockami lukasa biją już po 10 tysiącach km, po dzisiejszej jezdzie mam ochotę zmienić go na coś z normalnymi hamulcami

Made In Japan - te ich miecze tez byly moooocnoo przereklamowane....

:-)

O ile się nie mylę, to wciąż mam oryginalne tarcze... 76000km przebiegu. Czy moje tarcze to ewenement, czy może ja jakoś "źle jeżdżę"??? ;)

Edytowane przez Mark_75
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mały ale może ważny update:

- umyłem auto, z felg spłukałem cały zamarznięty syf, z klocków i zacisków pewnie też

no i przestało bić przy hamowaniu...

 

masakra

Edytowane przez easypaul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Od kilku tygodni borykałem się z dziwnymi piskami podczas jazdy i grzejącymi się felgami. Problemem okazał się brud, który doprowadził do tak dużych oporów przy poruszaniu klockami, że gdy w końcu udało mi się znaleźć czas na wizytę w warsztacie, to trzeba je było wybijać młotem!

Mogę podzielić się opinią nt. klocków Textrar:

Klocki były ok, śmierdziały niesamowicie podczas pierwszych kilkuset km użytkowania, najbardziej oczywiście pierwsze 200km (woń przypominająca spalone sprzęgło - wyjątkowo nieatrakcyjna ;) ). Wytrzymały 30 tys. km, hamowały prawidłowo.

Obecnie założyłem klocki i tarcze ATE - śmierdzą znacznie mniej niż Textar.

Jako ciekawostkę mogę dodać, że tarcze po ponad 80 tys. km przebiegu były wciąż w zadowalającym stanie - żadnego bicia, wibracji itp., grubość wydawała się być w granicach dopuszczalności (myślę, że jeszcze z 20 tys. można by na nich zrobić)!

 

Mogę dodać tylko jako przestrogę dla wszystkich zmieniających klocki: upewnijcie się, czy wasz mechanik będzie czyścił prowadnice i resztę rzeczy, które powinny być wyczyszczone podczas wymiany i czy używa smaru. To może oszczędzić sporo problemów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

witam, jestem przed wymianą płynu hamulcowego, pod maską mam napisane dot 3, chciałbym kupić płyn dot 4. jaki sugerujecie ?

każdy bedzie dobry

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Przeglądając temat wywnioskowałem z wypowiedzi, że użytkownicy którzy stosowali zestawy (tarcze + klocki) ATE, zazwyczaj byli lub są z nich zadowoleni.

 

Moje pytania:

Czy ktoś stosował lub stosuje w T-31 tarcze ATE + klocki ATE Ceramic (przód)?

Jakie wrażenia z hamowania, tj. skuteczność, pylenie, hałaśliwość itp.?

Ile wytrzymują elementy w takiej konfiguracji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam te klocki w vitarze (one ceramic), sprawdzają się w mieście. Jednak mają wadę, słąbo hamują jak się autem rzadko jeździ. Trzeba je docierać.

Edytowane przez karibox1
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Przeglądając temat wywnioskowałem z wypowiedzi, że użytkownicy którzy stosowali zestawy (tarcze + klocki) ATE, zazwyczaj byli lub są z nich zadowoleni.

 

Moje pytania:

Czy ktoś stosował lub stosuje w T-31 tarcze ATE + klocki ATE Ceramic (przód)?

Jakie wrażenia z hamowania, tj. skuteczność, pylenie, hałaśliwość itp.?

Ile wytrzymują elementy w takiej konfiguracji?

 

Cześć, od roku jeżdzę na ceramicznych ATE i wszystko jest ok. pylenie mniejsze niż we zwykłych klockach. Zrobiłem w ciągu roku 28 tys. km i klocki wyglądają jak nowe

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fizyki się nie oszuka. Jak jeden element mniej się ściera to drugi (tarcza) musi bardziej. Klocki ceramiczne mają wadę o której już słyszałem z kilku źródeł - przy agresywnej jeździe i częstym hamowaniu tarcze się przegrzewają.

Edytowane przez marcinok
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fizyki się nie oszuka. Jak jeden element mniej się ściera to drugi (tarcza) musi bardziej. Klocki ceramiczne mają wadę o której już słyszałem z kilku źródeł - przy agresywnej jeździe i częstym hamowaniu tarcze się przegrzewają.

 

Różnie się mówi i pisze na ten temat.

Trafiłem na źródła (np. testy przeprowadzone podczas targów Automechanika we Frankfurcie n. Menem ), które twierdzą, iż klocki ceramiczne powodują również mniejsze zużycie tarcz, ale przy normalnej eksploatacji.

Mam świadomość, że zestaw - normalna tarcza i ceramiczne klocki absolutnie nie nadają się do jazdy typowo sportowej.

 

Nie jest to z mojej strony żadna reklama produktu. Poszukuję środka na skuteczne, ciche i czyste hamulce za rozsądne pieniądze i chciałbym poznać opinię użytkowników, a nie sponsorowanych artykułów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o czystość to trzeba je regularnie (raz w miesiącu) czyścić sprayem do klocków wurtha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

marcinok - w zużuciu kloców i tarcz to nie jest takie proste. Aktualnie klocki pracują na filmach ciernych i to od nich zależy jak szybku zużywają się tarcze/klocki. Z naszej strony do X-trail'a polecamy klocki Hawk HPS (półmetaliczne) i tarcze Zimmermann własnie ze względu na niskie zużycie (tarcz i klocków), małe pylenie oraz bardzo wysoką odporność na przegrzewanie. Poniżej zdjęcia takiego zestawu w Insignii (muszę zrobić zdjęcia także w X-trailu rodzinnym na klockach Hawk) 

https://www.facebook.com/385115264868588/photos/pb.385115264868588.-2207520000.1412796161./744003012313143/?type=1&permPage=1

Przebieg na zestawie 60 tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Przypomnijcie dobrzy ludzie, jaka jest grubość nowych przednich tarcz a jaka minimalna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grubość nowych tarcz - 26 mm

minimalna grubość tarcz - 24 mm

wg. producentów tarcz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kuźwa, ja mam 22,5 mm. Pewien jesteś tej grubości ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kuźwa, ja mam 22,5 mm. Pewien jesteś tej grubości ?

Edytowane przez frantic_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aleś się rozpisał :pc: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie i w jakiej cenie zaopatrujesz się w te komplety ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za zamieszanie, ale po edycji wcięło tekst

 

Większość producentów podaje jako wartość minimalną grubości tarcz przednich - 24 mm, ale kilku np. BOSCH, FERODO podaje 23,6 mm

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jestem w przededniu wymiany, chętnie skorzystam z Waszego doświadczenia.
Pytanie o zwykły zestaw na przednią oś. Ile taki zestaw ATE? Ile robocizna?
Z góry dziękuję.

Edytowane przez dąb'13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...