Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Prawdziwe osiągi QQ i QQ+2 2.0 Benz


Gość okri
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam QQ 2.0 benzyna. Spalanie wychodzi ok. 10 l/100 km. Jest to jazda jeżeli chodzi o ilość przejechanych kilometrów mniej więcej w połowie po mieście (katowice) i w połowie po aglomeracji śląskiej. Można przyjąć, że jazda między miastami na Ślasku jest jazdą po drogach szybkiego ruchu.

W czasie jazdy autostradą do Krakowa ze średnią szybkością 100 - 160, wychodziło ok. 7l/100.

bez większych problemów osiąga szybkość 160. Najszybciej jechałem 180km/h.

Jeżeli chodzi o usterki, to ciągu 2 lat 3 x wymieniałem przednie reflektory a jeden raz tylne amortyzatory.

Tak, że nie jest właściwie źle.

Złosci mnie jedynie to wysokie spalanie, które ma się nijak do opisów fabrycznych.

Czy można prosić o wasze opinie na ten temat ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam QQ 2.0 benzyna. Spalanie wychodzi ok. 10 l/100 km. Jest to jazda jeżeli chodzi o ilość przejechanych kilometrów mniej więcej w połowie po mieście (katowice) i w połowie po aglomeracji śląskiej. Można przyjąć, że jazda między miastami na Ślasku jest jazdą po drogach szybkiego ruchu.

W czasie jazdy autostradą do Krakowa ze średnią szybkością 100 - 160, wychodziło ok. 7l/100.

bez większych problemów osiąga szybkość 160. Najszybciej jechałem 180km/h.

Jeżeli chodzi o usterki, to ciągu 2 lat 3 x wymieniałem przednie reflektory a jeden raz tylne amortyzatory.

Tak, że nie jest właściwie źle.

Złosci mnie jedynie to wysokie spalanie, które ma się nijak do opisów fabrycznych.

Czy można prosić o wasze opinie na ten temat ?

Pozdrawiam

 

U mnie podobnie. Też jestem z Katowic. Na trasie "szybkiego ruchu" Katowice - Olkusz spala 8,0-8,5; na trasie, gdzie nie przekracza sie 90-100 km/h spala 7,5; na autostradzie przy prędkociach 130-150 - 8,5.

Moim zdanie przy masie 1,5 t oraz sporych oporach aerodynamicznych to akceptowqlny wynik.

Przy średniej cenie benzyny 4,40 zł i srednim spalaniu 9,0 l/100 km, średniej cenie oleju napędowego 3,70 (optymistyczna wersja bo w zimie znacznie droższy) i średnim spalaniu 7,5 l/100 km, różnica w cenie zakupu miedzy silnikiem disel-a a banzyną w kwocie 8000 zł zwraca się po przejechaniu 67510 km. Biorąc pod uwagę dodatkowo wyższe koszty przeglądów okresowych diesel-a oraz fakt, że ja robię rocznie średnio ok. 15000 km i za 4-5 lat jak zwykle zmienie auto - benzyna to optymalny wybór. Mniejsza awaryjność silnika (np. zapychanie filitra cząstek stałych, problemy z turbiną, kłopotliwa eskploatacja turbiny (czekanie aż się olej nagrzeje po włączeiu silnika, czekanie, aż turbiną sschłodzi się przed wyłaczeniem silniak), wyższa kultura pracy i cichsza praca, trochę lepsze przyspieszenie.

 

Pozdrawiam, mupet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 8 dniach jazdy srednie spalanie w moim przypadku:

Miasto (wawa) 8,5 - jazda raczej spokojna (minimalne obroty na maksymalnym biegu)

Trasa - testowalem w tym tygodniu trase warszawa - jelenia gora. W jedna strone bylo troche zabaw ze wskaznikiem zuzycia paliwa. Przy 140 potrafil pokazac powyzej 10/100. Przy spokojnej jezdzie (predkosc 80-120) okolo 6,5/100. Jazda 80 za cezarowka - 5/100.

Powrotna droga z jazda 80-120 - srednie spalanie 6,7

QQ 2.0 benzyna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie. Też jestem z Katowic. Na trasie "szybkiego ruchu" Katowice - Olkusz spala 8,0-8,5; na trasie, gdzie nie przekracza sie 90-100 km/h spala 7,5; na autostradzie przy prędkociach 130-150 - 8,5.

Moim zdanie przy masie 1,5 t oraz sporych oporach aerodynamicznych to akceptowqlny wynik.

Przy średniej cenie benzyny 4,40 zł i srednim spalaniu 9,0 l/100 km, średniej cenie oleju napędowego 3,70 (optymistyczna wersja bo w zimie znacznie droższy) i średnim spalaniu 7,5 l/100 km, różnica w cenie zakupu miedzy silnikiem disel-a a banzyną w kwocie 8000 zł zwraca się po przejechaniu 67510 km. Biorąc pod uwagę dodatkowo wyższe koszty przeglądów okresowych diesel-a oraz fakt, że ja robię rocznie średnio ok. 15000 km i za 4-5 lat jak zwykle zmienie auto - benzyna to optymalny wybór. Mniejsza awaryjność silnika (np. zapychanie filitra cząstek stałych, problemy z turbiną, kłopotliwa eskploatacja turbiny (czekanie aż się olej nagrzeje po włączeiu silnika, czekanie, aż turbiną sschłodzi się przed wyłaczeniem silniak), wyższa kultura pracy i cichsza praca, trochę lepsze przyspieszenie.

 

Pozdrawiam, mupet

 

... acha, zapomniałem dodać - mój QQ to +2 czyli dpodatkowe 100 kg więcej w stosunku do 5 miesjcowego.

 

Pozdrawia,, mupet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 8 dniach jazdy srednie spalanie w moim przypadku:

Miasto (wawa) 8,5 - jazda raczej spokojna (minimalne obroty na maksymalnym biegu)

QQ 2.0 benzyna

 

To twój kaszkaj produkuje paliwo. Takie spalanie to ma N16 1,5 w benzynie :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość janusz-pawlak

Witam,

Mam QQ 2.0 benzyna. Spalanie wychodzi ok. 10 l/100 km. Jest to jazda jeżeli chodzi o ilość przejechanych kilometrów mniej więcej w połowie po mieście (katowice) i w połowie po aglomeracji śląskiej. Można przyjąć, że jazda między miastami na Ślasku jest jazdą po drogach szybkiego ruchu.

W czasie jazdy autostradą do Krakowa ze średnią szybkością 100 - 160, wychodziło ok. 7l/100.

bez większych problemów osiąga szybkość 160. Najszybciej jechałem 180km/h.

Jeżeli chodzi o usterki, to ciągu 2 lat 3 x wymieniałem przednie reflektory a jeden raz tylne amortyzatory.

Tak, że nie jest właściwie źle.

Złosci mnie jedynie to wysokie spalanie, które ma się nijak do opisów fabrycznych.

Czy można prosić o wasze opinie na ten temat ?

Pozdrawiam

 

Wymieniałeś reflektory czy żarówki ?

 

U mnie podobnie. Też jestem z Katowic. Na trasie "szybkiego ruchu" Katowice - Olkusz spala 8,0-8,5; na trasie, gdzie nie przekracza sie 90-100 km/h spala 7,5; na autostradzie przy prędkociach 130-150 - 8,5.

Moim zdanie przy masie 1,5 t oraz sporych oporach aerodynamicznych to akceptowqlny wynik.

Przy średniej cenie benzyny 4,40 zł i srednim spalaniu 9,0 l/100 km, średniej cenie oleju napędowego 3,70 (optymistyczna wersja bo w zimie znacznie droższy) i średnim spalaniu 7,5 l/100 km, różnica w cenie zakupu miedzy silnikiem disel-a a banzyną w kwocie 8000 zł zwraca się po przejechaniu 67510 km. Biorąc pod uwagę dodatkowo wyższe koszty przeglądów okresowych diesel-a oraz fakt, że ja robię rocznie średnio ok. 15000 km i za 4-5 lat jak zwykle zmienie auto - benzyna to optymalny wybór. Mniejsza awaryjność silnika (np. zapychanie filitra cząstek stałych, problemy z turbiną, kłopotliwa eskploatacja turbiny (czekanie aż się olej nagrzeje po włączeiu silnika, czekanie, aż turbiną sschłodzi się przed wyłaczeniem silniak), wyższa kultura pracy i cichsza praca, trochę lepsze przyspieszenie.

 

Pozdrawiam, mupet

 

róznica w cenie silników to aktualnie 9 000 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pali w trasie 7l a w miescie około 9l (nie jest to metropolia ;) więc raczej stanie w korkach odpada), oczywiscie zdarzało się że na 6biegu przy 100km/h pokazywał 5,8l ale cudów nie ma :D . Porównując to ze spalaniem 1,6 uważam że wybór silnika 2,0 był idealny.Co do usterek to na razie haczy mi skrzynia na 1 i 2 biegu ale nie jest to na tyle uciążliwe żeby sie czepiac ( :angry: i jakoś nie spieszy mi się do serwisu).Poza tym oczywiście szykuję sie w trakcie pierwszego przeglądu do walki o amorki(mam mało przejechane więc mogą sie opierać przed wymianą)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie pali w trasie 7l a w miescie około 9l (nie jest to metropolia ;) więc raczej stanie w korkach odpada), oczywiscie zdarzało się że na 6biegu przy 100km/h pokazywał 5,8l ale cudów nie ma :D . Porównując to ze spalaniem 1,6 uważam że wybór silnika 2,0 był idealny.Co do usterek to na razie haczy mi skrzynia na 1 i 2 biegu ale nie jest to na tyle uciążliwe żeby sie czepiac ( :angry: i jakoś nie spieszy mi się do serwisu).Poza tym oczywiście szykuję sie w trakcie pierwszego przeglądu do walki o amorki(mam mało przejechane więc mogą sie opierać przed wymianą)

 

Moj pali na trasie ok. 7l. w miescie realnie ok. 9.5 Co ciekawe komputer podaje mocno zanizone - srednie ok. 7.6 co by oznaczaloby mozliwosc przejazdu ponad 900km ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość janusz-pawlak

Moj pali na trasie ok. 7l. w miescie realnie ok. 9.5 Co ciekawe komputer podaje mocno zanizone - srednie ok. 7.6 co by oznaczaloby mozliwosc przejazdu ponad 900km ???

 

Program w komputerze po prostu dzieli ilość zużytej benzyny przez ilość przejechanych kilometrów.

W trakcie jazdy (!), prędkość powyżej ustalonej w programie.

Nie uwzględnia więc że stojąc lub czołgając się w korku także spalasz benzynę.

 

Wszystko jest więc ok, jest to średnie spalanie podczas jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 7 miesiącach użytkowania i ponad 13 tys. przejechanych kilometrów średnie spalanie przedstawia się następująco:

 

Po Warszawie - 10 litrów /100km

W trasie - 8,5 litra /100km

 

Jak jadę zupełnie spokojnie w trasie to potrafi spalić 7,6 litra /100km

 

Z tego co czytałem w folderach przed zakupem to spalania zgadza się z tym co było napisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Pozwólcie, że przypomnę temat.

Coś mało ludzi się chwali spalaniem w qq +2 z silnikiem benzynowym. Czyżby mało kto kupował tą wersję:unsure:. Wszyscy wolą diesela ??

Już tuż tuż mam do odbioru mojego benzyniaczka. Może jeszcze ktoś pochwali się jak się ma jego spalanie?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez +2qq_komar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam QQ+2 2.0 benzyna od początku października. Po pierwszym tankowaniu i przejechaniu ok 20 km po mieście komputer pokazywał średnie spalanie 16 l/100km. Przejechałem 320 km :D . Po przejechaniu ok 140 km na trasie, rezta po mieście spalanie średnie 12.1.

Nie mam podawanego spalania chwilowego (może jest w Nissan Connect?), więc nie wiem ile auto pije. :angry:

Ale zawsze na początku spalanie jest większe. Za jakiś 1000 km będzie można powiedzieć ile naprawdę pali.

Mam też Astrę III kombi 1.6 benzyna. Po zakupie (okres letni) zawsze spalał 10l niezależnie od sposobu jazdy i obciążenia klimą. Na jesieni zszedł do 8 i tak już zostało (no chyba, że jechałem autostradą :devil: )

Generalnie nad spalaniem zastanawiam się, gdy wybieram samochód. Później tylko leję paliwo i jadę. Przy każdym tankowaniu sprawdzam, czy nie pali za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak czytam te posty to jestem zdziwiony jak mało palicie i jak bardzo na to narzekacie :-)

 

nie wierze w spalanie 7l/100 przy prędkości 160 km/h - to w QQ jest niemożliwe

 

ja mam średnie spalanie z dwóch lat 8,2 L, ale...

 

w trasie przez wsie gdzie prędkość to 60-90 km/h spalanie ok 6,5L

po mieście w godzinach szczytu ok 9L

po autobanie 160-170 km/h 12-13L

po autobanie 80 km/h ok 6,5 L

 

z tego co zauważyłem spalanie dość mocno zależy od ilości osób

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w trasie przez wsie gdzie prędkość to 60-90 km/h spalanie ok 6,5L

...po autobanie 160-170 km/h 12-13L

Przy prędkości 90 km/h na piątym czy szóstym biegu?

Jakie są wskazania obrotomierza przy tych prędkościach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

QQ Tekna 2.0 benzyna - na razie przebieg 4 tys. km

Jazda w ścisłym centrum Katowic (kto zna - od gwiazd do CH Sielsia, od Józefowskiej po Wojewódzką, czyli co chwilę świała, korki). Po zatankowaniu, zresetowaniu licznika i wjechaniu w to "centrum" w godzinach powiedzmy 7-17 to spalanie (przy najberdziej delikatnej jeździe) nie spada poniżej 11 litrów. Aby zejść poniżej tych 11 litrów potrzeba trochę ..... prostych bez świateł (poza ścisłym centrum), lub późnej pory - wtedy brak korków.

 

Na trasie zaś (Katowice - Wrocław) max 8 litrów/100km (jazda na tempomacie ok 120km/godz).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak czytam te posty to jestem zdziwiony jak mało palicie i jak bardzo na to narzekacie :-)

 

nie wierze w spalanie 7l/100 przy prędkości 160 km/h - to w QQ jest niemożliwe

 

ja mam średnie spalanie z dwóch lat 8,2 L, ale...

 

w trasie przez wsie gdzie prędkość to 60-90 km/h spalanie ok 6,5L

po mieście w godzinach szczytu ok 9L

po autobanie 160-170 km/h 12-13L

po autobanie 80 km/h ok 6,5 L

 

z tego co zauważyłem spalanie dość mocno zależy od ilości osób

Szczegolnie jak jedziesz przez wsie 90 km/godz. a gdzie przepisy.Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczegolnie jak jedziesz przez wsie 90 km/godz. a gdzie przepisy.Pozdro.

 

 

zabrakło ci wyobraźni więc ci napisze: jadąc trasa przez wsie, na wsi jedzie się 50-60 a pomiędzy wsiami jedzie się 90, jak zrobisz prawko to się dowiesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś trasa Lubin - Legnica - (A4) Wrocław i z powrotem (około 260 km). Jazda normalna bez szaleństwa po autostradzie 120-130 po miastach (powoli bo korki) średnie spalanie po zaparkowaniu w garażu 8,2L

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość janusz-pawlak

Przejechałem pierwsze 600 km.

Testowa jazda, 414km, 35,2 litra daje 8.5 l/100km

Z tego 90% to jazda po "gierkówce", ~200 kG obciązenia

starałem się wrzucać wyższy bieg przy 2-2.5 tys obrotów

a więc jazda głównie na 6 biegu, prędkości najczęsciej 120km/h

przy kilkunastu zwolnieniach do 70tki, 2WD

3-4 razy rozpędzałem go do 160 ale tylko na chwilę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Lukasz Zemski

Witam! U mnie spalanie ksztaltuje sie nastepujaco:

QQ+2 I-way 2.0 benzyna 2WD

 

Miasto: Dynamicznie bez klimy 10,5-10,8, z klimą 11,1-11,6

Trasa: Dynamicznie 8,7 (300km przejechane ciagle 120-150km/h, częste wyprzedzanie), na "śpiocha" max 100km/h przewaznie 90km/h 6 bieg - zszedlem do 6,6!!!

Średnio miasto-trasa dynamicznie 8,6-8,7 (jezdze glownie bez wlaczonej klimy).

 

Jestem bardzo zadowolony ze spalania tego 2,0 litrowego silnika. Te 140km jest nawet dynamiczne.

Wg licznika rozpedzilem go do 195km/h na 6 biegu ale bylo okolo 4800 obrotow. Bede probowal jeszcze na piatce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość janusz-pawlak

Zaskoczony jestem rozpiętością spalania w zależności od stylu jazdy.

Jazdy testowe wykonałem po kilka razy, tą samą drogą, rano około 4:00, praktycznie sam na drodze.

Długość drogi z domu do pracy to 25 km, trochę miasta a trochę autostrada.

Wyjeżdżając z garażu miałem średnie spalanie na wyświetlaczu pomiędzy 8.3 a 8.7

Klima włączona na AUTO, 4WD na AUTO

 

Styl : szybko ale ekonomicznie : spalanie na wyświetlaczu na parkingu w pracy pomiędzy 10.4 a 10.6

Z wyjątkiem 6 biegu nie przekraczam 3500 obrotów, staram się jechać na najwyższych biegach

przez chwilę 160 km/h, z wyjątkiem zakrętów nie schodzę poniżej 100 km/h, energicznie przyspieszam.

Jestem w pracy po 18 - 20 minutach.

 

Styl : ekonomicznie (jak tylko potrafię) : spalanie w pracy pomiędzy 7.2 a 7.6

Na tempomacie mam ustawione 80 km/h (2 000 obrotów na 6 biegu), nigdzie nie jadę prędzej.

Nie przekraczam 2500 obrotów ani nie schodzę poniżej 1500, jak tylko mogę zdaję się na tempomat.

Jestem w pracy po 30 - 32 minutach.

Trzeba dużo samozaparcia by tak jeździć, ale się da

Edytowane przez janusz-pawlak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaskoczony jestem rozpiętością spalania w zależności od stylu jazdy.

Jazdy testowe wykonałem po kilka razy, tą samą drogą, rano około 4:00, praktycznie sam na drodze.

Długość drogi z domu do pracy to 25 km, trochę miasta a trochę autostrada.

Wyjeżdżając z garażu miałem średnie spalanie na wyświetlaczu pomiędzy 8.3 a 8.7

Klima włączona na AUTO, 4WD na AUTO

 

Styl : szybko ale ekonomicznie : spalanie na wyświetlaczu na parkingu w pracy pomiędzy 10.4 a 10.6

Z wyjątkiem 6 biegu nie przekraczam 3500 obrotów, staram się jechać na najwyższych biegach

przez chwilę 160 km/h, z wyjątkiem zakrętów nie schodzę poniżej 100 km/h, energicznie przyspieszam.

Jestem w pracy po 18 - 20 minutach.

 

Styl : ekonomicznie (jak tylko potrafię) : spalanie w pracy pomiędzy 7.2 a 7.6

Na tempomacie mam ustawione 80 km/h (2 000 obrotów na 6 biegu), nigdzie nie jadę prędzej.

Nie przekraczam 2500 obrotów ani nie schodzę poniżej 1500, jak tylko mogę zdaję się na tempomat.

Jestem w pracy po 30 - 32 minutach.

Trzeba dużo samozaparcia by tak jeździć, ale się da

A gdzie w Polsce można jeżdzić legalnie 160 km/h?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...