Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

- - - - -

uszkodzony rozrząd w silniku VG30/33


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   mdzalewscy

mdzalewscy

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 350 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Marki
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 01 październik 2009, 10:54

jechał wolno i stał i nie odpalił

pierwszy mechanior wykazał uszkodzony imobilizer, jak się okazało u elektromechanika to padł rozrząd przez zerwanie paska.

Ewidentnie moja wina, bo ciągle brakowało czasu na zmianę paska, a nowy pasek leżał już w garażu.

Pytanie czy się orientujecie na ile jest kolizyjny ten rozrząd w tych silnikach ?

Były one montowane w Maximach chyba do 94 roku i innych nissanach.

Co prawda mam 3.3 litra ale to jest indentyczna jednostka do 3.0 v6
  • 0

#2 OFFLINE   don_martinez

don_martinez

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 243 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Lublin
  • Kraj:POLAND
  • Model:Patrol K160 3,3D
  • Nr rejestracyjny:GD
  • :

Napisano 01 październik 2009, 18:32

jechał wolno i stał i nie odpalił

pierwszy mechanior wykazał uszkodzony imobilizer, jak się okazało u elektromechanika to padł rozrząd przez zerwanie paska.

Ewidentnie moja wina, bo ciągle brakowało czasu na zmianę paska, a nowy pasek leżał już w garażu.

Pytanie czy się orientujecie na ile jest kolizyjny ten rozrząd w tych silnikach ?

Były one montowane w Maximach chyba do 94 roku i innych nissanach.

Co prawda mam 3.3 litra ale to jest indentyczna jednostka do 3.0 v6


EEE, w 3.0 V6 jest przecież łańcuch...
  • 0

#3 OFFLINE   piter2323

piter2323

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 141 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Gdańsk/Rusocin
  • Kraj:POLAND
  • Model:Maxima A32 3.0
  • :

Napisano 01 październik 2009, 20:01

jechał wolno i stał i nie odpalił

pierwszy mechanior wykazał uszkodzony imobilizer, jak się okazało u elektromechanika to padł rozrząd przez zerwanie paska.

Ewidentnie moja wina, bo ciągle brakowało czasu na zmianę paska, a nowy pasek leżał już w garażu.

Pytanie czy się orientujecie na ile jest kolizyjny ten rozrząd w tych silnikach ?

Były one montowane w Maximach chyba do 94 roku i innych nissanach.

Co prawda mam 3.3 litra ale to jest indentyczna jednostka do 3.0 v6


no ale 3.3 ma napewno lancuch ? nie pasek szczerze to o takim silniku 3.3 nieslyszalem to jakas wersja amerykanska?
  • 0

#4 OFFLINE   dylson

dylson

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1784 postów
  • Płeć:
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 01 październik 2009, 22:44

Z tego co wiem to silnik jest kolizyjny wiec mozesz spodziewac sie najgorszego. Mysle ze najlepsza opcja bedzie kupno nowej glowicy (o ile ta od VG30 podejdzie bo pewnie do VG33 ciezko bedzie dostac). Ale zanim kupisz czapke zdejmij ta moze niema tragedii.
  • 0

#5 OFFLINE   mdzalewscy

mdzalewscy

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 350 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Marki
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 07 październik 2009, 16:28

On ma VG33 a nie VQ, w VQ (A32, A33) jest łańcuch w VG (J30, 300Zx...) pasek.


tak jak pisałem VG to starsza jednostka niż VQ

najlepsza opcja to zakup silnika używanego w dobrym stanie, koszt 2000zł


VG33 ma wiekszą średnicę cylindra niż VG30, skok ten sam, VG33 były stosowane w Nissanach

* 1996–2000 Nissan Pathfinder
* 1997–2000 Infiniti QX4
* 1999–2004 Nissan Frontier
* 2000–2004 Nissan Xterra
* 1998–2004 Nissan Elgrand
* 1999–2002 Nissan Quest/Mercury Villager
* 200?–present Nissan Paladin



Ale zanim kupisz czapke zdejmij ta moze niema tragedii.


został założony nowy pasek

Silnik odpalił pracuje ładnie równo, nic nie szarpie nic nie stuka, ładnie się wkręca na obory, jutro jazda w terenie.

czyżby nic się nie stało ?

Użytkownik mdzalewscy edytował ten post 07 październik 2009, 16:46

  • 0

#6 OFFLINE   mdzalewscy

mdzalewscy

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 350 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Marki
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 15 październik 2009, 19:25

kilka dni jeżdżenia i 1000km zaliczone, zero efektów złych, auto jakby płynniej nawet jeździło, choć na logikę nie powinno mieć to znaczenia..... z ciekawostek to powiem, że jak automat zmieniał biegi na wyższe przy wysokich rpm. to słyszałem lekki pisk, teraz tego nie ma, płynnie jest. Nie wiem czy to wina paska rozrządu czy nie, bo od razu zmieniałem pozostałe paski.

Wygląda na to iż silnik VG33 jest bezkolizyjny albo miałem szczęście 1/100.


ciekawi mnie czy ktoś w maximach z VG30 miał zerwany pasek i czy coś się stało.

Pozdrawiam
  • 0

#7 OFFLINE   mdzalewscy

mdzalewscy

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 350 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Marki
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 19 październik 2009, 23:13

Możesz napisać ile Cię wyszła ta naprawa i gdzie robiłeś?


no ja nie robiłem naprawy, został wymieniony tylko pasek rozrządu z napinaczem i wszystko działa. Wygląda na to iż zerwany pasek rozrządu nic nie uszkodził
  • 0

#8 OFFLINE   Szalony

Szalony

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 925 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Częstochowa
  • Kraj:POLAND
  • :

Napisano 20 październik 2009, 07:16

NO kolego powiem Ci, że miałeś straszne szczęście :)
Wątpię aby Twój silnik był bezkolizyjny.
Wydaje mi się, że nic się nie stało ponieważ zerwał się na wyhamowywaniu. Tak czy siak, to szczęście w nieszczęściu !!! ;)
  • 0

#9 OFFLINE   MasurianMear

MasurianMear

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Giżycko
  • Flaga:
  • Model:Pathfinder R50
  • Silnik:3300 benzyna lpg
  • Nr rejestracyjny:NGI
  • Time Online: 2h 41m 57s

Napisano 12 luty 2018, 11:44

Ogdrzebuję.
Witam wszystkich. Mam Pathfindera R50 (1998r.) 3300 benzynowy i dzisiaj rano, przy odpalaniu musiał strzelić mi rozrząd. Co gorsze, nie wiedząc o tym próbowałem odpalić go na rozciąganie. Warsztat dopiero za dwa dni, a ja się zastanawiam jak duża jest szansa finału podobnego do kolegi tworzącego wątek?
Dodam, że rozrusznik kręci.
Miał ktoś podobną sytuację z tym silnikiem?
  • 0