Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Jaki rozmiar opon do Primer?


Gość pawel_s
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pawel_s

Witam Wszyskich,

 

Jestem tutaj nowy, więc proszę nie bić. Nie dawno nabyłem Primerkę Kombi 2.0 TD z 1999 roku. Po woli doprowadzam ją do wzorcowego stanu technicznego - chociaż wcale nie była taka zapuszczona. Już przy zakupie wiedziałem, że muszę wymienić wszystkie opony (na 4 sztuki 3 różne modele i 2 prawie łyse). Pomyślałem sobie, że skoro i tak muszę kupić komplet nowych opon to czemu nie kupić od razu o 1" większych i do tego ładne alusy. Felgi już nabyłem, ale teraz mam drobny dylemat co do opon. Oryginalne ogumienie to 185/65/R15 co daje średnicę koła 621.5mm. Do rozważenie mam dwa rozmiary opon:

 

1. 205/55/R16 - średnica koła 631.9mm

2. 205/50/R16 - średnica koła 611.4mm

 

Za pierwszym przemawia cena opony, no i wydaje mi się, że będzie lepiej dla felgi jak będzie bardziej oddalona od warszawskich nawierzchni. Spotkałem się z opinią, że przy tym rozmiarze (10.4mm większa średnica jak w oryginale) opony mogą mi obcierać o nadkola. Czy ktoś z Was jeździ na takim rozmiarze albo miał z nim jakieś doświadczenia? Będę wdzięczny za wszelkie info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć !

Akurat jestem na czasie bo przeglądałem dzisiaj forum pod podobnym kątem. Zerknij na http://www.hakx.co.uk/purep10/Tirecalc-out.htm znajdziesz tam przelicznik wielkości opon i felg oraz na wątek

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4093

Być może Ci to pomoże.

 

Pozdrowienia

Sławek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zwróć uwagę na jedną istotną rzecz: primera ma bardzo słaby skręt i konstrukcja przedniego zawieszenia nie pozwala na zbyt szerokie ogumienie. Ja np. mam o jeden rozmiar szersze gumy niż fabrycznie tj 195/65/15 i przy max skręconych kołach, przy zjeździe z krawężnika opona obciera mi o nadkole. Wiem że powinienem mieć niższy profil, ale trafiły mi się super oponki i jeźdzę na nich.

W innych autach jeden nawet dwa rozmiary szerzej nie powodują takiego efektu.

Miej na to uwagę, bo możesz kupić ładne szerokie gumy i może Ci obcierać - najlepiej założyć na próbę, a później kupić.

 

A tak przy okazji , to uważam że primera na fabrycznych gumach wygląda kiepsko, jak taczka (wg mnie są za wąskie)

 

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawel_s

Dzięki za odpowiedzi.

 

Po kolejnych analizach problemu doszedłem do wniosku, że najlepszym rozwiązaniem będzie opona w rozmiarze 195/55/R16. Uzyskana w ten sposób średnica koła to 620.9mm (tylko 0.6mm mniej jak w oryginale). Najlepiej cenowo w tym rozmiarze przedstawiają się opnki Continental ContiPremiumContact. Czytając jednak opinie na ich temat na opony.com.pl zniechęciłem się do nich. Podobno szybko się ścierają i po 40000 są praktycznie do wymiany. Czy ktoś z was jeździł na tych Continentalach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam :) ja miałem conti sport nie nażekałbym na conti bo mały przebieg ale jakie trzymanie na zakrętach no ina mokrym.miałem pirelki P ileś tam ale za twarde. teraz mam miszelinki też za twarde ale już przejechały.....ooo. jednak wróce do conti ewentualnie zobacze nokiany. a felgi mam 16" i 225/45 zawyżał przebieg i mi ocierały. teraz mam 205/55 przebieg jest ok. troszke ociera przy pełnym skręcie, a te 195 będą dobre moim zdaniem, do jazdy sportowej oste zakręty polecam conti. pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że też jeździsz Primerą P11. Ja zastanawiałem się nad nokianami właśnie 205/55/16 i 205/50/16. Te pierwsze mają dużą zaletę względem drugich - cena o 100 pln niższa na sztuce. Artur, czy myślisz, że te obcieranie przy skręcie da się wyeliminować za pomocą dystansów powiedzmy 5mm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

205.50R16 zakładaj, z kompfortem nei będzie tak źle i auto bedzie zwawsze bo nie wydluzysz mu skrzyni beigów dając kola o za duzęj średnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Po zastanowieniu się mój wybór padł na oponki w rozmiarze 205/50/R16 firmy Nokian. Dobra jakość za rosądną cenę. Z zakupem muszę jednak chwilkę poczekać - najpierw muszę zrobić kilka innych rzeczy w primerze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam :) , jasne mam p11 (gt) musze zobaczyć jakie mam odstawienie w felach bo alusy mam aż 7,5" wolałbym 7" jak zobacze jaka to odległość to napisze o dystansie.(tym 5mm) a oponki 205/50/16 będą minimalnie zwiększały dystans ( myśle że połowa mojego na /45/). jednak minimalnie szybciej bedziesz przyspieszał twój wybór. jak założysz te nokiany daj znać jak się jeźdźi i jak trzymają na mokrym . pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Ja np. mam o jeden rozmiar szersze gumy niż fabrycznie tj 195/65/15 i przy max skręconych kołach, przy zjeździe z krawężnika opona obciera mi o nadkole. Wiem że powinienem mieć niższy profil, ale trafiły mi się super oponki i jeźdzę na nich.

Adam

zalozyles nieprawidlowy rozmiar

ja mam fabrycznie u siebie 195/60R15 i przy zadnym skrecie nic mi nie ociera,

mas poprostu za duze kola

wk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę się czepiać, ale Adamm napisał, że wie, że powinien mieć niższy profil... ;)

to sie nie czepiaj:P

ale rzeczywiscie nie przeczytalem do konca tylko walnalem odpowiedz:D

chcialem tylko dodac - ze w przypadku wypadku badz kolizji firma ubezpieczeniowa moze robic problemy z wyplata odszkodowania ze nie stosuje sie opon zgodnych z homologacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcialem tylko dodac - ze w przypadku wypadku badz kolizji firma ubezpieczeniowa moze robic problemy z wyplata odszkodowania ze nie stosuje sie opon zgodnych z homologacja.

A tego akurat nie wiedziałem. Ciekawa informacja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chcialem tylko dodac - ze w przypadku wypadku badz kolizji firma ubezpieczeniowa moze robic problemy z wyplata odszkodowania ze nie stosuje sie opon zgodnych z homologacja.

A tego akurat nie wiedziałem. Ciekawa informacja.

 

mi to uswiadomil likwidator szkody w momencie gdy zglaszalem kradziez lusterek

zapytalem go po co sprawdza rozmiar i stan opon

a on ze taka procedura i dalej sie wydalo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę , że wybrałeś najlepiej jak mogłeś (chodzi o rozmiar). Te inne rozmiary może i są dostępne ale napewno nie tak jak te. 195/60R15 to jak najbardziej korzystny rozmiar do twojego wozu. A Dunlop to jedna z lepszych opon na rynku choć większego przebiegu niż 40000-50000km to nie oczekuj. Za to prowadzenie auta jest całkiem niezłe a i odprowadzenie wody też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam taki problem, zamierzam zakupić nowe zimówki do P11 z 99 r. i mam kłopot z wyborem, na www.opony.com piszą, że oponą seryjną w takim aucie jest rozmiar 185/65 R15, a zamiennie można stosować rozmiar 195/60 R15. Czy ktoś, mógłby mi coś doradzi w tej kwestii??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie zmieniałem w swojej i tarło o zacisk na tyle ale felga stalowa nie alum :wink: :wink:

Widać założyłeś felgę ze złym offset'em, albo w wersjach sprzed FL były mniejsze tarcze z tyłu...

Ja mam wersję sprzed FL ( '97 ) i fabrycznie jest na 14. I letnie alu i zimowe stalowe mam 14' i nic nie trze.

 

pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...