Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

* * * * * 2 głosy

Terrano I / II ---- zużycie paliwa


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
400 odpowiedzi w tym temacie

#41 Gość_Kudlaty75

Gość_Kudlaty75
  • Gość

Napisano 02 wrzesień 2010, 21:14

Po kolejnych testach spalania, nie jestem za bardzo zadowolony.
W trasie przy delikatnej jeździe max 120 km/h spalił 10.8l ale samochód był załadowany na max + 6 osób.
W mieście 2 dorosłe osoby + 2 dzieci niestety 13.5 :( i też jazda spokojna.

Użytkownik Kudlaty75 edytował ten post 29 wrzesień 2010, 07:24

  • 0

#42 OFFLINE   Cich

Cich

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Sochaczew
  • Model:Maverick 2,4 / 94r. long (Terrano II)
  • Nr rejestracyjny:WSC
  • :

Napisano 04 październik 2010, 17:19

Posiadam Mavericka 2,4 124koni long 94r.

Aktualnie samochód spala mi od 12L do 14L na 100km przy jeżdzie do 3000 obrotów, powyżej tej granicy zaczyna palić nawet do 18L na 100k.

Zastanawiałem się nad instalacją gazową do niego i chciałem się zapytać jaki rodzaj instalacji gazowej spisywał by się najlepiej do tego silnika. Ewentualnie jakies wskazówki czego nie instalować.
  • 0

#43 OFFLINE   Sieg

Sieg

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 35 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Szczecin
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano II
  • :

Napisano 20 październik 2010, 09:27

Terrano II z 2002r. 3,0 turbodiesel, zaraz po zakupie pokonymwałem trasę Rzeszów - Szczecin. Cały czas autostradami, starałem się trzymać prędkość 140 km/h przez większość trasy, auto z dwoma dorosłymi osobami na pokładzie, bez bagażu, za to z włączoną klimą i fotelami podgżewanymi i spalanko wyszło 10/11 l. Poprzednio latałem BMW e-39 525 tds i spalanko miałem ciut mniejsze na trasie. Pytanie, moje spalanie w Terrano jest normalne?
  • 0

#44 OFFLINE   Andrew4X4

Andrew4X4

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 34 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Swarzędz
  • Kraj:GERMANY
  • Model:Terrano II 3,0 Di Long
  • Nr rejestracyjny:PO
  • :

Napisano 20 październik 2010, 11:38

Witam,

przy tej prędkości to norma. Tak do 110 to spokojnie zmieści się w 8,5-9 ale po wyzej zaczyna robić się wir w baku.

Niestety autko ma gabaryty cegły i to stawia opór.

Nie jest to król autostrad :-)

Pozdrawiam.
  • 0

#45 OFFLINE   micham

micham

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 23 postów
  • Płeć:
  • Skąd:kraków
  • Kraj:POLAND
  • Model:200sx, terrano
  • :

Napisano 20 październik 2010, 21:28

terrano 3.0 v6 93r gaziur na 31" opony szosowe

najmniejsze na trasie do 90 za autobusem: 13,5
największe na mt'ekach 18-22
teraz średnie na szosowych 15-16
  • 0

#46 OFFLINE   ara502

ara502

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 111 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Białystok
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano II 2.7TDi 1996r.
  • Nr rejestracyjny:Bia
  • Time Online: 19m 58s

Napisano 21 listopad 2010, 16:49

Mam terana od dwoch misiecy, auto na oponach MT pali ok. 15L.przy spokojnej jaździe okoł 2400obr.. Zaczynam sie zastanawiać czemu tak dużo pali. Silnik ma 208tyś.
Czy to możliwe by tyle palił?
  • 0

#47 OFFLINE   piotr323f

piotr323f

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Płeć:
  • Skąd:˙
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano 2 TD27Ti BFG MT
  • Time Online: 1h 22m 1s

Napisano 21 listopad 2010, 21:25

Mam terana od dwoch misiecy, auto na oponach MT pali ok. 15L.przy spokojnej jaździe okoł 2400obr.. Zaczynam sie zastanawiać czemu tak dużo pali. Silnik ma 208tyś.
Czy to możliwe by tyle palił?


Witam,


Jak na Diesla to pali za dużo. Jeżeli auto nie ma żadnych usterek to problem może być właściwe tylko z techniką jazdy. Samochód ma 2 tony, więc trzeba to mieć na uwadze. Od 2 miesięcy też jeżdżę na MT'kach i faktycznie spalanie poszło w górę o jakieś min 0,5l na 100km. U mnie spalanie wychodzi na poziomie 10-10,5l/100km przy jeździe ok 80-90km/h. Jeżdżę na odcinkach 6km do pracy i z powrotem, więc bardzo niekorzystne odległości w tym 50% poza miastem i 50% w mieście. Jak jadę dalej to spalanie poniżej 9l zejdzie. Na poprzednich oponach HT jechałem z prędkością 160km/h na krótkim odcinku, tak z ciekawości i nie było widać różnicy w ogólnym spalaniu. Jechałem też z przyczepą 30km, ok. 1 tona masy całkowitej, ale z prędkością ok. 70-80km/h ze względu na małe kółka w przyczepie i fakt, że była pożyczona i też nic nie widać na spalaniu.

Tak więc jeżeli silnik nie kopci, normalnie zapala i nie szarpie, czyli powinny być sprawne jeszcze końcówki wtryskiwaczy to problem chyba będzie w technice jazdy. Terrano w stosunku do osobówki rakietą nie jest, jak się rozpędzi to jest ok ale rozpędzanie to jest jego słabsza strona.

Pozdrawiam

Piotr


  • 0

#48 OFFLINE   ara502

ara502

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 111 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Białystok
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano II 2.7TDi 1996r.
  • Nr rejestracyjny:Bia
  • Time Online: 19m 58s

Napisano 22 listopad 2010, 16:14

Co do tego szarpania to może delikatnie było to zauważalne, teraz ciężko mi to ocenić bo trochę sprzęgło ostatnio przypaliłem. A gdyby jednak szarpanie to co byś doradził w tej sprawie?
  • 0

#49 OFFLINE   piotr323f

piotr323f

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Płeć:
  • Skąd:˙
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano 2 TD27Ti BFG MT
  • Time Online: 1h 22m 1s

Napisano 22 listopad 2010, 18:31

Co do tego szarpania to może delikatnie było to zauważalne, teraz ciężko mi to ocenić bo trochę sprzęgło ostatnio przypaliłem. A gdyby jednak szarpanie to co byś doradził w tej sprawie?



Witam,

Generalnie chodzi mi o kwestie stanu technicznego silnika. Jeżeli masz zużyte wtryskiwacze, które "leją" to problem z dużym zużyciem paliwa gotowy. W naszych silnikach zaletą takigo stanu rzeczy jest to, że rewelacyjnie odpala w dowolnej temperaturze. Np. zeszłej zimy w -20°C zapalał mi za pierwszym obrotem wału! Tak było właśnie przed wymianą końcówek wtryskiwaczy. Jak końcówki "leją" to otwierają się dużo wcześniej i dawka paliwa jest powiększona dwukrotnie - to jest informacja od mechanika. Teraz z zapalaniem jest u mnie dużo gorzej, potrzeba 2 lub nawet 3 obroty wału korbowego! Dlatego taka delikatna sugestia, że może z końcówkami jest problem.

Jeżeli chcesz ten problem rozwiązać to aby niepotrzebnie nie wymieniać czegoś co jest dobre pojedź do mechanika od silników Diesla starszej konstrukcji, nawet takiego co naprawia stare autobusy, busy i traktory i niech on silnik posłucha powącha spaliny czy nie mają specyficznego zapachu niespalonego oleju napędowego. Podnieś do góry poszczególne koła i sprawdź czy nie mają jakichś oporów. Jak przyjedziesz pod dom to zobacz czy temperatura tarcz i bębnów hamulcowych jest jednakowa na jednej osi. Pojeździj trochę z prędkościami do 80-90km/h i nie wkręcaj silnika wyżej niż na 2500rpm i może wtedy jakaś będzie różnica. Spalanie 15l na 100km to jest jednak dużo, tak mi się przynajmniej wydaje.

Poniżej masz wykres mojego zużycia paliwa, też raz miałem prawie 15l ale ja sporo przy silniku wtedy robiłem, więc się tym w ogóle nie sugeruj.

Załączony plik  Zużycie paliwa - Nissan Terrano 2 TD27Ti - piotr323f.jpg   44,35 KB   35 Ilość pobrań

Pozdrawiam

Piotr


  • 0

#50 OFFLINE   liternik

liternik

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 118 postów
  • Płeć:
  • Skąd:podkarpacie
  • Kraj:POLAND
  • Model:TERRANO II
  • Time Online: 11m 20s

Napisano 22 listopad 2010, 19:22

Witam. Ja jeżdzę Terrano od 3 tygodni. Co do spalania to moje spostrzeżenia są takie. Spokojna jazda 9 l. Spokojna z przyczepką tez 9 l(przyczepka do 750 dwuosiowa- lekko dociążona - agregat itp. Przyznam że tej przyczepki to auto nawet nie czuje). Jak się troszkę przyciśnie lub często się zatrzymuje i ruszam dość agrsywnie to tak do 13 max wychodzi. Wartości plus minus 0,5 litra.Ostatnio jeżdzę 50%miasto i 50% trasa to wychodzi 10l i wydaje mi się że to wartość prawidłowa.
Sądzę też że na dłuższej trasie przy spokojnej jeździe można zejść do 8. Ale o tym się niedługo przekonam bo w grudniu będę miał trasę 700 km to zobaczymy ile wyjdzie.(chyba że będą zaspy po pas...albo zima zaskoczy drogowców.. a propo.. Kiedy zima zaskakuje drogowców?odp. Jak spada śnieg! ;-))) ) pozdrawiam
  • 0

#51 OFFLINE   MarcinOPI

MarcinOPI

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 14 postów
  • Płeć:
  • Kraj:ALBANIA
  • Model:Terrano I 2.7TD 33' MT
  • :

Napisano 26 listopad 2010, 13:36

Tyran WD21 2.7 TD 94r. opony 31' MT spalanie w trasie 12L/100km (REWELACJA!) w terenie niemierzone, ale na pewno od 20 wzwyż zależy ile reduktora używam. Kiedyś nawet spalił mi 1/4 zbiornika a zrobiłem 28 km :) na mocnym upalaniu. Ogólnie jestem ze spalania bardzo zadowolony ile wleje tyle spali, auto typowo weekendowe więc nie przywiązuję do tego aż tak uwagi. Śmieszy mnie kupno auta ważącego blisko dwie tony z silnikiem konstrukcji z lat70/80-tych i oczekiwanie że będzie palił 8 litrów :) bo tyle pali golf syncro :)
Pany Tyran to jeden z najekonomiczniejszych samochodów "terenowych".
  • 0

#52 OFFLINE   piotr323f

piotr323f

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 476 postów
  • Płeć:
  • Skąd:˙
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano 2 TD27Ti BFG MT
  • Time Online: 1h 22m 1s

Napisano 26 listopad 2010, 19:13

Witam,

Ogólnie jeśli chodzi o temat zużycia paliwa, to wszelkie działania należy prowadzić wyłącznie w kierunku usunięcia wszelkich problemów z układem jezdnym i napędowym, które to powodują niepotrzebnie podwyższone zużycie paliwa.

A to zużycie które oferuje Terrano, w moim przypadku 10,5l/100km jest wg mnie całkowicie rewelacyjne. Nawet traktując ten samochód jako samochód na co dzień od wszystkiego jest zupełne akceptowalne. Zresztą to nikt nie kupuje tej klasy auta z myślą o ekonomicznej jeździe. Ja od tego mam skuter  :).

Pozdrawiam

Piotr


  • 0

#53 OFFLINE   liternik

liternik

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 118 postów
  • Płeć:
  • Skąd:podkarpacie
  • Kraj:POLAND
  • Model:TERRANO II
  • Time Online: 11m 20s

Napisano 26 listopad 2010, 21:25

Witam.

60 litrów 550 km. Trasa mieszana. I miasto i trasa i troszkę w terenie (80 % z przyczepką). Wg mnie cykl tzw ,,mieszany" 10-11 a taki wynik jest całkiem ok. W końcu to nie skuter ;-))

pozdrawiam.
  • 0

#54 OFFLINE   drewniany

drewniany

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 138 postów
  • Płeć:
  • Skąd:pomorskie
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano II R20 2,7 TDi
  • Nr rejestracyjny:GKW
  • :

Napisano 26 listopad 2010, 23:14

Oto kilka rad

Rady na oszczędność paliwa !!





1. Nie "wrzucaj na luz"

W chwili rozpoczęcia hamowania wielu kierowców wciska sprzęgło i przestawia dźwignię zmiany biegów w środkowe położenie. To błąd! Podczas pracy na biegu jałowym motor zużywa paliwo. Gdy noga zostanie zdjęta z pedału gazu, a silnik pozostaje na biegu elektronika sterująca pracą jednostki napędowej odcina dopływ paliwa. W efekcie silnik nie zużyje ani grama benzyny lub oleju napędowego. Sprzęgło należy wcisnąć w chwili zatrzymywania się pod sygnalizatorem.



2. Zredukuj masę

Bagażniki i schowki wielu samochodów są wypchane przeróżnymi drobiazgami. Ile z nich przyda się podczas jazdy? Zazwyczaj okazuje się, że nieliczne. Warto pamiętać, że oszczędności można poczynić w każdym aucie. Czy warto wozić pięciolitrową butlę płynu do spryskiwaczy? Czy jeżdżąc wyłącznie po mieście i dysponując garażem nie moglibyśmy wyjąć koła zapasowego, zastępując je zestawem naprawczym, co jest coraz częściej stosowaną praktyką w nowych autach?

Warto pozbyć się niepotrzebnego bagażu, gdyż dodatkowe kilogramy zmuszają silnik do bardziej wytężonej pracy za co płacimy pod dystrybutorem. Eksperci szacują, że zwiększenie masy pojazdu o 100 kilogramów zwiększa spalanie

o 0,5 l/100km.



Sprawdzaj ciśnienie

Kierowcy bardzo często zapominają o regularnej kontroli ciśnienia powietrza w oponach. To błąd. Zbyt słabo napompowane ogumienie szybciej się zużywa, jak również zwiększa średnie spalanie nawet o kilka procent. Warto zadbać, by ciśnienie było zgodne z zalecanym przez producenta. Niektóre szkoły ecodrivingu sugerują jego zwiększenie o 0,5 bara ponad zalecane, co pozwala na uzyskanie kilkuprocentowej oszczędności kosztem komfortu jazdy, rzadziej - właściwości jezdnych.


4. Noga z gazu, włącz myślenie!

Sposób na uzyskanie największych oszczędności jest banalnie prosty. Noga z gazu! Ograniczenie dynamiki jazdy oraz zmniejszenie prędkości podróżnych - szczególnie na autostradach - pozwala na zmniejszenie spalania o 20-50 proc.! Warto analizować sytuację na drodze. Unikajmy niepotrzebnego wciskania pedału hamulca oraz zbędnego przyśpieszania. Zwiększenie płynności jazdy to najkrótsza droga do oszczędności.


Używaj wysokich biegów

Podczas jazdy ze stałą prędkością silnik pracuje pod niewielkim obciążeniem. Warto wówczas włączyć wyższy bieg. Który moment jest najlepszy na zmianę przełożenia? Według wielu szkół oszczędnej jazdy nie należy przekraczać 2000 obr./min. w samochodach z silnikami Diesla oraz 2500 obr./min. w przypadku aut z motorami na benzynę. Pamiętajmy, że oszczędna jazda nie jest tożsama z powolną jazdą! Oszczędności przynosi możliwie szybkie osiągnięcie pożądanej prędkości i jej późniejsze utrzymywanie. W tym celu przyśpieszamy z pedałem gazu wciśniętym do 3/4, szybko włączamy kolejne przełożenia, a później - na możliwie wysokim biegu - jedziemy ze stałą prędkością.


Zadbaj o kondycję samochodu

Rozregulowana zbieżność kół, zanieczyszczony filtr powietrza, zużyte świece i zapieczone hamulce zwiększają apetyt samochodu na paliwo. Wizyty u mechanika warto więc traktować nie tylko jako przykrą konieczność. Istnieje spora szansa, że dzięki nim unikniemy niepotrzebnych wydatków.


Wyłączaj silnik na postoju

W celu obniżenia zużycia paliwa coraz większa grupa nowoczesnych samochodów jest wyposażona w system wyłączający motor po zatrzymaniu pojazdu. W autach starszej generacji warto pamiętać o wyłączaniu jednostki napędowej podczas postoju albo po zatrzymaniu przed przejazdem kolejowym. Oszczędzimy w ten sposób paliwo, które zostałoby bezproduktywnie zużyte. Jeżeli planowany postój jest krótszy niż 30-45 sekund silnika gasić nie warto. Ewentualne zyski zostaną zmarnowane na jego ponowne uruchomienie i późniejsze doładowanie akumulatora.


Korzystaj z tempomatu

Utrzymanie stałego tempa jazdy jest niezwykle ważne na długich trasach - szczególnie gdy jedziemy drogami szybkiego ruchu lub autostradami. Wyeliminowanie zmian prędkości oznacza brak konieczności rozpędzania pojazdu w trakcie którego zużycia paliwa jest największe.


9. Zadbaj o aerodynamikę

Niewidoczne powietrze stawia olbrzymi opór podczas jazdy z wysokimi prędkościami. Aby praca silnika nie szła na marne warto zdjąć wszelkie niepotrzebne relingi, bagażniki i boksy dachowe oraz uchwyty na rowery. Warto pamiętać także o zamykaniu szyb. Ich otwarcie zwiększa zawirowania powietrza wokół pędzącego samochodu. Zamknięcie okien – szczególnie przy szybkiej jeździe – może zmniejszyć spalanie. Troska o aerodynamikę pojazdu pozwala w sumie na obniżenie spalania nawet o kilkanaście procent.


Wyłącz klimatyzację

Klimatyzacja zwiększa komfort jazdy. Warto pamiętać, że godzina niepotrzebnej pracy urządzenia kosztuje przynajmniej pół litra paliwa. Dlatego warto zastanowić się, czy włączona "klima" jest nam potrzebna po schłodzeniu wnętrza albo usunięciu pary wodnej z szyb. Zużycie paliwa zwiększa także włączenie podgrzewania foteli lub szyb. W obu przypadkach zapotrzebowanie na prąd jest duże, więc silnik musi wykonać dodatkową pracę, by doładować akumulator.

Użytkownik drewniany edytował ten post 26 listopad 2010, 23:15

  • 1

#55 OFFLINE   liternik

liternik

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 118 postów
  • Płeć:
  • Skąd:podkarpacie
  • Kraj:POLAND
  • Model:TERRANO II
  • Time Online: 11m 20s

Napisano 12 grudzień 2010, 22:23

Od pełnego baku do pierwszego mignięcia komornika 630 km.. w tym ok 150 miasto z dołączonym napędem z prawie całym skłedem 6 os plus bagaże.
pozdrawiam.

Użytkownik liternik edytował ten post 12 grudzień 2010, 22:24

  • 0

#56 OFFLINE   ara502

ara502

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 111 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Białystok
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano II 2.7TDi 1996r.
  • Nr rejestracyjny:Bia
  • Time Online: 19m 58s

Napisano 13 grudzień 2010, 20:32

Fajnie wam palą :rolleyes:
Ja narazie muszę zaprzestać na wymianie wszystkich filtrów i oleju. Zobaczymy czy bedą jakieś małe zmiany, bo po odkręceniu filtru paliwa to czarny syf z niego wypłyną ( nieprzypominało to ropy tylko asfalt :-)
Gościu jeżdzący Patrolem zasugerował mi bym zaczą jednak od pompy paliwa, ale narazie świeta i są inne wydatki.
Może mikołaj coś pod choinkę przyniesię :dribble: na drobne naprawy.
  • 0

#57 OFFLINE   PFSYSTEM

PFSYSTEM

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 3 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Kraków
  • Model:Patrol
  • Time Online: 33m 25s

Napisano 15 grudzień 2010, 19:03

Witam wszystkich.

Moje spalanie(3.0 v6 wersja z podwójnym monowtryskiem, LPG II generacja, 31"MT):
Trasa 16-17lpg, 12-13pb
Teren(4x4,rzadko reduktor)28lpg i więcej podobnie pb
Średnio(miasto/trasa 50/50) 22lpg pb nie sprawdzałem.
  • 0

#58 OFFLINE   zomb

zomb

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 36 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Kraków
  • Kraj:POLAND
  • Model:Maverick
  • Time Online: 2h 28m 38s

Napisano 22 grudzień 2010, 10:29

Maverick 2.4 +LPG r95 wersja krótka

- trasa (do 120km/h) - 12-13l LPG
- miasto (50% miasto - sporo stania w korkach) 16-19l LPG
  • 0

#59 OFFLINE   irasj

irasj

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 13 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Dębica
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano II
  • Nr rejestracyjny:RDE
  • Time Online: 4h 27m 29s

Napisano 01 styczeń 2011, 21:50

Ja swoim (po remoncie nastawnika) zalewam za 60 zł ON - 4,70zł/l (czyli ok 12 litrów) robię ok 130 km , więc wychodzi jak u większości ok 10l/100 km , muszę jednak jeszcze wyregulować dawkę paliwa bo po naprawie nastawnika nie było to regulowane. Może uda mi się urwać jeszcze z 0,5 l ... :)
  • 0

#60 OFFLINE   forester16

forester16

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 120 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Ruciane-Nida
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano II 2,7TDI
  • Nr rejestracyjny:NPI
  • Time Online: 2h 24m 20s

Napisano 02 styczeń 2011, 10:45

No to i ja się "pochwalę":
lato: oponki Barum, ON verva,spokojna jazda, 60% las (czyli większość na drugim biegu, częste hamowanie) 40 % dojazd do lasu asfaltem---->>>> 8,5 -9,0l/100 km
wczesna wiosna,późna jesień, zima:oponki BFG MT, ON verva, spokojna jazda, stosunek las/asfalt jak wyżej----->>>>10,0-11,0 l/100km

Dłuższe trasy niestety jeszcze nie sprawdzone. Spokojna jazda...cóż ja nie jeżdżę ja się wożę :D
PS. Nie mylić lasu z terenem :rolleyes:

Użytkownik forester16 edytował ten post 02 styczeń 2011, 10:49

  • 0




 
x

Reklama

OK Wyjdź