Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350Z] Wymiana oleju


Gość kefir0909
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba jednak ten WRX siedzi Ci w głowie... :)

Hej, dlaczego. Poczytałem trochę na amerykańskich forach i oni też praktycznie pełny syntetyk leją a samochody mają po 150-200 tyś mil. W instrukcji zalecają 10w30, ale jakoś nie jestem przekonany do tego, żeby przejść na półsyntetyk. Jeszcze przy żadnym samochodzie nie miałem takiego dylematu.

Edytowane przez DanPlut
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra jak już mamy temat o wymianie oleju to się zapytam. Wymieniał już ktoś z Was olej w skrzyni i w moście? Bo chyba jak się trochę ociepli to rozważę wymianę. Nie chodzi mi o rodzaj oleju bo zalecają jeden , ale o jakieś uwagi i sugestie typu gdzie się znajdują śruby spustowe, czy to trudny zabieg? No i czy jest sens to ruszać jeżeli jest dobrze.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Caly temat przczytałem ale żadnej informacji ile oleju wchodzi do silnika w 350z.

Wie ktoś może?

 

co do oleju to auto data 3.25 :post-29033-1261766305,8975_thumb.gif

 

według instrukcji do VQ35DE z filtrem oleju 4,7 litra a bez 4,4 litra

 

Pzdr

Edytowane przez worm#21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się zdecydowałem na Castrol Edge Sport 0W-40.

Wcześniej samochód zalewany był Shell Helix 5w-40, ale jakoś intuicyjnie nie mam zaufania do tej marki. Myślałem też o Mobil 1 0w-40, ma dość dobrą opinie na forach USA, jednak przy analizie chemicznej zawsze wychodziła u użytkowników znaczna zawartość cząstek żelaza / Pochodzi z tulei cylindrowej, wałek rozrządu, pompa oleju, zużycie i łańcuch rozrządu /Olej już zamówiłem, chociaż nie wiem czy dobrze wybrałem, styl jazdy spacerowy.

 

289e7a312b50842fmed.jpg

Edytowane przez andrzej6411
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrezygnuj z Castrola jeśli możesz. Naprawdę fajny syf zostawia w silniku. Jedyne co ma dobre, to marketing. Z kolei Shell ma jedną z lepszych baz olejowych, jest bardzo, bardzo czysta. Kiedyś w pracy miałem dostęp do naprawdę fajnych wyników badań.

 

Mogę z czystym sumieniem i pełną odpowiedzialnością polecić Wam dwa oleje:

 

-Shell Helix Ultra Racing 10W-60

-Valvoline VR1 Racing 5W-50

Edytowane przez CMQ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrezygnuj z Castrola jeśli możesz. Naprawdę fajny syf zostawia w silniku. Jedyne co ma dobre, to marketing. Z kolei Shell ma jedną z lepszych baz olejowych, jest bardzo, bardzo czysta. Kiedyś w pracy miałem dostęp do naprawdę fajnych wyników badań.

 

Mogę z czystym sumieniem i pełną odpowiedzialnością polecić Wam dwa oleje:

 

-Shell Helix Ultra Racing 10W-60

-Valvoline VR1 Racing 5W-50

 

ja mam Ultra Racing 10W-60 właśnie i mogę polecić spokojnie. 45 tys km na nim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam Ultra Racing 10W-60 właśnie i mogę polecić spokojnie. 45 tys km na nim

U mnie ASO też to zaleca i podejrzewam, że moja sztuka jeździ od samego początku na tym 10W60 bo cały czas w jednym i tym samym ASO robiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj kupiłem Valvo VR1 Racing 10W60, chyba dobry wybór?...

Czy półsyntetyk może spowodować jakieś problemy?

Czy w przyszłości mogę wrócić do syntetyka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj kupiłem Valvo VR1 Racing 10W60, chyba dobry wybór?...

Czy półsyntetyk może spowodować jakieś problemy?

Czy w przyszłości mogę wrócić do syntetyka?

 

podobno nie powinno się wymieniać niesyntetyka na syntetyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się tylko, czy wcześniej nie był zalewany półsyntetykiem?

Na karteczce jest chyba napisane 10W40 i "leichtlauf oil", czy jakoś tak...

Najwyżej pojadę wymienić na Motula 15W50 albo VR1 5W50.

Panowie, doradźcie proszę! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się tylko, czy wcześniej nie był zalewany półsyntetykiem?

Na karteczce jest chyba napisane 10W40 i "leichtlauf oil", czy jakoś tak...

Najwyżej pojadę wymienić na Motula 15W50 albo VR1 5W50.

Panowie, doradźcie proszę! :)

 

wlej motula i zapomnij o temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się wydaje, że w twoim przypadku ze względu na to, czym był wcześniej zalewany ,porę roku i tych problemach, co pisałeś o kontrolce oleju na początek może by był lepszy Motul. Ale na zimę, jeżeli będziesz jeździł to chyba by było dobrze zmienić na coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaleję na razie Valvo półsyntetykiem i zobaczę, w jakim stanie jest silnik?

Myślę, że nikt go nie zajechał przez 80 tysięcy, ale cóż, różne rzeczy się dzieją u nas w kraju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno można zejść jeden stopień z pól- na pełnysyntetyk ale żeby nie przekombinować to bym przy tym został.

Ew możesz zapytać sie poprzedniego właściciela jaki olej wlewał. Karteczka może być starawa :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest pierwszy lepszy półsyntetyk, a jeden z lepszych dostępnych na rynku.

Wleję, pojeżdżę z dwa tygodnie, zrobię trochę km, sprawdzę stan na bagnecie i wtedy wszystko się okaże - na razie nie zapeszam. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po zapoznaniu się z testem zawartym na tej stronie (drugie video)

http://www.royalpurple.waw.pl/

-przy czym wcześniej widziałem już porównawcze wyniki tego testu z innymi olejami -> http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf

 

...chciałbym zadać pytanie do UŻYTKOWNIKÓW PREFERUJĄCYCH OFENSYWNY STYL JAZDY,JEŻDZĄCYCH Z-kami NA WYŚCIGACH.

Jak wygląda praca tego/takich olejów w wysokich temperaturach?

Jeżdzę stosunkowo niewiele (kilkanaście tyś. km. rocznie).Odpalam zetkę spokojnie-rozgrzewam silnik zanim ruszę około 3 min,auto jest garażowane więc temp.rozruchu zimą jest znacząco wyższa (więc tutaj Royal tak chroniąc zimny motor zapewnia spokojny sen),no i lubię dociągać w czasie jazdy w mieście do czerwonego pola,oraz zaliczam Tor Poznań.

Obecnie używam Motula 300V 15W50 (dobrze znosi wysokie obroty i temperaturę na torowym upalaniu,dobrze trzyma film olejowy przy moich temperaturach garażowania zimą).Olej wymieniam co 5000 km i przed wyścigami oraz po.Jestem z niego zadowolony-na zasadzie że nie mam powodów do narzekania,wybierając go bazowałem na opiniach użytkowników ścigających się,sprawdził się też u mnie w warunkach torowych,nie ma niestety tylko porównania w teście.

Domyślam się że skoro Royal jest do sportu to też wytrzyma,zwłaszcza że po imprezie będzie wylany.

Chodzi mi o opinie użytkowników lub mających kontakt i doświadczenie z tym olejem.

Edytowane przez ZdzPoz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no słyszałem, ze to pewne źródło i nie dostajesz zleżałego albo podróbki, że lepiej przepłacić parę złotych.

 

osobiście odbieram... :devil:

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Czas odświeżyć temat o oleju :rolleyes: Jeżdżę na oleju Motul 5w40 8100. Samochodem przejechałem ok 3500km i w tym czasie dolałem 1 litr. Wydaje mi się, że czas zmienić olej bo ten nie służy dobrze Z-etce. Doradźcie na jaki? Dużo osób podaje 10w60, ale w instrukcji w ogóle o takim nie piszą najwięcej to 50. Autem będę też jeździł w zimie więc czy 60 nie będzie za gęsty? Zastanawiam się tez nad 5w50, ale to nadal syntetyk i nie wiem czy nie powinienem przejść na pół syntetyk? Auto ma przejechane 159tyś. km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas odświeżyć temat o oleju :rolleyes: Jeżdżę na oleju Motul 5w40 8100. Samochodem przejechałem ok 3500km i w tym czasie dolałem 1 litr. Wydaje mi się, że czas zmienić olej bo ten nie służy dobrze Z-etce. Doradźcie na jaki? Dużo osób podaje 10w60, ale w instrukcji w ogóle o takim nie piszą najwięcej to 50. Autem będę też jeździł w zimie więc czy 60 nie będzie za gęsty? Zastanawiam się tez nad 5w50, ale to nadal syntetyk i nie wiem czy nie powinienem przejść na pół syntetyk? Auto ma przejechane 159tyś. km.

 

Jeżdzę na tym samym oleju, przejechałem ok 2,5k km i nic nie ubyło. Spróbuj innego, ale może być taki sam efekt :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...