Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Opony


Gość chako
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie. JESTEM nowy na tym forum więc sorki za wszystkie błedy , ale

myślę że pójdzie mi coraz lepiej .

A na początek chcę sie dowiedzieć od waas drodzy forumowicze jakie mozna wsadzic oponki na te nasze kociaki oprócz 235/65/18

bo na takich właśnie jeżdżę może przyjmie jakiś mniejszy profil???

Druga sprawa to już napewno na tym forum rozgryzane to nadajnik drzwi garażowych przy lusterku.Może jakieś podpowiedzi gdzie o tym pisze więcej.

A tak w nawiasie to posiadam wersje usa .

Pozdrawiam :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj witaj:)

zapraszam do częstego wypowiadania sie i napisaniu o swoich dotychczasowych problemach w odpowiednich działach:) może pomozesz swoim doświadczeniem innym użytkownikom.

 

a propo bramy http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/51057-murano-usterki/page__st__20

jarbia

witam

Ja o sterowaniu w lusterku .W Murano tak,jak w Queście jest w lusterku home link do sterowania np bramami (pisałem o tym przy Questach) w samochodzie nie trzeba nic zmieniać tylko kupić jednokanałowy sterownik na np 350 Mhz, bo nasze bramy są na innych częstotliwościach (na allegro kupiłem za ok 70 zł). Odbiornik zainstalowałem w sterowniku bramy (steruje dodatkowym wejściem -każdy sterownik bram takie wej. ma ), a pilota tego dodatkowego sterowania zgodnie z instrukcją wprogramowałem do home linka w lusterku.(tylko ten sterownik co ja kupiłem ma trochę mały zasięg i muszę stawać blisko bramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witaj chako

 

popieram Basel_a z prosbą abyś podzielił sie swoim doświadczeniem w poszczególnych działach.

 

 

odnośnie opon, rozmawiałem z gościem w serwisie i powiedział ze mozna wymienić na mniejszy profil tylko pamietaj ze to autko jest dosć cieżkie wiec jak bedziesz chciał na niskim profilu gdzieś zjechać z drogi czy na wyższe krawężniki sie wspinac to narażasz felgę na odkształcenia. moim zdaniem upiększyć mozna auto stosując ładne alusy oraz opony z ciekawym bieżnikiem. na niski profil osobiście bym sie nie zdecydował.

 

 

 

http://images.google...77yOtaG_Abg3r1F

 

tak wygląda smok na niskim profilu. o gustach sie nie dyskutuje ale.... jak dla mnie to słaba zmiana ...

Edytowane przez romanista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie opon, w europejskich wersjach byly montowane opony o rozmiarze 225 x 65 x 18, czyli troche wezsze niz w tych z USA (pomimo, ze felgi sa takie same). Rowniez nie radzilbym montowac opon o mniejszym profilu na felge 18-ke, ciezkie auto, a dziur na naszych drogach sporo i latwiej o uszkodzenie felgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

felgi ładne na tym zdjęciu, ale do takich modów to pasuje również auto obnizyc bo popatrzcie jaka luka między kołem a nadkolem..pskudnie to wyglada z boku:)

 

romanista jak masz wiecej takich zdj przerobionych murańców o wrzuć w dział galeria albo akcesoria bo czasami mozna coś fajnego podpatrzć. a skąd wogole masz to zdjecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grzebałem grzebałem i znalazłem :-)

zdjęć nie mam za wiele ale mogę powsadzać jak coś jeszcze znajde na dysku

 

Basel_

no to odpalam galerię

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM witam.

Dzieki za wszelkie sugestie "BESEL".Jak to pieknie pracuje to forum, piszesz i masz!

Ja na razie duzego doswiadczenia nie mam z MURANCEM mam go od ponad roku a przyplynelo az z bostonu od rodzinki,

jezdzi nim zona a ja tylko tankuje ale nie moge narzekac bo zainwestowalem do niego do tej pory tylko w jedna wymiane oleju

i nic wiecej ale lepiej odpukac, bo wszysko mial wymienione za wielka woda lacznie z oponami.A mial juz 70 000 mil.JEST po prostu dla mnie rewelka

bezawaryjny.

Z oponami na zimke pozostane jednak przy orginalach .Jednak ta masa i te nasze drogi to ten rozmiar jest idealny

a drugi temat to cierpie na brak czasu 'chyba jak kazdy z nas'ale sprawdze na alegro czy mozna kupic taki sterownik do napedu bo ja mam horrmana i czy to nie zakluci mi dotychczasowych pilotow do bramy garazowej

A ciekawe czy do bram wjazdowych (ogrodzenia) tez mozna tak to wykombinowac?

To narazie wszystko z mojej strony

czas brac sie do pracy i POZDRAWIAM wszyskich klubowiczow.CVT ideal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

 

Chciałbym zasięgnąć opinii na temat opon GOODYEAR EAGLE LS M+S 235/65/R18 ( opona całoroczna oznaczenie M+S ( błoto +śnieg)) które mam zamontowane w moim murano.

Zima za pasem i chciałbym się dowiedzieć jak sprawują się na śniegu w porównaniu z oponami dedykowanymi na zimę.

 

Czy jest sens kupować opony zimowe ???

 

znalazłem na allegro:

NOKIAN 235/60R18 107T HKPL SUV za 450zł sztuka

 

Czy warto ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Goodyear Eagle LS zdaje sie, ze byly sprzedawane tylko w USA. Znalazlem w necie duzo opinii, ale tylko zza oceanu.

Sam musisz ocenic czy dobrze Ci sie sprawuja cyz tez nie. Z tego co wyczytalem sporo osob narzeka na te oponki.

Opony nadaja sie ewentualnie na lekki snieg i jazde po miescie. Opony typowo zimowe sa nieporownywalnie lepsze.

Ja w lecie uzywam Dunlop Grandtrek ST20. Tez maja oznaczenie M+S, natomisat nie zdecydowalbym sie jezdzic na nich w zimie (szczegolnie teraz jak wygladam co sie dzieje za oknem). Wg mnie lepiej miec 2 komplety, o ile mozesz sobie na nie pozwolic bo ceny wszystkich zimowek do naszych aut sa w granicach 700-900 zl/ szt.

 

Jezeli zdecydujesz sie na zimowki, to z wlasnego doswiadczenia moge polecic Dunlop Grnadtrek SJ6. Zadne sniegi czy bloto nie stanowia problemu, jest to najlepsza opona zimowa na jakiej jezdzilem. Mankamentem jest moze tylko indek predkosci Q, czyli do 160 km/h, ale cos za cos.

Z drugiej strony zdazalo mi sie jezdic na niej szybciej i swiat sie nie zawalil (zreszta, nie za wiele mamy drog po ktorych mozna z taka predkoscia sie poruszac).

 

Nokian to takze b. dobry producent, wiec jak sie na nie zdecydujesz pewnie sie nie zawiedzisz, ale wlasnych doswiadcen z tym akurat modelem opony nie mam.

 

Jeszcze odnosnie rozmiaru opon. Felgi w autach z USA i Europy majate same wymiary. W Europie (nie wiedziec czemu) w nowych autach zakladane byly opony o wymiarze 225x65x18, a w USA 235x65x18. W kazdym razie obydwa roziamry pasuja na anasze felgi.

Na zime polecalbym Ci zastanowic sie nad opona wezsza (225x65x18) z uwagi na lepsze trzymanie na sliskiej nawierzchni.

Raczaj nie polecalbym Ci obnizania profilu - mniejszy komfort jazdy, latwiej o uszkodzenie felgi. Pomiedzy profilem 60 a 65 roznica jest niewielka, wiec tym bardziej radzilbym Ci zostac przy profilu 65.

Uwazaj tez na indeks ladownosci - do Murano powinienes miec co najmniej 103.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga sprawa to już napewno na tym forum rozgryzane to nadajnik drzwi garażowych przy lusterku.Może jakieś podpowiedzi gdzie o tym pisze więcej.

A tak w nawiasie to posiadam wersje usa .

 

Jeśli chodzi o system otwierania bram HomeLink znalazłem jedną firmę której napędy i sterowanie jest z nim zgodne, jest to firma Sommer, strona Internetowa: http://www.sommer-polska.com.pl/index.php?site=aktualnosci&dzial=10

Trzeba byłoby do nich zadzwonić, lub napisać, aby dowiedzieć się szczegółów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Chciałbym zasięgnąć opinii na temat opon GOODYEAR EAGLE LS M+S 235/65/R18 ( opona całoroczna oznaczenie M+S ( błoto +śnieg)) które mam zamontowane w moim murano.

Zima za pasem i chciałbym się dowiedzieć jak sprawują się na śniegu w porównaniu z oponami dedykowanymi na zimę.

 

Czy jest sens kupować opony zimowe ???

 

znalazłem na allegro:

NOKIAN 235/60R18 107T HKPL SUV za 450zł sztuka

 

Czy warto ?

Sluchaj jest sens i to wielki ,bo ten GOODYEAR NIE DA CI TEGO CO ZIMOWKA ja tez na takiej jezdzilem 1-zime ale troche sie meczylem i przy ruszaniu a nie mówiac o hamowaniu. Nie moge znalezc na allegro tej opony NOKIAN za ta cene to sie oplaca ,moze podasz mi dokladniejszy link.Dzieki,pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

mam pytanie nie o same opony a o łańcuchy. czy miał ktoś z Was doświadczenia w tym zakresie?

jakie łąńcuchy stosować, czy jest potrzeba - jade w Alpy więc śnieg bedzie :-)

 

dodatkowe pytanie - auto ma automat na przełączenia napędu z jednej na dwie osie. czy powinienem go jakoś blokować przy jeździe w trudnym terenie czy zostawić to komputerowi ?

 

z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam nowe Murano z fabrycznymi oponami letnimi 235/55/R20 (Yokohama). Chciałem kupić zimówki, ale nie ma żadnych w tym rozmiarze. Taki sam obwód ma opona 255/50/R20, ale nie wiem, czy nie będzie problemów z ocieraniem. Mam pytanie, czy ktoś zakładał takie szerokie kapcie na Murańca ? Nie chciałbym zakładać 18", skoro mam juz 20".

 

Wspinaker

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny case. Mam w tej chwili kapcie od Giugiaro - Vredestein Wintrac 4 Xtreme 235/65 R18. Chce kupić letnie Vredestein Ultrac SUV Sessanta ale niestety nie moge znaleźć "mojego" rozmiaru dla 18tek. Dostępne są natomiast 255/55 R18. Nie mam pewności czy to dobry wybór - jeden zonk że niższe (niby nie dużo), drugi zonk to ta szerokość... czy nie będą tarły o nadkole przy pełnym skręcie?

Choruję na te sessanty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby zachować średnicę i zwiększyć szerokość powinnaś wybrać 255/60/R18. Wtedy na średnicy różnica wyniesie tylko 0,5 mm, czyli nic.

Nie wiadomo jednak co z tą szerokością w Murano.

 

A jak się sprawdziły zimówki Vredestein-a? Też się nad nimi zastanawiałem.

 

Pozdrawiam

Wspinaker

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis sporo dzwonilam po oponiarzach i niestety nie produkują tej opony w rozmiarze 255/60 :( w ogóle max profil jaki produkują to 55

 

więc jedyny rozmiar najbliższy oryginalnym gumom to właśnie 255/55

 

co do szerokości sprawdzałam dziś naocznie/namacalnie ile mam miejsca do błotnika po maksymalnym skręcie kół, powinno być ok.

Widziałam też parę ogłoszeń sprzedaży Murańczyków na oponach 255/55 R18, czyli że ludzie takie zakładają i jeżdżą...

 

dość dużo czytałam o sessantach i opinie są bardzo zachęcające, chyba się jednak zdecyduję...

 

 

zimówki sprawdziły się genialnie, zdecydowanie moje najlepsze zimówki, stąd pozostaję wierna marce,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Ja mam 255/55 R18 109V Bravuris 4x4 (M+S) - całoroczne.

 

Dla mnie bardzo dobre - na lato ( sprawdzane na autostradach w Niemczech ).

Całkiem wystarczające na zimę.

 

Polecam pompowamie gazem ( bezobsługowe od wiosny 2010 )

 

Pozdrawiam.

wkar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam...

 

Jakie opony radzicie na takie felgi:

 

rozmiar felgi 8x19

- rozstaw 5x114,3

- osadzenie ET 35

Pozdro

 

Witam ponownie...

 

Z braku odpowiedzi poszperalem troche w necie i znalazlem taki fajny kalkulator zamiennikow opon

 

http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/225/65r18/

 

Wyszlo mi, ze przy tych felgach, ktore kupilem (post wyzej) prawidlowy rozmiar opon powinien byc: 235/55 R19

 

Pomyslalem, ze w/w link moze przydac sie innym osoba.

 

Pozdro

post-47540-0-30839800-1313102659_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam nowe Murano z fabrycznymi oponami letnimi 235/55/R20 (Yokohama). Chciałem kupić zimówki, ale nie ma żadnych w tym rozmiarze. Taki sam obwód ma opona 255/50/R20, ale nie wiem, czy nie będzie problemów z ocieraniem. Mam pytanie, czy ktoś zakładał takie szerokie kapcie na Murańca ? Nie chciałbym zakładać 18", skoro mam juz 20".

 

Wspinaker

 

Pozostałem przy 20" i zamontowałem na zimę Vredestein Wintrac 4-Xtreme w rozmiarze 255/50/R20. Wyglądają super, nic nie obciera, ale są niestety znacznie głośniejsze od letnich Yokohama. Teraz trzeba poczekać na pierwszy śnieg i zobaczyć jak się sprawdzą na sliskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam. Co powiecie o oponach Accelera IOTA 235/60 R18 107 V XL? Miał ktos kontakt z tą firma? Opinie na oponeo.pl pozytywne a cena bardzo atrakcyjna. Kupiłem Murano na zimówkach Pirelli Scorpion Ice&Snow - trochę szkoda na lato :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Pozostałem przy 20" i zamontowałem na zimę Vredestein Wintrac 4-Xtreme w rozmiarze 255/50/R20. Wyglądają super, nic nie obciera, ale są niestety znacznie głośniejsze od letnich Yokohama. Teraz trzeba poczekać na pierwszy śnieg i zobaczyć jak się sprawdzą na sliskim.

Jak by co gto mogę potwierdzić, że te opony zachowują się rewelacyjnie w warunkach zimowych. Testowałem nawet w terenie w kopnym  sniegu. Dla mnie bajka. Czy ktoś jeździł może na wielosenowych? Ponoć są już całkiem dobre i odpadłoby przekładanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Czy ktoś jeździł może na wielosenowych? Ponoć są już całkiem dobre i odpadłoby przekładanie.

Założyłem dwa tygodnie temu opony GT Radial Savero HT Plus w rozmiarze 235/65 - 18. Ogólnie bardzo ciężko znaleźć coś typu M+S czy tam all season w tym rozmiarze. Jest jeszcze Dunlop ST20, takie miałem gdy kupiłem auto, ale poprzedni właściciel i ludzie w necie nie wypowiadają się na ich temat pozytywnie. Na temat GT radial póki co nie wiele mogę powiedzieć poza tym, że ładnie odprowadzają wodę. Co będzie na śniegu napiszę za kilka tygodni. No i mają szpanerskie białe napisy, jeśli komuś to przeszkadza, można założyć napisami do wewnątrz (opona nie jest kierunkowa).

 

gbn3.jpg

 

Edytowane przez MłodyGSX-R
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odradzam wielosezonowe opony. Właśnie wyleczyłem się z takich. Miałem w Pathfinderze GoodYear Wrangler AllWeather HP, w rozmiarze 255/65/R17. W zimie trochę za twarde, na ubitym śniegu było powiedzmy dobrze, luźnym - trochę lepiej, mokrym - dramat opona oklejała się śniegiem a co za tym idzie poślizg gwarantowany. O lodzie można było zapomnieć. W lecie były trochę za miękkie, na zakrętach czuło się że opona pływa w felgach. Na piasek były w porządku, błoto - odpada, zaklejały się i autko zakopane. Teraz jednak przeszedłem na tryb zmianowy. Na lato używam Yokohama Geolandar H/T-S w rozmiarze 265/60/R18, mogłyby pracować jako wielosezonowe ale na zimę mam Geolandary I/T+ w rozmiarze 265/65/R17 i przyznam szczerze jeszcze takiej opony nie widziałem. Drze po wszystkim bez względu na to czy śnieg czy asfalt. O dziwo trakcja na lodzie bardzo poprawna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...