Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Szarpanie podczas przyspieszania w N16. Pomocy!!!


Gość root78
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Podczas przyspieszania moje auto szarpie, szczególnie pomiędzy 1800-2200 obrotów, czasami także powyżej 4000 rpm. Wtedy mogę zapomnieć o wyprzedaniu innych pojazdów. Często ma problemy z rozpędzeniem się pow. 140 km/h. Lecz kiedy znajduje się na biegu jałowym, obroty wzrastają płynnie i miarowo - można powiedzieć do końca skali. Żeby było ciekawiej, auto potrafi zgasnąć po wciśnięciu sprzęgła kiedy jadę - obroty spadają do zera lub czasami do 200 rpm z problemem wracając do właściwego położenia (wtedy nie gaśnie). Już sporo wydałem na "naprawy", typu adaptacja przepustnicy, czyszczenie "krokowca" i kasowanie usterek komputera.

Ręce mi opadają...Co to może być..? Proszę o pomoc.

Amen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem dokladnie to samo w moim starym peugeocie 206.

okazalo sie, ze komputer pokazywal bląd dot. czujnika

temperatury cieczy chlodzacej. po skasowaniu bledu

jak reka odjal.

 

teraz wrocilo, ale tylko na niskich obrotach. znow musze

przejechac sie na komputer.

Edytowane przez Pawel Wroclaw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem dokladnie to samo w moim starym peugeocie 206.

okazalo sie, ze komputer pokazywal bląd dot. czujnika

temperatury cieczy chlodzacej. po skasowaniu bledu

jak reka odjal.

 

teraz wrocilo, ale tylko na niskich obrotach. znow musze

przejechac sie na komputer.

 

W moim przypadku diagnostyka komputerowa nie wykazała żadnych błędów :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 99 jest przplywomierz mialem to samo w almerce u mnie tez nie bylo bledow poniewaz jeszcze chodizl na pol gwizdka takie smae objawy max 140 itd od tej pory swiety spokoj tylko wymienic przpelywomierz czyszczenie nic nie daje

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej to sprawdzic napiecia na przeplywomierzu, napiecie sondy lambda a potem brac sie za wymiane.

a najlepiej zaczac od swiec, kopulki, palca rozdzielacza i przewodów wysokiego napiecia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze kolega zarzewiak, zacznij od przepływomierza, czyszczenie na początek, jak nie pomoże to podmianka z takiej samej N16.

Edytowane przez ulisses
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, moja Almera szarpała na 2 i niekiedy na 3 biegu, do tego miałem falujące obroty i jeszcze... nie pamiętam. Wszystko to zapowiadało wymiane rozrządu. Po wymianie jest OK i jestem bardzo zadowolony. Dodam, że wymieniałem rozrząd przy 130tys.km. Mam nadzieje, że wykluczyłeś rozrząd. Na komputerze u mnie wszło "wypadanie zapłonu"

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej to sprawdzic napiecia na przeplywomierzu, napiecie sondy lambda a potem brac sie za wymiane.

a najlepiej zaczac od swiec, kopulki, palca rozdzielacza i przewodów wysokiego napiecia

 

W N16 nie ma palca ani przewodów WN. A co do problemu to świece i cewki bym jeszcze sprawdził jeśli to nie przepływka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bebol - podpowiedz jaki rozrząd założyłeś, gdzie robiłeś i ile Cię to kosztowało???

 

Mój ojciec musi zrobić to samo - przy 80kilku tysiącach km.

 

Przepływka padła, ale szrpanie nie ustało - oględziny łańcucha - napinacz rozciągnęty na maksa i tyle.

Kupa kitu te łańcuszki.

 

Bebol - pakowałeś łańcuch z aso czy zamiennik (jaki)???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość anderman

witam wszystkich.mam pytanie odnośnie N16 2.2Di.problem objawia się najbardziej podczas jazdy na 3 ,4 i 5 biegu bez względu na obroty.po dodaniu gazu auto nie przyspiesza płynnie tylko odczuwalne jest szarpniecie ,odczuwalne również na lewarku skrzyni biegów i dopiero potem następuje przyśpieszenie.dodam że auto stało prawie pól roku odpalane od czasu do czasu ale nie jeżdżone.wcześniej nic takiego się nie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ja mam te same objawy co kolega w pierwszym poscie szarpanie w dolnych obrotachi beznyna i gaz ,na benzynie troche mniejsze, jak dodaje szybciej gazu to potrafi szarpac ale tez nie zawsze ,jak dodaje gazu bardzo bardzo spokojnie to normalnie przyspiesza.Swiecilo check engine podlaczylem pod kompa i blad 1 sondy lambda wymienilem ,po przejechanie paru kilometrow to samo szarpanie tylko ze check engine sie nie zaswiecil , aha na kompie pokazalo ze mieszanka ma 99 % a powinna miec 100% chyba nie wiem bo tylko patrzylem na kompa jak mechanik podlaczal .jutro bede probowal czyscic przeplywke jakas metoda nie dotykowa bo to czule urzadzenie jest .Gaz mam od 9 tys km sekwencja ,to zeby tak łancuch przez ten gaz padl cos mi sie nie chce wierzycpo 9 tys ,auto ma przebieg 93000 swiece wymienione zadna nie okopcona ,przebic na cewkach nie ma podobno bo mechanik sprawdzal takim sluchawkami z czyms mikrofonopodobnym. Moze ktos sie juz pozbyl takiego problem i cos podpowie :) czekam na sugestie

 

aha mam motor 1800 rok 2002

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do And482 - u ciebie prawdopodobnie przepływka jest uszkodzona ale czyszczenie nic nie pomoże więć trzeba wymienić.

 

Do root78 - jeżeli nie usunołeś jeszcze usterki to ja miałem coś podobnego, wymieniony rozrząd oraz czujnik temp. i nic nie pomogło okazało się że był spadek napięcia na przekażniku głównym i komputer zamiast 12V to dostawał 8V i wariował z tym że migała kontolka w trakcie wystąpienia usterki no i komputer nie pokazywał żadnych błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no jutro spróbuje jescze ja przeczysic ;) a sonde mi mechanik wymienil bo mial na miejscu ale po wymianie dalej szarpie ;/ wiec niech wkreca stara bo widocznie byla ok , a za nowa wybulilem 250 zeta ;/

 

co sie z tym almerami przy chlodzie dzieje ;/

 

witam moze ktos doradzi jesli faktycznie bedzie trzeba przeływke wymieniac , to która mam kupic

poniej strona

 

http://www.przeplywomierz.pl/sklep,2474,,,01,,pl-pln,18886,0.html

 

Wymienilem swiece jak almerka zaczela szarpac nic to nie dalo ;/ przejechalem ok 100 km na samej benzynce / dzisiaj wykrecilem i jedna jest okopcona znacznie od innych ma czarna elektrode tam gdzie iskra przeskakuje ,pozostale sa czyste ,cewka na tej siwecy padla ??

 

no ja od rana dłubie przy almerze wykrecam swiece i ewidentnie jak stane przed samochodem przodem do niego to swieca z cylindra 1 od prawej jest czarna ;/ cewki mam zamówione mam nadzieje że jutro przyjdą :) moze ktos powie mi jakie miało by byc napiece na kabelkach dochodzących do cewek ?? jak narzie to widze że pisze tu sam do siebie :D

 

no ja od rana dłubie przy almerze wykrecam swiece i ewidentnie jak stane przed samochodem przodem do niego to swieca z cylindra 1 od prawej jest czarna ;/ cewki mam zamówione mam nadzieje że jutro przyjdą :) moze ktos powie mi jakie miało by byc napiece na kabelkach dochodzących do cewek ?? jak narzie to widze że pisze tu sam do siebie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

MAm kilka pytań;

kiedyś pisałem, że szykuje nam się wymiana łańcucha przy przebiegu 80 tys km :angry:

objaw szarpanie przy próbie przyśpieszenia.

Dziś zapalił się check....

pytanie 1 czy łańcuch mógł to spowodować (check engine)?????

Pytnie 2 czy można tak pojeździć jeszcze z 800 km (auto jeździ jak jeździło, chce poczekać do nowego roku)

Pytanie 3 czy pakować rozrząd z aso i w aso, czy ma ktoś lepszy pomysł na serwis np w okolicy Wrocka, Łodzi, Częstochowy, Opola - wszędzie tu mam do 120 km

 

Proszę o poradę!

Dzięki!!!!!!!!!!

 

PS mam nowy przepływomierz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w serwisie przepływka na jeździe próbnej padła na amen. auto na hol i z centrum opola do serwisu. serwisant nie wiedział co jest -- a on prowadził.

Okazało się że przepływka. kupiłem boscha za 750 PLN (serwis miał za 1000) i znowu jedziemy, ale auto dalej poszarpywało tak jak to zgłaszaliśmy, tylko trochę mniej.

decyzja - oglądamy łańcuch - diagnoza łacuch wyciągnięty do wymiany wkrótce - to było ze dwa miechy temu, ojciec mało jeździ koło 1000 na miesiąc.

 

wczoraj zapalił się check - ale póki co jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wymianiałem w ASO w Łodzi, cena niewiele wyższa od zwykłych mechaników ale oprócz łanucha wymianili uszczelki i uszczelnaicze. Poza tym gratis w ramach kampani dostałem nowe czujniki tzn połozenia wału korbowego i wałka rozrządu.

Jak szukałem łańcucha to podobno jest zamiennik (dostepny w ASO) znacznie tańszy od ogolnodostepnych.

Polecam poczytaj tutaj:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/41515-n16-czujnik-poloenia-walu-uzywany/

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/47252-n16-wymiana-rozrzdu-orgina-czy-zamiennik/page__fromsearch__1

Edytowane przez gajdek419
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gajdek - ja jestem z Wielunia :)

Więc polecasz ten serwis w Łodzi - znają się tam na tym co robią???

 

Czy lepiej dymać na Opole albo Wrocek - ode mnie jeden piorun.

Dzięki za poradę!!!!

 

Czy mogę jechać normalnie po zapaleniu checka????

Myślę tu o maks. 300 km

Edytowane przez ADAM85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mnie zrobili dobre wrażenie - bynajmniej mechanik z którym przypadkowo udało mi się porozmawiać. Ludzie z obsługi klienta juz tak dobrzy technicznie nie byli...ale to nie oni naprawiaja samochody. Trzeba tez z nimi gadac w ten sposob, zeby sprawdzili czy lancuch do wymiany a jesli tak to niech wymieniaja. Mi koles z biura wcisnal sprawdzenie cisnienia na listwie - z jednej strony niepotrzebne zeby stwierdzic czy lancuch jest ok ale wiem ze uklad paliwoy jest ok. Pamietaj, zeby sprawdzic u nich czy przypadkiem nie nalezy ci sie jeszcze gratisowa wymiana czujnikow polozenia walu korbowego i walka rozrzadu - po VINie to sprawdza. Ja sie z nimi umowilem,ze wymieniaja czujniki a jak to nie pomoze to jedziemy ze sprawdzeniem lanucha a potem wymiana - gdyz okazalo sie ze moj smaochod nie mial wymienionych czujnikow wczesniej w ramach kampanii Nissana. Ogólnie jestem zadowolony z usługi u Przyguckich

Mechanik powiedział mi, że spokojnie mozna z tym szarpaniem jezdzic - łancuch sie nie zerwie wiec silnikowi sie nic nie stanie jedynie niemiło sie bedzie jezdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

No i po wymianie łańcucha! koszt całej roboty niecałe 2300 PLN.

Auto jak nowe. Mocniejsze niż dotychczas. Nie szarpie. Czyli wszytko ok.

 

Mechanik powiedział, że silniczek jest bardzo czysty - zasługa shell helix 5w40,

mówił, że castrol zostawia syf w silnikach.

 

Przy okazji jchałem nowym lancerem 1,8 - zawias bardzo sztywny, komfort nic lepszy jak w n16, głośność tłumienia dziur raczej kiepska. Ale autko bardzo ładne.

Ale jak przydepnąłem mu na dwójce do spodu.... wszedł na 3500 obr i tak do 6300.. na 100 km/h, wcisk niesamowity!!!!

Wrażenie bezcenne.

 

Dla innych właścicieli n16 - gdy szarpie i nie przyśpiesza - sprawdź łańcuch i przepływkę!

Jak widać to się psuje - oby tylko to :)

 

PS. mechanicy powiedzieli (to serwis nissana i mitsu) powiedzieli, że gdyby nie te awarie nissanów poszliby z torbami - mówili też o QQ i X-trailu :(

 

Lancery chodzą (póki co) bez awarii!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam !

Przepraszam, że się nie odezwałem, ale byłem za granicą.

Samochód oddałem do mechanika. Nic mnie nie interesowało.

Jestem pełen szacunku dla GOŚCIA, bo to mechanik z wieloletnim doświadczeniem od nissanów.

Chyba pracował w serwisie nissana, a teraz pracuje dla siebie.

Polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...