Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

[WP11] 2,0 td wysokie spalanie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
155 odpowiedzi w tym temacie

#1 saddams

saddams

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 2 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Dębno
  • Model:primera 99 p11

Napisano 23 listopad 2009, 19:43

Witam jestem właścicielem primery 2,0td 1999 rok mam problem od jakiegoś czasu spalanie mojej primery wzrosło do 7-9 litrów na 100km ma ktos pojęcie dlaczego samochód ma przejechane 250tys km??? proszę o odpowiedz!!
  • 0

Reklama

#2 Gość_marszm11

Gość_marszm11
  • Goście

Napisano 27 listopad 2009, 15:35

tez mam ten sam problem iz tyle wciaga ale w trasie!!nikt niemoze dojsc co jest!!napisz jak cos bedziesz wiedzial!!pzdr
  • 0

#3 and_pec

and_pec

    traktormaniak :-))

  • Ekspert
  • 2789 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Model:WP11.144 '01 TD xenony N16 QG18 '04 Climatronik +BRC Sequent 24
  • Nr rejestracyjny:LU****H LU****R

Napisano 29 listopad 2009, 16:39

Po pierwsze diagnostyka na OBD i odczyt kodów jeśli świeci się check. Sprawdzenie napięcia przepływki i działanie zaworu EGR. Czyszczenie nastawnika z dotarciem suwaka w pompie. Sprawdzenie rozrządu i kąta wtrysku. Zmiana stacji (jakość paliwa)
Tematy do diesla zebrałem tutaj http://forum.nissank...k-cd20t-diesel/

Użytkownik and_pec edytował ten post 29 listopad 2009, 16:40

  • 0

#4 romeo1980

romeo1980

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 1 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Pszczółczyn
  • Model:nissan primera p11 2,0td kombi

Napisano 01 wrzesień 2010, 17:17

Witam jestem właścicielem primery 2,0td 1999 rok mam problem od jakiegoś czasu spalanie mojej primery wzrosło do 7-9 litrów na 100km ma ktos pojęcie dlaczego samochód ma przejechane 250tys km??? proszę o odpowiedz!!

Witam!
Primerke 2,0td mam od pół roku, zalewam ją za każdym razem do pełna i przeliczam zużycie.
Za każdym razem wychodzi od 6,3 do 6,55. Nie ma szans zejścia poniżej 6, choćby nie wiadomo jak jeździć. Przeważnie jeździ żona więc nie ciśnie jej za bardzo, ale nawet nad morze 2x250 km w trasie wychlała mi 6,58 średnio.
  • 0

#5 RAAAD

RAAAD

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1915 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:primera p11 2.0TDgst kombi/almera N15 1.4b/g-gks sedan

Napisano 06 wrzesień 2010, 21:03

To sie powinienes cieszyc jak ci pali 6,3-6,5 !!!!!!!!!!!
Ja jak jechałem w trase okolo 180 km zbiornik full to chyba było niecałe 6 ,ale to tylko widziałem po wskazówce,bo jakby sie przykleiła do górnej wskazówki:rolleyes2:.Szkoda ze nie byłem na stacji to bym sie przekonał. Jak bede miał okazje to sprawdze dokladnie .To tyko moje przypuszczenia.Predkosc okolo 120 -100,miasto wiadomo 60km/h:).
  • 0

#6 Jaroslaw

Jaroslaw

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 163 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Sierpc
  • Model:Nissan Primera P11, 2.0 td
  • Nr rejestracyjny:WSE

Napisano 08 wrzesień 2010, 06:54

Mój też pali ok. 6/100 i tak powinno być. Nie zacząłeś tankować innego paliwa i czy nie było nic robione przy samochodzie zaraz przed pojawieniem się wyższego spalania? Nie zauważyłeś pogorszenia osiągów?
  • 0

#7 Gość_Quadral

Gość_Quadral
  • Goście

Napisano 08 wrzesień 2010, 09:27

kolego ja przy 250 tys km mialem ten sam problem.palil mi opkolo 8 l .koncowki wtryskow wymienilem i pali teraz niecale 6:) pozdrawiam
  • 0

#8 pako

pako

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 158 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdynia
  • Model:P11 2.0TD SLX
  • Nr rejestracyjny:GA

Napisano 10 wrzesień 2010, 20:18

Ten silnik standardowo pali 9 w mieście i około 7 w trasie. Nie ma powodu do obaw. Spalanie poniżej 6l to tylko przy jeździe na "emeryta".
  • 0

#9 RAAAD

RAAAD

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1915 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:primera p11 2.0TDgst kombi/almera N15 1.4b/g-gks sedan

Napisano 10 wrzesień 2010, 20:32

A podobno diesle maja byc ekonomiczne :lol:.
A tu zonk jak ktos jezdzi wiecej na krotkich trasach.
  • 0

#10 krzysiek1958

krzysiek1958

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1467 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:ok. Ziębic
  • Model:P11.144 2.0TD
  • Nr rejestracyjny:DZA

Napisano 10 wrzesień 2010, 22:33

ale tez podobno maly fiat czy golf tez mial byc ekonomiczny bo malo pali i czesci tanie. Otoz guzik prawda. My mozemy porownac spalanie do golfa3 1,9 td . Dlatego ze to sa podobne konstrukcje chyba z lat 80-tych. Kolega ma takiego golfa i jemu pali tez 6l/100km.Oprocz tego co w poscie wyzej napisal kolega And-Pec zeby sprawdzic jesli zuzycie wzrasta nalezy sprawdzic filtry powietrza i paliwa. Zwlaszcza filtr powietrza. Oczywiscie koncowki tez. Jesli ktos jezdzi na krotkich odcinkach to musi sie liczyc ze zwiekszonym zuzyciem paliwa. Czy to bedzie diesel czy benzyna bo silnik wtedy jest niedogrzany.
  • 0

#11 and_pec

and_pec

    traktormaniak :-))

  • Ekspert
  • 2789 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Model:WP11.144 '01 TD xenony N16 QG18 '04 Climatronik +BRC Sequent 24
  • Nr rejestracyjny:LU****H LU****R

Napisano 11 wrzesień 2010, 07:27

Poruszę też tutaj inną sprawę. Piszecie o końcówkach. Owszem jak leją to wiadomo że spalanie wzrasta, ale nie na tym koniec. Bardzo istotną sprawą jest dawka wtrysku. Tak jak już wspominałem, wpływa na nią głównie ustawienie nastawnika na pompie ale nie tylko. Jeśli mamy uszkodzony zawór EGR to większość spalin trafia na kolektor zamulając silnik. W Wyniku tego komputer zwiększa dawkę. Oczywiście bez potrzeby bo i tak paliwo nie zostanie przepalone z powodu braku powietrza w mieszance. Turbina- jak pompuje w atmosferę to paliwo nie jest przepalane, a my dusimy traktora dodatkowo podając mu paliwo bez potrzeby.Kolejna sprawa to zimne świece. W lecie to jeszcze da się jakoś jeździć, bo komora wstępnego spalania się w miarę szybko nagrzeje od tarcia, ale zimą jak silnik chodzi na 3 albo 2 gary to tragedia.

Krótka ujmując całość Brak powietrza i temperatury w komorze spalania zmusza nas do wciskania gazu, a co za tym idzie do pompowania większych ilości paliwa w cylindry, które i tak nie zostanie przepalone. Jeśli twój traktor zacznie dużo palić i dymić na czarno to zacznij od filtrów, EGRa i przewodów od turbo. Dopiero dalej ingeruj w wtryski, przepływkę,turbinę i nastawnik
  • 0

#12 Jopotam

Jopotam

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 17 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:Primera P11
  • Nr rejestracyjny:GWE

Napisano 15 wrzesień 2010, 10:12

Ten silnik standardowo pali 9 w mieście i około 7 w trasie.


Od kilku miesiecy mam primere P11 turbo diesel 2 litry (przebieg 138 tys km) i jestem zaskoczony tak duzym zuzyciem paliwa.
Przez ostatnie 20 lat jezdzilem nissanami z silnikiem 2 litry diesel (bez turbiny) byl to najpierw BlueBird a potem jedna i druga primera P10. Z silnika przy P10 bylem bardzo zadowolony pod kazdym wzgledem. Wszystkie te modele mialy podobne, bardzo male zuzycie paliwa. Do pracy jezdze przez wiele lat na tej samej trasie 20 km po wsi i lesie i 6 km po miescie. Przy takim cyklu mieszanym P10 palila 6,2 l/100 a P11 td 7,5 l/100. Czesto jezdze z Gdanska do Berlina i na tej trasie w obie strony P10 palila 5,6 l/100 a wczoraj wrocilem z takiej samej trasy P11 i ta spalila dokladnie 7,0 l/100.
Zaczalem sie zastanawiac skad tak duza roznica w spalaniu dwoch silnikow diesla 2 litry. Czyzby dodanie takiego gadzetu jak turbina owocowalo takim zwiekszeniem zuzycia? Jesli potwierdzicie ze ten model i u Was ma takie zuzycie to sptrzedaje P11 i bede szukal jakiejs P10 w dobrym stanie i z malym przebiegiem.
  • 0

#13 tyr

tyr

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 99 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łódź

Napisano 15 wrzesień 2010, 13:31

Od kilku miesiecy mam primere P11 turbo diesel 2 litry (przebieg 138 tys km) i jestem zaskoczony tak duzym zuzyciem paliwa.
Przez ostatnie 20 lat jezdzilem nissanami z silnikiem 2 litry diesel (bez turbiny) byl to najpierw BlueBird a potem jedna i druga primera P10. Z silnika przy P10 bylem bardzo zadowolony pod kazdym wzgledem. Wszystkie te modele mialy podobne, bardzo male zuzycie paliwa. Do pracy jezdze przez wiele lat na tej samej trasie 20 km po wsi i lesie i 6 km po miescie. Przy takim cyklu mieszanym P10 palila 6,2 l/100 a P11 td 7,5 l/100. Czesto jezdze z Gdanska do Berlina i na tej trasie w obie strony P10 palila 5,6 l/100 a wczoraj wrocilem z takiej samej trasy P11 i ta spalila dokladnie 7,0 l/100.
Zaczalem sie zastanawiac skad tak duza roznica w spalaniu dwoch silnikow diesla 2 litry. Czyzby dodanie takiego gadzetu jak turbina owocowalo takim zwiekszeniem zuzycia? Jesli potwierdzicie ze ten model i u Was ma takie zuzycie to sptrzedaje P11 i bede szukal jakiejs P10 w dobrym stanie i z malym przebiegiem.


niestety ten silnik tak pali między 7-9L i to normalne a czego się spodziewałeś że z turbinom będzie palił 3L a bajki że diesel pali 5-6L to chyba nikt w to nie wierzy
  • 0

#14 Jopotam

Jopotam

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 17 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:Primera P11
  • Nr rejestracyjny:GWE

Napisano 15 wrzesień 2010, 15:27

niestety ten silnik tak pali między 7-9L i to normalne a czego się spodziewałeś że z turbinom będzie palił 3L a bajki że diesel pali 5-6L to chyba nikt w to nie wierzy


Widze ze odpisujesz nie czytajac mojego postu. Ja nie musze wierzyc w bajki gdyz sam jezdze od 20 lat nissanami diesel 2l i wiem z wlasnego doswiadczenia ile taki pali. Jak poczytasz to tam napisalem ile palila mi ostatnia primera P10 (jeszcze zreszta ja mam).
  • 0

#15 and_pec

and_pec

    traktormaniak :-))

  • Ekspert
  • 2789 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Model:WP11.144 '01 TD xenony N16 QG18 '04 Climatronik +BRC Sequent 24
  • Nr rejestracyjny:LU****H LU****R

Napisano 15 wrzesień 2010, 16:00

Zwykłe klekoty to palą 5-6 Jeździłem kadetem i cytrynę zx i te traktory tyle spalały. Niestety TD to wawelskie na kacu i to nie tylko Nissany.
  • 0

#16 Jopotam

Jopotam

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 17 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:Primera P11
  • Nr rejestracyjny:GWE

Napisano 19 wrzesień 2010, 09:24

Zwykłe klekoty to palą 5-6 Jeździłem kadetem i cytrynę zx i te traktory tyle spalały. Niestety TD to wawelskie na kacu i to nie tylko Nissany.


No wlasnie, ja dotychczas jezdzilem zwyklymi klekotami i teraz pierwszy raz przesiadlem sie na TD ale tylko dlatego ze te nowsze primery nie maja mozliwosci wyboru i z koniecznosci wzialem TD.
W poniedzialek daje ja do diagnostyki komputerowej, jesli sie okaze ze wszystkie parametry sa poprawne a pali o 1,5 litra wiecej od zwyklego klekota to natychmiast ja sprzedaje i kupie innego klekota (p10) w dobrym stanie.
Z istnienia turbiny w tym modelu nie widze zadnej korzysci, wrecz odwrotnie przy jezdzie mieszanej jest bardzo klopotliwy, ciegle trzeba jezdzic na wysokich obrotach, na pedal gazu ponizej 3000 obrotow reaguje jak krowa no i pali o 1,5 litra wiecej. Z jakiego wiec powodu mialbym go trzymac. Jezdzac po miescie w tych miejscach gdzie P10 zawsze jezdzilem na 4ce teraz musze wrzucac 3ke bo silnik sie dlawi. Moja jedyna nadzieja jest to ze przy wymianie paska rozrzadu ktos pomylil sie o jeden zabek w ta czy inna strone (czy diagnostyka komputerowa to wykryje?) i po ustawieniu wlasciwym zacznie pracowac przynajmniej jak stary klekot.
  • 0

#17 RAAAD

RAAAD

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1915 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:primera p11 2.0TDgst kombi/almera N15 1.4b/g-gks sedan

Napisano 19 wrzesień 2010, 09:39

W naszych primerkach to można samemu zrobić diagnostyke na spinacz w kostce.I masz opis na forum do td i numery kodów.
Poszukaj i zrób sobie sam i masz 50-100 w kieszeni.
A te primerki juz tak maja i wiekszosc mowi że to auta dla dystyngowanych powoli do przodu.
  • 0

#18 krzysiek1958

krzysiek1958

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1467 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:ok. Ziębic
  • Model:P11.144 2.0TD
  • Nr rejestracyjny:DZA

Napisano 19 wrzesień 2010, 10:42

KOlego turbosprezarka zwieksza cisnienie powietrza w kolektorze ssacym co powoduje zwiekszenie ilosci powietrza i zarazem tlenu wpywajacego do komory spalania w danym czasie. W zwiazku z tym zeby utrzymac taki sam sklad mieszanki paliwowo powietrznej potrzebnej do tego zeby silnik pracowal dobrze nalezy zwiekszyc ilosc paliwa. W zwiazku z tym zwieksza sie moc silnika.I do tego wlasnie sluzy turbosprezarka zeby zwiekszyc moc silnika przy jego nie zmienionej masie..P10 2.0 D ma moc 75KM i pali 6 ponad 6 litrow. P11. 2.0 TD ma moc 90KM i w trasie spalil Ci ponad 6 litow. Teraz masz porownanie. A jesli uwazasz ze jest slaby to sprawdz przeplywomierz, filtry.
  • 0

#19 Jopotam

Jopotam

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 17 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:Primera P11
  • Nr rejestracyjny:GWE

Napisano 20 wrzesień 2010, 09:28

KOlego turbosprezarka zwieksza cisnienie powietrza w kolektorze ssacym co powoduje zwiekszenie ilosci powietrza i zarazem tlenu wpywajacego do komory spalania w danym czasie. W zwiazku z tym zeby utrzymac taki sam sklad mieszanki paliwowo powietrznej potrzebnej do tego zeby silnik pracowal dobrze nalezy zwiekszyc ilosc paliwa. W zwiazku z tym zwieksza sie moc silnika.I do tego wlasnie sluzy turbosprezarka zeby zwiekszyc moc silnika przy jego nie zmienionej masie..P10 2.0 D ma moc 75KM i pali 6 ponad 6 litrow. P11. 2.0 TD ma moc 90KM i w trasie spalil Ci ponad 6 litow. Teraz masz porownanie. A jesli uwazasz ze jest slaby to sprawdz przeplywomierz, filtry.


Ja mam w tej chwili obie primery i nimi jezdze P10 i P11, tej zwiekszonej mocy poprzez turbo jakos nie odczulem wrecz odwrotnie do 3000 obrotow jest o wiele bardziej mulowaty niz P10. Mysle ze to nie jest normalne skoro mial miec wieksza moc wiec dlatego daje go dzisiaj na sprawdzenie.

W naszych primerkach to można samemu zrobić diagnostyke na spinacz w kostce.I masz opis na forum do td i numery kodów.
Poszukaj i zrób sobie sam i masz 50-100 w kieszeni.
A te primerki juz tak maja i wiekszosc mowi że to auta dla dystyngowanych powoli do przodu.


Ale ja mam podejzenie ze "fachowcy" przy zmianie paska rozrzadu skopali ustawienie paska.
Czy ta metoda na spinacz pokaze mi czy rozrzad jest ustawiony poprawnie?
  • 0

#20 and_pec

and_pec

    traktormaniak :-))

  • Ekspert
  • 2789 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Model:WP11.144 '01 TD xenony N16 QG18 '04 Climatronik +BRC Sequent 24
  • Nr rejestracyjny:LU****H LU****R

Napisano 20 wrzesień 2010, 11:40

Nie pokarze. Czujnik zegarowy przy ustawianiu kąta wtrysku powie prawdę. Jak kąt będzie poza regulacją to znaczy że jest przestawiony rozrząd na napędzie pompy. Jakby był skopany pomiędzy wałkami to raczej daleko byś nie zajechał bo zawory by się spotkały z tłokiem. Przy źle zrobionym rozrządzie to automatycznie byłby problemy z odpalaniem traktora.
Odpuść sobie tą diagnostykę kompem Naprawdę szkoda kasy. Więcej się sam dowiesz ze spinacza i miernika niż u fachmanów co to tylko w monitorek patrzą i kasę drą za to
  • 0