Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[WP11] 2,0 td wysokie spalanie


Gość saddams
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam jestem właścicielem primery 2,0td 1999 rok mam problem od jakiegoś czasu spalanie mojej primery wzrosło do 7-9 litrów na 100km ma ktos pojęcie dlaczego samochód ma przejechane 250tys km??? proszę o odpowiedz!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze diagnostyka na OBD i odczyt kodów jeśli świeci się check. Sprawdzenie napięcia przepływki i działanie zaworu EGR. Czyszczenie nastawnika z dotarciem suwaka w pompie. Sprawdzenie rozrządu i kąta wtrysku. Zmiana stacji (jakość paliwa)

Tematy do diesla zebrałem tutaj http://forum.nissank...k-cd20t-diesel/

Edytowane przez and_pec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam jestem właścicielem primery 2,0td 1999 rok mam problem od jakiegoś czasu spalanie mojej primery wzrosło do 7-9 litrów na 100km ma ktos pojęcie dlaczego samochód ma przejechane 250tys km??? proszę o odpowiedz!!

Witam!

Primerke 2,0td mam od pół roku, zalewam ją za każdym razem do pełna i przeliczam zużycie.

Za każdym razem wychodzi od 6,3 do 6,55. Nie ma szans zejścia poniżej 6, choćby nie wiadomo jak jeździć. Przeważnie jeździ żona więc nie ciśnie jej za bardzo, ale nawet nad morze 2x250 km w trasie wychlała mi 6,58 średnio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sie powinienes cieszyc jak ci pali 6,3-6,5 !!!!!!!!!!!

Ja jak jechałem w trase okolo 180 km zbiornik full to chyba było niecałe 6 ,ale to tylko widziałem po wskazówce,bo jakby sie przykleiła do górnej wskazówki:rolleyes2:.Szkoda ze nie byłem na stacji to bym sie przekonał. Jak bede miał okazje to sprawdze dokladnie .To tyko moje przypuszczenia.Predkosc okolo 120 -100,miasto wiadomo 60km/h:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój też pali ok. 6/100 i tak powinno być. Nie zacząłeś tankować innego paliwa i czy nie było nic robione przy samochodzie zaraz przed pojawieniem się wyższego spalania? Nie zauważyłeś pogorszenia osiągów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik standardowo pali 9 w mieście i około 7 w trasie. Nie ma powodu do obaw. Spalanie poniżej 6l to tylko przy jeździe na "emeryta".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A podobno diesle maja byc ekonomiczne :lol:.

A tu zonk jak ktos jezdzi wiecej na krotkich trasach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale tez podobno maly fiat czy golf tez mial byc ekonomiczny bo malo pali i czesci tanie. Otoz guzik prawda. My mozemy porownac spalanie do golfa3 1,9 td . Dlatego ze to sa podobne konstrukcje chyba z lat 80-tych. Kolega ma takiego golfa i jemu pali tez 6l/100km.Oprocz tego co w poscie wyzej napisal kolega And-Pec zeby sprawdzic jesli zuzycie wzrasta nalezy sprawdzic filtry powietrza i paliwa. Zwlaszcza filtr powietrza. Oczywiscie koncowki tez. Jesli ktos jezdzi na krotkich odcinkach to musi sie liczyc ze zwiekszonym zuzyciem paliwa. Czy to bedzie diesel czy benzyna bo silnik wtedy jest niedogrzany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poruszę też tutaj inną sprawę. Piszecie o końcówkach. Owszem jak leją to wiadomo że spalanie wzrasta, ale nie na tym koniec. Bardzo istotną sprawą jest dawka wtrysku. Tak jak już wspominałem, wpływa na nią głównie ustawienie nastawnika na pompie ale nie tylko. Jeśli mamy uszkodzony zawór EGR to większość spalin trafia na kolektor zamulając silnik. W Wyniku tego komputer zwiększa dawkę. Oczywiście bez potrzeby bo i tak paliwo nie zostanie przepalone z powodu braku powietrza w mieszance. Turbina- jak pompuje w atmosferę to paliwo nie jest przepalane, a my dusimy traktora dodatkowo podając mu paliwo bez potrzeby.Kolejna sprawa to zimne świece. W lecie to jeszcze da się jakoś jeździć, bo komora wstępnego spalania się w miarę szybko nagrzeje od tarcia, ale zimą jak silnik chodzi na 3 albo 2 gary to tragedia.

 

Krótka ujmując całość Brak powietrza i temperatury w komorze spalania zmusza nas do wciskania gazu, a co za tym idzie do pompowania większych ilości paliwa w cylindry, które i tak nie zostanie przepalone. Jeśli twój traktor zacznie dużo palić i dymić na czarno to zacznij od filtrów, EGRa i przewodów od turbo. Dopiero dalej ingeruj w wtryski, przepływkę,turbinę i nastawnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten silnik standardowo pali 9 w mieście i około 7 w trasie.

 

Od kilku miesiecy mam primere P11 turbo diesel 2 litry (przebieg 138 tys km) i jestem zaskoczony tak duzym zuzyciem paliwa.

Przez ostatnie 20 lat jezdzilem nissanami z silnikiem 2 litry diesel (bez turbiny) byl to najpierw BlueBird a potem jedna i druga primera P10. Z silnika przy P10 bylem bardzo zadowolony pod kazdym wzgledem. Wszystkie te modele mialy podobne, bardzo male zuzycie paliwa. Do pracy jezdze przez wiele lat na tej samej trasie 20 km po wsi i lesie i 6 km po miescie. Przy takim cyklu mieszanym P10 palila 6,2 l/100 a P11 td 7,5 l/100. Czesto jezdze z Gdanska do Berlina i na tej trasie w obie strony P10 palila 5,6 l/100 a wczoraj wrocilem z takiej samej trasy P11 i ta spalila dokladnie 7,0 l/100.

Zaczalem sie zastanawiac skad tak duza roznica w spalaniu dwoch silnikow diesla 2 litry. Czyzby dodanie takiego gadzetu jak turbina owocowalo takim zwiekszeniem zuzycia? Jesli potwierdzicie ze ten model i u Was ma takie zuzycie to sptrzedaje P11 i bede szukal jakiejs P10 w dobrym stanie i z malym przebiegiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kilku miesiecy mam primere P11 turbo diesel 2 litry (przebieg 138 tys km) i jestem zaskoczony tak duzym zuzyciem paliwa.

Przez ostatnie 20 lat jezdzilem nissanami z silnikiem 2 litry diesel (bez turbiny) byl to najpierw BlueBird a potem jedna i druga primera P10. Z silnika przy P10 bylem bardzo zadowolony pod kazdym wzgledem. Wszystkie te modele mialy podobne, bardzo male zuzycie paliwa. Do pracy jezdze przez wiele lat na tej samej trasie 20 km po wsi i lesie i 6 km po miescie. Przy takim cyklu mieszanym P10 palila 6,2 l/100 a P11 td 7,5 l/100. Czesto jezdze z Gdanska do Berlina i na tej trasie w obie strony P10 palila 5,6 l/100 a wczoraj wrocilem z takiej samej trasy P11 i ta spalila dokladnie 7,0 l/100.

Zaczalem sie zastanawiac skad tak duza roznica w spalaniu dwoch silnikow diesla 2 litry. Czyzby dodanie takiego gadzetu jak turbina owocowalo takim zwiekszeniem zuzycia? Jesli potwierdzicie ze ten model i u Was ma takie zuzycie to sptrzedaje P11 i bede szukal jakiejs P10 w dobrym stanie i z malym przebiegiem.

 

niestety ten silnik tak pali między 7-9L i to normalne a czego się spodziewałeś że z turbinom będzie palił 3L a bajki że diesel pali 5-6L to chyba nikt w to nie wierzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety ten silnik tak pali między 7-9L i to normalne a czego się spodziewałeś że z turbinom będzie palił 3L a bajki że diesel pali 5-6L to chyba nikt w to nie wierzy

 

Widze ze odpisujesz nie czytajac mojego postu. Ja nie musze wierzyc w bajki gdyz sam jezdze od 20 lat nissanami diesel 2l i wiem z wlasnego doswiadczenia ile taki pali. Jak poczytasz to tam napisalem ile palila mi ostatnia primera P10 (jeszcze zreszta ja mam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykłe klekoty to palą 5-6 Jeździłem kadetem i cytrynę zx i te traktory tyle spalały. Niestety TD to wawelskie na kacu i to nie tylko Nissany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykłe klekoty to palą 5-6 Jeździłem kadetem i cytrynę zx i te traktory tyle spalały. Niestety TD to wawelskie na kacu i to nie tylko Nissany.

 

No wlasnie, ja dotychczas jezdzilem zwyklymi klekotami i teraz pierwszy raz przesiadlem sie na TD ale tylko dlatego ze te nowsze primery nie maja mozliwosci wyboru i z koniecznosci wzialem TD.

W poniedzialek daje ja do diagnostyki komputerowej, jesli sie okaze ze wszystkie parametry sa poprawne a pali o 1,5 litra wiecej od zwyklego klekota to natychmiast ja sprzedaje i kupie innego klekota (p10) w dobrym stanie.

Z istnienia turbiny w tym modelu nie widze zadnej korzysci, wrecz odwrotnie przy jezdzie mieszanej jest bardzo klopotliwy, ciegle trzeba jezdzic na wysokich obrotach, na pedal gazu ponizej 3000 obrotow reaguje jak krowa no i pali o 1,5 litra wiecej. Z jakiego wiec powodu mialbym go trzymac. Jezdzac po miescie w tych miejscach gdzie P10 zawsze jezdzilem na 4ce teraz musze wrzucac 3ke bo silnik sie dlawi. Moja jedyna nadzieja jest to ze przy wymianie paska rozrzadu ktos pomylil sie o jeden zabek w ta czy inna strone (czy diagnostyka komputerowa to wykryje?) i po ustawieniu wlasciwym zacznie pracowac przynajmniej jak stary klekot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W naszych primerkach to można samemu zrobić diagnostyke na spinacz w kostce.I masz opis na forum do td i numery kodów.

Poszukaj i zrób sobie sam i masz 50-100 w kieszeni.

A te primerki juz tak maja i wiekszosc mowi że to auta dla dystyngowanych powoli do przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KOlego turbosprezarka zwieksza cisnienie powietrza w kolektorze ssacym co powoduje zwiekszenie ilosci powietrza i zarazem tlenu wpywajacego do komory spalania w danym czasie. W zwiazku z tym zeby utrzymac taki sam sklad mieszanki paliwowo powietrznej potrzebnej do tego zeby silnik pracowal dobrze nalezy zwiekszyc ilosc paliwa. W zwiazku z tym zwieksza sie moc silnika.I do tego wlasnie sluzy turbosprezarka zeby zwiekszyc moc silnika przy jego nie zmienionej masie..P10 2.0 D ma moc 75KM i pali 6 ponad 6 litrow. P11. 2.0 TD ma moc 90KM i w trasie spalil Ci ponad 6 litow. Teraz masz porownanie. A jesli uwazasz ze jest slaby to sprawdz przeplywomierz, filtry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KOlego turbosprezarka zwieksza cisnienie powietrza w kolektorze ssacym co powoduje zwiekszenie ilosci powietrza i zarazem tlenu wpywajacego do komory spalania w danym czasie. W zwiazku z tym zeby utrzymac taki sam sklad mieszanki paliwowo powietrznej potrzebnej do tego zeby silnik pracowal dobrze nalezy zwiekszyc ilosc paliwa. W zwiazku z tym zwieksza sie moc silnika.I do tego wlasnie sluzy turbosprezarka zeby zwiekszyc moc silnika przy jego nie zmienionej masie..P10 2.0 D ma moc 75KM i pali 6 ponad 6 litrow. P11. 2.0 TD ma moc 90KM i w trasie spalil Ci ponad 6 litow. Teraz masz porownanie. A jesli uwazasz ze jest slaby to sprawdz przeplywomierz, filtry.

 

Ja mam w tej chwili obie primery i nimi jezdze P10 i P11, tej zwiekszonej mocy poprzez turbo jakos nie odczulem wrecz odwrotnie do 3000 obrotow jest o wiele bardziej mulowaty niz P10. Mysle ze to nie jest normalne skoro mial miec wieksza moc wiec dlatego daje go dzisiaj na sprawdzenie.

 

W naszych primerkach to można samemu zrobić diagnostyke na spinacz w kostce.I masz opis na forum do td i numery kodów.

Poszukaj i zrób sobie sam i masz 50-100 w kieszeni.

A te primerki juz tak maja i wiekszosc mowi że to auta dla dystyngowanych powoli do przodu.

 

Ale ja mam podejzenie ze "fachowcy" przy zmianie paska rozrzadu skopali ustawienie paska.

Czy ta metoda na spinacz pokaze mi czy rozrzad jest ustawiony poprawnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pokarze. Czujnik zegarowy przy ustawianiu kąta wtrysku powie prawdę. Jak kąt będzie poza regulacją to znaczy że jest przestawiony rozrząd na napędzie pompy. Jakby był skopany pomiędzy wałkami to raczej daleko byś nie zajechał bo zawory by się spotkały z tłokiem. Przy źle zrobionym rozrządzie to automatycznie byłby problemy z odpalaniem traktora.

Odpuść sobie tą diagnostykę kompem Naprawdę szkoda kasy. Więcej się sam dowiesz ze spinacza i miernika niż u fachmanów co to tylko w monitorek patrzą i kasę drą za to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli nie odczuwasz tej mocy i piszesz ze jest bardzo mulowaty do 3000 obrotow to autodiagnostyka i jak wyskoczy blad nr 12 to wymiana prrzeplywomierza.Poza tym turbo zalacza sie w granicach 2500 obrotow /min. Moze byc tak ze nie zalacza Ci sie turbo. Tam na turbo jest taka dzwignia (zobaczysz ja tylko dostep jest do niej trudny) i ona moze byc zapieczona i sie nie wysuwa .Niech jakis kolega Ci przygazuje a Ty zobacz czy sie wysuwa(od jakich obrotow i wewntualnie ile).Popsikaj odrdzewiaczem smarujacym . Ona ma sie wysuwac w granicach 1,5 cm. Ja powtarzalem operacje ze trzy razy i pomoglo. Teraz chodzi ladnie. Do sprawdzenia tez przewody gumowe dochodzace do turbo.Mozesz tez zaslepic zawor EGR .Na forum jest opisane jak to zrobic. Wtedy jak twierdza Ci co tak zrobili turbo zalacza sie przy 1600obr/min. Moga wyskoczyc rowniez inne bledy ale cos mi podpowiada ze to przeplywomierz. Jesli Bosch to koszt takiego przeplywomierza 150do 200zl.Teraz od Ciebie zalezy czy dac autko do naprawy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich!

Mam ostatnio taki problem że właśnie wzrosło spalanie w moim traktorze.

Z rzeczy które były ostanio zmieniane to był wsadzony nowy czujnik położenia wału korbowego oryginalny.

Niektórzy piszą że uszkodzony przepływomierz może być powodem większego spalania. U mnie akurat było odwrotnie tj. na starym szło normalnie jeździć z tym że miał napięcie na poziomie 1,78V. Po wymianie na przepływkę Bosch dostał kopyta ale spalanie też wzrosło ale nie tak jak teraz. Ostatnio nie mogę zejść poniżej 8L/100 a zawsze mieściłem się w 7,5. Podejrzewam że może być coś z zaworem EGR. Przy okazji jak ostatnio wyskoczyła mi kontrolka z hamulca to okazało się że jest uszkodzony wężyk do czujnika podciśnienia - po prostu był sparciały. Pooglądałem podobne przewody w samochodzie które ida m.in. do EGR i też nie są w najlepszym stanie. Możliwe że tu leży przyczyna?

Jeszcze mała dygresyjka co do końcówek wtryskiwaczy. Jak byłem z moim traktorem na "czyszczeniu nastawnika" z którego nic nie wyszło bo nie umieli się połączyć z kompem zamówiłem u nich końcówki wtryskiwaczy których w rezultacie nie wymienili bo się okazało że nie leją. Nawiasem mówiąc nie były takie drogi bo kosztowały coś ok. 84 PLN/szt za oryginał Bosch więc chyba znośnie.

Mam pytanie czy jest sens wymieniać wtryskiwacze pomimo tego że obecne nie leją na te nowe?

Kolejne pytanie dotyczy tego jak sprawdzić zawór EGR czy wszystko z nim OK i czy te sparciałe wężyki moga powodować jakieś podwyższone spalanie?

Pytania kieruję do wiadomej jak myślę w tym temacie osoby. :)

Pozdrawiam i czekam na jakieś wskazówki/spostrzeżenia.

Bart.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to ja mam byc ale niech bedzie. Niesprawny zawor EGR powoduje wzrost zuzycia paliwa. Co prawda nie duzy w granicach 1-2 l/100km ale zawsze to jest wieksze zuzycie. Prosze powymieniac te przewody gumowe jak sa sparciale . Jezeli Ci koncowki nie leja i cinienie jest takie jakie ma byc tzn uzywany(153-163atm) nie ma potrzeby wymiany. Jesli Ci koncowki nie leja i jak zawor EGR nie bedzie sprawny to silnik nie ma takiej mocy, bedzie go mulic, bedzie tez kopcil na czarno. Potrafi tez silnik zgasnac jak przyhamujesz. Obroty zafaluja. To tak na szybko . Chociaz niektore objawy powoduje tez niesprawny nastawnik pompy wtryskowej. Z tego co sie dowiedzialem u nas podobno zawor ten dziala odwrotnie niz w innych samochodach. Dopiero jak jest nagrzany i jak przygazujesz. Prosze Cie abys zobaczyl na plik ec-cd20t i tam na stronie 129 jest taka tabela gdzie opisane jest dzialanie zaworu EGR i elektrozaworu ktory steruje zaworem EGR w zaleznosci od temperatury silnika i obciazenia. Tam jest napisane ze do 70 stopni zawor egr i elekrozawor jest zamkniety. Powyzej 70 stopni przy niskim ladunku zawor jest otwarty calkowicie i elektrozawor tez jest otwarty. U mnie nie wiem ile przygazowal ale na pompce podcisnieniowej pokazalo sie podcisnienie na tym wezyku co idzie od elektrozaworu do zaworu egr. TY natomiast z tego wzgledu ze /tak zakladam /nie posiadasz pompki podcinieniowej z zegarem to sciagnij wtedy wezyk z zaworu i masz uslyszec takie klapniecie .Jesli nie uslyszsz to albo elektozawor (ma byc napiecie zasilania 12V i opor tego elektrozaworu 36 omow)jest niedobry albo zawor egr zachlastany olejem i zaciety. SAm zawor EGR mozna odkrecic i przeczyscic. Albo zasslepic. Przy duzym ladunku maja byc zamkniete. Jednak zanim przystapi sie do sprawdzenia zaworu egr nalezy sprawdzic jakie podcisnienie daje popa VAC . Jesli masz sprawny zawor egr i koncowki nie leja to zwiekszone zuzycie paliwa /przy zalozeniu ze nie ruszales nastawnika / moze wynikac z tego ze zrobilo sie zimniej na dworze. Jezeli patrzysz na komputer na sednie spalanie to moze tez oszukiwac. Czesc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Odpuść sobie tą diagnostykę kompem Naprawdę szkoda kasy. Więcej się sam dowiesz ze spinacza i miernika niż u fachmanów co to tylko w monitorek patrzą i kasę drą za to

 

Nie pojawialem sie dlugo na forum gdyz jezdzilem samochodem po Rosji i dopiero co wrocilem.

Przed wyjazdem w znajomym warsztacie sprobowano ustawic mi kat zaplonu na pompie i okazalo sie ze dopiero po przyspieszeniu kata o prawie 50 stopni silnik zaczal dzialac wzglednie normalnie. Pozostaly rurki z pneumatyka dochadzace do jakiegos zaworu na kolektorze ssacym, ktorych nikt nie wiedzial jak polaczyc. Z odlaczonymi rurkami wybralem sie w podroz, zrobilem 4500 km na ktorej w calosci spalil mi 6,2 l na 100 km. Przed przstawieniem kata na pompie palil mi na trasie 7 l/100. Moje opisywane problemy pojawily sie po wymianie glowicy, gosc ktory mi ja wymienial nie wiedzial widocznie jak ustawic pompe i jak podlaczyc rurki z pneumatyka. Oddal mi tak samochod ze jakoby wszystko super. Teraz grzebia mi przy tym silniku w innym warsztacie ale rowniez na czuja bo nie maja zadnej dokumentacji.

Z innych postow wynikalo mi ze masz dostep do dokumentacji serwisowej Primery p11 turbo diesel.

Czy moglbys mi przeslac kopie strony na ktorej jest pokazane jak sa polaczone rurki z pneumatyka zwiazanych z kolektorem ssacym, bylbym bardzo wdzieczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...