Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

zapalanie sie checka w nissan primera p11 2.0TD falujace obroty


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 kopich

kopich

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 61 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Brodnica
  • Model:Nissan Primera P11 2.0TD
  • Nr rejestracyjny:CBR

Napisano 08 grudzień 2009, 16:17

Witam tak jak w temacie już od niedawna zaczeły mi falowac obroty raz 600 potem 900 szczegolnie na jałowym biegu po czym zapalał sie check i auto czasami gasnie jeżdżę juz tak okolo roku ale to salo sie coraz bedziej denerwujace i postanawiam to naprawić by było dobrze. Mam do was pytanie co mozebyc przyczyną ? aa wracałem kiedyś z Bydgoszczy wciskajac gaz na 5 biegu auto w ogóle nie przyspieszało musiałem zredukować na niższy bieg potem było wszystko ok ;) może był juz jakiś podobny temat z gory wam dzękuje i proszę o odpowiedzi

Użytkownik kopich edytował ten post 08 grudzień 2009, 18:22

  • 0

Reklama

#2 longer 81

longer 81

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 175 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:BELGIA - ( Francja ).
  • Model:P 11 2.0 turbo diesel
  • Nr rejestracyjny:KCH

Napisano 08 grudzień 2009, 19:31

Kolego - to co piszesz przypomina mi mój problem,napisze ci co ja sprawdziłem i wymieniłem.

-sprawdzenie pompy paliwowej - w tym nastawnik czyszczenie i dotarcie.
-wymiana filtra paliwa.
-sprawdzenie świec żarowych.
-sprawdzony zawór EGR.
-dolewanie Oleju Mixos do paliwa,ktoś kiedyś napisał że mamy suche paliwo,a poza tym to nie zaszkodzi niczemu ponieważ to też olej jak i ON.

I nic ! Zacząłem szukać dobrej diagnostyki komputerowej,aż natrafiłem na posta gdzie samemu za pomocą (spinacza biurowego ) można odczytać kody błędów w swojej maszynce i tak postąpiłem,wyszedł mi kod -47-czujnik położenia wału korbowego.Już zamówiłem na czwartek ma być do odebranie,jak wymienię,myślę że mój problem z kontrolką check zginie !

Powodzenia życzę z twoją maszynką !
  • 0

#3 kopich

kopich

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 61 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Brodnica
  • Model:Nissan Primera P11 2.0TD
  • Nr rejestracyjny:CBR

Napisano 08 grudzień 2009, 19:48

tez mi się kolego wydaję że to jest ten czujnik wału samochód raz dobrze chodzi jak by ręką odjął a czasami jest takie denerwujace gasnie jak sie hamuje silnikiem obroty szaleją
Słuchaj jak zrobic ta diagnostyke spinaczem co jest potrzebne bo ja nie mam zielonego pojęcia ;) napisz mi co i jak ;p
a ile kosztuje ten czujnik wału ?
  • 0

#4 longer 81

longer 81

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 175 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:BELGIA - ( Francja ).
  • Model:P 11 2.0 turbo diesel
  • Nr rejestracyjny:KCH

Napisano 08 grudzień 2009, 20:05

Tu masz kody błędów i opis jak to się robi - http://forum.nissank...-td-kody-bedow/
Uważnie przeczytaj i stosuj się do opisu,u mnie zadziałało na 100%.
Czujnik w serwisie - dzisiaj dzwoniłem dokładnie 502 zł.SERWIS KRAKÓW. - u mnie w sklepach nie znalazłem.



I jeszcze dla pewności u mnie jak świeci CHECK auto pracuje w trybie awaryjnym poza szarpaniem na wysokich biegach,a niskich obrotach nic się nie dzieje,jak autko się zagrzeje CHECK gaśnie a w tedy szybkie spadanie obrotów np. przy ostrzejszym hamowaniu gaśnie,no i oczywiście fala na obrotomierzu.
  • 0

#5 kopich

kopich

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 61 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Brodnica
  • Model:Nissan Primera P11 2.0TD
  • Nr rejestracyjny:CBR

Napisano 09 grudzień 2009, 15:07

no szczegolnie jak sie hamuje silnikiem gasnie ok dzieki spróbuje tym spinaczem może mi sie tez uda

no dobra diagnostyka spinaczem a jak odczytac te kody i gdzie one mrugaja ?;p możesz mi to jakos inaczej wytłumaczyc jak robilem po kolei ? moż ejest to gdzies rozrysowane hehe bo dla mnie to czarna magia

Robiłem dzis diagnostyke spinaczem tak jak pisze na forum i nic mi nie wyszło nie wiem pewnie bede musiał jechac z tym do serwisu
może ktoś by wytłumaczył mi inaczej może cos źle zrobiłem nie wiem i jak sie odczytuje te kody ?

no szczegolnie jak sie hamuje silnikiem gasnie ok dzieki spróbuje tym spinaczem może mi sie tez uda

no dobra diagnostyka spinaczem a jak odczytac te kody i gdzie one mrugaja ?;p możesz mi to jakos inaczej wytłumaczyc jak robilem po kolei ? moż ejest to gdzies rozrysowane hehe bo dla mnie to czarna magia

Robiłem dzis diagnostyke spinaczem tak jak pisze na forum i nic mi nie wyszło nie wiem pewnie bede musiał jechac z tym do serwisu
może ktoś by wytłumaczył mi inaczej może cos źle zrobiłem nie wiem i jak sie odczytuje te kody ?
  • 0

#6 longer 81

longer 81

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 175 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:BELGIA - ( Francja ).
  • Model:P 11 2.0 turbo diesel
  • Nr rejestracyjny:KCH

Napisano 09 grudzień 2009, 15:46

U mnie wygląda to tak - przekręcam kluczyk,zapalają się kontrolki,kontrolka CHECK świeci,wpinam spinacz i po chwili go wyciągam,zaczyna migać kontrolka CHECK - 4 razy dłużej i 7 razu szybciej,po tym poznaje jaki jest kod błędu czyli ( 47 ).Jak napisane w poście który ci podałem - dłuższe miganie liczy się w ( dziesiątkach - czyli 10,20,30,40.)a krótkie to jednostki czyli ( 1,2,3,4,5,6,7.) Opisy kodów błędów oczywiście też są w tamtym poście.


U mnie kasowanie błędów wygląda tak - po odczytaniu błędu,wpinam spinacz i odpalam auto,kontrolka CHECK gaśnie natychmiast.- wyciągam spinacz.
Po ponownym odpaleniu kontrolka świeci ponieważ mój CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU KORBOWEGO jest do wymiany.

Moje wejście do diagnozy komputerowej to - OBD 1.

Użytkownik longer 81 edytował ten post 09 grudzień 2009, 15:48

  • 0

#7 kopich

kopich

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 61 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Brodnica
  • Model:Nissan Primera P11 2.0TD
  • Nr rejestracyjny:CBR

Napisano 09 grudzień 2009, 16:02

no dobra już mi jasniej o co chodzi z tym spinaczem z ktorego roku masz ta Primerke? ja z 1998 moze mam takie samo wejscie one jest prostokatne i w które piny wpiąc ten spinasz pisze ze te ostatnie z prawej strony (mojej czy samochodu) ?
  • 0

#8 longer 81

longer 81

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 175 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:BELGIA - ( Francja ).
  • Model:P 11 2.0 turbo diesel
  • Nr rejestracyjny:KCH

Napisano 09 grudzień 2009, 16:16

Zobacz tu - http://forum.nissank...ow/page__st__60 - na tej stronie post nr.( 66 ) jest pokazane gdzie wsadzić spinacz za fotce.

Mój model jest dokładnie taki sam jak twój,a więc masz tak samo jak ja !
  • 0

#9 kopich

kopich

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 61 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Brodnica
  • Model:Nissan Primera P11 2.0TD
  • Nr rejestracyjny:CBR

Napisano 10 grudzień 2009, 15:50

Robiłem tak jak mówiłeś krok po kroku u mnie ta metoda widocznie sie nei sprawdza wsadziłem ten drucik i przekrciłem kluczyk zapłon i nic mi nei mruga check tylko po jakims czasie akumulator mi sie rozładował;/ nie wiem co jest aaa i nie działaja mi szyby elektryczne i podgrzewanie tylniej szyby ;// nei wiem co jest a dzialy przed ta diagnostyka

pojechales dzis do elektryka okazało sie ze mam bezpiecznik jesden spalony. Gdy przyjechałem do domu zrobiłem jeszcze raz diagnostyke spinaczem i zaczełomi działas wyszło mi tak 5 razy lampka check mrugneła wolniej i 5 szybciej co to za bład ?:P 55
  • 0

#10 longer 81

longer 81

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 175 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:BELGIA - ( Francja ).
  • Model:P 11 2.0 turbo diesel
  • Nr rejestracyjny:KCH

Napisano 10 grudzień 2009, 20:17

Jeżeli wymigało ci ( 55 ) - kod 55 oznacza zero błędów !!!
  • 0

#11 and_pec

and_pec

    traktormaniak :-))

  • Ekspert
  • 2755 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Model:WP11.144 '01 TD xenony N16 QG18 '04 Climatronik +BRC Sequent 24
  • Nr rejestracyjny:LU****H LU****R

Napisano 10 grudzień 2009, 21:12

http://forum.nissank...k-cd20t-diesel/
Zacznijcie od tego i nie powielajcie tematów.
  • 0