Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pali sie lampka ESP


Gość Kurpik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam czy powinna sie swiecic caly czas kontrolka ESP w 2 litrowym 150 konnym silniku ?

 

Witam, moim zdaniem kontrolka ESP powinna się zaświecić tylko w przypadku jego działania, a więc podczas przekręcenia kluczykiem (rozruch), oraz gdy nastąpi poślizg jednego z kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejną opcją jest trwałe wyłączenie działania ESP (przyciskiem).

W T-30 przycisk ESP jest na wysokości lewego kolana, a niestety nie wiem gdzie jest w T-31.

 

Może jeździsz z wyłączonym układem ESP?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie masz uszkodzoną wiązkę. u mnie zdemolował serwis przy montażu akcesoriów. Objaw...permanentne palenie sie kontrolki ESP i brak mozliwości wyłączenia z deski. Ostatnio jeździłem Patrolem z tym samym problemem !. Koszt wymiany coś około 8tys. :) chyba że masz gwarancje ale trzeba powalczyć w serwisie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ciągłe palenie się kontrolki z ESP oznacza, wg instrukcji, błąd w jego działaniu a raczej brak działania. Jeśli nie pali się też kontrolka z hamulca to biegiem do serwisu, jeśli świeci - kontrola układu hamulcowego. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

czyli drążki zabroniły działać ESP. Nie lubią się?


czy raczej w serwisie zresetowali komp dla higieny ogólnej?

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ESP odpowiada za stabilizację toru jazdy - mierząc momenty obrotowe kół i wyhamowując to wpadające w poślizg czyli kręcące się szybciej, to przy złej geometrii kół napędowych a tu mamy 4 jedno lub kilka kręcąc się pod innymi kątami będzie generowało różne momenty obrotowe i ESP szaleje..

Gdyby zresetowali kompa to po pierwszym zrywie ze świateł a dalej występującym problemie świeciła by się od nowa.

Edytowane przez kubrick007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ESP... mierząc momenty obrotowe kół...

jaką masz wersję wyposażenia??? da radę to gdzieś odczytać? zrobić wykres? (mówimy o Nm - niutonometrach)? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na działanie koła w ruchu obrotowym ma wpływ wiele sił ich wypadkowa daje ruch. ESP jest systemem który to analizuje i w razie poślizgu, nadsterownosci, pomaga opanować sytuacje. Czy sa narzędzia lub programy którymi mozna samemu to zmierzyć to chyba nie. Wartości w Nm sa mierzalne momentu siły napędowej.

Uszkodzony drążek ma wpływ na inny kat osadzenia koła wiec w dużym uproszczeniu moment siły jako iloczyn siły ramienia i kata miedzy nimi zawartego będzie inny i ESP może działać nom stop lub sie wyłączyć żeby nie uszkodzić auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie wnikałem w dokładną budowę systemu esp (kontrola stabilizacji jazdy), ale wydaje mi się (a nawet jestem o tym przekonany) iż system ten korzysta z czujników i danych zebranych z ABS... 

Aby mierzyć siły (naprężenia) w układzie musiały by być zainstalowane tensometry... a nie słyszałem o takim rozwiązaniu... - mogę oczywiście się mylić i jeśli tak jest chętnie poczytam prawidłową informację.

 

To, że ustawienie geometrii i zbieżności oddziałuje na esp - wiem doskonale, odczułem to nawet w swoim aucie po lifcie... esp interweniuje znacznie wcześniej niż przed liftem. Zeshky sugerował u mnie wymianę śrub na mimośrodowe, ale jeszcze tego nie zrobiłem... za wolno jeżdżę po zakrętach aby się tym przejmować (dotyczy tylko mojej :P nysy t30 ). 

 

Drążąc temat... w jaki sposób esp wykrywa uślizg osi? mierząc prędkość poszczególnych kół i je porównując, czy do tego wykorzystuje jeszcze jakieś czujniki? np. tensometr, żyroskop czy jeszcze coś... bo piszesz o pomiarach sił lub momentu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Drążąc temat... w jaki sposób esp wykrywa uślizg osi? mierząc prędkość poszczególnych kół i je porównując, czy do tego wykorzystuje jeszcze jakieś czujniki? np. tensometr, żyroskop czy jeszcze coś... bo piszesz o pomiarach sił lub momentu? 

 

http://autokult.pl/2011/12/23/uklad-esp-jak-dziala

 

http://www.kozak-k.net84.net/dokumenty/zasada_dzialania_esp.pdf

 

Polecam przeczytanie ww artykułów. Podane są wszystkie składowe, które mają wpływ na funkcjonowanie systemu ESP czyli ponad 70 zmiennych. 

Szczególnie polecam drugi, który w maksymalnie wyczerpujący sposób opisuje jego działaniem z uwzględnieniem fizyki i elektroniki

Edytowane przez kubrick007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiej opcji by ESP wyzwalało zużycie drążków jakie by ono nie było.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam.

Między licznikami nie zapala się kontrolka "Esp" - czy tak ma być?

Czy włącza się sama w jakiś warunkach .

Ten przełącznik jest podświetlany jak włącze światła .

Jak go przyciskam nic się nie dzieje .

Jak to powinno działać ?

Powtarzam prośbę - czy ktoś coś wie czemu ta lampka się nie pali ?

post-107566-0-29521600-1506711667_thumb.jpg

Edytowane przez fonir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest przełącznik ,którym WYŁĄCZA SIĘ kontrole trakcji-ESP.

Kiedy kontrola trakcji jest wyłączona ,wtedy prawidłowo zapala sie kontrolka.

Kiedy trakcji jest aktywna-kontrolka nie powinna palić się,jak pomimo tego pali się oznaczna to błąd/uszkodzenie esp.

Jeśli w trakcie jazda kontrolka zapala sie ,mruga w prawidłowo działacym systemie oznacza ,że nastapił uźlizg kół(a) i kontrola trakcji zadziałała utrzymując zadany tor jazdy.

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to ,że na tablicy liczników nic się nie zapala - czy włącze przełącznik "Esp" czy nie.

Co z tym robić ?

Lub co może być uszkodzone ?

Czy naprawdę nie ma tu nikogo kto by miał chęć pomóc ??...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fonir, oczekujesz cudów, a nie każdy z nas nosi przy sobie szklaną kulę.

Nie napisałeś, czy kiedykolwiek wcześniej kontrolka działała prawidłowo i przestała

Piotrek opisał wyżej działanie systemu i kontrolki. Jeśli w żadnej sytuacji kontrolka się nie zapala, może być pierdylion powodów. 

Od uszkodzonego podświetlenia kontrolki po uszkodzone czujniki ABS.

Zczytałeś ewentualne błędy ? Byłeś u jakiegoś elektryka/elektronika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od dwóch miesięcy mam ten samochód i tyle też się nie pali kontrolka...

Czyli powinienem do elektryka / mechanika podjechać na komputer ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od tego powinieneś zacząć.

A pytałeś poprzedniego właściciela, czy coś wie na ten temat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten "właściciel" to zasrany oszust się okazał więc nic się nie dowiem niestety.

Może twój samochód standardowo nie ma ESP. Może poprzedni właściciel dla bajeru dołożył przycisk.

Pod poniższym adresem wpisz swój VIN i po zdekodowaniu daj info co masz w pozycji GRADE oraz w pozycji Spec code

W szczególności w tej ostatniej pozycji najedź kursorem myszki na każdy z kodów i sprawdź opis kodu w pojawiającej się podpowiedzi. Daj info co tam masz.

http://nissan.epc-data.com/

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry za mały OT. Nie wiesz czemu ten dekoder nie łyka numerów VIN Pathfindera ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem. Też mi się zdarzyło, że nie rozkodował innych modeli nissana. W większości przypadków były to problemy z modelami na rynek amerykański (z amerykańskim VIN'em).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz najwyższą wersję wyposażeniową ELEGANCE i już z tego powodu ESP powinno być na pokładzie :)

Ale wskazuje także na to kod:

VDCS2:  F/VEHICLE DRIVE CONTROL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...