Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

- - - - -

[N15] Rozrząd - wiem że temat wałkowany :-(


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   mbr

mbr

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 79 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Kraj:POLAND
  • Model:[N15] 1.4
  • Nr rejestracyjny:WF...
  • :

Napisano 27 styczeń 2010, 16:20

Słychać łańcuch, w warsztacie mam tylko na słuch potwierdzone że rozrząd. I kurcze nie wiem za bardzo co teraz. dzwoniłem do polecanego mechaniora z działu Nissan Klub Polska. Powiedział delikatnie, że mogę sobie wsadzić rozrządy sprzedawane na Allegro, nawet mówił o dokładnej nazwie Toyomisa, która na allegro sprzedaja. Po telefonie do ASO jak usłyszałem 2200 zł za kompletny rozrząd, to po prostu odłożyłem słuchawke bez słowa. Pytanie do tych co może robili już rozrząd w benzynowych N15... Jak wy to rozegraliście w warsztatach? Odstawić auto, żeby sprawdzili czy cały rozrząd do roboty, czy może tylko napinacze. I czy takie samo sprawdzenie rozrządu, to duże kwoty, po podobno jest troche do rozbebeszenia. Czy do roboty tylko kompletny rozrząd. Proszę o doświadczonych w boju o rady, a pewnie wielu ich nie będzie, bo podobno problemy z rozrządem w tych samochodach to rzadkość.
Furka to Almera N15 1,4 75 km, 1997r przebieg 235 tyś km. Eh czuję się jakby mi ktoś w morde dał :-P, a to 2200 zł w ASO to jeszcze jakby mnie bili leżącego :-P
  • 0

#2 OFFLINE   darek197612

darek197612

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 150 postów
  • Płeć:
  • Skąd:burkinafaso
  • Kraj:POLAND
  • Model:n15
  • Time Online: 2h 10m 46s

Napisano 27 styczeń 2010, 21:09

czy cos niedobrego sie dzieje?ze go slychac to nie znaczy ze do wymiany u mnie tez slychac czasami, wtedy jest znak ze trzeba olej wymienic. spróbuj najpierw wlac porzadny olej to bedziesz wiedzial czy chalasuje czy nie.
  • 0

#3 OFFLINE   mbr

mbr

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 79 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Warszawa
  • Kraj:POLAND
  • Model:[N15] 1.4
  • Nr rejestracyjny:WF...
  • :

Napisano 27 styczeń 2010, 22:03

No właśnie stukneło 10 tyś km od wymiany a juz mi troche halasuje. Mobil 10w40 jest lane. Chce sie przygotowac i wiedziec jakie techniki działania trzeba zastosowac, jak po wymianie dalej bedzie to stukanie podczas jazdy. Im wyzsze obroty tym wyzszy poziom halasu.
  • 0

#4 OFFLINE   darek197612

darek197612

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 150 postów
  • Płeć:
  • Skąd:burkinafaso
  • Kraj:POLAND
  • Model:n15
  • Time Online: 2h 10m 46s

Napisano 28 styczeń 2010, 15:55

co 10 tys. powinno sie wymieniac w almerkach zmien moze olej na castrol,ja sam jezdze na mobilu ale teraz wymienie na inny.
  • 0

#5 OFFLINE   zigirin

zigirin

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 58 postów
  • Płeć:
  • Kraj:POLAND
  • Model:ALMERA N15 GTI
  • Nr rejestracyjny:WPI
  • :

Napisano 29 styczeń 2010, 17:19

co 10 tys. powinno sie wymieniac w almerkach zmien moze olej na castrol,ja sam jezdze na mobilu ale teraz wymienie na inny.



castrol 5W40. Mam Almerkę od dwóch lat. Rozrząd jeszcze nie robiony od nowości(książka serwisowa milczy na ten temat;)) a na liczniku 225 tys :)
  • 0

#6 Gość_CrioX

Gość_CrioX
  • Gość

Napisano 29 styczeń 2010, 20:27

castrol 5W40. Mam Almerkę od dwóch lat. Rozrząd jeszcze nie robiony od nowości(książka serwisowa milczy na ten temat;)) a na liczniku 225 tys :)

Mobil 5W40 ... identyczna sytuacja.... przebieg 240k
  • 0

#7 OFFLINE   slawq96

slawq96

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 84 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Łomża
  • Kraj:POLAND
  • Model:P11
  • Time Online: 2h 57m 6s

Napisano 29 styczeń 2010, 23:20

Mobil 5W40 ... identyczna sytuacja.... przebieg 240k


u mnie na mobilu 10w/40 silnik bral olej... ok o.5 litra na 10tys...

obecnie jezdze na valvoline 10/w40 i jest ok. na 10tys minimanle znaki ubytku oleju a auto na gazie.

pozdro.

ps/. na valvoline zmniejszylo mi sie zuzycie gazu po miesci o ok 1litr...

dziwne... ale sprawdzone.

olej zalecany przez producenta to 10w 40

Użytkownik slawq96 edytował ten post 29 styczeń 2010, 23:21

  • 0

#8 OFFLINE   satanic_mantra

satanic_mantra

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 75 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Kraków
  • Kraj:POLAND
  • Model:Alma GTI
  • Nr rejestracyjny:KWA
  • :

Napisano 27 marzec 2010, 16:59

Dzisiaj byłem sobie obadać almerkę. Mechanik spytał kiedy olej wymieniałem. Zrobiłem to 3 tyś. km temu. valvoline 10W40. Stwierdził, że trzeba będzie się szykować na rozrząd właśnie, bo zaczyna być słychać sami wiecie co. Ok 1400 chyba pójdzie, ale parę tysiaków jeszcze powinienem zrobić.
  • 0

#9 OFFLINE   Qadrat

Qadrat

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1262 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Ozorków
  • Kraj:POLAND
  • Model:Honda Accord CH6 1.8VTEC
  • Time Online: 5m 35s

Napisano 27 marzec 2010, 18:41

Kurde, czasami to się cieszę, że mam rozrząd na pasku :P

N15 2.0D, kompletny rozrząd (pasek + napęd pompy + 3 rolki/napinacze) to koszt 300zł, do tego znajomy majster, co normalnie robi w ASO VW a po godzinach naprawia auta prywatnie, skasował mnie za wymianę 150zł :) I na 60tys. spokój.
  • 0

#10 OFFLINE   ATARI

ATARI

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 38 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Kraj:POLAND
  • Model:NIssan Almera N15
  • Nr rejestracyjny:PWR
  • :

Napisano 28 marzec 2010, 17:02

Każdy mechanik zaraz będzie chciał wymieniać rozrząd kompletny to normalna odpowiedź no i najlepsze rozwiązanie lecz nie każdego na to stać....u mnie było słychać klekotanie jak w starym dieslu mimo że olej był wymieniony kilka dni wcześniej mechanik oczywiście zdiagnozował to co powyżej jednak że nie było mnie stać to wziąłem sprawy w swoje ręce i wymieniłem tylko górny napinacz, wiem że to półśrodek lecz auto już ma swoje lata (rok produkcji 1996) i nie bardzo mi się uśmiecha ładować w nie ponad 2000zł.

Śmigam na tym napinaczu już ponad 30.000km i cisza jak makiem zasiał, nawet ranny rozruch bez klekotu 2-3 sekundowego a napinacz z InterCarsu jakaś podróba za 120zł więc nawet jeśli znów zacznie to wymienię i tyle.

Wymiana napinacza górnego to prościzna, każdy sobie z tym poradzi więc koszta to tylko sam napinacz.
  • 0

#11 Gość_Arti86

Gość_Arti86
  • Gość

Napisano 23 listopad 2010, 06:05

Każdy mechanik zaraz będzie chciał wymieniać rozrząd kompletny to normalna odpowiedź no i najlepsze rozwiązanie lecz nie każdego na to stać....u mnie było słychać klekotanie jak w starym dieslu mimo że olej był wymieniony kilka dni wcześniej mechanik oczywiście zdiagnozował to co powyżej jednak że nie było mnie stać to wziąłem sprawy w swoje ręce i wymieniłem tylko górny napinacz, wiem że to półśrodek lecz auto już ma swoje lata (rok produkcji 1996) i nie bardzo mi się uśmiecha ładować w nie ponad 2000zł.

Śmigam na tym napinaczu już ponad 30.000km i cisza jak makiem zasiał, nawet ranny rozruch bez klekotu 2-3 sekundowego a napinacz z InterCarsu jakaś podróba za 120zł więc nawet jeśli znów zacznie to wymienię i tyle.

Wymiana napinacza górnego to prościzna, każdy sobie z tym poradzi więc koszta to tylko sam napinacz.

Ja własnie wlozylem 2300 zlotych w czym wliczone jest za robocizne 500 zlotych i za szlifowanie glowicy pluis wymiana cylinderkow czy jak im tam 500 a reszta to czeci i nadal auto niechodzi bo mechanik przyznal sie ze pompe wtryskowa ustrawil na odleglosc od rozrzadu na 28 zebow a powinno byc orginalnie na 29 i powiedzialze jak zlozyl na 29 to niechcial chodzic wogole wiec zrobil to na 28 to ja na to mowie ze musial cos innegoi widocznie zlozyc zle skoro na orginalnym ustawieniu takim jak bylo dotadchodzil a niechodzi co wy na to bo przez te jego ustawienie obroty przy dojezdzaniu do swiatel schodziluy do 500 a przy zmianie biegow zawieszaly sei na 1500 wiem ze mialem sprzeglo lekko nadpalone ale teraz niestety przez te obroty sprzeglo poszlo do konca co wy na top ???
  • 0

#12 OFFLINE   Piorun_

Piorun_

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 495 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Toruń
  • Kraj:POLAND
  • Model:Nissan Almera
  • Silnik:GA14DE
  • Nr rejestracyjny:CT
  • Time Online: 4d 6h 48m 40s

Napisano 15 styczeń 2012, 12:09

Witam. Nie chce zakładać nowego tematu, więc zapytam tutaj. Od jakiegoś czasu, kiedy pracuje silnik słychać jakby takie delikatne klekotanie, dość ciche z lewej górnej części silnika, podczas jazdy natomiast objawia się to szumem, też niezbyt głośnym. Zapalam zimny silnik napinacz klekocze głośno ale ok. 2~2,5 s. Rozrząd mam na pewno oryginalny, nie ruszany, więc postanowiłem wymienić górny napinacz i mam nadzieję, że będzie cicho. Jeżdżę na oleju 5W40, i zawsze był taki zalewany. Jak zidentyfikować oryginalny górny napinacz rozrządu do GA14DE Nissana, bo na rynku podobno aż roi się od podróbek ? Napinacz na pewno będę zamawiał w ASO, więc mam nadzieję, że to będzie oryginał, jednak wolę być pewny na 100% więc proszę o podpowiedź. Chciałem, też odnieść się do kwestii używanego oleju w silnikach GA14DE i ich wpływu na trwałość rozrządu. Wydaje mi się, że to chyba jest bez znaczenia na jakim oleju się jeździ czy 5W40 czy 10W40 Mobile, Castrol itp. ważne aby wymieniać na czas olej.
  • 0

#13 OFFLINE   manix

manix

    Turbo Nissanmaniak

  • Eksperci

  • 5759 postów
  • Płeć:
  • Skąd:szczecin
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:z Nysek jest k12/80KM były N15 i SC11X inne: jest H tucson
  • Silnik:1.6
  • Nr rejestracyjny:ZS
  • Time Online: 40d 8h 35m 48s

Napisano 17 styczeń 2012, 23:12

Jak zidentyfikować oryginalny górny napinacz rozrządu do GA14DE Nissana, bo na rynku podobno aż roi się od podróbek ? Napinacz na pewno będę zamawiał w ASO, więc mam nadzieję, że to będzie oryginał, jednak wolę być pewny na 100% więc proszę o podpowiedź. Chciałem, też odnieść się do kwestii używanego oleju w silnikach GA14DE i ich wpływu na trwałość rozrządu. Wydaje mi się, że to chyba jest bez znaczenia na jakim oleju się jeździ czy 5W40 czy 10W40 Mobile, Castrol itp. ważne aby wymieniać na czas olej.

Mało to N15 w opisie.Olej dla łańcucha ma znaczenie(lepkość)i lepszy jest 10W,,,Co do części to po numerze
http://nissan4u.com/...illustration_2/
  • 0

#14 OFFLINE   mirekg9

mirekg9

    Turbo Nissanmaniak

  • Banned
  • 8018 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Łódź
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Mitsubishi ASX, 1.8 DID-150KM /2013r. po lf oraz Clio II 1,4 98KM
  • Silnik:Było Tino 2,2dCi, Micra K11-1,0.
  • Nr rejestracyjny:EL

Napisano 18 styczeń 2012, 09:08

Co do olejów, to dam małe info..... [attachment=10959:olej.pdf]
  • 0

#15 ONLINE   wojteknj

wojteknj

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 7 postów
  • Płeć:
  • Kraj:POLAND
  • Model:n16
  • :

Napisano 16 luty 2012, 13:33

Witam też miałem takie obiawy mój samochod to almerka 1,6 benzyna 2000rok .Szarpało furą falowały obroty mułowata byla palil się check na kompie wykazało 4 razy ,że to czujnik polożenia wału korbowego akurat naczytałem się ,że to rozrząd wymienilem łąńcuch napinacz i prowadnice bez trybow ale nic to nie dalo fura dalej sie tak zachowywała .Wymienilem ten czujnik iświece a fura wrręcz teraz lata file:///C:/Users/WOJTAS%7E1/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.png.Za rozrząd dałem ok 500zł czujnik 180 świece 40 robocizna 400 .Ale fura działa
  • 0

#16 OFFLINE   Qadrat

Qadrat

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1262 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Ozorków
  • Kraj:POLAND
  • Model:Honda Accord CH6 1.8VTEC
  • Time Online: 5m 35s

Napisano 16 luty 2012, 15:16

Ja tutaj czegoś nie rozumiem - dlaczego, jak wywala błąd np. czujnika wału to na siłę robicie coś innego i niepotrzebnie wywalacie pieniądze? To już nie pierwszy przypadek na forum, jak ktoś odczytał błędy i ma czarno na białym, co autku dolega, a i tak tego nie robi tylko szuka przyczyny gdzieś indziej :)
  • 0

#17 OFFLINE   mirekg9

mirekg9

    Turbo Nissanmaniak

  • Banned
  • 8018 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Łódź
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Mitsubishi ASX, 1.8 DID-150KM /2013r. po lf oraz Clio II 1,4 98KM
  • Silnik:Było Tino 2,2dCi, Micra K11-1,0.
  • Nr rejestracyjny:EL

Napisano 16 luty 2012, 15:21

Bo, chyba są tacy co mają za mało problemów, a za dużo kaski. I ""DOBRYCH"" MECHANIKÓW.
  • 0

#18 OFFLINE   rysio0510

rysio0510

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 2 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Kraków
  • Flaga:
  • Model:Nissan Almera N15 1999
  • Silnik:1,4 87 KM
  • Time Online: 2h 45m 17s

Napisano 24 lipiec 2017, 18:16

Odświeżam temat odnośnie rozrządu. Mianowicie czy jak ściągnę pokrywę rozrządu to jest na niej jakaś uszczelka czy trzeba ją smarować pasta wysokotemperaturową bo muszę zaglądnąć do rozrządu


  • 0

#19 OFFLINE   Piorun_

Piorun_

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 495 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Toruń
  • Kraj:POLAND
  • Model:Nissan Almera
  • Silnik:GA14DE
  • Nr rejestracyjny:CT
  • Time Online: 4d 6h 48m 40s

Napisano 28 lipiec 2017, 09:37

Odświeżam temat odnośnie rozrządu. Mianowicie czy jak ściągnę pokrywę rozrządu to jest na niej jakaś uszczelka czy trzeba ją smarować pasta wysokotemperaturową bo muszę zaglądnąć do rozrządu

Z tego co pamiętam jest ona wklejona na silikon, bez uszczelki.


  • 0

#20 OFFLINE   pawlik118

pawlik118

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 24 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Śląsk
  • Flaga:
  • Model:K11
  • Silnik:1,3
  • Time Online: 11h 32m 49s

Napisano 11 sierpień 2017, 22:21

u mnie słychać było przy 155tyś km, i dojeździłem tak do 385tyś km. Osobiście bym nie ruszał i jeździł aż padnie. Prawdopodobnie nie drożej wymienisz silnik niż rozrząd


  • 1