Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

- - - - -

pompa ZEXEL wtryski Terrano II


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
61 odpowiedzi w tym temacie

#1 Maciej 69

Maciej 69

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 19 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wielkopolska
  • Model:Terrano long-ex , Jeep Grand Cherokee-ex , Terrano 3d-ex , X-trail , PATHFINDER 2,5 DCi
  • Nr rejestracyjny:PO

Napisano 27 styczeń 2010, 22:31

Witam.Mam problem z Terrano z silnikiem 2,7 tdi. Od jakiegos czasu w zakresie obrotów od 2 do 2,5 tys. silnik szarpie przy maksymalnym dodaniu gazu. Na komputerze pojawil sie blad, ktory wykasowano.Pompa przeszla regulacje, wtryski zostały odmłodzone i wyregulowane,jednak mimo tych zabiegów, nie nastąpila poprawa.Auto jest z 96 roku i ma najechane okolo 250 tys. Bedę wdzieczny za kazda sugestię w sprawie przyczyny.Pozdrawiam
  • 0

Reklama

#2 Gawa

Gawa

    Nissanmaniak

  • Ekspert
  • 719 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Model:Primera WP11-kombi 2.0TD
  • Nr rejestracyjny:WM

Napisano 01 luty 2010, 00:05

nastawnik do czyszczenia
  • 0

#3 Maciej 69

Maciej 69

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 19 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wielkopolska
  • Model:Terrano long-ex , Jeep Grand Cherokee-ex , Terrano 3d-ex , X-trail , PATHFINDER 2,5 DCi
  • Nr rejestracyjny:PO

Napisano 01 luty 2010, 14:08

Mowa o nastawniku w pompie?
  • 0

#4 Gawa

Gawa

    Nissanmaniak

  • Ekspert
  • 719 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Model:Primera WP11-kombi 2.0TD
  • Nr rejestracyjny:WM

Napisano 02 luty 2010, 07:39

tak w pompie
  • 0

#5 Maciej 69

Maciej 69

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 19 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wielkopolska
  • Model:Terrano long-ex , Jeep Grand Cherokee-ex , Terrano 3d-ex , X-trail , PATHFINDER 2,5 DCi
  • Nr rejestracyjny:PO

Napisano 02 luty 2010, 10:34

Pompa jest systemu Exel i miala wyregulowany ten modul. Ustawienie pompy i wymiana wtryskiwaczy,ustabilizowala tylko prace silnika na wolnych obrotach, niemniej przy pelnym "gazie" w zakresie opisanych obrotow silnik dalej pracuje skokami.
  • 0

#6 LUKAS_Garage

LUKAS_Garage

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 3 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Model:Terrano II 2,7 TDi
  • Nr rejestracyjny:WM

Napisano 03 luty 2010, 12:38

Mam podobny problem u siebie.
Dodatkowo podam że przy przyspieszaniu z regóły silnik pracuje w całym zakresie obrótów OK, a czasem jest tak że dojdzie do 2,5k RPM gaz w podłodze i nie jedzie (brak mocy).
Odpala zimny czy ciepły bardzo dobrze, więc wnioskuję że początek tłoczenia na pompie się nie rozjechał, ale przy pełnym naciśnieniu gazu od jałowego do 2,5 tysiaca wkręca sie nie równo i też nie wiem o co kaman.
Niestety z Nissanem zaczynam dopiero swoją przygodę, a z uwagi na to że specjalizuję się w innej marce, to swoim Terrano wybieram się do ASO, może tam będą wiedzieli co to, może to jakaś typowa niesprawność w tym silniku.

Gdy coś będę wiedział napewno to opiszę w tym temacie (ale nie prędzej jak po 15tym), oraz czekam również na jakieś jeszcze sugestie.

Pozdrawiam!
LUKAS
  • 0

#7 Maciej 69

Maciej 69

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 19 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wielkopolska
  • Model:Terrano long-ex , Jeep Grand Cherokee-ex , Terrano 3d-ex , X-trail , PATHFINDER 2,5 DCi
  • Nr rejestracyjny:PO

Napisano 03 luty 2010, 13:07

Witam.Mam tylko cichą nadzieję, że serwis nie powie jak w przypadku mojego auta, iż jedynym rozwiązaniem jest wymiana pompy. Koszt, bagatela, okolo 6.000 zl. Pozdrawiam i czekam na info. Maciej
  • 0

#8 Gawa

Gawa

    Nissanmaniak

  • Ekspert
  • 719 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Model:Primera WP11-kombi 2.0TD
  • Nr rejestracyjny:WM

Napisano 03 luty 2010, 13:55

oni zawsze tak mówią ... lepiej dla nich wymienić całą pompe za 6000tysi niż się pobawić i znaleźć przyczyne w jakimś np wadliwym zaworze... dla nich to kasa bez roboty...
Maciej 69 napisałeś że masz pompe "Exel" chyba coś ci się pomyliło bo mi się wydaje że masz "Zexel" . Nie widziałem nastawnika z tej pompy w środku ale przypuszczam że działa na tej samej zasadzie co bosh. Także zacząłbym od wyczyszczenia nastawnika a dopiero dumał dalej.

Użytkownik Gawa edytował ten post 03 luty 2010, 14:06

  • 0

#9 Maciej 69

Maciej 69

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 19 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wielkopolska
  • Model:Terrano long-ex , Jeep Grand Cherokee-ex , Terrano 3d-ex , X-trail , PATHFINDER 2,5 DCi
  • Nr rejestracyjny:PO

Napisano 03 luty 2010, 14:11

To mala literowka, pompa jest systemu ZEXEL . Była u "pompiarza" ktory ja ustawiał na stole razem z wtryskiwaczami , gosc jest dobrym fachowcem, wiec nie mam powodow by podejrzewac ze cos zle zrobil. Pozostaje pytanie: czemu dalej sa "rwania"? Pozdrawiam.
  • 0

#10 Gawa

Gawa

    Nissanmaniak

  • Ekspert
  • 719 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Model:Primera WP11-kombi 2.0TD
  • Nr rejestracyjny:WM

Napisano 03 luty 2010, 14:31

a jaki ten błąd miałeś na tym komputerze??? co mówiłeś że był. Poszukaj na forum albo popytaj bo w terano chyba też można zrobić autodiagnostyke przy pomocy kodów błyskowych. Może coś jest z pedałem gazu w tym zakresie obrotów . A nastawnik ci czyścił ten fachowiec?
  • 0

#11 Maciej 69

Maciej 69

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 19 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wielkopolska
  • Model:Terrano long-ex , Jeep Grand Cherokee-ex , Terrano 3d-ex , X-trail , PATHFINDER 2,5 DCi
  • Nr rejestracyjny:PO

Napisano 25 luty 2010, 19:13

Witam.Mam juz sprawnego Nissana. Okazalo sie , że jest uszkodzony wtrysk inicjujący (to ten z koncowka elektryczną). Koszt wtrysku to okolo 350 zł, jednak nim do tego odkrycia doszlo,wydalem na regulacje pompy i wtryskiwaczy 1500 zl.
Pozdrawiam. Maciej

Użytkownik Maciej 69 edytował ten post 25 luty 2010, 19:15

  • 0

#12 slayer17

slayer17

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 936 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bieszczady/Lesko
  • Model:Terrano
  • Nr rejestracyjny:RLS

Napisano 25 luty 2010, 23:21

A mnie ciekawi jakim cudem masz pompę Zexel i komputer w Terrano z 96 roku.

Ja miałem taki problem, że czasami pompa miała przebłyski i auto normalnie jechało, a czasem max 2000 obrotów. Do wymiany był zaworek przelewowy w pompie (jeden z 2). Co ciekawe kosztował też około 350zł.

Może tu był problem. Bo coś mi się nie wydaje, żebyś przy Zexlowskiej pompie miał kompa.

Użytkownik slayer17 edytował ten post 25 luty 2010, 23:24

  • 0

#13 LUKAS_Garage

LUKAS_Garage

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 3 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
  • Model:Terrano II 2,7 TDi
  • Nr rejestracyjny:WM

Napisano 01 marzec 2010, 13:31

Witam!

Byłem dziś w serwisie, okazało się że jest jeden błąd pochodzący z pompy, wtrysk sterujący nie zgłasza żadnych błędów.
Pan w ASO nie wiedział natomiast co to za błąd pompy, poprostu błąd, wg. nich pompa do wymiany ... Hmm ;)

Jestem więc na etapie poszukiwania dobrego pompiarza z okolic Mińska Mazowieckiego i Warszawy, który będzie w stanie zbadać pompę, ale narazie bez jej demontażu z auta !!

Pozdro !!

Użytkownik LUKAS_Garage edytował ten post 01 marzec 2010, 13:34

  • 0

#14 mir-e

mir-e

    Konkretny gość

  • Użytkownicy
  • 102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Strzelin
  • Model:Terrano II 2,7tdi r 96,Terrano II 2,7 tdi r 01,Navara D40 2,5 dci r 08
  • Nr rejestracyjny:dst

Napisano 10 marzec 2010, 21:55

coś mi się nie wydaje, żebyś przy Zexlowskiej pompie miał kompa.


To zalęży co nazywasz kompem,jest sterownik z mikroprocesorem który się programuje a to juz komp ,można zrobić już autodiagnostykę ja mam auto z końca 96r i to już jest

Użytkownik terranosaur edytował ten post 09 marzec 2011, 09:44

  • 0

#15 Robi108

Robi108

    Konkretny gość

  • Użytkownicy
  • 100 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Model:Maverick 2.7 TD / 95r
  • Nr rejestracyjny:DW

Napisano 11 marzec 2010, 12:49

Przeczytawszy Wasze wczesniejsze posty z problemami nt pompy i jej mikroprocesorowego sterowania w 2.7TDI dla świętego spokoju i z premedytacją kupiłem wersję 2.7TD (95r) z pompą mechaniczną. Mogłem kupić ten nowszy model za podobne pieniądze (96-97r), ale się go bałem własnie z racji tych wszystkich trudnych do zdiagnozowania usterek związanych z nierówną pracą silnika (glównie układ wtryskowy). Póki co, odpukać, u mnie działa bez problemów, a jakby co, to chyba dobry pompiarz/mechanik wystarczy.

W każdym razie szczerze życzę powodzenia w usuwaniu usterek.

Robi

Użytkownik terranosaur edytował ten post 09 marzec 2011, 09:44

  • 0

#16 Hinek

Hinek

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 63 postów

Napisano 22 marzec 2010, 21:40

Byłem dziś w serwisie, okazało się że jest jeden błąd pochodzący z pompy, wtrysk sterujący nie zgłasza żadnych błędów.
Pan w ASO nie wiedział natomiast co to za błąd pompy, poprostu błąd, wg. nich pompa do wymiany ... Hmm ;)

ASO Nissana nie ma oprogramowania do pomp ZEXEL. Tak przynajmniej jest w Gdyni. Mogą tylko wymienić pompę. Koszt nowej przekracza w/g nich 10 tys zł :rofl: Daj sobie spokój z ASO. Znalazłem w Trójmieście firmę zajmującą się m.in. tuningiem diesli. Oni mieli odpowiednie oprogramowanie. Regulacja pompy kosztowała 350 zł.
  • 0

#17 Gość_sura

Gość_sura
  • Goście

Napisano 28 marzec 2010, 17:10

jakis czas temu stalem przed tym samym dylematem i zrobilem to samo i nie zaluje ;)



Ja też kupiłem TD a mam teraz objawy (tzn mój Maverick :P ) jakie opisywali Koledzy powyżej :/
Stało się nagle. Nie wkręca się wyżej jak 2000 obr/min, co śmieszne jak zgaszę silnik chociażby na 3-4 sek
i ponownie odpalę to wkręci się na max 3000 obr/min ale i to na długo nie pomaga. Właśnie wróciłem z trasy
i jazda była w przedziale od 60-80 km/h. Obawiałem się, że będę musiał używać reduktora do wjazdu pod górki :/
  • 0

#18 slayer17

slayer17

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 936 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bieszczady/Lesko
  • Model:Terrano
  • Nr rejestracyjny:RLS

Napisano 29 marzec 2010, 20:51

Coś mi się nadal wydaje, że pompy ZEXEL były tylko mechaniczne, elektroniczne to już BOSCHE.

Jak ZEXEL przerywa albo nie ma mocy to może być wina zaworka przelewowego, który reguluje ciśnienie wewnątrz pompy. Mnie ta impreza kosztowała 350zł :shifty:
  • 0

#19 mir-e

mir-e

    Konkretny gość

  • Użytkownicy
  • 102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Strzelin
  • Model:Terrano II 2,7tdi r 96,Terrano II 2,7 tdi r 01,Navara D40 2,5 dci r 08
  • Nr rejestracyjny:dst

Napisano 30 marzec 2010, 22:18

Coś mi się nadal wydaje, że pompy ZEXEL były tylko mechaniczne, elektroniczne to już BOSCHE.

Jak ZEXEL przerywa albo nie ma mocy to może być wina zaworka przelewowego, który reguluje ciśnienie wewnątrz pompy. Mnie ta impreza kosztowała 350zł :shifty:



A TO DLACZEGO JA MAM W TDi pompkę ZEXEL chyba z kosmosu :devil:
Nastawnik jest brudny!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Użytkownik mir-e edytował ten post 30 marzec 2010, 22:19

  • 0

#20 Hinek

Hinek

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 63 postów

Napisano 07 kwiecień 2010, 11:14

Coś mi się nadal wydaje, że pompy ZEXEL były tylko mechaniczne, elektroniczne to już BOSCHE.

Pompy Zexel miały auta z 1997r. Napewno. Do pary był przepływomierz Hitachi kosztujący obecnie 2700zł :D
  • 0