Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

- - - - -

Demontaż rozrusznika Terrano II 2.7 TD


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   ppater83

ppater83

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Nowy Sącz
  • Flaga:
  • Model:Terrano 2
  • Silnik:2.7 td
  • Nr rejestracyjny:KNS
  • Time Online: 15h 30m 55s

Napisano 18 grudzień 2017, 14:44

To jakiś wyjątkowy przypadek. Ja osobiście kilka razy wyciągałem przy okazji wymiany skrzyni, i nie miałem problemu. Chyba że ktoś wcześniej u Ciebie to robił i tak je podokręcał na chama ;)

Sprawa rozwiązana rozrusznik zregenerowany koszt to 120 zł pali na dotyk. Rozrusznik nie był nigdy wcześniej regenerowany ani też wykręcany, wszystko fabryka. Dlaczego nie mogłem odkręcić śrub jedna wykręciła się z gwintem a druga urwała? też już teoretycznie wiem. Rozrusznik oryginalnie złożony był na jakiejś masie uszczelniającej, z racji jego bardzo kiepskiego stanu i częstego odpalania z rozruchu i drugiego samochodu masowało go przez te dwie śruby, które po prosu "zaspawało" do obudowy. Nie było możliwości do odkręcenia tych śrub bez ich uszkodzenia. Morał z tej historii jest taki, że chytry i leniwy dwa razy traci heheh, trzeba było go wyciągać i regenerować od razu jak się pojawił problem a nie szukać przyczyny złego palenia gdzieś indziej. Swój problem opisałem w ramach ciekawostki i ostrzeżenia, ze czasem nie wszystko idzie tak łatwo jakby się mogło wydawać. Gdyby kogoś zainteresowało jak poradziłem sobie z urwana dolną śrubą bez wyciągania skrzyni pytać a odpowiem.


Nie wiem czy to wystarczy :(

Gdyby to było dolne mocowanie to może bym i zaryzykował, ale w górnym raczej nie.

Zapodaję parę fotek, może pomogą w ocenie sytuacji ;)

 

T1 2,7 TD (@Plitza)

 

attachicon.gifDSC_0004.JPG  attachicon.gifDSC_0022.JPG  attachicon.gifDSC_0027.JPG

 

                        attachicon.gifDSC_0003.JPG  attachicon.gifDSC_0013.JPG  attachicon.gifDSC_0026.JPG

 

 

inne T1 2,7 TD (@Wilmanka)

 

attachicon.gifDSC_0532.JPG  attachicon.gifDSC_0533.JPG  attachicon.gifDSC_0579.JPG

 

poniżej już ze skrzynią od T2 2,7 TDI

 

attachicon.gifDSC_0587.JPG  attachicon.gifDSC_0588.JPG

Witam dzięki za fotki. Nie wiem tylko o co do końca chodziło z ta obawą, w moim przypadku była tylko jedna, że się nie uda nagwintować i trzeba będzie wyciągać skrzynię. Górny gwint udało się nagwintować bez problemu, gorzej było z urwaną dolną śrubą, dodatkowo sytuację utrudniał brak miejsca. Z dolną śrubą poradziłem sobie tak: w takiej samej śrubie jak się urwała wywierciłem idealnie na środku dziurę a potem te śrubę przyłożyłem bo się nie dało nic wkręcić do tej urwanej (chodziło o to żeby zrobić sobie prowadzenie i wywiercić dziurę na środku urwanej śruby). Do wiercenia użyłem wkrętarki kątowej bo inna tam nie podeszła. Rozwierciłem urwaną śrubę i nagwintowałem jej środek, zastosowałem mniejszą śrubę poskręcałem i jest miód malina. Oczywiście potrzebna do tej operacji była też druga osoba. Nie wiem czy składnie to wyjaśniłem ale w razie potrzeby napisze jaśniej. Dzięki jeszcze raz :)

 


  • 0

#22 OFFLINE   lemmy69

lemmy69

    "druciarz"

  • Redaktor

  • 7148 postów
  • Płeć:
  • Skąd:łódzkie
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:das Auto II , Saab 95 , T1 V6 , T1 V6
  • Silnik:1.3 , 2.0t , czyzero man. , czyzero aut.
  • Nr rejestracyjny:EZG

Napisano 18 grudzień 2017, 18:18

No to po problemie :)
Taka rada na przyszłość: nie cytuj całego posta ze zdjęciami, to spowalnia i niepotrzebnie obciąża serwer Forum ... Edytuj i wykasuj foty ;)
  • 0

#23 OFFLINE   ppater83

ppater83

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Nowy Sącz
  • Flaga:
  • Model:Terrano 2
  • Silnik:2.7 td
  • Nr rejestracyjny:KNS
  • Time Online: 15h 30m 55s

Napisano 20 grudzień 2017, 16:19

No to po problemie :)
Taka rada na przyszłość: nie cytuj całego posta ze zdjęciami, to spowalnia i niepotrzebnie obciąża serwer Forum ... Edytuj i wykasuj foty ;)

Sorry nie mam jeszcze obczajonego dobrze forum i nie pomyślałem, dzięki za uwagę :)


  • 0

#24 OFFLINE   Adelberg

Adelberg

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 25 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Wlkp
  • Flaga:
  • Model:Terrano long - automat
  • Silnik:2.7tdi
  • Nr rejestracyjny:PSZ
  • Time Online: 4d 11h 17m 17s

Napisano 12 styczeń 2018, 18:40

A zna może ktoś wymiary łożysk?

Był bym bardzo wdzięczny.


  • 0

#25 OFFLINE   dario88

dario88

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 2036 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Małopolska
  • Flaga:
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano II 2,7 TDi
  • Silnik:2.7 TDi
  • Nr rejestracyjny:KCH
  • Time Online: 10d 7h 9m 33s

Napisano 13 styczeń 2018, 22:16

Wirnik - 200 zł
Automat - 80 zł
Tulejka 1 - 2 zł
Tulejka 2 - 4 zł
Szczotki komplet - 20 zł
Robocizna - 40 zł
Razem: 346 zł
 

 

Drogo , poza tym w rozruszniku jest łożysko  walcowe a tu tulejkę wsadzają cos mi sie to nie trzyma kupy

 

co do demontażu i montażu jak tu piszą , każdy ma swój patent , ale fakt jest taki ze od góry warto sie nauczyć bo jak co zrobisz jak staniesz w polu :wave:

 

druga kwestia od góry najszybciej i najczyściej  :devil:  zwłaszcza jak sobie kluczyki dopasujesz do tej operacji to 20 min i na wierzchu


 Rozrusznik oryginalnie złożony był na jakiejś masie uszczelniającej, z  ????????????????

jak poradziłem sobie z urwana dolną śrubą bez wyciągania skrzyni pytać a odpowiem.?????????????

Oryginalnie rozrusznik zakręcony a ile ma auto przebiegu nigdy sprzęgło nie było robione cos mi tu nie pasuje , może było wymieniane tylko zakładali na paście

 

Co do urwanej śruby to zrób opis jak będzie przydatny to może zostanie przyklejony poradnik przez moderatora to wszyscy skorzystają  


Użytkownik dario88 edytował ten post 13 styczeń 2018, 22:08

  • 0