Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

[P11] Wymiana sondy lambda


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
61 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   krzych67

krzych67

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 121 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Kraj:POLAND
  • Model:P11.144 Sedan 2.0 benzyna
  • :

Napisano 20 luty 2010, 14:41

Przy rozgrzanym silniku, na luzie wciskam pedał gazu i przy 1500 obrotów zaszynają obroty silnika pulsować i jak wciskam głebiej obroty wskakują od razu na 3000. Nie da się płynnie przejść od 2000 do 3000.

Może to coś podpowie?

Naprawione :)
Prawdziwy fachowiec a nie jakieś serwisy naciągacze.

Użytkownik krzych67 edytował ten post 17 luty 2010, 14:36

  • 0

Reklama

#22 Gość_okraglaczek

Gość_okraglaczek
  • Gość

Napisano 03 marzec 2010, 07:57

Powiedz co bylo???
  • 0

#23 OFFLINE   voyo

voyo

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 128 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa/Chełm
  • Kraj:POLAND
  • Model:P11.144 Hatchback 2.0 16V (SR20DE) 2000r.[PB/LPG (lecho mini sec v3+kme tur/slim+hana green)]
  • Time Online: 19m 17s

Napisano 10 listopad 2010, 07:54

Podpinam sie pod temat.
Wymieniłem własnie sonde lambda pierwszą - ta na kolektorze tuz przy silniku z 3 kablami.
Kupilem sonde marki NGK/NTK universal OZA624-E3 za 160zl. Sam wymienialem, wszystkie kabelki ladnie zacisnalem tymi złączkami z zestawu posiłkując sie tą instrukcja: http://www.mazdaspee...pic.php?t=32781
Pozniej wszystko dokladnie zaizolowalem, wkrecilem sonde gdzie trzeba...i co?...i check mi sie zapalil....błąd PO135.
Szlag by to trafil! Juz mialem nadzieje ze tak prostą czynnosc jestem w stanie wykonac bez pomocy mechanika. A tu kicha... Ogolnie autko w porzadku jezdzi, ale przeciez cos jest jednak nie tak skoro wysakuje blad.
Podpowiedzcie co zacz i czy symbol tej sondy jest wlasciwy dla mojego silnika (p11.144 2.0 16V 2000r.) Czy ktos juz montowal wlasnie ten konkretny model NGK ? Co moglem zrobic nie tak?
Pomozcie, prosze...

Użytkownik voyo edytował ten post 10 listopad 2010, 07:56

  • 0

#24 OFFLINE   miziera

miziera

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 228 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ostrowiec
  • Kraj:POLAND
  • Model:Primera P11.144 2,0 SR20DE LPG e-Gas RG10 HANA ZIELONA
  • Nr rejestracyjny:TOS
  • :

Napisano 23 listopad 2010, 15:40

U mnie po wymianie sondy ten sam błąd, skasowałem i działa -na razie nic się nie dzieje ale efektów też nie widać. :unsure:
  • 0

#25 OFFLINE   DINO

DINO

    Nissanmaniak

  • Moderator Globalny
  • 11262 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Koszalin
  • Kraj:POLAND
  • Model:ODYSSEY
  • Nr rejestracyjny:ZK

Napisano 23 listopad 2010, 17:12

sprawdź czy nie ma zwarcia na grzałce to są stalowe kabelki i moze ciś się przebiło,

a nie mogłeś kupić dedykowanej do silnika i mocy?? uniwersalna nie załatwi wszystkiego, chyba, że druga kontrolna, bo pierwsza steruje mieszanką
  • 0

#26 OFFLINE   voyo

voyo

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 128 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa/Chełm
  • Kraj:POLAND
  • Model:P11.144 Hatchback 2.0 16V (SR20DE) 2000r.[PB/LPG (lecho mini sec v3+kme tur/slim+hana green)]
  • Time Online: 19m 17s

Napisano 23 listopad 2010, 20:44

U mnie po wymianie sondy ten sam błąd, skasowałem i działa -na razie nic się nie dzieje ale efektów też nie widać. :unsure:


A czy zastosowałeś tez ten model sondy NGK ? Czy jakiejs innej firmy ?

A co do pytania o wybór sondy universalnej NGK zamiast dedykowanej, to kalkulacja ekonomiczna jasno wykazuje sens takiej decyzji. Tym bardziej, że mnóstwo osób się już rozpisywało na forach różnorakich, że taką sobie zamontowało i sobie to chwali. Tak więc i ja się zdecydowałem.
Mam pytanie czy można tego typu multimetrem sprawdzić działanie sondy i przepływomierza: http://allegro.pl/un...1324832669.html
  • 0

#27 OFFLINE   DINO

DINO

    Nissanmaniak

  • Moderator Globalny
  • 11262 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Koszalin
  • Kraj:POLAND
  • Model:ODYSSEY
  • Nr rejestracyjny:ZK

Napisano 23 listopad 2010, 20:53

tak
  • 0

#28 OFFLINE   voyo

voyo

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 128 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa/Chełm
  • Kraj:POLAND
  • Model:P11.144 Hatchback 2.0 16V (SR20DE) 2000r.[PB/LPG (lecho mini sec v3+kme tur/slim+hana green)]
  • Time Online: 19m 17s

Napisano 29 grudzień 2010, 10:59

Wciąż się borykam z wyskakującym błędem CHECK ENGINE P0135-Front HO2S Heater -Podgrzewacz czujnika O2 (Bank1 Czujnik1), po zalożeniu nowej sondy lambda (wyzej na ten temat).
Po sprawdzeniu multimetrem jak i komputerem do diagnostyki wskazań podawanych przez sonde lamda i przeplywomierz wszystko wyszlo w normie.
Ostatnio wyczytałem, że moze byc za ten blad rowniez odpowiedzialny przepalony bezpiecznik (tu o tym napisano: http://www.elektroda...27.html#6199530 ). Czy ktos moze wie który bezpiecznik w PRIMERZE P11.144 2.0 16V jest odpowiedzialny za sonde lambda?

Użytkownik voyo edytował ten post 29 grudzień 2010, 11:02

  • 0

#29 OFFLINE   miziera

miziera

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 228 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ostrowiec
  • Kraj:POLAND
  • Model:Primera P11.144 2,0 SR20DE LPG e-Gas RG10 HANA ZIELONA
  • Nr rejestracyjny:TOS
  • :

Napisano 29 grudzień 2010, 20:33

U mnie po wymianie sondy ten sam błąd, skasowałem i działa -na razie nic się nie dzieje ale efektów też nie widać. :unsure:



No i właśnie zobaczyłem efekty-spalanie 18 l/1000 :o
wywaliłem uniwersala i wróciłem do starej (wymieniałem ze względu na przebieg)
  • 0

#30 OFFLINE   voyo

voyo

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 128 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa/Chełm
  • Kraj:POLAND
  • Model:P11.144 Hatchback 2.0 16V (SR20DE) 2000r.[PB/LPG (lecho mini sec v3+kme tur/slim+hana green)]
  • Time Online: 19m 17s

Napisano 30 grudzień 2010, 07:54

No i właśnie zobaczyłem efekty-spalanie 18 l/1000 :o
wywaliłem uniwersala i wróciłem do starej (wymieniałem ze względu na przebieg)



18 l/1tys km ! No to stary gratuluje! Moge od ciebie kupic ta sąde? :dribble:
A tak powaznie to mi akurat po wymianie sądy (wczesniej tez byla jakas uniwersalna z zaciskanymi kabelkami) akurat spalanie sie zmniejszylo. Wczesniej na trasie pomimo delikatnej jazdy na 40litrach LPG przejezdzalem max 300km. A teraz 400km i odrobine wiecej (ale ze odpalam na benzynie to juz tego nie licze). Takze 10l/100km jak w morde strzelil. A gazownik mi ustawial mieszanke.
Dzisiaj musze kupic zestaw bezpiecznikow i posprawdzam wszystkie czy aby jakis nie jest przerwany. No i wlasnie pytanko mam jaki rodzaj bezpiecznikow do Primery p11.144 : http://sklep.avt.pl/...amochodowe.html
  • 0

#31 OFFLINE   miziera

miziera

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 228 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ostrowiec
  • Kraj:POLAND
  • Model:Primera P11.144 2,0 SR20DE LPG e-Gas RG10 HANA ZIELONA
  • Nr rejestracyjny:TOS
  • :

Napisano 30 grudzień 2010, 10:29

18 l/1tys km ! No to stary gratuluje! Moge od ciebie kupic ta sąde? :dribble:


Tanio sprzedam :rofl:

Bezpieczniki w zestawie standardowe będą ok tylko nie wiem czy w dobrą stronę idziesz...u mnie też wywaliło ten błąd skasowałem (na spinacz)i było prawie ok (18l/100 :angry: ), może nasze silniczki nie lubią zmian i dlatego wywala błąd :)
  • 0

#32 OFFLINE   voyo

voyo

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 128 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa/Chełm
  • Kraj:POLAND
  • Model:P11.144 Hatchback 2.0 16V (SR20DE) 2000r.[PB/LPG (lecho mini sec v3+kme tur/slim+hana green)]
  • Time Online: 19m 17s

Napisano 30 grudzień 2010, 10:48

Tanio sprzedam :rofl:

Bezpieczniki w zestawie standardowe będą ok tylko nie wiem czy w dobrą stronę idziesz...u mnie też wywaliło ten błąd skasowałem (na spinacz)i było prawie ok (18l/100 :angry: ), może nasze silniczki nie lubią zmian i dlatego wywala błąd :)



Najgorsze ze jak ostatnio mi sprawdzal mechanik multimetrem parametry pracy tej sondy to wyszlo wszystko w normie. Natomiast na kompie mu wyszlo ze stoi ta druga sonda za katem (sprawdzenie multimetrem bylo niemozliwe z braku kanalu). Tylko ten blad wskazywalby na pierwsza sonde, poza tym pojawil sie po tym jak zmienilem stara sonde na ta uniwersalna. Kurde, jeszcze jak by ta stara byla oryginalna, ale nie byla bo tez miala zarobione kabelki, tak wiec ktos wczesniej tez juz ja zmienial. Puki co sprawdze te bezpieczniki. Gdyby nie ten meczacy oko check to bym wogole tego nie ruszal, bo tak jak mowilem spalanie naprawde sie ustabilizowalo na sensownym poziomie i silnik tez spoko chodzi.
Jak by ktos mial jakies doswiadczenia z checkiem: P 0135 to prosze o porady!

Użytkownik voyo edytował ten post 30 grudzień 2010, 10:50

  • 0

#33 OFFLINE   miziera

miziera

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 228 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ostrowiec
  • Kraj:POLAND
  • Model:Primera P11.144 2,0 SR20DE LPG e-Gas RG10 HANA ZIELONA
  • Nr rejestracyjny:TOS
  • :

Napisano 30 grudzień 2010, 20:30

Skoro osiągi ok i spalanie też, to skasuj cholerstwo niech wzroku nie męczy i git (no chyba, że znowu wraca :( )
  • 0

#34 OFFLINE   voyo

voyo

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 128 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa/Chełm
  • Kraj:POLAND
  • Model:P11.144 Hatchback 2.0 16V (SR20DE) 2000r.[PB/LPG (lecho mini sec v3+kme tur/slim+hana green)]
  • Time Online: 19m 17s

Napisano 30 grudzień 2010, 21:38

Skoro osiągi ok i spalanie też, to skasuj cholerstwo niech wzroku nie męczy i git (no chyba, że znowu wraca :( )


No w tym rzecz ze check jak tylko go wykasuje znow sie pojawia i co ciekawe nie w trakcie jazdy, tylko zawsze jak zgasze silnik i ponownie odpale i wtedy znow jest i sie swieci az go nie wykasuje.
Tą sonde co zalozyles spowrotem to jest jeszcze oryginalna? A uniwersalna byla BOSHA czy NGK ? Podalbys symbol jednej i drugiej. A czy ta druga za katalizatorem moze dawac tez ten blad P 0135 ? Nie chce wymieniac czesci na chybil trafil...a uzywana lambde nie wiem czy jest sens za stówe brac z allegro jak juz mocno zurzyta. Ciekawe ile km taka nowa sonda wytrzymuje..
  • 0

#35 OFFLINE   miziera

miziera

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 228 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ostrowiec
  • Kraj:POLAND
  • Model:Primera P11.144 2,0 SR20DE LPG e-Gas RG10 HANA ZIELONA
  • Nr rejestracyjny:TOS
  • :

Napisano 30 grudzień 2010, 22:51

Jutro wykręcę sondę bo nie pamiętam numeru -jest oryginalna NISSAN i chyba to jest Bosh ale sprawdzę, ja zmieniałem na uniwersalną bo myślałem że spalanie spadnie (przed wymianą 14 -miasto -myślałem ,że za dużo :D ), a jak wyszło .....
Ten błąd to ewidentnie pierwsza sonda lambda, przy drugiej wywaliłoby prawdopodobnie błąd katalizatora.
Podjedź do elektryka samochodowego niech dokładnie sprawdzi pierwszą sondę, i skład spalin.
  • 0

#36 OFFLINE   voyo

voyo

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 128 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa/Chełm
  • Kraj:POLAND
  • Model:P11.144 Hatchback 2.0 16V (SR20DE) 2000r.[PB/LPG (lecho mini sec v3+kme tur/slim+hana green)]
  • Time Online: 19m 17s

Napisano 30 grudzień 2010, 23:21

Dzieki.
No wlasnie u jednego elektryka ostatnio bylem i tyle ze mi pomierzyl mulimetrem i komputerem dignost. ze zlacza obd parametry sond i przyplywki i wyszlo mu ze ta za katem stoi w miejscu i sugerowal mi zeby wlasnie ja zmienic. Ale ja tez uwazam ze ten blad ewidentnie wskazuje na pierwsza. Tym bardziej ze sie pojawil po tym jak ja zmienilem :unsure: Bez sensu ze ja ruszalem. A wszystko przez gazownika, ktory mi gadal ze sonda albo przeplywka do d*py...Ale to juz chyba zawsze tak bedzie, ze gaziarz zwala wine na mechanika a ten na gaziarza. Taka spychologia niedouczonych glupko-cwaniakow.
No ale nic to! Skoro rozbabralem to musze teraz poskladac! B) Szkoda tylko ze nie mam garazu, bo nawet tych bezpiecznikow sprawdzic przy tym naparzajacym sniegu nie moge.

Użytkownik voyo edytował ten post 30 grudzień 2010, 23:23

  • 0

#37 OFFLINE   DINO

DINO

    Nissanmaniak

  • Moderator Globalny
  • 11262 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Koszalin
  • Kraj:POLAND
  • Model:ODYSSEY
  • Nr rejestracyjny:ZK

Napisano 31 grudzień 2010, 04:27

p0135 - podgrzewacz czujnika O2 (bank 1, czujnik1) usterka,
to jest Twój błąd, czyli może masz nową sondę ale ma uszkodzony obwód grzałki, białe przewody i dlatego wywala tego czecka, II sonda jak by była walnięta to byłby błąd II sondy, zazwyczaj wskazuje to na kata
  • 0

#38 OFFLINE   voyo

voyo

    Konkretny gość

  • Użytkownik
  • 128 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa/Chełm
  • Kraj:POLAND
  • Model:P11.144 Hatchback 2.0 16V (SR20DE) 2000r.[PB/LPG (lecho mini sec v3+kme tur/slim+hana green)]
  • Time Online: 19m 17s

Napisano 31 grudzień 2010, 10:46

Ale rozumiem ze to juz nie ma znaczenia ktory bialy kabel do ktorego trzeba podlaczyc, byleby z tym czarnym nie laczyc? Wiem ze juz ktos sie na ten temat wypowiadal ale tak dla pewnoscie jeszcze podpytuje.
  • 0

#39 OFFLINE   DINO

DINO

    Nissanmaniak

  • Moderator Globalny
  • 11262 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Koszalin
  • Kraj:POLAND
  • Model:ODYSSEY
  • Nr rejestracyjny:ZK

Napisano 31 grudzień 2010, 11:57

jak rozłączysz wtyczkę i włączysz zapłon to na pinie 3 powinieneś mieć napięcie aku, pin 3 to prawy jak patrzysz na wtyczkę i ten zaczep jest u góry, rezystancja na lambadzie pomiędzy pinami 1 i 3 powinna wynosić 2,3-4,3 Ohma przy 25st, czyli w zimie potrzebujesz garażu, pomiędzy 2 i 1, oraz 2 i 3 nie powinno być przejścia
  • 0

#40 OFFLINE   miziera

miziera

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 228 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ostrowiec
  • Kraj:POLAND
  • Model:Primera P11.144 2,0 SR20DE LPG e-Gas RG10 HANA ZIELONA
  • Nr rejestracyjny:TOS
  • :

Napisano 31 grudzień 2010, 12:17

Tą sonde co zalozyles spowrotem to jest jeszcze oryginalna? A uniwersalna byla BOSHA czy NGK ? Podalbys symbol jednej i drugiej.


Mam założoną o symbolu 0258005 223/224 napięcie zasilania grzałki 12V (na obu białych po przekręceniu kluczyka powinieneś mieć takie napięcie-nie zapalaj silnika)jest to sonda oryginalna Bosh i wygląda tak: http://cgi.ebay.ch/N...3-/310226040098

Po podłączeniu się pod przewód sygnałowy (czarny) a masę (np z aku) na mierniku (woltomierz)powinieneś zaobserwować cykliczne zmiany napięcia w zakresie od 0,1 do 1 V - silnik nagrzany. Dokładniej co do zakresu zmian napięcia i sposobu pomiaru doczytasz w manualu str 175
  • 0