Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Wymiana sondy lambda


Gość michalm
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kubanczyx

W P11 są dwa katalizatory: jeden w kolektorze wydechowym zaraz za silnikiem, drugi za drugą sondą lambda. Wywalony został który? Bo ten drugi to na nic nie powinien mieć wpływu, co najwyżej może byc głośniej od wydechu. Z Twojego opisu to nie do końca załapałem, którego kata wycięli...

A spalanie 9l/100km jak na ten silnik to jest raczej norma. Wcześniej palił mniej?

 

 

 

Dzięki za odpowiedź. Nie wiedziałem, że są dwa. Wyrzucili ten drugi, czyli przy tłumiku za sondą. Moja primerka paliła 7,5 litra:) Przez ok 2 lata. Gdy zaczęły się problemy z check engine to i moc troszkę straciła i więcej pali 8,8 - 9 litrów jak jadę 150 - 160 to i 11 prawie :\. To jest 2001r. jesli to w czymś pomoże. To, że wycięcie 2 kata nie ma wpływu jest zastanawiające. Jeden mechanik mówi tak drugi inaczej. Jest to sporna kwestia, którą chciałbym rozstrzygnąć, bo jeśli nie, to czekają mnie zakupy ok. 500 zł na kata i 250 zł na sondę. A są wakacje wiadomo ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwie rzeczy trzeba zrobić: sprawdzić, co oznacza check (ale samemu, szkoda kasy na kompa w serwisie) i pomierzyć miernikiem lambdę i może przepływomierz przy okazji. A ten katalizator wycięty to co najwyżej mógł trochę mocy uwolnić, ciekawe tylko, jak z checkiem wtedy było... Po wycięciu kasowali go pewnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kubanczyx

Dwie rzeczy trzeba zrobić: sprawdzić, co oznacza check (ale samemu, szkoda kasy na kompa w serwisie) i pomierzyć miernikiem lambdę i może przepływomierz przy okazji. A ten katalizator wycięty to co najwyżej mógł trochę mocy uwolnić, ciekawe tylko, jak z checkiem wtedy było... Po wycięciu kasowali go pewnie?

 

 

Check był kasowany. Chwilowo nie mam z tym problemów. Sondy również mierzy komputer przecież. Są wahania napięcia pierwszej sondy od 210 do 800mv, czy to normalne?A gdyby winowajcą był pierwszy katalizator? Jakie są wtedy objawy?Komputer wykaże błąd?Pozdrawiam.

Edytowane przez kubanczyx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Check był kasowany. Chwilowo nie mam z tym problemów. Sondy również mierzy komputer przecież. Są wahania napięcia pierwszej sondy od 210 do 800mv, czy to normalne?A gdyby winowajcą był pierwszy katalizator? Jakie są wtedy objawy?Komputer wykaże błąd?Pozdrawiam.

Z tego co jest napisane wcześniej w tym temacie wynika, że Twoja pierwsza sonda działa ok. Twoje podejrzenia co do pierwszego kata moga być trafne - jak pada, to może przytykać wydech, jeśli się tam w środku już wypalił. A druga sonda nie zawsze wychwyci awarię pierwszego katalizatora, bo niektórzy tutaj jeżdżą z podmienionym kolektorem na wersję bez kata i nie mają błędów żadnych.

Z tego co czytałem już na forum pamietam, że padnięty pierwszy katalizator daje objawy przede wszystkim na wysokich obrotach, auto robi się wtedy zauważalnie słabsze. Jaki masz przebieg tak w ogóle?

Edytowane przez maius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kubanczyx

Z tego co jest napisane wcześniej w tym temacie wynika, że Twoja pierwsza sonda działa ok. Twoje podejrzenia co do pierwszego kata moga być trafne - jak pada, to może przytykać wydech, jeśli się tam w środku już wypalił. A druga sonda nie zawsze wychwyci awarię pierwszego katalizatora, bo niektórzy tutaj jeżdżą z podmienionym kolektorem na wersję bez kata i nie mają błędów żadnych.

Z tego co czytałem już na forum pamietam, że padnięty pierwszy katalizator daje objawy przede wszystkim na wysokich obrotach, auto robi się wtedy zauważalnie słabsze. Jaki masz przebieg tak w ogóle?

 

 

 

Dzięki.Jest to 100% pewny przebieg nie kręcony. Będzie to ok 194 000. Na pewno zamulone ciutkę jest na tych mniejszych obrotach(powoli się wkręca) dopiero od 3500 już fajnie ciągnie. Podlączę kompa dzisiaj i spiszę wszystko co tam pokazuję. Ale to już chyba muszę zrobić w innym temacie?Dzięki jeszcze raz za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam a jaka powinna być 2 sonda przed 2 katalizatorem w p11.144 96 kw ? pozdrawiam

 

4 przewodowa, a po co zmieniasz??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie ona do niczego nie jest potrzebna, dlatego pytałem aby nie iść w koszty, a który kabelek??? grzałka, masa czy sygnał???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam sygnał się trzyma na słowo honoru co myślicie o takiej sondzie http://allegro.pl/uniwersalna-nowa-sonda-lambda-4-przewodowa-ngk-ntk-i1773347561.html niby do niczego druga sonda nie jest potrzebna to po co Japończyki ją wstawili ?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to po co Japończyki ją wstawili ?

 

do diagnostyki, czyli aby kontrolować stan I KATA, ewentualnie jak ma się LPG to wiadomo, że coś źle wyregulowane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam,

 

Drodzy koledzy i koleżanki jestem zielony w temacie a trochę mi szkoda wydawać kasy na obie sondy. Czy jesteście w stanie mi powiedzieć ile kabli/przewodów ma sonda lambda 2 w primerze p11 1.8 z 2001r ? W sklepie mi powiedzieli że są jakieś różne i zależności czy 1 czy 2 to daną ilość kabli ma.

 

Pomożecie?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...