Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

* * * * - 2 głosy

Chcesz kupić patrola? Masz pytania? Pytaj tutaj


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
708 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_tho-mas

Gość_tho-mas
  • Gość

Napisano 24 marzec 2008, 10:34

Witam wszystkich !

Założyłem konto na tym forum ponieważ w najbliższym czasie zostanę posiadaczem NISSANA PATROLA. Niestety nie mam pojęcia jaki model wybrać. Wiem tylko, że ma to być diesel max do 1993 roku, Myślę o silniku 2,8 ale nie wiem czy to dobry wybór. Auto ma służyć głównie do jazdy w terenie ale nie tylko. Mam nadzieję, że jako znawcy tematu udzielicie mi interesujących odpowiedzi.

Pozdrawiam i dziękuję.
  • 0

#2 Gość_KK.P.

Gość_KK.P.
  • Gość

Napisano 03 czerwiec 2008, 19:57

Witam.
Jestem początkującym użytkownikiem patrola GR ,szukam solidnego warsztatu mechanicznego w okolicy Poznania ( kierunek na Wrocław) który zna się na tym modelu (oczywiście za rozsądne pieniądze).Dziękuję za wszelką pomoc i informacje.
:)
  • 0

#3 Gość_bonzo

Gość_bonzo
  • Gość

Napisano 03 czerwiec 2008, 21:54

poszło na PW
  • 0

#4 Gość_KK.P.

Gość_KK.P.
  • Gość

Napisano 05 czerwiec 2008, 20:46

Witam
Bardzo dziękuję za info.
Pozdrawiam
  • 0

#5 Gość_alfisti

Gość_alfisti
  • Gość

Napisano 07 wrzesień 2008, 00:56

Witajcie.

Przymierzam sie do terenówki. Mysle o jakims Patrolu do remontu. Który model jest najlepszy w terenie. Jezdzilem troche Terrano II i mam wielki szacunek do tego samochodu ale szukam czegos do zabawy, czegos naprawde twardego.

Pozdrawiam.

Tomek.
  • 0

#6 Gość_alfisti

Gość_alfisti
  • Gość

Napisano 08 wrzesień 2008, 22:24

Dzieki za pomoc.

GR Y60.

2.8 czy 4,2? Krótki czy długi?

Jakos nie moge znalezc danych technicznych tego modelu wiec nie wiem jak sie przygotowac teoretycznie.
  • 0

#7 Gość_alfisti

Gość_alfisti
  • Gość

Napisano 12 wrzesień 2008, 22:53

GR Y60 krótki 2,8 4,2 ciężko dostać


Jeszcze raz dziekuje za info.

Co mam czytac zeby wiedziec co trzeba?

a.
  • 0

#8 Gość_patrol_pio

Gość_patrol_pio
  • Gość

Napisano 03 październik 2008, 15:30

Witam wszystkich,

od jakiegoś czasu monitoruję internet i zbieram informacje o Patrolu - jestem zdecydowany na zakup, ale odbijam się od wielu problemów oraz prawdziwych lub mniej prawdziwych opinii na temat źródeł pochodzenia aut i jest stanu technicznego.

Chcę kupić Nissana Patrola Y61 1999-2000r short, 2800cc.

- większość ogłoszeń jakie znalazłem to sprowadzane auta - czy wierzyć sprzedawcom? czy są to raczej auta sprowadzone i wyremontowane w kraju?

- jaki realnie przebieg dla takiego auta jest realny? spotkałem się z różnymi opiniami i różnymi przebiegami na allegro :)

- u dealerów nie sprzedają używanych Patroli

- jakie są inne źródła zakupu sprawdzonego auta?

- na co zwrócić uwagę podczas zakupu? wiadomo - auto jest 10 letnie i jest pewnie kilka tejemniczych zakątków w które warto zajżeć żeby dowiedzieć się, czy auto było używane w terenie...

nadal mam nadzieję, że znajdę swoje auto !

Piotrek
  • 0

#9 OFFLINE   OFF-ROADER

OFF-ROADER

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 772 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Wawa
  • Kraj:POLAND
  • Model:Patrol TD42 , Patrol V8
  • Time Online: 3m 25s

Napisano 04 październik 2008, 17:13

Musisz się liczyć średnio z przebiegiem 20 - 30 tyś rocznie
Nie licz na to że ktoś kupił Patrola i jeździł 2 razy do roku na polowania
Na co zwrócić uwagę ....
- ogólne wycieki ze skrzyni i mostów
- na chłodnicę czy nie jest mocno zabrudzona [ przegrzanie silnika ]
- postaraj się ustalić czy była wymieniana głowica
- sprawdź przekładnię kierowniczą [ wycieki ]
- blokadę tylnego mostu [ zapina się tylko na biegach terenowych ]
Nie wolno Ci tego robić na asfalcie , betonie [ brak między osiowego mechanizmu różnicowego ]
Reszta jak przy zakupie samochodu używanego
Osobiście szukał bym od sprzedawców prywatnych
  • 0

#10 Gość_Szymon6551

Gość_Szymon6551
  • Gość

Napisano 12 październik 2008, 23:08

Pamietaj też że patrol nie powinien ciągać cieżkich przyczep, wiec jeżeli zobaczysz lub dowiesz sie że auto ciagało kiedys przyczepy cieższe niż 1,5-2 tony to można mieć podejzenia że silnik został przegrzany, a przegrzany 2.8 oznacza kłopoty, wiem co to znaczy, bo moj ojciec miał przez kilka lat patrola 2.8 long. Dość delikatny silnik, ale jezli sie o niego dba to posłuży.
  • 0

#11 Gość_tomekb

Gość_tomekb
  • Gość

Napisano 29 listopad 2008, 09:54

patrol nie powinien ciagnąć ciężkich przyczep ???? a to coś nowego, więc to jednak tylko bulwarówka
  • 0

#12 Gość_Szymon6551

Gość_Szymon6551
  • Gość

Napisano 29 listopad 2008, 10:06

nie jest to bulwarówka, tylko jedno z lepszych aut terenowych, ale w silniku 4.2 D najlepiej lub TD. Wtedy to jest auto niezniszczalne.
  • 0

#13 Gość_tomekb

Gość_tomekb
  • Gość

Napisano 29 listopad 2008, 10:46

Skoro piszecie że nie powinno się nim ciągnąc przyczep to co to za auto terenowe ? Pamiętam starego patrola z silnikem 3,3 TD tym to się dało naprawdę jeździć, a i ciągnąc można było wszystko i to z gazem do dechy niemal non stop od Hamburga do Stuttgartu, potem jak weszły te 2,8 to była wielka porażka, brak mocy, brak momentu, do tego te nieszczęsne prolemy z głowicami, naturalnie w porownaniu z poprzednikiem była to porażka.
Stara toyota Land Cruiser HJ 61 to było auto terenowe - silnik 3,9 diesel w standarcie a poźniej w HDJ 80 silnik 4,2litra.
  • 0

#14 OFFLINE   slayer17

slayer17

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 936 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Bieszczady/Lesko
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano
  • Nr rejestracyjny:RLS
  • Time Online: 2s

Napisano 30 listopad 2008, 19:57

4.2 ciągnie jak cholera. 2.8 to myślę, że z 2.5 tonową przyczepą nie miałby problemów.

To, że głowice wybuchają to wina małej idiotoodporności silnika. Moąna ciągać ile się da, bo silnik wytrzyma, ale trzeba brać poprawkę, że ten wół roboczy nie będzie jechał przez 600 km autostradą cały czas 150km/h.

Ja sam bym tyranem nie jechał powyżej 120km/h na dłuuugim dystansie, bo silnika daje cały czas na poziomie 3-3.5 tys obrotów. Połączenie takich obrotów z dużym obciążeniem silnika = nieuchronny wybuch.

No jeszcze dochodzi brak obserwowania podstawowych kontrolek lub ich niesprawność, najczęściej stary termostat i płyn w chłodnicy.

Ja jak wracałem swoim tyranem do domciu to mi zablokowało termostat w pozycji ledwo otwarty. Dobrze, ze stacja benzynowa była blisko i taki klucz w seryjnym zestawiku narzędzi.

Wywaliłem dziada i trzymam gdzieś w garażu dla potomnych, że trzeba to od czasu do czasu wyminiać.
  • 0

#15 Gość_tomekb

Gość_tomekb
  • Gość

Napisano 01 grudzień 2008, 06:28

w terranie to akurat nic nie wybucha.

[ Dodano: Pon 01 Gru, 2008 06:34 ]
Stary płyn w chłodnicy to ci najwyżej może niespodziewanie zamarznąć jak go ktoś kiedyś rozcienczył, ale na przegrzewanie się silnika nie ma żadnego wpłwu, a zacinające się termostaty to standart przy zalewie rynku przez wszelakiej maści egzotyczne marki termostatów albo tzw turecki Bosch ( podróba ) Czasem lepiej jeżdzić na orginalnym bo bywa wieczny niż go wymieniać na jakieś badziewie
  • 0

#16 Gość_kubus941

Gość_kubus941
  • Gość

Napisano 02 grudzień 2008, 11:26

Witam

Mam zamiar kupić Patrola 2000-2003r. tylko zastanawiam się jaki 2.8 czy 3.0 long.
Auto nie będzie jeździć w trenie.
Auto ma ciągnąć ciężką lawetę.
  • 0

#17 OFFLINE   OFF-ROADER

OFF-ROADER

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 772 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Wawa
  • Kraj:POLAND
  • Model:Patrol TD42 , Patrol V8
  • Time Online: 3m 25s

Napisano 14 grudzień 2008, 23:52

Jak jeszcze temat Cię interesuje to ....

W tych latach dostępny jest tylko 3.0
Wybierz raczej rok 2003
W poprzednich latach motory miały wadę fabryczną
Przed zakupem podjedź do byle jakiego ASO i spradź czy silnik nie podlega wymianie
Poszukaj egzemplarza w którym motorek był już wymieniony
Powinien posiadać stosowną dokumentację

Przy cięzkich przyczepach pilnuj oleju w skrzyni ;)
  • 0

#18 Gość_Hudy84

Gość_Hudy84
  • Gość

Napisano 21 grudzień 2008, 16:52

Witam,
Wiem,że pewnie temat wałkwany X-razy ale chciałem zaciągnąc wachowej opini bo wiem że na forum wachowców nie brakuje, myśle o zkupie takiego patrola z takim silnikiem i w takiej wersji. Na co zwrócic szczegółna uwage??


http://www.otomoto.p...how&id=C7176962
  • 0

#19 Gość_Garos

Gość_Garos
  • Gość

Napisano 08 styczeń 2009, 20:16

Witajcie,
jestem tutaj nowym użytkownikiem forum i od dawna mam apetyt na Patrola 2.8 TD Y60 .GR,jeśli chodzi o rok to około 92-95 a cena max do 20 tysia.Od kilku lat jestem miłośnikiem Alfy Romeo ale smak na terenówkę mi nie odchodzi,wręcz przeciwnie-rośnie.Chciałbym kilka najważniejszych porad na co zwrócić szczególną uwagę przy kupnie Patrola,niestety strona z forum 4x4 nie działa.Jak to jest z tym przegrzewaniem w terenie-czy to się zdarza po ostrej jeżdzie w terenie? Jak sprawdzić napęd-blokadę tylnego mostu,jaki powinien być olej w silniku.Słyszałem też o problemach z głowicą,po czym poznać iż była wymieniana.Proszę o adresy www gdzie będzie też można coś się dowiedzieć.
Napewno nie będę jeżdził w ciężkim terenie.
Z góry dzięki za odpowiedzi :)

PS.Jest ktoś na forum z Łodzi ?

poniżej kilka Patroli które mnie zainteresowały:
http://allegro.pl/sh...?item=523384734
http://otomoto.pl/ni...r-C6735850.html
  • 0

#20 OFFLINE   OFF-ROADER

OFF-ROADER

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 772 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:
  • Skąd:Wawa
  • Kraj:POLAND
  • Model:Patrol TD42 , Patrol V8
  • Time Online: 3m 25s

Napisano 09 styczeń 2009, 20:23

Zacznij od zwykłego przeglądu wzrokowego
Sprawdź czy nie ma wycieków z mostów , skrzyni itd
Sprawdź ramę [ rdzewieją ]
Popytaj czy była wymieniana głowica
Faktycznie piętą Achillesową w Patrolu 2.8 jest głowica
Padają głównie przez użytkowników
Trzeba pilnować chłodzenia [ czysta chłodnica ]
Następnie sprawdzasz napędy , blokadę zapniesz tylko na biegach terenowych
Pamiętaj że Patrolem nie wolno z napędem 4x4 jeździć na podłożu typu asfalt , beton
Koła muszą mieć możliwość uślizgu [ brak międzyosiowego układu różnicowego ]

Podane przez Ciebie linki do ogłoszeń ....
ładne autka ...
Tylko nie wierz że z oponami typu MT http://otomoto.pl/ni...r-C6735850.html pacjent jeździł po asfalcie :diabel2:

Jedź obejrzyj i zdaj relację
  • 0




 
x

Reklama

OK Wyjdź