Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

[P12/WP12] Ubywa płynu chłodniczego.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   dziki-toy

dziki-toy

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 214 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Chrzanów
  • Model:Primera WP12, 1.8, 2002r
  • Nr rejestracyjny:KCH

Napisano 11 luty 2010, 20:09

Witam!

Jak w temacie w Primerce z 2002r. ubywa płyn z układu chłodniczego. Ubytek to ok. 0,2/1000km. Silnik benzyna 1800cm3. Ubytek tylko ze zbiorniczka wyrównawczego, po otwarciu korka chłodnicy płynu po sam korek. Po odpaleniu przez jakiś czas słyszę jakby coś chlupało w przewodach w komorze pod kokpitem. Jeszcze jedno mnie dziwi, a nie wiem czy ma związek z tym zjawiskiem. Primerka jak silnik jest ciepły lub zimny to przy odpalaniu bez dodania gazu gaśnie. Jedynie przy temp. poniżej 12'Celsjusza odpalała bez dodania gazu, choć obroty schodzą tak nisko że trzepie silnikiem i ledwo się wybudza.
Co to może być????

Za wszelkie rady z góry wielkie dzięki.

Pozdrawiam forumowiczów.
  • 0

Reklama

#2 OFFLINE   MICEN

MICEN

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 188 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Model:Qashqai 2.0dci Tekna M9R
  • Nr rejestracyjny:PO

Napisano 11 luty 2010, 20:15

Sprawdź czy masz dywaniki suche w aucie - wykluczy to nagrzewnicę.

Jeśli układ był świeżo zalany to może się cały czas odpowietrzać jeszcze, jeśli nie to nieszczelność gdzieś w układzie chłodnica, węże, ostateczność to uszczelka głowicy i płyn dostaje się do oleju.
  • 0

#3 OFFLINE   dziki-toy

dziki-toy

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 214 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Chrzanów
  • Model:Primera WP12, 1.8, 2002r
  • Nr rejestracyjny:KCH

Napisano 11 luty 2010, 20:27

Dzięki za szybką odpowiedź.

Dywanik suchy, auto kupiłem w zeszłym roku w listopadzie więc powinien się już odpowietrzyć jak coś. Zrobiłem już nim ponad 5000km i w sumie dolałem prawie litr płynu.
Przewody sprawdzałem i w jednym miejscu na wejściu do silnika z chłodnicy wyczułem na palcu rosę lecz dokręciłem opaskę i teraz jest sucho.
Jak można wyczuć nieszczelność na uszczelce głowicy i ewentualnie czy można samemu wymienić tą uszczelkę??

Pozdr.
  • 0

#4 OFFLINE   Maciek90

Maciek90

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1108 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:Nissan Primera P11 2.0TD, Tino 2.2DI

Napisano 11 luty 2010, 20:42

sprawdz czy nie ma plynu chlodniczego w oleju.
  • 0

#5 OFFLINE   pocisk10

pocisk10

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 44 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Olkusz
  • Model:Primera P12
  • Nr rejestracyjny:KOL

Napisano 11 luty 2010, 20:47

Ja to bym na uszczelkę postawił... przerabiałem to w 2.2di.
  • 0

#6 OFFLINE   franco

franco

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 44 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:P11.144 2.0TD
  • Nr rejestracyjny:SC

Napisano 11 luty 2010, 21:46

A ja stawiam na łączenia; węże gumowe-krućce-rury. Może sączy się płyn na tym łączeniu w trudno dostępnym miejscu i tego nie widać.
Czasem wystarczy dociągnąć opaskę...


  • 0

#7 OFFLINE   Maciek90

Maciek90

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1108 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:Nissan Primera P11 2.0TD, Tino 2.2DI

Napisano 11 luty 2010, 21:49

wystarczy ze wyciagniesz bagnet i zobacz czy olej na bagnecie jest czarny czy taki bardziej szary jakkby w nim byl plyn

Użytkownik Maciek90 edytował ten post 11 luty 2010, 21:49

  • 1

#8 OFFLINE   MICEN

MICEN

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 188 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Model:Qashqai 2.0dci Tekna M9R
  • Nr rejestracyjny:PO

Napisano 11 luty 2010, 22:02

Dokładnie tak jak Maciek napisał - jeśli olej bedzie OK to wypij drinka za moje zdrowie i dolewaj płyn bo tani.
Latem sobie zobaczysz na kanale gdzie mokro.

Jeśli nie - czeka Cię mały remont - planowanie głowicy u szlifierza, nowa uszczelka - może wyjśc z 800 PLN.
  • 0

#9 OFFLINE   Borys

Borys

    Konkretny gość

  • Użytkownicy
  • 118 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gd
  • Model:Pat R51/ 4.oL
  • Nr rejestracyjny:Gd

Napisano 11 luty 2010, 22:14

Jeżeli moge do dyskusji sie wlaczyć, to może tak: płynu dolewamy tylko wtedy, gdy wiemy,że wycieka. Natomiast w przypadku naturalnego ubytku/ z powodu wyparowania wody/ uzupelniamy ubytek woda destylowaną wylacznie, poniewaz jezeli bedziemy dolewac plyn, spowoduje to zatężenie borygo i w dalszym efekcie krystalizację a to zapycha układ chłodzenia. U mnie z tego powodu padł termostat!!
B.
  • 0

#10 OFFLINE   MICEN

MICEN

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 188 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Model:Qashqai 2.0dci Tekna M9R
  • Nr rejestracyjny:PO

Napisano 11 luty 2010, 22:25

Wolę wymienić termostat niż pęknięty blok silnika bo woda zamarzła.

W życiu nie doleję wody.
  • 0

#11 OFFLINE   VADER

VADER

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 22 postów
  • Skąd:Mińsk Maz.

Napisano 12 luty 2010, 16:03

Witam
Moim zdaniem uszczelka płyn leje się na któryś tłok i zanim go nie wyrzuci to silnik telepie bo działa na trzech tłokach. Miałem tak w hondzie. Płynu nie musi przybywać w misce olejowej, co w tym przypadku oznaczałoby,że dobrze zmontowali silnik, pomimo obiegowej opinii o 1.8.
Im szybciej załatwisz temat tym mniejsze koszty poniesiesz.
  • 0

#12 OFFLINE   dziki-toy

dziki-toy

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 214 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Chrzanów
  • Model:Primera WP12, 1.8, 2002r
  • Nr rejestracyjny:KCH

Napisano 12 luty 2010, 20:28

Dziś sprawdziłem co tylko mogłem. Pod dywanem sucho, olej zimny i ciepły czarny. A delikatnie sączyło się na końcach węży tych grubych które dochodzą od strony akumulatora. Dokręciłem jeszcze raz kluczem nasadkowym. Ale zdaje mi się coś że zdało by się zmienić na nowe opaski zaciskowe.
Jeszcze jedno, ale wcześniej na zimnym silniku otwierałem korek nad chłodnicą, a mianowicie kilka bąbli powietrza powróciło do zbiornika wyrównawczego po odpaleniu. Dosłownie 4 bąble w odstępie ok. 1 min., a naciskałem węża dochodzącego do korka chłodnicy, aby sprawdzić czy jeszcze jakieś powietrze jest w układzie.


Pozdr.
  • 0

#13 OFFLINE   lukasz6

lukasz6

    Konkretny gość

  • Użytkownicy
  • 145 postów
  • Skąd:Warszawa

Napisano 14 luty 2010, 21:27

Podobny problem miałem w peugoci 205 ubywał płyn chłodniczy. Wymieniłem prawie wszystko oprócz pompy. Być może pompa pada i potrzebuje już wymiany.
  • 0