Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Terrano II, radio


Gość ToMmek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przy zakupie Terrano II w radiu znajdowała się jakaś płyta, której nie da wyciągnąć i trzeba rozebrać radio, mógłby mi ktoś powiedzieć jak to zrobić?

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Dotyczy Nissana Terrano 2 2.7 TDI z 2000r i radia które chciałbym wymienić.

Proszę o informację czy jak pozbędę się oryginalnego radia Nissana, wielkość 2 Din (zdjęcie poniżej) i przeniosę przycisk włączania świateł awaryjnych w inne miejsce to czy będzie to zgodne z warunkami homologacji i nie będzie problemów przy rejestracji? Mam pomysł taki, aby wykorzystać do tego celu tą szufladkę na kubki. Poszukałbym oryginalny włącznik tylko z innego samochodu, aby był niższy. Musi być chyba podświetlany i są chyba jakoś jednolicie oznaczane.

Może ktoś wymieniał całą konsolę na wersję wcześniejszą z miejscem na radio o wielkości 1 Din i rzędem 2 przycisków oraz szufladką pośrodku nimi na kubek? Będę wdzięczny za jakieś wskazówki.

Generalnie czy można w ogóle przenieść w inne miejsce ten przycisk.

Problem następny to taki, że na oryginalnym radiu jest oznaczenie NATS, czyli czy jest ono niezbędne czy nie do normalnego funkcjonowania samochodu?

Proszę wszystkich którzy przerabiali ten temat o jakieś wskazówki i uwagi. Może trzeba to sobie wybić z głowy i pozostać przy transmiterze FM?

Pozdrawiam

post-30881-1266872046,3848_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Kolego!

 

Owego czasu ten sam problem miał Kolega " dmowskiego fans ", on też wziął się za przeróbkę i coś już na ten temat wie. Sprawdź jego wcześniejsze tematy bo chyba coś o tym wspominał na forum ale dużo wiadomości raczej tu nie będzie. Ja korespondowałem z nim pod koniec lata 2009 i bardzo był zaangażowany w tę przeróbkę. Szukał też przełącznika świateł awaryjnych od Primery aby taki założyć. Szukałem dla niego po auto-złomach tego przełącznika ale nigdzie nie było - z tymi przełącznikami jest też dość duży problem bo podobno są dość awaryjne, a w serwisach to sam wiesz.

Napisz do niego może wymienicie się doświadczeniami w tym temacie i będziesz miał łatwiejszą drogę przez mękę. Od dłuższego czasu nie widzę jego aktywności na forum.

 

W razie potrzeby pisz, zawsze chętnie odpowiem.

 

Andrzej

Edytowane przez azm-61
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dzięki azm-61 za reakcję. Widzę, że z tym radiem to może być spory problem. Z tym NATS'em też może być zagadka. Później, jak już uporam się z innymi problemami (sporadycznie silnik jeszcze nie pracuje tak jakbym chciał) to przyjrzę się ewentualnie możliwości zmiany konsoli. Jak kupowałem auto to w komplecie z nim dostałem właśnie górną część konsoli, ponieważ poprzedniemu użytkownikowi (włochowi) rozsypały się (wyleciały) te poziome i pionowe elementy sterujące centralnym nawiewem. Dał mi dodatkową konsolę (właśnie z miejscem na radio 1 Din) abym sobie przełożył (elementy nawiewu). W tej chwili, w samochodzie mam kwadratowe dziury.

Co do konsol to wydaje mi się, że jednak trochę się różnią, poza tym są w innym kolorze. Przy okazji wymiany tej "żaluzji" sprawdzę możliwość ewentualnej wymiany konsoli. Jeżeli nikt tego nie ćwiczył to daję sobie spokój.

W radiu które mam w aucie, zacięła się kaseta i radio zgłaszało błąd "Tape error" poza tym nie chciało się wyłączyć i spaliło bezpiecznik w komorze silnika, więc z pomocą wkrętaka dokonałem operacji usunięcia wadliwego narządu (mechanizm kasety) i teraz działa ale jest irytujące, bo błąd dalej pokazuje i piszczy przy okazji, ale później już jest ok. Radio plus transmiter FM za parę złotych z pilotem jest wystarczające, na razie.

Tak więc czasowo odpuszczam, jak coś wykombinuję to się pochwalę.

Pozdrawiam, szczególnie "Toruń" :)

 

Nowe informacje - 27-02-2010

 

Witam

 

Tak na zakończenie tematu, napiszę parę informacji, może komuś się przyda.

Okazało się, że podczas zgłaszania błędu "Tape error" radio pomimo wyłączenia go wcale się nie wyłącza! Pobiera nadal prąd z akumulatora. Skutkiem tego podczas 2 dniowego postoju zamiast pokręcić rozrusznikiem, pokręcił tylko licznikiem i obrotomierzem, wydał dźwięk i to było na tyle. Doraźnie problem usunąłem w ten sposób, że wstawiłem przekaźnik, którego cewka zasilana jest z przewodu na którym pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka w stacyjce (prąd z bezpiecznika 10A w kabinie) a styki umożliwiają przepływ prądu (bezpiecznik 15A z komory silnika) do głównego zasilania radia. Efekt jest taki, że radio pamięta wszystkie nastawy a po wyjęciu kluczyka jest całkowicie odłączone od zasilania.

 

I przy okazji rozwiązałem swój problem z wymianą radia. Do wyjęcia najlepiej użyć 2 gwoździ ok 6cm długości, tępo zakończonych, które wsuwamy w otwory na płycie czołowej radia i pociągając za otwór na kasetę wyciągamy radio. Po wyjęciu radia na ściance tylnej mamy cztery gniazda, 1 do zasilania, głośników, podświetlenia, wyjście do NATS oraz wejście z czujnika prędkości samochodu, 2 do zabudowanego w płycie czołowej włącznika świateł awaryjnych, 3 do zmieniarki CD oraz 4 do sterowania z kierownicy. Ja u siebie po wyjęciu radia z gniazda konsoli nad blaszaną szufladą po której wjeżdża radio do środka mam ściankę (niewidoczną, bo przykrywa je radio, na wysokości wyświetlacza) z wyciętym prostokątnym otworem. Otwór ten idealnie pasuje do osobnego wyłącznika świateł awaryjnych z konsoli starszego typu (z gniazdem na radio 1Din). Konsolę tę starszą też mam (dostałem od sprzedawcy), bo z niej muszę pobrać tą żaluzję do sterowania nadmuchem i przy okazji mam też ten włącznik (w załączniku widok starszej konsoli z osobnym przyciskiem oraz samego włącznika). Więc ja już mam problem rozwiązany. Do wyłącznika wystarczy podłączyć (można też i przylutować na stałe) przewody ze złącza 2 od radia i po kłopocie. Mamy nowe radio i oryginalny Nissan'a wyłącznik (pod wyłącznik musimy dać jakąś płytkę na całą szerokość gniazda).

 

To jest eleganckie rozwiązanie, miałem też inny pomysł. Jeżeli zdecydujemy się stare radio całkowicie poświęcić pomyślałem, że można by przeciąć je powyżej tego włącznika (z przyciskami od 1 do 6 włącznie) i po przylutowaniu kabli od wewnątrz, wstawić nad nowym radiem u góry. To jest rozwiązanie hardkorowe ale też jest wyjściem (ja mam uszkodzone radio, więc długo bym się nie zastanawiał).

 

Pozdrawiam

 

post-30881-1267643463,6319_thumb.jpeg

post-30881-1267293158,3847_thumb.jpg

Edytowane przez piotr323f
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

 

Odświeżę temat gdyż przymierzam się do zakupu Terrano II (2000r.).

 

Czy ktoś montował u siebie nowe radio 2DIN ?

Zastanawia mnie, czy będzie pasowało do budowy konsoli radio 2DIN z nawigacją ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Odświeżę temat gdyż przymierzam się do zakupu Terrano II (2000r.).

 

Czy ktoś montował u siebie nowe radio 2DIN ?

Zastanawia mnie, czy będzie pasowało do budowy konsoli radio 2DIN z nawigacją ?

 

 

czesc

 

z wymiana radia nie ma wiekszego problemu NATS zamontowany jest po to aby orginalnego radia nie krasc ponieważ komunikuje sie z ecu auta ale dla chcacego ;)

 

Nissan

model auta; wszystkie po 2000 roku

model radia: CT-138 (Clarion PP-1675T) CT-098 (PN-1628M-N), Mid-Line (Blaupunkt BP9345) i inne

niss-new.gif

styksygnał1ILL - podświetlenie2tel mute3+12V ACC4SPEED5IMMOBI6ANT7głośnik RR-8REM-A(CL) Awaryjne (BP)9REM-B(CL)10REM-B(CL) Awaryjne (BP)11GND - masa12+12V BATT13głośnik FL-14głośnik FL+15głośnik RL+16głośnik RL-17głośnik FR-18głośnik FR+19głośnik RR+20masa pilota (BP)21pilot VOL- SEEK- PRESET+(BP)22pilot VOL+ SEEK+ SRC(BP)23-24nc - wolneNumeracja umowna. Opis na podstawie radia Clariona z Nissana Almera (CL) i Blaupunkta (BP). Radio jest zabezpieczone systemem NATS (Nissan Anti Theft System), który oprócz kodowania ma połączenie z komputerem pokładowym samochodu (złącze IMMOBI). W Blaupunkcie był dodatkowo włącznik świateł awaryjnych zwierający styki 8 i 10.

 

macie tu rozpiske tylko czytać numerki ze zrozumieniem ;)

 

Daniel

 

Nowy Microsoft Word Document _2_.pdf

czesc

 

z wymiana radia nie ma wiekszego problemu NATS zamontowany jest po to aby orginalnego radia nie krasc ponieważ komunikuje sie z ecu auta ale dla chcacego ;)

 

Nissan

model auta; wszystkie po 2000 roku

model radia: CT-138 (Clarion PP-1675T) CT-098 (PN-1628M-N), Mid-Line (Blaupunkt BP9345) i inne

niss-new.gif

styksygnał1ILL - podświetlenie2tel mute3+12V ACC4SPEED5IMMOBI6ANT7głośnik RR-8REM-A(CL) Awaryjne (BP)9REM-B(CL)10REM-B(CL) Awaryjne (BP)11GND - masa12+12V BATT13głośnik FL-14głośnik FL+15głośnik RL+16głośnik RL-17głośnik FR-18głośnik FR+19głośnik RR+20masa pilota (BP)21pilot VOL- SEEK- PRESET+(BP)22pilot VOL+ SEEK+ SRC(BP)23-24nc - wolneNumeracja umowna. Opis na podstawie radia Clariona z Nissana Almera (CL) i Blaupunkta (BP). Radio jest zabezpieczone systemem NATS (Nissan Anti Theft System), który oprócz kodowania ma połączenie z komputerem pokładowym samochodu (złącze IMMOBI). W Blaupunkcie był dodatkowo włącznik świateł awaryjnych zwierający styki 8 i 10.

 

macie tu rozpiske tylko czytać numerki ze zrozumieniem ;)

 

Daniel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, odświeżę temat bo właśnie borykam się z radiem w moim Terrano 2 i bardzo proszę o pomoc.

 

Problem w tym iż ktoś "wyciął" dziurę w starym panelu Blaupunkt BP9349 i wsunął zwykłe radio, co zaowocowało usunięciem świateł awaryjnych itd. czy teraz jak zakupię oryginalne radio z innego auta, po założeniu będzie działało, czy immo będzie blokował jego uruchomienie ??

 

Drugim problemem jest oryginalna kostka, z której wyciągnięto kable i teraz nie wiem jakie do czego idą, zlokalizowałem tylko zasilania, masę, illumination i głośniki, nie wiem gdzie umieścić resztę kabli i jak rozpoznać, może ktoś ma zdjęcie oryginalnej kostki i kolorów kabli ?? Pozdrawiam Damian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Widzę że temat pokryty rocznym kurzem.

Mam takie samo radio jak piotr323f

 

niestety trochę wyświetlacz szwankuje już :(  jednak zakres FM dobrze odbiera. Zastanawiam się czy radio ma możliwość podpięcia urządzenia zewnętrznego lub czytnika pamięci tak jak to jest w samochodach VW zamiast zmieniarki czytnik usb. ktoś próbował tak zachachmęcić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Transmitera FM używałem w Landku i kilku innych autkach nie jest to wyjście najlepsze ale coż jeżeli nie będzie wyjścia to poszukam dobrego transmitera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.nokaut.pl/transmitery-samochodowe/transmiter-fm-mp3-sd-usb-eq-bluetooth-zestaw-glosnomowiacy-+2-piloty-pilot-na-kierownice-bf-808-1efb81f2029333a3cf225d89b7264709.html#pid=94104&cid=6007

 

Miałem podobny do tego tylko bez sztywnego łącza z zapalniczka. Przykleilem do deski i działał ok :-)

Te że sztywnym łączem potrafią wylatac na wybojach :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam. Ja poradziłem sobie w taki sposób: PRZEŁĄCZNIK AWARYJNYCH - NISSAN TERRANO II 02-06 - koszt 40 zł. Ramka radiowa Nissan Primera 2000-> 20zł.

Szlifierka kątowa z cienką tarczą. Wkrętarka z wiertłem 5mm. Dwie śruby  m5  około 4 cm  długie z nakrętkami i podkładkami, oraz 2 tulejki około 2 cm jako dystanse. Efekt końcowy taki jak na foto w załączniku.

 

post-81416-0-83687500-1394961068_thumb.jpg

Edytowane przez lemmy69
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja poradziłem sobie w taki sposób: PRZEŁACZNIK AWARYJNYCH - NISSAN TERRANO II 02-06 - koszt 40 zł. Ramka radiowa Nissan Primera 2000-> 20zł.

Szlifierka kontowa z cięką tarczą. Wkrętarka z wirtłem 5mm. Dwie śróby  m5  około 4 cm  długie z nakrętkami i podkładkami, oraz 2 tulejki około 2 cm jako dystanse. Efekt końcowy taki jak na foto w załączniku.

 

attachicon.gifradio_terrano2.jpgem

Dzięki za fotkę, mam ten sam problem i zrobię dokładnie tak jak ty. Fajnie pomyślane, sam o tym myślałem ale nie byłem pewien że to się uda.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam.

Fajnie Ci to wyszło.. Ja sie właśnie borykam z wymianą radia 2din na zwykłe 1din.. Maskownice sam zrobiłem (ramkę) po trudach i znoju zamontowałem narazie zakupiony włącznik awaryjnych zeby wyglądało jak u kolegi.. Teraz jeszcze musze wyciąć dziure na radio... ale to jak będe miał adapter do kostki o oryginalnego radia z 2din do 1 din..

Edytowane przez Janusz87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Da sie kupić oryginalną ramke 2 din na 1 din ale kosztują kupe kasy sama ramka od 200-300 zł + włącznik awaryjnych co przeważnie kosztuje 30-50 zł więc suma sumaru koszt wyjdzie dość spory..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko po co zmieniać 2 Din na 1Din ?  Tanie, nowe jednak "niemarkowe" radio 2Din kosztuje ok 200zł , a markowe np. JVC 400zł  więc po co kombinować ze zmianami ramek itd? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co??? Dobre pytanie..

A więc po to ze oryginalne radio jest ogólnie słabe, chodzi tu o łapanie fal itp itd poza tym co ono oferuje nie ma usb a i lubi sie w zmieniarce płyta zaciąć i tylko łyka łyka i ERROR więc zamiast kupić nową zmieniarke albo transmiter z którym trzena sie troche uzerac to lepiej zainwestować w dobre radio.. Ja miałem juz radio z poprzedniego samochodu więc nie musiałem kupować i stwierdziłem ze zainwestuje i zmienie kupiłem włącznik awaryjnych koszt 17 zł :) i kable (adapter) do radia zeby założyć 1din koszt 12 zł z przesyłką i trochę chęci narzędzi itp i jest.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pytałem po co zmieniać ori radio na  inne lecz po co kombinować ze zmianą rozmiaru radia ;)  Jeśli Ty miałeś już jakieś tam radio , to OK ale sama zmiana ramki i potem dokupienie radia 1Din mija się z finansowym sensem takiej inwestycji ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak w sumie.. Racja.. Chyba że ktoś faktycznie ma kasę i chce coś ulepszyć aż nad to np jakąś tuba wzmacniacz itp.. Ja prostu zmienie dla własnej wygody bez jakichś udziwnień i jak najtańszym kosztem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Zabrałem się za wymianę radia :)

Dziś wyprułem oryginalne stare radio a jutro będę docinał ramkę z dodatkowymi włącznikami z Almery :) 

Teraz jeszcze muszę zmówić sobie kostkę DIN-ową do radia i coś pomyśleć nad kostką do świateł awaryjnych


Dziś trochę miałem wolnego czasu więc zabrałem się do roboty. 

Kupiłem sobie panel z Almery

5037297821%2B-%2BKopia.jpg

 

Trochę cięcia piłowania i wyszło tak

DSC_2773.jpg

 

DSC_2772.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A odwrotnie gdybyś go wstawił ?

Ten odcięty dół trochę straszy

D..a, na opak to znowu klawisze by wystawały

chyba musi tak zostać 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie z środka auta zostało tylko przyłożone. Jak tylko przyjdzie do mnie kostka ISO będzie montowana ramka dodatkowa na dwa wkręty.

Jeżeli chodzi o miejsce to jest go sporo, można przełączniki zamontować na dole lub na górze jednak w dolnej pozycji radio będzie leżało na półce i będzie stabilne.

Zastanawiam się czy są dostępne krótkie przełączniki które będą pasować do ramki. te które posiadam są mega długie.

Jak będę montować radio to strzele fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...