Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ogrzewanie - czy też Wam słabo grzeje?


piotr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam do was pytanie odnośnie ogrzewania mam silnik 1,4 i jeżdżę nissanem od roku był kupiony nowy z salonu i jak włączam ogrzewanie to bardzo powoli się nagrzewa i temperatura też jest taka powiedzmy średnia, ostatnio miałem stłuczkę i na tydzień dostałem seata Leona z silnikiem 1,6 to tak po kilku kilometrach było porostu gorąco szczególnie jak jest nadmuch na nogi to nawet dywaniki nie są wstanie wyschnąć można to jakoś poprawić, jak się pytałem w serwisie to powiedzieli, że mikry i noty tak mają Tidy juz lepiej grzeją, jakie jest wasze zdanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość JackMirror

Witam.

 

Panowie z serwisu bardzo lubią wciskać klientom kit w postaci zdania:"ten model tak ma". Ja nie mam żadnych problemów z ogrzewaniem. Większość zimy przejeżdżam z dmuchawą ustawioną na 2 a nawet 1 bieg. Dywaniki mam wysuszone, szybę nie zaparowaną.Mam też Getza 1.3 i powiem, że Notes nagrzewa się identycznie. Według mnie przyczyna jest gdzieś indziej. Może termostat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłem, żeby Notes nagrzewał się gorzej, niż inne auta, którymi zdarzało mi się jeździć. Z kolei powiedziałbym, że w porównaniu do innych nagrzewa się dość szybko - już po kilkuset metrach od domu czuć, że nawiew zaczyna być letni. Z kolei dmuchawa na pierwszym biegu pompuje powietrze bardzo delikatnie - trzeba przełączyć na dwójkę, żeby porządnie poczuć ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość suchy___

U mnie w notesie grzeje że zelówki się odklejają.

A na poważnie to musi być coś nie tak, fakt że mój się dłużej troszkę rozgrzewa, ale to ropol więc normalka, ale jak się rozgrzeje to ja osobiście ustawiam bardziej na szyby bo stopy przegrzewa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie powiem, że ogrzewanie jest słabe, ale faktem jest, że w największe mrozy mogłem jeździć z pokrętłem temperatury cały czas ustawionym na maks, a i tak siedziałem w kurtce. Jednak przy temperaturach lekko powyżej 0 stopni, z czasem trzeba zmniejszać temperaturę. Dlatego sądzę, że nie jest to jakaś nienormalna sytuacja i nie powoduje u mnie zaniepokojenia.

Może wolniejsze nagrzewanie się jest u mnie spowodowane dość dużym poziomem oleju - maks na miarce (miałem swój olej w czasie przeglądu, dlatego mechanik lał, aż musiałem krzyczeć stop, ale to już inna historia)

Piotr, a może u Ciebie też poziom oleju jest wysoki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam żadnych problemów z ogrzewaniem, mój notes nagrzewa się błyskawicznie. Powiem więcej, zwykle migiem ściągam kurtkę bo nie cierpię jeździć opatulony. Swoją drogą zawsze dziwią mnie kierowcy w czapkach, szalikach, kurtkach i rękawicach, no ale cóż wszystko jest kwestią gustu. Ja w czapce i rękawiczkach nie potrafię prowadzić. Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety musze podzielić uwagę Piotra,u mnie po przejechaniu ok 6-7 km i nawiewie na 2 dopiero zaczyna czuć ze się rozgrzewa.Tak mam od nowości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

W moim notesie jest tak że jak chcę szybko rozgrzać w kabinie powiedzymy przy mrozach do ok. -5 stC to włączam nawiem na nogi i twarz na 3 a temperaturę na max i po przejechaniu już ok. 2-3 km w mieście (bez korków ale z zatrzymywaniem się na światłach)jest w kabinie już całkiem ciepło. Na 3 trochę już nawiew szumi wiec jak robi się ciepło przełączam na 2 nawiew i jest ciszej a ciepło dobrze trzyma. Można też wtedy temp. nieco zmniejszyć (np na 3/4 zakresu ciepłego) i będzie ok. Zauważyłem też że przy większych mrozach np. do -15 stC rozgrzewanie wnętrza nie trwa też znacznie dłużej przy podobnie ustawionych nawiewach i temperaturze. Zazwyczaj przy rozgrzewaniu wnętrza nie korzystam z klimy. Myślę, że niebagatelny wpływ na czas nagrzewania się auta ma to czy garażujemy w pomieszczeniu zamknietym (garaż) czy pod chmurką bo to jest bardzo duża różnica - ja garażuję. Ważne jest to jak szybko z nawiewu poleci ciepło, druga sprawa to szybkość z jaką rożnie temp. w kabinie, która może być dużo bardziej wychłodzona w aucie nie garazowanym niż garazowanym. Na szybkość nagrzewania powietrza przez nagrzewnicę może też mieć, jak już pisano wczesniej, poziom oleju w silniku.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Notek jest z Grudnia i praktycznie cały ten okres przejeżdżam z ogrzewaniem na maksa i wcale za gorąco to nie jest. Ciepło czuć dopiero po ustawieniu nadmuchu na 3 (a od 2 to już dla mnie huczy mimo non stop słucham radia) A nawiew na nogi to chyba nie istnieje, do tej pory jeździłem felicją a potem cordobą i jak już sie nagrzał to nadmuch na 2 dawał miły podmuch ciepła po nogach czego w Notku nie doświadczyłem nawet przy 4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie znaczenie dla grzania ma poziom oleju??? ma byc między min i max i to przyjmijmy za normę ,że każdy tak ma.

Jacek M,ja garażuję ,i mimo że na zewnątrz było -15-18,a po wyjechaniu z garażu 0 to grzanie było tragiczne...że tak powiem,nawet bez klimy i na 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość suchy___

A czy u was jest też tak, że jak auto stoi na wolnych obrotach mimo, że wcześniej było fest rozgrzane to temp w kabinie spada, wręcz robi się chłodno?

Miałem kiedyś taką sytuację w innym aucie i to była wina uszczelki pod głowicą, ale tu jest tak od nowości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ,przynajmniej u mnie tak sie nie dzieje.Jak jest rozgrzany to trzyma temperaturę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja mam na stałe włożony termometr nad radiem, pod schowkiem. Natomiast w nawiew środkowy do prawego otworu wsunąłem czujnik temperatury.

 

Maksymalna temperatura jaką osiągnąłem to 67stC na 1 biegu dmuchawy. Niestety aby osiągnąć powyżej 60stC muszę przejechać minimum 5-6 km.

Od odpalenia muszę przejechać ok 2km aby leciało ciepłe/letnie powietrze ok 25st.

W mrozy (-15) aby było przyjemnie (21stC)w Notku musi dmuchać na drugim biegu.

Pokrętło ogrzewania na godzinę piątą (max)

 

Podczas jazdy w temperaturach ok 0 po przejechaniu ok 4 km muszę przestawić na godzinę 2,3 bo "zelówki parzą"

 

Latem z klimą to niezależnie od upału nawiew pokazuje 8stC na pierwszym biegu, na 2i3 ok 10-14 stopni.

 

Podsumowując ogrzewanie w NOTE 1,4 działa dobrze. Natomiast w 1,5diesel to tragedia minimum 5km aby letnie dmuchało.

 

W "droższych" autkach stosowane są nagrzewnice elektryczne i dlatego po odpaleniu autka "natychmiast" zaczyna lecieć ciepłe powietrze z nawiwników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy u was jest też tak, że jak auto stoi na wolnych obrotach mimo, że wcześniej było fest rozgrzane to temp w kabinie spada, wręcz robi się chłodno?

 

Diesle tak mają, słyszałem, że to normalne. W benzynie jest odwrotnie - w czasie postoju robi się cieplej.

 

A jakie znaczenie dla grzania ma poziom oleju??? ma byc między min i max i to przyjmijmy za normę ,że każdy tak ma.

 

 

Wielkiego znaczenia nie ma, ale jedną z funkcji oleju jest chłodzenie silnika. Domyślam się zatem, że jak jest jego troszkę więcej, silnik wolniej się nagrzeje. Nie wiem jaka to różnica w minutach, czy przejechanych kilometrach, ale pewnie tam gdzie jest minimalny stan oleju, nagrzeje się trochę szybciej.

Edytowane przez notek-a
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie ma problemu, wczoraj specjalnie sprawdziłe i po przejschaniu ok 2km leciało już dośc przyjemne ciepłe powietrze (pokrętło na 2 st, )fak,że samochód stoi w garażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ogrzewanie chyba działa poprawnie, tzn. na 2 went. i po 2-3 km jest całkiem ciepło. Jak były duże mrozy pow. 15 st. to to nie było aż tak ciepło. Interesuje mnie czy nie macie uczucia, że przy skręcaniu w prawo czy też w lewo zawiewa do kabiny zimnym powietrzem, jakby były gdzieś jakieś dziury w aucie, dziwne uczucie.Faktycznie z tym ogrzewaniem w aucie jest tak sobie, mój stary escort dużo lepiej grzał, ale myślę że nie ma tragedii. Pozdrawiam

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ppol,też tak mam ,te ruchy powietrza masz związane z bezwładnością mas zimniejszego powietrza które jest w pobliżu szyb,drzwi i nie zostało jeszcze ogrzane :D ,fizyka :D

Po prostu powietrze zachowuje sie jak woda w szklance,rusz ja to dopiero po chwili nastąpi reakcja :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy skręcaniu w prawo czy też w lewo zawiewa do kabiny zimnym powietrzem, jakby były gdzieś jakieś dziury w aucie, dziwne uczucie

 

też tak mam, a JACKO to dobrze wyjaśnił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Jak jest bardzo mroźno, na początek używam zamkniętego obiegu aby szybciej nagrzać wnętrze. Jak się wewnątrz nagrzeje a przed wszystkim jak silnik nabierze nieco temperatury, przechodzę na "otwarty".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dołącze swoje spostrzeżenia:

 

- tak tak na skręatach zawiewa chlodem:) jacko ladnie wyjasnil- w kazdym aucie tak mialem:)

 

- note 1.4 szybko sie nagrzewa od silnika to plus dla niego ale cyrkulacja ów cieploty przez nawiewy jest dupowata. Porównując do escorta 1.3, focusa 1.6, yarisa 1.0 i pandy1, coś tam... do których mogę się odniesć jako keroiwca to note jest daleko za nimi. Żeby zagrzać od silnika trzeba mocno rozchulac nawiewy ale wtedy łeb pęka od szumu.

 

A i co mnie irytuje....na zwyklym ogrzewaniu od silnikowym nie jestem w stanie zagrzac nóg nawiewem na nogi (trasa 25km). Wiecznie jest zimno chocby nie wiem jak smarzyć no nie da rady. Nawiew na nogi jest wg mnie skaszaniony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to coś nie tak,bo u mnie przy dłuższej podróży robi się nieprzyjemnie gorąco w butach.Co do długosci oczekiwania na ciepło ,to fakt.Nawet Cienkuś i Matiz były lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pamiętajcie, że samochody o których wspominaliście miały dużo mniejszą kubaturę wnętrza. Jeżeli w szerokości nawet gdzieś było podobnie, to Note jest w środku znacznie "wyższy" od tych aut. Zatem powietrza do ogrzania wewnątrz jest znacznie więcej niż np. w Matizie. Dodatkowo większa powierzchnia okien i dachu sprzyja wychładzaniu podczas mrozów.

Ja u siebie podczas dość mocnych mrozów jeżdżę max. na drugim biegu dmuchawy. W dalszej trasie często schodzę do pierwszego, jak już auto jest w środku dobrze "rozgrzane". Co do nawiewu na nogi - u mnie jest tak jak u Jacka. Przy dłuższej jeździe czuję "łaźnię" w butach ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wszystko jest sprawne

 

Nie no nogi zagrzeje na 25 km ale musze rozchulac dmuchawe konkretnie ale i tak prawa noga jest ciepla szybciej a lewa dluuugo później.....aha i nie jestem starym tetrykiem:)

 

A tak poza tym to po focusie jestem rozpieszczony ogrzewaną przednią szybą. Kto to widzial skrobac rano cokolwiek:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...