Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

- - - - -

[K12] nissan micra 2005 - problem z odpalaniem


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_rav26

Gość_rav26
  • Goście

Napisano 23 marzec 2010, 19:44

Witam wszystkich
Jestem tu nowy i prosze o pomoc
Posiadam micre k12 1.4 (88KM) 2005r. przebieg ok.100 000tys. od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem zimnego silnika
szczególnie rano, chociaz jak w dzien postoi ok. 2godz. też ma już problem z odpaleniem.
Dokłanie sprawa wygląda nastepujaco - po przekreceniu zapłonu krece i krece ok. 10 sekund i odpala lecz najlepiej pomoc mu troche pedalem gazu bo ciezko mu sie rozbujac. Jak już złapie obroty wszystko działa elegancko.
Może ktoś miał podobny problem prosze o pomoc

Z Góry Dziękuje.
  • 0

Reklama

#2 manix

manix

    Nissanmaniak

  • Ekspert
  • 2807 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:szczecin
  • Model:TIIDA 1.5 dCi 105KM sedan,ALMERA 1.4Pb,87KM MICRA K12-1.2Pb ,80KM
  • Nr rejestracyjny:ZS

Napisano 24 marzec 2010, 08:40

Witam wszystkich
Jestem tu nowy i prosze o pomoc
Posiadam micre k12 1.4 (88KM) 2005r. przebieg ok.100 000tys. od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem zimnego silnika
szczególnie rano, chociaz jak w dzien postoi ok. 2godz. też ma już problem z odpaleniem.
Dokłanie sprawa wygląda nastepujaco - po przekreceniu zapłonu krece i krece ok. 10 sekund i odpala lecz najlepiej pomoc mu troche pedalem gazu bo ciezko mu sie rozbujac. Jak już złapie obroty wszystko działa elegancko.
Może ktoś miał podobny problem prosze o pomoc

Z Góry Dziękuje.

należalo by sprawdzić,w pierwszej kolejności świece zapłonowe,kable zapłonowe, filtr paliwa,powietrza również,ew.jakś czujnik-zawór nie trzyma ciśnienia i paliwo spływa do zbiornika. ale bez podpięcia pod kompa nie wiele się dowiesz.
  • 0

#3 Gość_rav26

Gość_rav26
  • Goście

Napisano 24 marzec 2010, 12:20

Dzięki za wskazówki

ogólnie samochód podpinałem pod komputer i nic szczególnego nie wykazało. Byl maly problem z sonda na kolektorze ale zmieniłem i nic nie pomogło. Zmienilem tez pompe paliwa bo mozliwe ze niedawala paliwa i tez nic nie pomogło. Myslalem ze moze wtryski lub przepustnica ale na komputer pokazuje ze wszystko ok. Już sam niewiem co z tym zrobic. Świece zmienialem jakis czas temu wiec mysle ze sa ok. kabli nie sprawdzalem ale po podlaczeniu pod komputer niema zadnych bledów. Prosze o wskazówki moze ktos ma podobnie.
  • 0

#4 Eron

Eron

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 19 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Poznań
  • Model:MICRA k12 06.

Napisano 04 grudzień 2010, 11:16

I jak sie sprawa ma dalej?
  • 0

#5 michal801

michal801

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 819 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:mazowieckie

Napisano 04 grudzień 2010, 20:25

A mi się wydaje że rozrząd już daje oznaki zużycia.
Już kilka osób pisało o takich objawach i niestety z tego ca pamiętam to się potwierdziło, z resztą w tych rocznikach były wadliwe rozrządy - wyciągały się łańcuchy.
  • 0

#6 mig

mig

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 87 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:K12, N14, P11.144
  • Nr rejestracyjny:DW

Napisano 06 grudzień 2010, 11:51

A mi się wydaje że rozrząd już daje oznaki zużycia.

No niestety, może tak być. Pomimo wymienionego rozrządu miałem niedawno taki sam problem. Pomogła wymiana świec :)

EDIT:
Niestety muszę odświeżyć temat. Pomimo wymiany świec dopadł mnie ten sam problem (ciężko zaskakuje przy odpalaniu, trzeba dodawać gazu). Do tego doszło jeszcze lekkie dymienie z wydechu (niebieskawe + sporo pary wodnej) i nierówne, zbyt niskie obroty na biegu jałowym (około 500 obr.). Czasem jest wszystko normalnie, a po następnym odpaleniu znowu coś zaczyna nawalać. Zobaczymy co komputer powie... Na razie nie wygląda mi to dobrze :(

Użytkownik mig edytował ten post 09 grudzień 2010, 16:57

  • 0

#7 Rybson

Rybson

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 9 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łomianki
  • Model:Micra K12 3d
  • Nr rejestracyjny:WZ

Napisano 12 styczeń 2011, 19:55

Pomóżcie! Mam to samo. Do tego stopnia, że musiałem ostatnio holować auto bo 5h nie odpalało. Potem już w garażu po odłączeniu akumulatora odpalił, ale z tymi objawami, dużo dymu mało obrotów i bez pedału gazu nie podchodź. Dodam, że wszystkie filtry mają pół roku(9 tys. km) świece półtora (20 tys. km).
Z góry dzięki!

Pomóżcie! Mam to samo. Do tego stopnia, że musiałem ostatnio holować auto bo 5h nie odpalało. Potem już w garażu po odłączeniu akumulatora odpalił, ale z tymi objawami, dużo dymu mało obrotów i bez pedału gazu nie podchodź. Dodam, że wszystkie filtry mają pół roku(9 tys. km) świece półtora (20 tys. km).
Z góry dzięki!


Już po sprawie. Alarm albo immobilizer, przymarzło coś w komputerze(?). Wstawiłem do garażu, odłączyłem klemy w celu restartu i poszło!
  • 0

#8 grybak4

grybak4

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 4 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Model:Micra
  • Nr rejestracyjny:WMA1

Napisano 24 listopad 2011, 12:35

Witam, jeżeli chodzi o odpalanie zimnej micry 1.4 16v 2003r mam duże doświadczenie, wsadziłem w tą naprawę ponad 2 tys. zł. nie wiem czy to co napisze komuś pomoże, ale może ktoś wyeliminuje części które już wymienił i znajdzie prawdziwą jedną przyczynę. Ja wymieniłem obie sondy, czujnik temperatury, świece (przypominam iż muszą być to świece platynowe takie jak zaleca producent, żeby na pewno było dobrze, filtry powietrza, paliwa, wyczyściłem przepustnice, no i... jest dobrze!! Dobrze z odpalaniem i jazdą, do czasu, aż trzeba zahamować, po wciśnięciu dwa razy pedału hamulca silnik automatycznie gaśnie. Zastanawiam się ile części będę musiał teraz wymienić , może ktoś miał podobny problem i pomoże??
  • 0