Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11][P11.144] jakie żarówki podświetlajace zegary ?


bunio.11
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

lift liftu (białe tarcze w zegarach) po 2001 nie ma żarówek na kontrolkach Są jedynie 3 szt w2w na oświetlenie tarcz i 3 bax 8,4d do podświetlenia LCD i 2 na kierunki i 2 na kontrolki od świateł przeciwmgłowych przód i drogowych Przynajmniej tak jest u mnie w "traktorze"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

and_pec to w jaki sposób zapalają się kontrolki jak nie ma tam żarówek?

 

Jak już temat wraca to napiszę: normalnie są żółte żarówki, które sprawiają że podświetlenie zegarów jest białe. Ja wstawiłem białe, takie mega jasne diody, dzięki czemu podświetlenie jest niebieskie. Jak w Pasku B4 po lifcie :-) jak ktoś chce to zapodam foto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

nie ma żarówek lecz diody zlutowane ;)

O to chyba chodziło and_pec'owi

NRB Wrzuć zdjęcie ;)

Bo mnie też czeka wymiana i rozważam opcje kolorystyczne ;)

Edytowane przez Mateusz_P11_144
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma żarówek lecz diody zlutowane ;)

 

Dokładnie tak

 

W tych moich zegarach podświetlenie tarcz zamiennikami diodowymi to porażka światło nie rozchodzi się na boki i zegarki są niedoświetlone

 

P11,144 miała 2 rodzaje zegarów Do wersji QG16 i QG18 oraz do SR20 i CD20T różnią się one układem wtyk i ilością żarówek

Modele QG mają ich 21 a SR i CD tylko 10

Mamy też inne wyświetlacze LCD (liczba rzędów) i sposób ich podświetlenia

 

Zapraszam do przejrzenia manuala plik el 139-140 poświęcony zegarom [METER]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wymiana na diodowe dała bardzo dobry rezultat, światło ładnie się rozchodzi. Diody czysto białe.

 

post-51470-0-75918300-1355602610_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diody czysto białe.

 

To dlaczego czyferki są niebieskie :) Jakie dałeś dokładnie te diody (kształt)

 

PS połączyłem tematy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomimo że cyferki blue to wskazówki są ledwo widoczne i dlatego jeszcze raz powiem że do zegarków w P11.144 trzeba stosować żarówki a nie diody Druga sprawa to to że na SMD czy LED nie działa regulacja jasności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście na zdjęciu wskazówki są słabo widocznie, albo wyszło po prostu takie zdjęcie, albo mi to nie przeszkadza i nie zwróciłem nigdy uwagi. W każdym razie na żywo dla mnie jest ok. A wstawiłem takie:

 

http://allegro.pl/zarowka-r5-t5-w2w-z-cokolem-opel-vw-led-12v-poznan-i2799468826.html

 

Z kolorem tak się dzieje bo tarcze nie są przezroczyste w tych miejscach gdzie przechodzi światło, tylko to tworzywo ma jakiś kolor (pewnie błękitny). Musi tak być skoro żółte żarówki dają białe podświetlenie :-) a ja regulacji jasności i tak fabrycznie nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, te same żarówki. Jest to tak zrobione że światło rozchodzi się w przezroczystym plastiku równomiernie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nasz diody SMD czy walcowe bo w tej aukcji są i te i te Z tego co się orientuję to walcowe dają światło punktowo a SMD (ale nie wszystkie) 180* i jęśli już to te bym polecał Ja próbowałem z walcowymi i to była porażka Swieciło po pół tarczy od góry a wskazówka wcale. W samych zegarkach jest coś na zasadzie "światłowodu " Ten plastik wokół tarcz i na wskazówce Musi być oświetlony z boku aby światło rozeszło się po całości równomiernie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dalej poszukuję post-17815-0-29222700-1355733689_thumb.jpg tej żaróweczki/diody do podświetlenia wyświetlacza zegarów

Ja dostałem w ASO, bo mi się już nie chciało tracić czasu, 16zł/szt. Minął miesiąc i nadal nie wymienione...

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki no to kolejna rzecz do kupienia tylko w ASO ale ja raczej dopiero na wiosnę wymienię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nasz diody SMD czy walcowe bo w tej aukcji są i te i te Z tego co się orientuję to walcowe dają światło punktowo a SMD (ale nie wszystkie) 180* i jęśli już to te bym polecał Ja próbowałem z walcowymi i to była porażka Swieciło po pół tarczy od góry a wskazówka wcale. W samych zegarkach jest coś na zasadzie "światłowodu " Ten plastik wokół tarcz i na wskazówce Musi być oświetlony z boku aby światło rozeszło się po całości równomiernie

 

Na tej aukcji są tylko LED walcowe i takie właśnie mam. Nie konkretnie te, bo gość od którego kupiłem już ich nie ma, ale z wyglądu takie same. W miarę dobrze rozchodzi się światło na wszystkie strony, nie jest punktowe. Ale zapewne na allegro można trafić różnej jakości. Próbowałem też użyć zwykłych diód, takich o standardowym kształcie, kupionych w LP Elektronik. Wlutowałem je w stare oprawki. Świeciło ładnie, światło dobrze się rozchodziło i kolor był fajniejszy, taki fioletowy (mimo że diody też białe) ale co chwila się paliły. Odkąd kupiłem w oprawkach mam spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maius za te 16 zyla to byś kupił ich 10 w normalnym sklepie Już o tym pisałem wcześniej Te żarówki do LCD to trzeba wyjąć z oprawki, zdjąć kapturek i dokupić taką do podświetlenia klawiszy Wkładasz zaginasz druciki na oprawce, obcinasz nadmiar, zakładasz kapturek i cieszysz się podświetleniem. Trochę inicjatywy panowie a nie wszystko na gotowca, a jeśli już inaczej nie potraficie jak tylko podane na tacy to jedzcie do ASO i niech tam wam je wymienią Tylko pamiętajcie że w ASO do wszystkiego robią diagnostykę komputerową za 120 zeta. Nawet do wymiany elementów zawieszenia :D :D

Jak już chcecie całą to są tutaj Tylko że przesyłka wyjdzie drożej i do tego najniższy koszt zamówienia to 20 zeta + przesyłka http://www.lightmark...AWKACH-103.html

 

Pozdrawiam leni :devil:

and_pec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mogę wyjąć żaróweczki z oprawki bo mi się nie poprzepalały tylko powypadały i znalazłem tylko jedną, po wstawieniu nowych chyba je przykleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja mam takie pytanko, bo w mojej primerce p11 wskazówki zegarów się nie świecą, albo jak kto woli nie mają podświetlenia to tak jest?? czy może jakaś żarówka mi padła w zegarach??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się przepaliła biała dioda na liczniku km i wstawiłem zwykłe małe żarówki i teraz pojeżdżę sobie z

pomarańczowym podświetleniem licznika km i zegara z temp :)

Bo taką musi mieć jakąś taśmę że daje taki kolor.

Na zegarach jak włożyłem zwykła żarówkę to jest biały kolor. Chociaż słaba ta biel.

I przełożyłem na niebieskie diody w dużych zegarach a podświetlenie km i zegara są teraz pomarańczowe .

Może jak się przepali to założę jak miałem białe diody zimne też mi się podobało w km i zegar.

Chociaż w n15 też są zwykłe żarówki to tam jest bardziej ładniejsze i rozświetlone zegary niż p11.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kolega jest z Łodzi to zapraszam na dąbrowe. Modę pokazać jak jest u mnie bo mam ten sam model i niedawno wymieniałem żarowki. Pozdrawiam

A możesz kolego podesłać na forum zdjęcia tego jak to wygląda i jakie diody/żarówki tam powkładałeś??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

wczoraj naprawiłem wskazówkę paliwa + wymiana spalonych żarówek podświetlenia, więc tak na świeżo w P11.144 (po FL) do podświetlenia zegarów fabrycznie idą 4 żarówki: 2szt. 1.3W w oprawce BX8.4d i 2 szt w takiej samej oprawce tylko 2W (ja polecam wszystkie 4szt dać 2W wtedy lepiej zegary świecą. dodatkowo do podświetlenia LCD 2szt. 1.3W w oprawce BX8.4d

kapturków fabrycznie na żadnej z żarówek nie ma. żarówki najlepiej kupić w oprawkach (kosz do 4 zł za te mocniejsze) ponieważ wymiana samych żarówek jest kłopotliwa jednak wykonalna. same żarówki R5 (t5) różnią się troszkę od tych w oprawkach długością i wąsikami, które są płaskie i zagięte w inną stronę. dodatkowo wąsiki żarówek w oprawkach fabrycznych są ZGRZANE z blaszkami w oprawce i nie da się ich przelutować bo są stalowe i cyna się tego nie trzyma. poza tym oprawki lubią pękać przy wyjmowaniu żarówek z blaszkami które mocno siedzą w oprawce. podsumowując kupujemy 6 żarówek w oprawce BX8.4d (moc wedle uznania) inne żarówki są takie same ale są to żarówki kontrolek.

ja założyłem niebieskie kapturki na zegary i zielone na LCD i efekt jest super, jak zrobię zdjęcie to wrzucę.

Co do przycisków po lewej stronie kierownicy, podświetlenie jest w regulacji podświetlenia zegarów i w spryskiwaczach świateł (tutaj jest żarówka mniejsza niż ta: http://www.aphelektra.com/p/pl/1748/zarowka+mini+3x7mm+1-5v.html z niebieskim kapturkiem jednak mniejszej nie znalazłem ale ta tez się mieści). otwieranie drzwi/klapy i regulacja lusterek jest bez podświetlenia.

ps. po poprawieniu lutów wskaźnik paliwa działa, kontrolka rezerwy działa prawidłowo, naprawiła się kontrolka AIRBAG, naprawiło się pokrętło regulacji podświetlenia zegarów które wcześniej świrowało jakby robiło gdzieś zwarcie gasząc czasami całkowicie oświetlenie zegarów.



ale mi powypadały żaróweczki razem z oprawkami z zegarów

może ktoś wymieniał już żarówki i wstawił złe oprawki lub kupił złe i nie wsadził żarówek wcale. odpowiednie oprawki nie mają prawa wypaść ponieważ są tak jakby wkręcane i łapią się zaczepami od wewnętrznej strony płytki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...