Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Diagnostyka ABS


Gość Radkiewicz Krzysztof
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Radkiewicz Krzysztof

Witam

Zapaliła mi się kontrolka abs na wybojach,potem zgasła i tak jeszcze z 2 razy.Teraz już pali się non stop.

Chcę zrobić diagnostykę Abs -mam gniazdo OBD1.Wg instrukcji należy połączyć pin nr 4 z masą.

Mam pytanie -który to jest pin nr 4 (gniazdo prostokątne).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Radkiewicz Krzysztof

Dzięki za zainteresowanie tematem

Nie mogę jednak zrobic diagnostyki wg schematu na forum, co moze byc?

Czy robie coś nie tak?

Pin czwarty łącze z masą (dotykam do drzwi) i włączam stacyjkę ,a tu nic

 

Naprawdę nikt z Was nie przerabiał diagnostyki ABS?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd od ABS jest specyficzny, ponieważ kasowany jest po każdym ponownym uruchomieniu silnika. Mi np. zapalała siękontrolka od ABSu na wybojach. U mnie przyczyną były luzy w zawieszeniu, które powodowały najprawdopodobniej odrywanie się koła. Mój kuzyn próbował to zdiagnozować interfejsem, ale okazało się, że jego oprogramowanie nie mogło się podłączyć z ABSem. Z tego co mi się wydaje, to komputer ABSu jest zupełnie osobnym urządzeniem i może tak być, że nie można tego zdiagnozować przez gniazdo OBD. Jeżeli ktoś wie coś na ten temat to proszę mnie poprawić. Możliwe, że któryś z czujników ABS jest uszkodzony. Można sprawdzić rezystancję czujników. Nie pamiętam dokładnie ale powinna ona wynosić 1.7 albo 1.3 kilooma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo w mojej primerce niestety po zmierzeniu miernikiem czujników okazało sie ze padł prawy przedni koszt to 400zl na allegro. Chyba najtańszy jaki znalazłem oczywiście nowy BOSCHa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem problem ABS-u, komputery w 2 warsztatach niedały rady się połączyć z abs, pokazywały tylko diagnostykę silnika, pojechałem do Bosch service, to samo, brak możliwości zczytania błędu ABS - odpowiedni program, kabel i nic z tego niewyszło. Pojechałem do ASO i tam za 200zł i po godzinie czekania dowiedziałem się że padł czujnik tylnego lewego koła, dostałem wydruki. Po wymianie czujnika na używkę lampka zgasła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Radkiewicz Krzysztof

Udało mi się zrobić diagnostykę i wyszło -bład 12 i 25-czyli odpowiednio: początek sekwencji , czujnik prędkości -koło przednie lewe.

Co teraz mam zrobić, wyjąć czujnik ,zobaczyć -może jest zabrudzony-czy to raczej nierealne?

Czy udać się do elektryka -niech on spojrzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się zrobić diagnostykę i wyszło -bład 12 i 25-czyli odpowiednio: początek sekwencji , czujnik prędkości -koło przednie lewe.

Co teraz mam zrobić, wyjąć czujnik ,zobaczyć -może jest zabrudzony-czy to raczej nierealne?

Czy udać się do elektryka -niech on spojrzy.

 

raczej brak szans na wyjęcie czujnika i ponowne włożenie, spróbuj przeczyścić może coś da, sprawdź połączenie na wtyczce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeginaj sam przewód w różne strony jak kontrolka zgaśnie znaczy padnięty przewód czujnika ABS. Oporność czujnika powinna być coś około 1,58 oma .

Czujnika raczej starego nie wyjmiesz chyba że go rozwiercisz , przeważnie pada przewód czujnika (utlenia się )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Udało mi się zrobić diagnostykę i wyszło -bład 12 i 25-czyli odpowiednio: początek sekwencji , czujnik prędkości -koło przednie lewe.

Co teraz mam zrobić, wyjąć czujnik ,zobaczyć -może jest zabrudzony-czy to raczej nierealne?

Czy udać się do elektryka -niech on spojrzy.

W jaki sposób tego dokonałeś? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Większość problemów z zapalemiem kontrolki ABS to przerwanie kabla od czujnika. Przednie lewy i prawy sprawdzam przez rozpięcie kostek w komorze silnika przy nadkolach i jak wyjdzie około 1,7oma to ok jak 0 to do lutowania, tylne złącza są chyba pod siedziskiem tylnej kanapy lub z dołu przy wahaczach - mierzy się identycznie. Poza tym diagnostyka: kabelek w 4 pin drugi koniec na masę (ogranicznik drzwi) na zapłonie wyłączonym, przekręcam kluczyk i zaczyna migać ABS - 12 to początek sekwencji(1 - jedno długie i 2 - dwa krótkie mrugnięcia) następnie wyskakują błędy określające uszkodzenia układu i tak na okrągło. Serwis określa ustalanie błędów ABS w ten sposób tyle że przed rozpoczęciem ma być odpalony silnik i trzymany pow.2tys obr przez chyba 1min bez dotykania pedału hamulca a metoda druga przez NISSAN-CONSULT. Można resetować błędy kablem podobnie po ich sprawdzeniu trzykrotnie dając masę w ciągu 12sek po min 2sek od 4 pinu ale już nie pamiętam dokładnie jak w trakcie tego przekręcać zapłon. :wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

podepnę się pod temat. Mam P.11.144 z 1999 r. i mam problem z ABS bo często przy lekkim hamowaniu włącza się. Kontrolka nie świeci. Chciałbym zmierzyć prędkości kół. Czy da się to jakoś ustalić? Nie mam interfejsu ani programu i zupełnie nie wiem jak to działą w nissanie (mam troche doświadczenia w diagnostyce ale auta innej marki).

chciałem kupić taki kabelek http://viaken.pl/pl/interfejs-renault-nissan-dacia-1996-2004-usb-we-wtyku-obd2.html

i poszukać jakiegoś fejsu. Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego obstawiam któryś czujnik abs lub pierścień na przegubie  , a ten kabel może pomóc przy diagnostyce silnika a nie abs.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a myslisz kolego, że warto kupić ten kabelek? Może się przydać w razie "w" i raczej wolałbym mieć jakiś tester (jeśłi cena nie powali na kolana :)).

Co do testów ABS fajnie byłoby zczytać prędkości obrotowe kół bo może wskaże które koło "niedomaga". Bez testów pozostaje rozkręcanie a to troche roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam. Podepnę się tu, bo nie bardzo wiem gdzie. Czy ktoś jest mi w stanie wytłumaczyć co to znaczy?

System    Part Number     DTC    Detailed information                     Time
ABS         47660-5M300              FR LH Sensor [open]                  0
ABS         47660-5M300              ABS Actulator relay [abnormal]   30
numer to pewnie ecu abs, przedni lewy czujnik, drugie to nie wiem pompa czy przekaźnik ABS?
Co znaczą teksty funkcyjne: open i abnormal?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam miałem i mam problem z ABS komputer Hella Gutmann pokazał dwa błędy przepiszę z wydruku:

Kody usterek 50/(Org. kod usterki 32) Działanie czujnika prędkości obrotowej koła prawego tylnego nieprawidłowe > zwarcie w obwodzie

Kody usterek 37/(Org. kod usterki 25) Działanie czujnika prędkości obrotowej koła lewego przedniego nieprawidłowe

Wymieniłem oba czujniki kontrolka zgasł po odpaleniu i przejechaniu paru metrów kontrolka wróciła Powrót na komputer i wykazuje takie same błedy Jak postawie samochód krzywo jeden bok jest niżej (taki parking) i rano wsiadam to kontrolka się nie świeci ruszę parę metrów kontrola ABS wraca czego szukać??

Edytowane przez Kosmy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...