Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tuning zewnętrzny/Podnoszący estetykę


Bodek05
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie czy ktoś z Was ma coś takiego u Siebie? Jak oceniacie przydatność takiego dodatku? Zmniejszy np. nasłonecznienie przez słonko dla pasażerów tylniej kanapy? kiedy będzie nam świecić w plecki :)

 

http://www.allegro.pl/item988054450_nissan_almera_tino_spoiler_tuning.html

Edytowane przez Bodek05
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, ja nie mam, i chociaż fajnie się prezentuje to jak dla mnie za drogie aby się skusić. A czy praktyczne? Myślę, że większy jest efekt wizualny, niż ochrona przed słońcem bo tylne siedzenia mają nad/za sobą tyle dachu, że gdy słońce uderza w plecy, to jest już pod tak ostrym kątem (wschód/zachód), że ten spoilerek nie ma znaczenia. Tak bym to widział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tanie nie jest pasuje to jeszcze polakierować. A w sumie f-ma która ładnie zaciemnia tylnie szyby chce ok. 450-500 za cały tył-czyli 5 szyb w tym te trójkąciki malutkie. Ale nie pytałem czy mają folię z odcieniem zieleni bo widziałem Tinkę ze standardowymi czarnymi i hmmm mieszane odczucia, może za mocno ściemnione były. A wiem że taki zabieg sporo daje klima swoje chłodzi ale lekko ściemnione szybki to jest dobra rzecz. Szczególnie dla dziatwy z tyłu :)

Edytowane przez Bodek05
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie jest przyciemnić szyby ,tylko koszt spory.Dowiadywałem się można machnąć sobie różne kolorki,ale powiem wam szczerze widziałem morską tinkę z szybami pod kolor i nie zrobiło to na mnie wrażenia.Wyglądało to tak jakby ktoś przykleił na szyby zieloną reklamówkę z marketu.Te kolorowe folie mają to do siebie że przepuszczają więcej światła i efekt jest trochę słabiutki.Co do spojlera to nic fajnego do tiny jeszcze nie znalazłem,jedynie na allegro miał facio kawałek na tył za 190 zł.nie lakierowany ale powiem szczerze że ze zdjęć które zamieścił to wygląda to tak jakby wcale nie było tego bajeru.Gra chyba nie warta świeczki.Może ktoś ma adresik do jakiejś firmy tuningowej gdzie mają lepsze rozwiązania to bardzo poproszę.

A jeszcze co do wyglądu zewnętrznego to czy ktoś próbował przyciemniać tylne lampki? Ciekawe jaki by był efekt?

 

Co do modyfikacji to przerobiłem tylne światła.Dołożyłem dodatkowy stop i lewe światło cofania.Co do cofania to prosta sprawa bo jest oprawa do żarówki i wystarczy pociągnąć kabelki od prawego światełka.A dodatkowy stop zrobiłem ze świateł przeciwmgielnych zaje fajnie świecą.Do lewej lampki dopasowałem oprawkę dwuwłóknową od tico oryginalnej nie dostałem,przeciwmgielne zostawiłem 21 W a dodatkowy stop 5 W.W prawą lampę dopasowałem oprawkę od lewej i założyłem żarówkę 5 W.Musiałem rozwiercić otwór bo tu jest całkowicie zaślepiona.I w taki sposób mam dodatkowy stop,który zwiększa bezpieczeństwo bo jednak osobno świecące światła stop dużo dają szczególnie przy słonecznej pogodzie.A światła oryginalne są dość wysoko więc nie zawsze je widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tak masz rację też się obawiam tego "foliowego" efektu. Wiem jak kiepsko wyglądają kolorowe zasłonki jak dam dzieciom z tyłu (takie na przyssawkach) czarne wyglądają dużo lepiej. Kolega w swoim autku (nie nisanek)ma tzw. piecowo zrobione szyby coś w stylu odcieniu brązu do bordowego lakieru wygląda to pięknie a i samo ściemnienie jest subtelne.

Z tym, że on robił blacharkę i wyciągał wszystkie szyby a ja chciałbym tego uniknąć :) a tak wogóle do foliowania wyciagaja? chyba nie koniecznie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

Co do modyfikacji to przerobiłem tylne światła.Dołożyłem dodatkowy stop i lewe światło cofania.Co do cofania to prosta sprawa bo jest oprawa do żarówki i wystarczy pociągnąć kabelki od prawego światełka.

(...)

Z cyklu "opowiem Wam moją historię" ;)

Mój traktorek jest "krajowy", wyjechał z salonu gdzieś pod Bydgoszczą, i jak już kiedyś w naszym najgłówniejszym temacie wspominałem (zaznaczając, że poprzedni właściciel nie robił żadnych przeróbek), światła cofania mam w nim po obydwu stronach. Co więcej, mniałem nadpeknięty w bardzo brzydki sposób lewy klosz na wysokości światła przeciwmgielnego, w zimę strasznie się pociło, ale szczęściem zamarzało, gdy nadeszła wiosna to z nia roztopy, i obawiałem się zwarcia i jego szkodliwych następstw. Na aledrogo, za ok 130 PLN wylicytowałem lewą lampę, która miała być z demontażu, ku mojemu miłemu zdziwieniu przyszła "nówka", i czemu wcale sie nie dziwiłem (dziwię się nieco czytając Wasze opisy), miała komplet gniazdek, żarówek, kabli.

Jeżeli nie macie z lewej strony światła cofania, to powodów upatrywałbym w dwóch potencjalnych źródłach:

1) auto krajowe, a sprowadzone,

2) auto przed, a auto po lifcie

Mój jest i krajowy, i zdaje się poliftowy.

I to by było na tyle z historyjek i twórczych domysłów ;)

Pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tylko jedno cofania, przed liftowy model na rynek Niemiecki :) a właściwie jeden z pierwszych 10/2000 wg VIN.

Podejrzewam, że mogło to też wynikać jeszcze z konkretnych warunków homologacji w danym kraju?

Czyli mam rozumieć że jak odkręce klosz to zastanę gotowe gniazdo łącznie ze stykami i tylko wcisnąć żarówkę + kabelek? bo u nas większość to "bagnetowe" żarówki.

Edytowane przez Bodek05
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klosz możesz odkręcić, i może być różnie tzn może już tam siedzi żarówka, a jej kable są w wiązce i we wtyku, tylko na kostce w którą się wpina wtyk od lampy moze nie być zasilania pod wsteczne światło. A skoro Twój jest od sąsiadów z zachodu, to może byc i tak, że nie będzie ani żarówki, ani kabli do niej, ani zasilania na kostce. Może być różnie, i nie bedziesz wiedział dopóki nie sprawdzisz. I wracając do weryfikacji stanu, to odkręcenie i sprawdzenie lampy, jest na poczatek. Potem, a może nawet przedtem tzn przed odkręceniem lampy zdejmij lewy boczek/ściankę bagażnika, i sprawdź kable na kostce w którą wpięte są kable od lampy, jak na kostce będą kable na światło cofania to "jesteś w domu", jak kabli nie będzie, to już nieco więcej gimnastyki - trzebaby pociągnąć/położyć. Kostka znajduje się za kratką wycietą w ściance/boczku bagażnika, a boczek bagaznika, przynajmniej u mnie trzyma sie na 3-ech śróbach (chyba na 10-kach), zdjecie to góra 5 min roboty.

Zobaczę, jak z czasem będę wyglądał, to wieczorkiem może złapię chwilkę i wyskoczę do piwnicy, cyknę Ci fotki mojej starej lewej lampy z okablowaniem i wtykiem - wg wtyku będzie wiadomo czego mozna spodziewać się na kostce :)

Edytowane przez roobalek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No co ty tam mają takie ceny że ho ho.

A tak wogóle zacząłem się zastanawiać czy samodzielnie nie przyciemnić szyb z bocznymi nie powinno być problemu, jedynie ew. z tyłem bym się zawachał a jak coś to myślę, że samą tylnią też przyciemnię w zakładzie. W Krakowie krzyczą sobie ok 550 za Tinkę. Muszę sprawdzić ceny samych foli :). Niestety spotkałem niespodziewany protest ze strony małżonki :)-będziemy pertraktować ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Rafalmieniuk

Też pytałem w jednym miejscu przyciemnienie tyłu <jak mówiliście z małymi trójkątami> 500 zł trochę dużo ale wiadomo że masz dobrze odwaloną robotę no i efekt jest super:] a myśleliście może dodać chromowane uszczelki na szyby np.jak w Passacie fl lub audi?? co o tym myślicie?? może ktoś juz z was to ma ?? Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chrom chyba nie bardzo mi się to podoba. To co jest akurat dla mnie jest OK. Kiedyś porównywałem inne auto w wersji z czarnym matem i chromami i zdecydowanie czarny mat :) Ale jak kto lubi ;) Może coś takiego jedynie do czarnego nadwozia? to jest wtedy niezłe, sąsiad ma Audi chyba A6 wygląda ładnie pomijając fakt, że nie lubię czarnych aut i zawsze odradzali mi znajomi handlujący samochodami ze wzgledu na niepraktyczność m.in. Z tych powodów odpuściłem sobie kiedyś śliczną Primerkę P11.144 czarną ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta lotka całkiem mi się podoba ale zmieniłbym w niej boki na bardziej obejmujące szybę. Ta jest trochę zbyt subtelna. Jak już zakładać to żeby zmieniła wygląd mocno. Myślałem już nawet kiedyś żeby zrobić taką z żywicy i maty ale to jednak spory koszt i sporo pracy. Co do przyciemnienia jak najbardziej polecam. Przyciemniam każdy samochód który mam, Tino po miesiącu zostało przyciemnione i żona dopingowała bo dla maluchów z tyłu to ogromna ulga nawet pomimo klimy, która jest słaba w Tino. Żonę możesz przekonać właśnie opinią mojej żony, która protestowała jak przyciemniałem pierwsze auto i twierdziła, że będzie wyglądąc jak jakieś ... stare BMW a teraz dla niej topodstawa ;) Dodatkowo auto przestaje być przezroczystym akwarium i jest bardziej "tajne" w środku - sorry brakuje mi określenia w tym momencie. Żeby obniżyć koszt przyciemnienia ale folią z najwyższej półki ja oddałem jak zawsze do tego samego zkładu w Wawie do zrobienia tylnej za 250zł i dokupiłem resztę folii na tylne boczne i trójkąty. Folia jest 95% przyciemnienia i posiada filtry UV. Całość kosztowała mnie dokładnie 356zł bo resztę przyciemniłem sam. Mam już jakieś doświadczenie w tej kwestii więc się tego nie boję a oszczędzam jakieś 200zł i jest zrobione profi. Do przyciemnienia szyb drzwiowych jak najbardziej należy szyby zdemontować. Nie wyobrażam sobie inaczej. Jeśli nie macie doświadczenia to nie bierzcie się sami za tylną szybę bo nie dacie rady. Tylna szyba to wycinek kuli i przed aplikacją folię należy ukształtować termicznie. Najpierw rozgrzewa się folię w powietrzu aby się zaokrągliła. Kładzie się folię odwrotną stroną na szybę z zewnątrz i podgrzewając delikatnie opalarką niweluje się wszelkie zaokroąglenia i naddatki folii. Dopiero po idealnym ukształtowaniu folię nakleja się na szybę z właściwej strony i wykańcza na gorąco. Z szybami bocznymi jest już łatwo bo zwyczajnie docinamy folię i naklejamy ale oczywiście przestrzegając podstawowych zasad takich jak idealnie czyste powietrze w pomieszczeniu bez kurzu (najlepiej wpierw odkurzyć pomieszczenie a następnie zlać wodą żeby wszędzie było wilgotno wtedy kurz się nie unosi,drobinka kurzu między szybą a folią wygląda okropnie widać ją jak na dłoni) i obficie spryskujemy i szybę i folię wodą z płunem ludwik lub delikatnym szamponem dziecięcym,np. bambino.

Co do przyciemniania kloszy stanowczo jestem na NIE. Po pierwsze nie zgodne z przepisami a po drugie moda na ten tuning chyba już dawno przeminęła i nigdy mi się nie podobała.

Co to miałem jeszcze napisać ... aha dodatkowe światła stop ze świateł przeciwmgielnych ... :] Po co? Przecież nasze auto nie jest zabytkiem i posiada wszystkie trzy światła, które są doskonale widoczne. Dodatkowo illegal. Każde światło ma homologację do swojego przeznaczenia, uważaj na kontrolę policji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta lotka całkiem mi się podoba ale zmieniłbym w niej boki na bardziej obejmujące szybę. Ta jest trochę zbyt subtelna. Jak już zakładać to żeby zmieniła wygląd mocno. Myślałem już nawet kiedyś żeby zrobić taką z żywicy i maty ale to jednak spory koszt i sporo pracy. Co do przyciemnienia jak najbardziej polecam. Przyciemniam każdy samochód który mam, Tino po miesiącu zostało przyciemnione i żona dopingowała bo dla maluchów z tyłu to ogromna ulga nawet pomimo klimy, która jest słaba w Tino. Żonę możesz przekonać właśnie opinią mojej żony, która protestowała jak przyciemniałem pierwsze auto i twierdziła, że będzie wyglądąc jak jakieś ... stare BMW a teraz dla niej topodstawa ;) Dodatkowo auto przestaje być przezroczystym akwarium i jest bardziej "tajne" w środku - sorry brakuje mi określenia w tym momencie. Żeby obniżyć koszt przyciemnienia ale folią z najwyższej półki ja oddałem jak zawsze do tego samego zkładu w Wawie do zrobienia tylnej za 250zł i dokupiłem resztę folii na tylne boczne i trójkąty. Folia jest 95% przyciemnienia i posiada filtry UV. Całość kosztowała mnie dokładnie 356zł bo resztę przyciemniłem sam. Mam już jakieś doświadczenie w tej kwestii więc się tego nie boję a oszczędzam jakieś 200zł i jest zrobione profi. Do przyciemnienia szyb drzwiowych jak najbardziej należy szyby zdemontować. Nie wyobrażam sobie inaczej. Jeśli nie macie doświadczenia to nie bierzcie się sami za tylną szybę bo nie dacie rady. Tylna szyba to wycinek kuli i przed aplikacją folię należy ukształtować termicznie. Najpierw rozgrzewa się folię w powietrzu aby się zaokrągliła. Kładzie się folię odwrotną stroną na szybę z zewnątrz i podgrzewając delikatnie opalarką niweluje się wszelkie zaokroąglenia i naddatki folii. Dopiero po idealnym ukształtowaniu folię nakleja się na szybę z właściwej strony i wykańcza na gorąco. Z szybami bocznymi jest już łatwo bo zwyczajnie docinamy folię i naklejamy ale oczywiście przestrzegając podstawowych zasad takich jak idealnie czyste powietrze w pomieszczeniu bez kurzu (najlepiej wpierw odkurzyć pomieszczenie a następnie zlać wodą żeby wszędzie było wilgotno wtedy kurz się nie unosi,drobinka kurzu między szybą a folią wygląda okropnie widać ją jak na dłoni) i obficie spryskujemy i szybę i folię wodą z płunem ludwik lub delikatnym szamponem dziecięcym,np. bambino.

Co do przyciemniania kloszy stanowczo jestem na NIE. Po pierwsze nie zgodne z przepisami a po drugie moda na ten tuning chyba już dawno przeminęła i nigdy mi się nie podobała.

Co to miałem jeszcze napisać ... aha dodatkowe światła stop ze świateł przeciwmgielnych ... :] Po co? Przecież nasze auto nie jest zabytkiem i posiada wszystkie trzy światła, które są doskonale widoczne. Dodatkowo illegal. Każde światło ma homologację do swojego przeznaczenia, uważaj na kontrolę policji.

Z tą policją to chyba trochę przesadziłeś.Nie mogą mieć homologacji wszystkich marek przy każdej kontroli i nie wierzę że w każdej marce wiedzą w którym miejscu ma się palić stop a w którym miejscu postój.Pokazać stop-pali się stop,pokazać przeciwmgielne- proszę pali się przeciwmgielne.Przecież lampy są oryginalne,o co chodzi.

Edytowane przez tomecki34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi koles w Corolli chcial zabrac dowod za to, ze zamontowalem dodatkowe swiatla dzienne. Pomijam juz fakt, ze swiatla byly homologowane i zamontowane zgodnie z przepisami a nawet zderzak byl przerabiany i malowany tak zeby wygladalo to na oryginal. Kazda lampa ma numer homologacji i dodatkowo literowe oznaczenie przeznaczenia wiec jesli trafisz na policjanta, ktory ma to w pamieci wytknie Ci, ze uzywasz swiatla oznaczonego litera F (tylne swiatlo p.mgielne) do sygnalizowania hamowania, ktore powinno byc oznaczone S1, S2 lub S3 (swiatlo STOP). Odkad zamontowalem swiatla do jazdy dziennej przynajmniej raz na 2-3 m-ce zatrzymywala mnie policja bo mysleli, ze jade na swiatlach p.mgielnych i przynajmniej 1 na 3 policjantow wiedzial, ze swiatla dzienne powinny byc oznaczone literami RL tak wiec zycze powodzenia i zebys nie musial oddac kiedys dowodu na drodze.

 

A mozesz jeszcze napisac dokladnie gdzie, jak i ile zamontowales tych swiatel lub zapodac jakas fotke bo rozumiem, ze masz ich teraz wiecej niz trzy a przepisy dokladnie mowia, ze swiatel stopma byc dwie szt. podstawowe i jedno dodatkowe na srodku, wiec jak koles zobaczy 4szt. to masz jak w banku ... tak sadze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No też się dziwię więcej niż 3 stopy?!

czmiel_t zmartwiłeś mnie faktyczne do tego trzeba powietrza wolnego od pyłków a ja naiwny rozważałem pracę pod chmurką :( - garażu brak. Nie jak podejmę decyzje to chyba jednak warsztat bo jak zacznę niszczyć folie to wyjdzie mi to cenowo tak jak w zakładzie a efekt może być ciągle nie ten :/

A wogóle czytałem twojego bloga ostatnio i jestem w szoku jakie pomysły radyjko z Corolli -bomba :)

Już dawno temu zaczytywałem się to co robiłeś z Toyotką ale widzę, że głowa pełna pomysłów.

Czy twoja Tinka stała się też bardzo multmedialna?- bo pamiętam że coś z Toyotki przekładałeś. Nie zrobiłeś może podgrzewania lusterek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, jest sporo pomysłów ale brak czasu na realizację tym bardziej, że w zeszłym roku zacząłem jeszcze wędkować ;) Tak, Tino jest też multimedialne, zamontowany komputer, monitor i sprzęt CA. Miałem kiedyś wrzucić opis na forum ale brak czasu :]

 

Aha, lusterek nie robiłem. Auto jest garażowane i w domu i w pracy więc sporadycznie mam problem z zaparowanymi lusterkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak z czasem to zawsze są problemy :( ale może cyknij kiedyś parę fotek chociaż kokpitu to pooglądamy i popodziwiamy :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi koles w Corolli chcial zabrac dowod za to, ze zamontowalem dodatkowe swiatla dzienne. Pomijam juz fakt, ze swiatla byly homologowane i zamontowane zgodnie z przepisami a nawet zderzak byl przerabiany i malowany tak zeby wygladalo to na oryginal. Kazda lampa ma numer homologacji i dodatkowo literowe oznaczenie przeznaczenia wiec jesli trafisz na policjanta, ktory ma to w pamieci wytknie Ci, ze uzywasz swiatla oznaczonego litera F (tylne swiatlo p.mgielne) do sygnalizowania hamowania, ktore powinno byc oznaczone S1, S2 lub S3 (swiatlo STOP). Odkad zamontowalem swiatla do jazdy dziennej przynajmniej raz na 2-3 m-ce zatrzymywala mnie policja bo mysleli, ze jade na swiatlach p.mgielnych i przynajmniej 1 na 3 policjantow wiedzial, ze swiatla dzienne powinny byc oznaczone literami RL tak wiec zycze powodzenia i zebys nie musial oddac kiedys dowodu na drodze.

 

A mozesz jeszcze napisac dokladnie gdzie, jak i ile zamontowales tych swiatel lub zapodac jakas fotke bo rozumiem, ze masz ich teraz wiecej niz trzy a przepisy dokladnie mowia, ze swiatel stopma byc dwie szt. podstawowe i jedno dodatkowe na srodku, wiec jak koles zobaczy 4szt. to masz jak w banku ... tak sadze.

Mam trzy światełka stopu.Stop zrobiłem w przeciwmgielnych .Zlikwidowałem żarówki dwuwłóknowe w postoju.Tam mi się tylko pozycja świeci, a stop osobno w przeciwmgielnych.Tak że nie mam pięciu stopów tylko trzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam trzy światełka stopu.Stop zrobiłem w przeciwmgielnych .Zlikwidowałem żarówki dwuwłóknowe w postoju.Tam mi się tylko pozycja świeci, a stop osobno w przeciwmgielnych.Tak że nie mam pięciu stopów tylko trzy.

A swoją drogą to co by przeszkadzało jakby świeciły się dodatkowe.Qrna w tirach mają wolnąamerykankę i jest dobrze.

 

;) no ok, a co z przeciwmgielnym?

W przeciwmgielne mam włożoną dwółóknową. Na stop mam 5W a na mgłe 21 W. 5 W starcza bo są dobre lustra w tych lampkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nieźle namieszałeś ;) Jak przyszły właściciel tego auta będzie chciał wymienić żarówkę to umrze ze starości zanim się połapie ;)

Zastanawiam się tylko po co tyle zachodu jak przecież w oryginale światła działają jak należy i niczego im nie brakuje ale nie musisz odpowiadać. Nie będę już drążył tematu :ball:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nieźle namieszałeś ;) Jak przyszły właściciel tego auta będzie chciał wymienić żarówkę to umrze ze starości zanim się połapie ;)

Zastanawiam się tylko po co tyle zachodu jak przecież w oryginale światła działają jak należy i niczego im nie brakuje ale nie musisz odpowiadać. Nie będę już drążył tematu :ball:

Coś trzeba robić żeby nie było nudno hahaha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...