Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zawieszenie.Jak podnieść terrano tył oraz przód


Gość LOLEK I
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem ,kupiłem niedawno tyranna i auto dziwnie nisko siedzi z tyłu na sprężynach,wysokość sprężyn 42cm .Zauważyłem że obok sprężyn po zewnętrznej są wolne kielichy ,może czegoś brakuje /jakiś odbojników lub dodatkowych sprężyn/?Może ktoś ma jakieś fotki zawieszenia tylniego?PROSZĘ O POMOC,Z GÓRY DZIĘKUJE :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość terranosaur

moj tez tak siedzial ale wkrecilem po dwie gumy w sprezyny na strone i poszedl do góry jednak takie rozwiązanie to prowizorka mam pewien patent na podniesienie go bez zaduzych kosztow ale to na dniach jak zrobie to pokaze wszystkim ;D

 

a wiec taki to miałem patent :

 

1. zrobiłem z rury gniazda na sprężyny

2.skręciłem sprężyny żeby włożyć i wyciągnąć ;D

3. odkręciłem amortyzatory i drążek panharda żeby opuścić most

4.włożyłem te gniazda i na nie sprężyny

5.gumy usztywniające które włożyłem wcześniej usunąłem

 

czas 4h

 

i gotowe

 

koszt 35 zeta

wielki dług u kumpla daniela i szefa ;)

przyjemność dla oka po zrobieniu bezcenna

 

ps na ostatniej fotce terrano daniela nie podniesione

post-28911-1279562293,3252_thumb.jpg

post-28911-1279562306,6015_thumb.jpg

post-28911-1279562317,3806_thumb.jpg

post-28911-1279562333,0384_thumb.jpg

post-28911-1279562346,1457_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość terranosaur

wszystko pracuje dobrze zastanawiam się tylko nad wymiana amorów na dłuższe , wytłukę to trochę i zobaczę co się będzie działo ;D

 

a wiec: amory muszę wymienić na dłuższe ale przerobić mocowania (po asfalcie będzie szedł ale przy wertepach mógłby się rozerwać ), amor do góry skok ma jakieś 10-15 cm tylko

 

 

 

aaaa tył podniosłem o 10cm

 

wymiary:

rura- średnica zwew. 108mm

średnica wew. 100mm

grubość ścianki 4mm

 

długość 10cm

kołnierz na wysokości 6,5cm

grubość kołnierza 3mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja może zapytam o przód , bo tył już wiemy co i jak . Mam porównanie mojego tyranka z Kolegi tyrankiem i mój stoi wyżej , zwłaszcza przód . Patrząc z przodu aut zauważymy odrazu ,że moje wahacze są pod kątem (+ - 30 stopni) a u Kolegi prosto ( poziomo). Ktoś podpowie jak podniesć ten przód u Kolegi ,żeby te wahacze były pod skosem ??

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość terranosaur

Witam i Pozdrawiam jakie dałeś amorki bo chce zastosować TTTwój patent na podniesienie.

 

amorow nie będę wymieniał bo nie wiem na jakie, trudno dopasować, powinny być dłuższe, ale mam łatwy i szybki patent na przerobienie mocowań amorów żeby przykręcić je wyżej, ale o tym na dniach bo muszę to najpierw zastosować

 

mój stoi wyżej

 

gratuluje ;D

 

tak wogole to zrób fotkę jak głęboko masz schowane drążki skrętne moje sa na równo z uchwytami i dalej nie wkręcałem ale może można (odradzali mi to)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

gratuluje ;D

 

tak wogole to zrób fotkę jak głęboko masz schowane drążki skrętne moje sa na równo z uchwytami i dalej nie wkręcałem ale może można (odradzali mi to)

 

 

Bez Takich skojarzeń mi tu proszę :lol:

 

Zrobię Ci fotki jak mi pokażesz gdzie te drążki są bo nie mam pojęcia .Najlepiej daj mi fotkę przykładową na priv , jakie ujęcie Cię interesuje .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mam taki problem po remoncie zawiechy i po podwyższeniu na drążkach jedna strona stoi idealnie a druga jakieś 3 cm niżej podkręcam drążek jest już blisko maxa a wygląda to tak jak by drgnął tylko lekko. w tej chwili sa ustawione nie symetrycznie i jeszcze brakuje ale nie chce dociągać na maka ogólnie jak hamuje to auto ściąga w stronę tego nie ragujacego. czy to objaw ze jest do wymiany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Jeśli chodzi o podniesienie przodu w taranie II to podobno można przestawić na wieloklinie / w granicach rozsądku/, ja mam już u siebie nakładki na sprężyny /w II kładzie się na górę/ z polieretanu z olkusza, prosto od producenta - i myślę że wyglądają lepiej jak u kolegi!! Ale to ocena czysto subiektywna, jeśli chodzi o resztę to wiedza zaciągnięta z forum rajdy 4x4. W T II podobno do 2" na tyle można robić bez przeróbek drążka itp, tylko należy pamiętać o naspawaniu metalowych odboi w miejsce w które przed podniesieniem waliły odboje gumowe!!

Pozdr RaV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość terranosaur

nie wiem czemu ale wszystkie T II oryginalnie stoją wyżej niż TI widzialem wiele TII ktore stoją wyżej bez przerobek niż moj z tymi wszystkimi udziwnieiami ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, z podnoszeniem przodu proponuję trochę uważać, ja miałem wykręcone prawie na maxsa i musiałem wymieniać przeguby wewnętrzne a dostanie tego towaru to nie lada wyzwanie, teraz mam podniesiony na drążkach na równo z uchwytem w ramie, ale podnieść go można również na ramie, trzeba tylko wykombinować dystanse pod poduszki 10szt. ja sobie wytoczyłem z teflonu na wysokość 50mm, jak zrobi się cieplej to biorę się za to i się odezwę jak mi to wyszło,fotki oczywiście, Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zestawy do liftu mają wahacze górne inne bo powyżej pewnego podkręcenia drążków na seryjnych wahaczach nie da się ustawić geometrii i będzie opony żarło.

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość terranosaur

hugh_h dobra wskazówka ;) ja to sprawdziłem osobiście i faktycznie oponę jedna mi zjechało musiałem dać dodatkowe podkładki pod wachacz i jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hugh_h dobra wskazówka ;) ja to sprawdziłem osobiście i faktycznie oponę jedna mi zjechało musiałem dać dodatkowe podkładki pod wachacz i jest ok

 

jedź na geometrię, tylko tam gdzie mają dobry komputerowy sprzęt i gdzie potrafią go obsługiwać, wszystkie kąty trzeba ustawić an nie tylko zbieżność, ja się musiałem specjalnie o ty dopominać jakiś takich dziwnych trafiłem, a może piątek czy poniedziałek był.

górne i dolne wahacze nie są takie same wiec jak idziesz w górę to się rozjeżdżają ustawienia, problem ten rozwiązują wahacze calmini ... u mnie leży zestaw i czeka ale i nie wiem czy się doczeka bo chyba +3" mi nie potrzebne jednak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

moj tez tak siedzial ale wkrecilem po dwie gumy w sprezyny na strone i poszedl do góry jednak takie rozwiązanie to prowizorka mam pewien patent na podniesienie go bez zaduzych kosztow ale to na dniach jak zrobie to pokaze wszystkim ;D

 

a wiec taki to miałem patent :

 

1. zrobiłem z rury gniazda na sprężyny

2.skręciłem sprężyny żeby włożyć i wyciągnąć ;D

3. odkręciłem amortyzatory i drążek panharda żeby opuścić most

4.włożyłem te gniazda i na nie sprężyny

5.gumy usztywniające które włożyłem wcześniej usunąłem

 

czas 4h

 

i gotowe

 

koszt 35 zeta

wielki dług u kumpla daniela i szefa ;)

przyjemność dla oka po zrobieniu bezcenna

 

ps na ostatniej fotce terrano daniela nie podniesione

 

Witam! Jak podnieść ten przód w chce podnieść o jakieś 50 mm czy same podkładki pod sprężyny wy

starczą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przodu nie ma sprężyn. Sprężyny masz tylko z tyłu.

Z tyłu możesz wymienić sprężyny lub podkładki włożyć. Z przodu trzeba podkręcić na drążkach.

50 mm to dość dużo, wydaję mi się, że konieczna będzie wymiana amortyzatorów na dłuższe.

 

Ja w poprzednim terrano podniosłem tył o jakieś 25-30 mm. Kupiłem na allegro polibuszowe podkładki pod sprężyny. Nie podnosiłem zbyt wysoko i amortyzatory zostały te same.

Edytowane przez krzys1001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i słusznie ale resor to też sprężyna tyle że płaska :) jednak zostańmy może przy typowej nomenklaturze bo nikt nikogo nie zrozumie .. tutaj raczej bym się zgodził że nie należy mówić o sprężynach z przodu tylko o drążkach skrętnych, no chyba że prowokator napisze dokładną nazwę jakiego rodzaju to sprężyna ten drążek .. :P

 

to tak jakbym w sklepie tłumaczył sprzedawcy, że nie może być waga kiełbasy tylko masa, przecież wszyscy wiedzą że waga to takie urządzenie do wyznaczania masy, a nie miara ilości materii, czyż nie ?

ale jak ktoś mi napisze to że drążek przestawić na frezie to sam będę tłukł :fish: bo frez to narzędzie do obróbki skrawaniem

Edytowane przez hugh_h
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...