Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] 2.0 115KM


Gość Krzys13530

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Krzys13530

Witam. Ze swoją Primką ma taki problem. Otoż przez swoją głupotę rozregulowałem obroty biegu jałowego i teraz nie wiem co i jak zrobić zeby zacząl palić tyle co wczeniej i żeby obroty wróciły do normy. Po pierwsze to mam pytanie czy to możliwe że przy silniku 2.0 benzyna(85kW-115KM)zastosowano fabrycznie potencjometr na przepustnicy od silnika 1.6. Pytam się o to ponieważ po zmierzeniu rezystancji pokazuje on od 0.5 do 4kOhm zaleznie od położenia przepustnicy. W związku z tym mam pytanie; jesli to możliwe to jaką rezystancje powiniem mieć ten potencjometr w położeniu całkowicie zamkniętej przepustnicy i jak ustawić obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A próbowałeś tak :

 

Jeśli przepustnica i zaworek IAAC jest wyczyszczony (i sprawny) to robimy tak:

- włączamy silnik i rozgrzewamy auto;

- 2-3 krotna przegazówka na 2-3 tys obr;

- wyłączamy silnik i rozpinamy złącze TPS(czyli silnik krokowy)

- włączamy silnik i znowu 2-3 krotna przegazówka na 2-3 tys obr; (ECU wyłączy kontrolę biegu jałowego poprzez zmianę kąta wyprzedzenia zapłonu i korekt otwarcia zaworku IAAC);

- sprawdzamy obroty jeśli są różne niż c.a 700 to kręcimy plastikową śrubą na zaworze IAAC dodająć lub ujmując powietrza i staramy ustawić się owe 700 rpm;

- po ustawieniu wyłączamy silnik i zapinamy złącze TPS;

- uruchamiamy silnik i 2-3 krotna przegazówka na 2-3 tys obr;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzys13530

Próbowałem tego ale bardziej mi chodziło o to jaką rezystancję powinien mieć potencjometr na przepustnicy bo któregoś pięknego dnia go wykręciłem nie nie myląc że tam jest regulacja i nie zrobiłem znaków. Po czym skręciłem ale już w innej pozycji i rozregulowałem obroty. A mój problem jest o tyle nietypowy że mam silnik 2.0 (85kW-115KM)a z rezystancji owego potencjometru wynika że jest on z silnika 1.6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sciagnij sobie manuala z tego co pamietam w instrukcji jest podany zakres rezystancji. Najlepiej podlaczyc autko do kompa i sprawdzic czy przy takim ustawieniu pokazuje polozenie przepustnicy =0. Jezeli przekroczyles na + czyli powiedzmy polozenie 10% wtedy auto bedzie mialo wysokie obroty zawsze niezaleznie od temperatury. Jezeli przekroczyles zakres na - czyli pozizej zera obroty beda wysokie do momentu nagrzania do temperatury 90 stopni wtedy spadna do normalnych biegu jalowego i zapali sie CHECK ENIGE pomimo autem da sie jezdzic. Objawy znane z autopsji najlepij podlaczyc sie do kompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzys13530

Mama manuala i z niego wasnie wiem że ów rezystor ma zakrez jak z silnika 1.6. A jeśli chodzi o obroty i check to nic takiego nie występuje tylko obroty mu sie podniosły i jakby zaczął wiecej palić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam !! Mialem tez problem z obrotami zaraz jak tylko kupilem moja primke , a ze jestem calkowicie zielony w tych wszystkich potencjometrach itp. itd. postanowilem podciagnac troche linke od gazu :D chwila zajmie regulacja ( jak naciagnelem na oko to krecil na 1400 obr ) i do tej pory nie ma problemu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie!

 

Pomóżcie mi ustawić obroty w p11/144 1.8l, też jak kolega bawiłem sie śrubką od przepustnicy i teraz nie chce rano odpalać, muszę z pedałem gazu.

Normalnie nie ma "ssania" czyli podwyższonych obrotów. Jeszcze jedno, jak włącze klime to obr. spadają do 500, nie wiem dlaczego nie podnosi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...