Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Consult programy (roczniki 1989-2000)


drago256
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacie- wrzucam programiki do Consulta (wszystkie jakie znalazłem i stestowałem)

 

 

1. SRTalkV1.0.zip

http://www.przeklej....ip-00150mce003p

 

 

2. ZCSetupV2.0.zip

http://www.przeklej....ip-00150n06u2mv

 

 

3. ZTalkV1.0.zip

http://www.przeklej....ip-00150n0koagh

 

 

4. ZTalkV1.1.zip

http://www.przeklej....ip-00150n10o1dc

 

 

5. OBD SCAN TECH (NISSAN) 1.29.exe

http://www.przeklej....xe-00150n1rjagh

 

 

6. Nissan Data Scan 1.52.exe

http://www.przeklej....xe-00150n29u40i

 

 

7. ECUTalk_v1.3.2.exe

http://www.przeklej....xe-00150n2km1dc

 

 

 

8. Conzult Freeware.exe

http://www.przeklej....xe-00150mbf82mv

 

 

 

9. DDLReader.exe

http://www.przeklej....xe-00150mc0d2mv

 

 

 

10. CalumSult Full.zip (29.50 MB)

http://www.przeklej....ip-00150n82140i

 

 

 

Jeśli macie jeszcze jakieś sprawdzone to podrzućcie :)

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez drago256
  • Like 1
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Gracias Drago !!!

Część z tego softu jest też dostępna tutaj:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/61281-k11-nissan-conzult/

Pozdro!

 

Witam !!!

Kolego Drago 256, mam do ciebie pytanko dotyczące softu, który zamieściłeś w temacie.

Nie pracowałem na SRTalk i ZTalk, w związku z tym mam pytanko dotyczące tego oprogramowania.

Czy mógłbyś podpowiedzieć jaki typ ECU wybrać w SRTalk, żeby wskazania były miarodajne dla Micry K-11 z 1997 roku?

Nowy obraz1.bmp

Chodzi mi o rodzaj/typ ECU który zakreśliłem na zielono w dołączonym zdjątku. Mam numer ECU dla Micry wg Boscha, ale nijak nie mogę tego połapać z tym co znajduje się w programie. A może ten soft nie nadaje się do K-11?

Z góry dzięki.

Edytowane przez walti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli się nie myle typ silnika to : CG10DE (nie ma tam takiej opcji). U mnie prawdopodobnie sam sobie wykrywał jaki ma silnik (sprawdzę jak wrócę z uczelni). Wydaje mi się, że dane nie powinny być w ogóle zakłamane, ponieważ to serownik w samochodzie komunikuje się z silnikiem i czujnikami i potem dopiero przetwarza dane które według określonego protokołu są wysyłane do naszego lapka. W związku z czym jesli chodzi o komunikację to program powinien łączyć się z każdym z samochodów (powinien sprawdzać błędy, odczytywać parametry rzeczywiste itd.) Program może natomiast mieć opcje porównywania z danymi oryginalnymi dla danego typu silnika i je przetwarzać (i tu dopiero będzie nastepować selekcja). Szerszego wachlarza możliwości tego programu nie znam,ale w wolnym czasie sprawdze czy zmiana typu silnika cokolwiek daje.

 

Mógłbyś pokazać co u Ciebie pokazuje program po podłączeniu?

 

mój wynik: http://http://img696.imageshack.us/img696/1555/srtalk.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie! Co do typu silnika to sprawa oczywista - nie ma go na liście. Program łączy się z ECU i wyniki podawane w czasie rzeczywistym wydają się być realne.

Natomiast tak jak napisałeś przy porównywaniu danych z parametrami zapisanymi w sofcie pojawiają się komunikaty, że są poza skalą.

W każdym razie dzięki i przy odrobinie czasu też dorzucę wyniki z mojej "strzały" zczytane przy użyciu "nowego" oprogramowania.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tak jak w temacie- wrzucam programiki do Consulta (wszystkie jakie znalazłem i stestowałem)

 

 

1. SRTalkV1.0.zip

http://www.przeklej....ip-00150mce003p

 

 

2. ZCSetupV2.0.zip

http://www.przeklej....ip-00150n06u2mv

 

 

3. ZTalkV1.0.zip

http://www.przeklej....ip-00150n0koagh

 

 

4. ZTalkV1.1.zip

http://www.przeklej....ip-00150n10o1dc

 

 

5. OBD SCAN TECH (NISSAN) 1.29.exe

http://www.przeklej....xe-00150n1rjagh

 

 

6. Nissan Data Scan 1.52.exe

http://www.przeklej....xe-00150n29u40i

 

 

7. ECUTalk_v1.3.2.exe

http://www.przeklej....xe-00150n2km1dc

 

 

 

8. Conzult Freeware.exe

http://www.przeklej....xe-00150mbf82mv

 

 

 

9. DDLReader.exe

http://www.przeklej....xe-00150mc0d2mv

 

 

 

10. CalumSult Full.zip (29.50 MB)

http://www.przeklej....ip-00150n82140i

 

 

 

Jeśli macie jeszcze jakieś sprawdzone to podrzućcie :)

 

Pozdrawiam.

 

 

 

Witam

 

Ja do kolegi Drago256. Kolega zapewne dłużej w tym siedzi niż ja i z mojej strony takie pytanko: które z tych oprogramowań kolega by najbardziej polecał?

Edytowane przez djdallas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie zdecydowanie Nissan Data Scan w pełnej wersji. Z tym,że ja mam benzyniaka. Możliwości oprogramowania są uzależnione od samochodu (w jednym można więcej a w drugim mniej), dlatego polecam testować.

 

Pozdrawiam.

 

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie zdecydowanie Nissan Data Scan w pełnej wersji. Z tym,że ja mam benzyniaka. Możliwości oprogramowania są uzależnione od samochodu (w jednym można więcej a w drugim mniej), dlatego polecam testować.

 

Pozdrawiam.

Drago czy ten interfejs pasuje do praleczki 2.4 benzyna LPG silnik KA24E? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Twoim samochodzie nie był testowany(z tego co mi wiadomo), ale na 99% będzie działał. Jeśli masz 14 pinowe złącze diagnostyczne to nie powinno być problemu. To co NissanDataScan będzie potrafił zrobić zależne jest od samochodu (w benzyniakach może więcej niż w dieslach).

 

Pozdrawiam.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !!!

Zgadzam się w pełni z drago256 - NissanDataScan w wersji full robi najlepszą robotę.

Aczkolwiek warto docenić np. ecutalk czy ddlreader.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Witam

Podłączę się pod temat oprogramowania, chociaż interesuje mnie wasze zdanie na temat samego interfejsu "Interfejs diagnostyczny NISSAN CONSULT 1989-2000 ". Oto link do tego urządzenia http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=51&prodid=403

Posiadam Primerę P11, rok 1997, motor 2.0 Benzyna+LPG, moc 150KM, oznaczenie silnika SR20DE. W spisie dostępnych modeli nie znalazłem typowego opisu Primera P11, tylko Primera SR20DE jako ten do którego wspomniany interfejs będzie pasował. Złącze 14 pin w samochodzie wizualnie zgadza się z przedstawionym na zdjęciu urządzeniem.

Co sądzicie o tym produkcie, będzie się nadawał?

Druga kwestia to sterowniki. Potrzebna jest płyta ze sterownikami do tego urządzenia? W opisie na stronie nie podają sterowników w zawartości sprzedawanego zestawu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@yankees1982: Wybacz,że tak późno, ale uczelnia mnie strasznie przycisnęła i nie było czasu by odwiedzić forum. Nie mam niestety keya do tej wersji (nie pamiętam by była w ogóle wymagana ... Nie lepiej używać Nissan Data Scan?)

 

 

 

 

@bacio:  Fejs od Viakena podobnie jak każdy Consult zadziała z Twoim silnikiem jeśli tylko posiadasz złącze 14 pin (kiedyś go  na takim modelu sprawdzałem osobiście). Viaken razem z fejsem napewno da Ci sterowniki, z tym,że jesli to interfejs na RS232 to chyba ich nawet nie wymaga (do komunikacji szeregowej nie potrzeba rozpoznawać urządzenia zewnętrznego ponieważ komunikacja odbywa się według standardu). Całą resztę masz do pobrania w tym temacie.

 

 

 

 

Pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stanęły w punkcie. Najpierw problemy z pocztą , potem z uczelnią itd. Ostatnio dostałem namiary na pewne oprogramowanie które będzie trzeba sprawdzić  (wyślę Ci linka na priva).

 

 

 

 

Pozdrawiam.

 

 

 

 

zapomniałem zapytać: Próbowałeś coś robić z DDT2000 ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie łaczy się z moim nismo, sprawdzałem też na spocie w P12 i też lipa była, sprawdzane na elmie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm to ja bardzo przepraszam, że nie poinformowałem Cie o tym że to ma na Vagu być sprawdzane ... ELM ma swoje programy i z innymi nie rozmawia - co innego VAG - tu są ukryte możliwości.

Edytowane przez drago256
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zgadzam się w pełni z drago256. VAG robi konretną robotę i nie jest tylko do obsługi pojazdów z grupy VW. Osobiście mam też ELM-a, ale zmieniłem drugie auto i teraz śmigam Espace III 2,2dCI. Przy użyciu VAGa i softu ddt2000 zrobisz wszystko co chcesz (ostatnio odblokowałem sobie komputer pokładowy. Tym samym programem opędzisz też Primerę, Almerę, k12 i Dacię. Tyle, że P12/k12 itp. pracują w sieci multipleksowej i potrzebny będzie VAG CAN.

Jeżeli jesteś zainteresowany to daj znać.

Pozdro.

Edytowane przez walti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Tak jak pisałem daję info na temat interfejsu od Viakena. Urządzenie działa i komunikuje się z autem poprzez wspomniane programy, (chociaż nie wszystkie). Przejdę do rzeczy. Przez cały czas pali mi się kontrolka ABS na desce rozdzielczej, po podłączeniu programu diagnostycznego na liście błędów nie ma żadnego błędu ABS. Nie wiadomo w którym kole jest uszkodzenie czujnika czy kabla. Nic nie wiadomo.

Czy ktoś się już z taką sytuacją spotkał? Proszę o odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich,

mam P11.144 1999 rocznik, złączę diagnostyczne jest OBDII (16pin) natomiast chciałbym sprawdzić przed zakupem kabla czy interfejs komunikacji jest OBDII, czy są zwykły Consult tylko na nowym złączę (Bo słyszałem że w tym roczniku montowali coś takiego).

Jeżeli jest ktoś z Wrocławia i ma kabel diagnostyczny (lub skaner) ELM327 lub VAG oraz może poświecić chwile żeby sprawdzić - byłby bardzo wdzięczny! Oczywiście podjade w umówiony termin w dowolne miejsce na terenie Wrocławia.

 

Z góry dziękuje!

Edytowane przez _Viktor_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolego Drago256, mam do ciebie prośbę: czy mógłbyś zdradzić tajemnicę jaki soft pod vaga do p11 proponujesz???

W ddt jet p12 i idzie po canie.

Co prawda nie sprawdzałem tego empirycznie, ale tak wychodzi z opisów modułów.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@walti:

 

A czy DDT sobie nie radzi z P11 ? Pisałem kiedyś z jedną z osób która testowała VAGa na P11 i u niej zadziałał jeden z uniwersalnych programów pod OBDII, problem w tym, że nie pamiętam jaki to był program a maila ani wiadomości nie potrafię znaleźć. Najsmieszniejsze jest to,że tak naprawdę jest to standard komunikacyjny, VAG tylko i wyłącznie dostosowuje napięcia i odpowiednio łączy piny w gnieździe diagnostycznym (co innego ELM327 który jest interpreterem) co za tym idzie przy jakimś dobrze napisanym uniwersalnym programie VAG powinien odczytywać pewne rzeczy, ale z tego co zdążyłem wyczytać w grubej literaturze to i tak nie zrobi nic więcej niż ELM327. Moim zdaniem producenci dostosowując się do standardu OBDII pozostawili sobie pewną furtkę (własny sprzęt diagnostyczny)  mianowicie nie przesyłają oni wszystkich informacji według danego standardu a jedynie wymaganą część (stąd też ograniczone możliwości w ELM327). Przecież gdyby było inaczej to po co wstawiali by dodatkowe dwa piny w gnieździe OBDII (12 i 13 ) do diagnozowania ABS i AIRBAG, jesli wszystkie informacje mozna by było wysyłać poprzez ISO9141.

 

Myślę,że w przypadku Nissana dostęp do programów diagnostycznych i tak jest na wysokim poziomie. W starym Consulcie w benzyniakach można było naprawdę wiele. Twórcy poprzedniego Consulta stworzyli nowe narzędzie diagnostyczne pod OBDII które już stestowali na:

 

Infiniti FX35 (VQ35DE)

Nissan 350Z Z33

Nissan Almera Tino V10

Nissan Altima L31 (VQ35DE)

Nissan Frontier D40 (VQ40DE)

Nissan Maxima A33 (VQ30DE), A34 (VQ35DE), J31

Nissan Micra K11 (1999 or later)

Nissan Micra K12

Nissan Murano Z50 (VQ35DE)

Nissan Note E11

Nissan Patrol Y61 (TB48DE, TB45E)

Nissan Pathfinder R50 (VG33DE, VQ35DE)

Nissan Primera P11 (1999 or later)

Nissan Primera P12

Nissan Pulsar N16

Nissan Quest 2004+ (VQ35DE)

Nissan Safari Y61 (TB48DE, TB45E)

Nissan Sentra 2002 SE-R (QR25DE)

Nissan Sunny N16 (QG16DE)

Nissan Skyline V35 350GT

Nissan Tiida 2004+ (HR16DE)

Nissan Titan (VK56DE)

Nissan Xterra WD22 (VG33E)

Nissan Xterra N50 (VQ40DE)

Nissan Xtrail T30

 

 

tutaj info o produkcie :  http://www.blazt.biz/products/obdii.php

 

 

 

 

W ich wypadku (jak podejrzewam) jedyną możliwością stworzenia takiego narzędzia jest dostęp do protokołu transmisji stosowanego w nowych Nissanach. Mając go mogą wiele (wiem bo na podstawie starego protokołu Consulta robie dyplomówkę). Myślę, że jeśli ktoś chce dobre narzędzie to musi zaopatrzyć się w ich produkt, albo w DDT2000 (ten jest trudny w obsłudze, ale potrafi więcej).

 

 

 

 

Pozdrawiam.

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !!!!

Nie sprawdzałem p11 z ddt, ale dość dobrze (moim zdaniem) radzę sobie z tym softem. Udało mi się np. odblokować komputer pokładowy w moim Espace III w dieslu na commom railu.

Inne programy do VAGa niby widzą "renatkę" ale nic nie można zrobić. Podobnie z elm, niby po kwp2000 łączy się z ecu, ale nawet błędów nie zczytasz (owszem wyświetla błędy, ale są to jakieś kompletne bzdury).

Dlatego pytam co to był za soft. W ddt2000 nie ma p11, ale nie ma też na liście Espace III - choć tak naprawdę to jest on ukryty pod avantimem.

Trochę w tym dłubałem, jak chcesz to możesz obejrzeć mój temat na forum espace, tutaj daję link:

http://www.espacepl.org/forum/topics30/5142.htm

Temat zaczynałem od zera, tzn. miałem kabelek, soft i ZERO doświadczenia. Ale za to dzięki upartości udało mi się już co nieco osiągnąć.

W każdym razie czekam na odpowiedź i dzięki za zainteresowanie.

Pozdro.

 

Drago256, czy to przypadkiem nie chodzi o Nissan Data Scan II???

Edytowane przez walti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Mam P11 1997 z silnikiem CD20T i udało mi się połączyć tylko programem EcuTalk, jednak nie wszystkie wartości są realne ( np. obroty ), nie wiem jaki wydatek wtrysku ustawić .Czy są jescze inne programy diagnostyczne dla diesla na 14 pinowym złączu i interfej consult ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam P11 1997 z silnikiem CD20T i udało mi się połączyć tylko programem EcuTalk, jednak nie wszystkie wartości są realne ( np. obroty ), nie wiem jaki wydatek wtrysku ustawić .Czy są jescze inne programy diagnostyczne dla diesla na 14 pinowym złączu i interfej consult ?

 

Witam !!!

Kolego, poszukaj sobie w jakimś internetowym sklepie jaki masz zamiennik wtryskiwacza f-my Bosch do swojego okrętu, a później zerknij tutaj:

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/61281-k11-nissan-consult/

jest tam katalog wtryskiwaczy z danymi (m.in. wydatek).

Proste??? :wave:

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witajcie.Posiadam primerke po lifcie 2000r silnik SR20DE kupiłem ELM 327 i wywala mi połączenie zmieniałem ustawienia w porcie ale nic tonie pomogło sprzedawca powiedział że to interfejs do samochodów od 2001roku i do mojego nie podejdzie co robić jakiego interfejs szukać czy ELM 327 ma standardową budowę czy jakieś odmiany??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...