Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Skrzypiący hamulec QQ+2 (przebieg 3 tyś. km)


cosmo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Problem jest następujący.

 

Podczas powolnego naciskania pedału hamulca, wydaje niestety on dźwięki w postaci skrzypnięć. Skrzypnięcie jest dość słyszalne i nie da się go zignorować podczas jazdy czy słuchania radia. Hamulec nie skrzypi za każdym razem. Jeśli nacisnę pewnie lub gwatłownie hamulec to nie skrzypi. Odgłosy wydaje podczas naciskania pedału w czasie dojeżdżania w korku lub przy manewrowaniu na parkingu, kiedy hamulec jest dociskany dość powoli, ale sukcesywnie.

 

W serwisie już byłem z tym dźwiękiem hamulca, i wyszło też w ogóle, że jakiś czujnik hamulców był wzruszony i hamulce nie do końca odpuszczały - to tak na marginesie. Przy odbiorze z serwisu hamulec nie skrzypiał, ale oni to czymś popryskali bo mam teraz tłustą plamę pod hamulcem na dywaniku. Dzień wytrzymało bez skrzypienia a teraz znowu skrzypi. Czuję "lekkie" niezadowolenie, że po przebiegu niecałych 3 tysięcy km skrzypi mi hamulec!

 

Czy ktoś z forumowiczów miał już taki problem? Rozwiązał go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim Mitsubishi podobny efekt uzyskano niegdyś poprzez tarcie ramienia pedału o ściankę otworu w podłodze, że się tak niefachowo wyrażę. W QQ za to czasem coś mi głośno stuka lub strzela przy wciskaniu hamulca ale w serwisie Odyssey w Warszawie twierdzą że to normalne dopóki auto jest na gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim Mitsubishi podobny efekt uzyskano niegdyś poprzez tarcie ramienia pedału o ściankę otworu w podłodze, że się tak niefachowo wyrażę. W QQ za to czasem coś mi głośno stuka lub strzela przy wciskaniu hamulca ale w serwisie Odyssey w Warszawie twierdzą że to normalne dopóki auto jest na gwarancji.

 

Ale gdyby to była wada konstrukcja, to myślę że więcej użytkowników by na to narzekało - a chyba nie ma jeszcze wątku na forum o skrzypiącym hamulcu. Skoro niewielu użytkownikom to skrzypi znaczyć to może, że nie koniecznie jest to popularny "babol" - tak mi się coś zdaje i powinno dać się go naprawić. Poza tym, dziwi mnie, że po tak małym kilometrażu (samochód mam niewiele ponad miesiąc, przebieg 3tyś km) daje o sobie znać coś tak banalnego jak obcieranie hamulca o coś. Śmiałbym przypuszczać, że tego typu wady powinny wychodzić później. Smarowanie czymś tego elementu to jakieś słabe rozwiązanie - przede wszystkim nie usuwa problemu.

 

 

Ehhh ten nyssan

 

A po gwarancji: 500zł na fakturze :>

 

 

A w mitsubishi naprawili to jakoś?

Edytowane przez cosmo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kielce44

Problem jest następujący.

 

Podczas powolnego naciskania pedału hamulca, wydaje niestety on dźwięki w postaci skrzypnięć. Skrzypnięcie jest dość słyszalne i nie da się go zignorować podczas jazdy czy słuchania radia. Hamulec nie skrzypi za każdym razem. Jeśli nacisnę pewnie lub gwatłownie hamulec to nie skrzypi. Odgłosy wydaje podczas naciskania pedału w czasie dojeżdżania w korku lub przy manewrowaniu na parkingu, kiedy hamulec jest dociskany dość powoli, ale sukcesywnie.

 

W serwisie już byłem z tym dźwiękiem hamulca, i wyszło też w ogóle, że jakiś czujnik hamulców był wzruszony i hamulce nie do końca odpuszczały - to tak na marginesie. Przy odbiorze z serwisu hamulec nie skrzypiał, ale oni to czymś popryskali bo mam teraz tłustą plamę pod hamulcem na dywaniku. Dzień wytrzymało bez skrzypienia a teraz znowu skrzypi. Czuję "lekkie" niezadowolenie, że po przebiegu niecałych 3 tysięcy km skrzypi mi hamulec!

 

Czy ktoś z forumowiczów miał już taki problem? Rozwiązał go.

 

 

 

Ja miałem skrzypiący pedał sprzęgła ale smarowanie i kilka tys przejechanych km pomogło bo na razie nie skrzypi ale za to mam teraz skrzypiący fotel kierowcy przy skrętach w prawo (tylko !!!! w lewo cisza) i gwałtowniejszym ruszaniu oraz hamowaniu. Oczywiście zgłosze to na serwis zobaczymy czy będzie smarowanie czy wymiana a może coś z mocowaniem nie tak ?

Edytowane przez Kielce44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem skrzypiący pedał sprzęgła ale smarowanie i kilka tys przejechanych km pomogło bo na razie nie skrzypi ale za to mam teraz skrzypiący fotel kierowcy przy skrętach w prawo (tylko !!!! w lewo cisza) i gwałtowniejszym ruszaniu oraz hamowaniu. Oczywiście zgłosze to na serwis zobaczymy czy będzie smarowanie czy wymiana a może coś z mocowaniem nie tak ?

 

 

a orientujesz się może, czym było smarowane? WD40 czy może jakiś smar? To ci mi skapało na dywanik to raczej coś ala WD40 jest - wodniste, a wydaje mi się że powinno być bardziej gęste, żeby dobrze przylegało. Zresztą WD to tylko wszystko wypłukuje :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kielce44

a orientujesz się może, czym było smarowane? WD40 czy może jakiś smar? To ci mi skapało na dywanik to raczej coś ala WD40 jest - wodniste, a wydaje mi się że powinno być bardziej gęste, żeby dobrze przylegało. Zresztą WD to tylko wszystko wypłukuje :P

 

Jakiś germański smar w sprayu ale niestety nazwy nie pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... W QQ za to czasem coś mi głośno stuka lub strzela przy wciskaniu hamulca ale w serwisie Odyssey w Warszawie twierdzą że to normalne dopóki auto jest na gwarancji.

 

ja też tak mam to jest pukanie zacisków hamulcowych, po normalnym hamowaniu, nawet lekko zużyty klocek się cofa do tyłu i gdy jedziesz delikatnie i naciśniesz hamulec zacisk "puka" klockiem o tarczę, i to moga robić wszystkie 4 koła na raz lub nierównomiernie, gadałem o tym w serwisie przeczyścili i powiedzieli że "normalne"

podejrzewam jakieś słabe smarowanie smarem miedzianym przy wymianie klocków na pewno ich dopilnuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też tak mam to jest pukanie zacisków hamulcowych, po normalnym hamowaniu, nawet lekko zużyty klocek się cofa do tyłu i gdy jedziesz delikatnie i naciśniesz hamulec zacisk "puka" klockiem o tarczę, i to moga robić wszystkie 4 koła na raz lub nierównomiernie, gadałem o tym w serwisie przeczyścili i powiedzieli że "normalne"

podejrzewam jakieś słabe smarowanie smarem miedzianym przy wymianie klocków na pewno ich dopilnuję

 

mi skrzypi wewnątrz samochodu - od pedałów a nie klocki czy tarcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi skrzypi wewnątrz samochodu - od pedałów a nie klocki czy tarcze

 

Ja też tak miałem w swoim QQ+2, ale jakoś samo mu przeszło. Moim zdaniem to może być brak dobrego nasmarowania współpracujących części lub mała niedokładność seryjnej produkcji podzespołów. Żeby było śmieszniej ta usterka też objawiła się w moim QQ+2 przy małym przebiegu (ok. 4,5 tys.). Tak czy inaczej nie powinno się tak być. Jednak gdy pomyślę o problemach samochodów Toyoty w USA to muszę stwierdzić, że Nissan "trzyma" się dobrze przy "globalnej gospodarce" a takie małe "braki" można mu wybaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też tak miałem w swoim QQ+2, ale jakoś samo mu przeszło.

 

a przy jakim przebiegu przeszło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...