Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

- - - - -

EGR w silniku 2.7 TD Nissan Terrano


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   mir-e

mir-e

    Konkretny gość

  • Użytkownicy
  • 102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Strzelin
  • Model:Terrano II 2,7tdi r 96,Terrano II 2,7 tdi r 01,Navara D40 2,5 dci r 08
  • Nr rejestracyjny:dst

Napisano 25 czerwiec 2010, 06:31

To jeszcze mi podpowiedz czemu nie zdjąłeś podciśnienia z zaworu EGR tylko go zaślepiałeś? Samo zdjęcie podciśnienia z niego nie gwarantuje jego zamknięcia, blokady dopływu spalin?



Z przepustnicy musisz zdjąć podciśnienie albo rozłączyć zawór z przepustnicą a EGR nie trzeba skoro i tak jak sciągniesz jest zamknięty a i tak puszcza spaliny więc musisz go zaślepić i odpada ci dodatkowe zaślepienie wężyka

Ty jak chesz sprawdzić swój zawór EGR to w silnikach TD wystarczy rozpiąć jeden czujnik temperatury cieczy chłodzącej
jak rozepniesz to turbo powinno przyśpieszyć
  • 0

Reklama

#22 OFFLINE   Dżem

Dżem

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1392 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Lublin

Napisano 25 czerwiec 2010, 07:35

Z przepustnicy musisz zdjąć podciśnienie albo rozłączyć zawór z przepustnicą a EGR nie trzeba skoro i tak jak sciągniesz jest zamknięty a i tak puszcza spaliny więc musisz go zaślepić i odpada ci dodatkowe zaślepienie wężyka

Ty jak chesz sprawdzić swój zawór EGR to w silnikach TD wystarczy rozpiąć jeden czujnik temperatury cieczy chłodzącej
jak rozepniesz to turbo powinno przyśpieszyć


Nie bardzo rozumiem odpowiedź, czy chciałeś powiedzieć że zdjęcie podciśnienia, sterowania zaworem EGR nie gwarantuje iż nie będzie on przepuszczał spalin na dolot (przy założeniu że jest sprawny)?

No i nie rozumiem dlaczego turbo przyśpieszy po rozpięciu czujnika temp. cieczy a już w ogóle jaki to ma związek ze sprawnym zaworem EGR.

No wiesz ja sporo rzeczy z motoryzacji nie rozumiem bo to nie moja branża jestem praktykiem w tej dziedzinie a nie teoretykiem :rolleyes:
  • 0

#23 OFFLINE   mir-e

mir-e

    Konkretny gość

  • Użytkownicy
  • 102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Strzelin
  • Model:Terrano II 2,7tdi r 96,Terrano II 2,7 tdi r 01,Navara D40 2,5 dci r 08
  • Nr rejestracyjny:dst

Napisano 28 czerwiec 2010, 21:27

Nie bardzo rozumiem odpowiedź, czy chciałeś powiedzieć że zdjęcie podciśnienia, sterowania zaworem EGR nie gwarantuje iż nie będzie on przepuszczał spalin na dolot (przy założeniu że jest sprawny)?

No i nie rozumiem dlaczego turbo przyśpieszy po rozpięciu czujnika temp. cieczy a już w ogóle jaki to ma związek ze sprawnym zaworem EGR.

No wiesz ja sporo rzeczy z motoryzacji nie rozumiem bo to nie moja branża jestem praktykiem w tej dziedzinie a nie teoretykiem :rolleyes:

jak masz zawór sprawny to po co go dotykać efekty są takie same jak z zaślepionym zaworem
czujnik jest powiązany ze sterowaniem podciśnienia a podciśnienie steruje zaworem przepustnicą jak zdejmiesz wtyczkę to traci sygnał a sterownik myśli że motor jest gorący wiec zamyka zawór zwiększa się ciśnienie w kolektorze wydechowym i sprężarka przyśpiesza bo część spalin nie trafia do kolektora ssącego
  • 0

#24 OFFLINE   Dżem

Dżem

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1392 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Lublin

Napisano 10 wrzesień 2010, 20:56

No i jak tam testy z odłączonym lub zaślepionym EGR-em?
Może ktoś się podzieli swoimi spostrzeżeniami na temat zachowania silnika i poziomu spalania.
  • 0

#25 Gość_darekmaverick

Gość_darekmaverick
  • Goście

Napisano 12 wrzesień 2010, 11:51

Witam! Właśnie niedawno ściągnąłem przewód podciśnieniowy z EGR i z przepustnicy (Maverick 2.7td). Końcówki przewodów zaślepiłem nitami. Jeśli zawór był sprawny to powinien być teraz zamknięty i nie przepuszczać spalin. Różnicy znacznej w osiągach nie zaobserwowałem. Trochę może jest bardziej "chętny" do roboty na niższych obrotach ale bez hamowni nie można stwierdzić jak bardzo mu się parametry zmieniły. Spalanie pozostało bez zmian. Pozdrawiam!
  • 0

#26 OFFLINE   hugh_h

hugh_h

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 2988 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:z lasu k. Radzymina
  • Model:Pick Up D21 już TD27T
  • Nr rejestracyjny:WWL

Napisano 04 czerwiec 2012, 11:16

tak sobie czytam i jak ktoś ma jeszcze wątpliwości jak działa egr to w TD polecam http://terranoirk.ru...ion Control.pdf strona 249 a zwłaszcza tabelka na 252
  • 0

#27 OFFLINE   Thespian

Thespian

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1591 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kato -> Bytków
  • Model:poobijane R20 w longu... ale pracuję nad tym

Napisano 04 czerwiec 2012, 11:52

Ja ostatnio przy okazji roboty głowicy wywaliłem cały egr, zredukowałem liczbę przewodów podciśnieniowych i chwalę sobie... chodzi jak chodził, spala jak spalał, ergo zawór jest zbędny :)
  • 0

#28 OFFLINE   hugh_h

hugh_h

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 2988 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:z lasu k. Radzymina
  • Model:Pick Up D21 już TD27T
  • Nr rejestracyjny:WWL

Napisano 04 czerwiec 2012, 12:09

co na to diagnosta ? ;p
  • 0

#29 OFFLINE   Thespian

Thespian

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1591 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kato -> Bytków
  • Model:poobijane R20 w longu... ale pracuję nad tym

Napisano 04 czerwiec 2012, 12:46

hmm... Jeśli nie przerażają go moje wystające z nadkoli opony, stalowy zderzak samoróbka, wystający z obrysu snork, żarniki HID w kloszach, brak końcowego tłumika (bo odpadał więc jest wspawana rurka), brak korektora siły hamowania, brak klaksonu, pęknięta szyba...

to nie sądzę żeby narzekał na brak egr... :)
  • 0

#30 OFFLINE   Dżem

Dżem

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1392 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Lublin

Napisano 04 czerwiec 2012, 12:54

tak sobie czytam i jak ktoś ma jeszcze wątpliwości jak działa egr to w TD polecam http://terranoirk.ru...n%20Control.pdf strona 249 a zwłaszcza tabelka na 252

Za mało mojej szkoły na te diagramy.
Ja zdjąłem tylko podciśnienie z zaworu i przepustnicy. Lepiej zbiera się na dole a czy więcej pali na mieście? Nie wiem. Na trasie nie ma różnicy w spalaniu ale to wynika z zasady działania.
  • 0

#31 OFFLINE   skora88

skora88

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 3 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lubuskie
  • Model:Terrano II 2,7Tdi R20
  • Nr rejestracyjny:FZI

Napisano 16 kwiecień 2013, 06:12

WItam Panowie, potrzebuję waszej pomocy bo już nie ogarniam. Dla mnie to egr to jakaś magia jest. Mam pytanko: Zaprowadziłem ostatnio autko do mechanika, zaczął kopcić na białawo-niebiesko. Turbo ok, uszczelniacze wymienione, wtryski ok, a auto dalej kopci. Wczoraj odpalił autko i zaczął kombinować przy wężykach, które są zaraz przy filtrze powietrza (czy to jest też w jakiśsposób podpięte pod egr?). Przy odpaleniu auta na zimnym przepustnica (za intercollerem) jest otwarta, pochodzi minutkę i zaczyna się zamykać. Czy to tak powinno być? Auto kopci i stukają wtryski(spalanie stukowe) jakby dostawał za małą dawkę powierza...? Po odpięciu jednego wężyka tych przy wiltrze paliwa auto odżywa, wyrównuje się praca, przestaje tak mocno kopcić. Może ktoś mi pomóc w tej sprawie, bo już mi ręce opadają...

 

Pozdrawiam


  • 0

#32 OFFLINE   Thespian

Thespian

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1591 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kato -> Bytków
  • Model:poobijane R20 w longu... ale pracuję nad tym

Napisano 16 kwiecień 2013, 07:08

EGR? ja tego czegoś nie mam....


  • 0

#33 OFFLINE   hugh_h

hugh_h

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 2988 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:z lasu k. Radzymina
  • Model:Pick Up D21 już TD27T
  • Nr rejestracyjny:WWL

Napisano 21 kwiecień 2013, 21:24

na zimnym silniku i obciążonym egr się odłącza, wyżej masz pełne info w pdf



ja nadal nie bardzo rozumiem czemu EGR miałby zmniejszać moc silnika gdy jest potrzebna i jaki jest w tym celu jego odłączania ?

może teraz mnie ktoś przekona czemu wszyscy chcą go wywalać ?

minus dla mnie to trochę więcej brudów w dolocie


  • 0

#34 OFFLINE   terrano tyrol

terrano tyrol

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 3 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:TD 2.7 100KM LONG

Napisano 21 kwiecień 2013, 22:14

WItam Panowie, potrzebuję waszej pomocy bo już nie ogarniam. Dla mnie to egr to jakaś magia jest. Mam pytanko: Zaprowadziłem ostatnio autko do mechanika, zaczął kopcić na białawo-niebiesko. Turbo ok, uszczelniacze wymienione, wtryski ok, a auto dalej kopci. Wczoraj odpalił autko i zaczął kombinować przy wężykach, które są zaraz przy filtrze powietrza (czy to jest też w jakiśsposób podpięte pod egr?). Przy odpaleniu auta na zimnym przepustnica (za intercollerem) jest otwarta, pochodzi minutkę i zaczyna się zamykać. Czy to tak powinno być? Auto kopci i stukają wtryski(spalanie stukowe) jakby dostawał za małą dawkę powierza...? Po odpięciu jednego wężyka tych przy wiltrze paliwa auto odżywa, wyrównuje się praca, przestaje tak mocno kopcić. Może ktoś mi pomóc w tej sprawie, bo już mi ręce opadają...

 

Pozdrawiam

Kolego a sprawdzałeś to malutkie sitko na wejściu paliwa do pompy wtryskowej? U ciebie jest w śrubie którą dokręcasz przewód doprowadzający paliwo do pompy wtryskowej, sprawdź najpierw właśnie to.  


  • 0

#35 OFFLINE   hugh_h

hugh_h

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 2988 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:z lasu k. Radzymina
  • Model:Pick Up D21 już TD27T
  • Nr rejestracyjny:WWL

Napisano 21 kwiecień 2013, 22:19

sitko a potem wężyki paliwowe to pierwsze rzeczy do testu


  • 0

#36 OFFLINE   Dżem

Dżem

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1392 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Lublin

Napisano 23 kwiecień 2013, 19:33

ja nadal nie bardzo rozumiem czemu EGR miałby zmniejszać moc silnika gdy jest potrzebna i jaki jest w tym celu jego odłączania ?

może teraz mnie ktoś przekona czemu wszyscy chcą go wywalać ?

 

Być może dlatego że sterowanie tym procesem nie odbywa się tak jak zakłada teoria.  Gdybym nie zauważył iż silnik zaczyna działać na niższych biegach już od ok.1300 obr a nie 1800 to też bym go nie odłączał tylko w ekstrakcyjnej wymoczył żeby jakiegoś psikusa nie fikął i podłączył z powrotem.

Bardzo pomaga na lodzie w zimie gdy nie musimy wachlować biegami tylko pyrkamy na niskich obr nie tracąc przyczepności zwłaszcza na MT :-) 


  • 0

#37 OFFLINE   Dżem

Dżem

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1392 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Lublin

Napisano 20 październik 2014, 07:38

dobrze działający EGR nie wypływa na moc silnika !! jedynie go brudzi a brudzenie już może wpłynąć na działanie silnika.

 

 

Are ju siur? W całym zakresie obrotów?

Ale na temat EGR-ów jest cała kupa innych wątków.


  • 0

#38 OFFLINE   hugh_h

hugh_h

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 2988 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:z lasu k. Radzymina
  • Model:Pick Up D21 już TD27T
  • Nr rejestracyjny:WWL

Napisano 20 październik 2014, 09:00

EGR jest zamknięty przy obciążonym silniku !


  • 0

#39 OFFLINE   Dżem

Dżem

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1392 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Lublin

Napisano 20 październik 2014, 09:03

Powinien być. Ale zanim się zamknie jak obciążasz na dole? Tylko elektronika działa 0-1 ( i to w uproszczeniu).


  • 0