Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Hamulec ręczny w T30


Gość Floydoo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tak, tylko nie wspomniałem styku szczęk z tarczą... mam na myśli same gwinty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra spróbuje to rozkręcić i dojść do tego tak jak Ty Tomek. w razie coś będę pisać po weekendzie. A powiedz jeszcze jaka powinna być prawidłowa grubość okładzin??? bo może tak jak czytałem wcześniej poprzedni właściciel mojego Xa wymienił na nie oryginalne i mogą być za małe (chodzi o grubość). Jest taka opcja? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno mi powiedzieć...ale po to regulator żeby po zamontowania ustawiać i obracać kołem co by bez zaciągnięcia nie tarły...kupujesz zestaw dedykowany do X-TRAIL T30 i muszą pasować, ja nie miałem z tym najmniejszego problemu...powodzenia...jak coś to pisz...
PS. gdyby Ci śruby od klamry zacisku nie szły mimo dużej siły...nie ciągnij na siłę bo urwiesz jak ja to uczyniłem i wtedy gazy potrzebne do grzania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od siebie dodam że jeśli nie możecie odkręcić zacisku od jazma to odkrycie od razu jażmo to i zacisk zejdzie od razu ja tak zrobiłem bo śruby od zacisku by się urwaly. Co do regulacji ja u siebie zmieniłem szczęki bo okładziny się odkleily udało mi się wyregulowac za 3 podejściem i ręczny pełni swoją rolę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego coś źle rozumujesz...chodzi o to, że klamra stawia opór najczęściej w odkręceniu...zacisk to nie problem ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dziś  zabrałem się do wymiany całego zestawu elementów zacisku hamulcowego :)
Tłoczki zapieczone, uszczelki pozrywane...duuużo rudy :)
Kilka fot co udało mi się zrobić

Cały zestaw naprawczy z płynem hamulcowym 1l 110zł.
 

post-94505-0-07399300-1475936293_thumb.jpg

post-94505-0-78951900-1475936314_thumb.jpg

post-94505-0-58665900-1475936320_thumb.jpg

post-94505-0-26991300-1475936327_thumb.jpg

post-94505-0-59254700-1475936334_thumb.jpg

post-94505-0-00098400-1475936342_thumb.jpg

post-94505-0-88029100-1475936352_thumb.jpg

post-94505-0-40833400-1475936366_thumb.jpg

post-94505-0-39327500-1475936371_thumb.jpg

Edytowane przez TomekX-TRAIL
  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

u mnie objawy jak juz wspomniane, tj praktycznie brak ręcznego, mimo wymiany tarczobebnów, szczęk i oczywiscie klocków. nie mam pomysłu gdzie jeszcze szukać przyczyny. zauważyłem za to ciekawą zależność: kiedy auto stoi ręczny naciąga się z określoną siła do 6 ząbka ( powyzej juz spory opor ) wystarczy lekko ruszyć autem i mozna bez oporu dociągnąć do końca zakresu pracy wajchy. Tak sie dzieje za kazdym razem. W czasie jazdy mozna wachlowac ręcznym w calym zakresie i efekt jest marginalny, praktycznie nie ma wytracania predkosci. po zatrzymaniu znowu mozna do 6 ząbka dociągnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potrzymaj dźwignię dłużej. Jest spory bezwład ale zahamuje

 

 

tzn? Nawet jak zaciągne na maksimum to spokojnie mogę jechać ile chce, czy stoczy się z całego wzniesienia. Na bębnach mam wyregulowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może coś źle złożyłeś ?   Choć nie łatwo coś tam spieprzyć bo z tego co pamiętam to nawet górna i dolna sprężyna są takie same. 

Próbowałeś regulować w kabinie luz linki ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może coś źle złożyłeś ?   Choć nie łatwo coś tam spieprzyć bo z tego co pamiętam to nawet górna i dolna sprężyna są takie same. 

Próbowałeś regulować w kabinie luz linki ?? 

 

sprezynki sa rozne, wieksza i mniejsza. w kabinie nie regulowalem. Na postoju skok lewarka jest krotki, takze podciagniecie linki juz na niewiele sie zda. Szczeki sa plywajace. Dramat jest z tym recznym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężyny się różnią post-68386-0-05768800-1429353723_thumb.j

Trzeba kombinować nawet kilka razy by ustawić ten hamulec. Regulator w kole ustawić tak by prawie tarło, a resztę ustawić w kabinie na dźwigni. I niech ktoś się nie łudzi że te hamulce postawią dęba. Szczęki jak 126p, chyba samo mówi za siebie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba wiekszych szczęk ,te co sa w zupelności wystarczają.

Czy w T30 czy T31 hamulec reczny jest bardzo prosty.

Jak bębny ,szczeki nie sa zuzyte czy zatłuszczone,linki w pancerzach nie sa zapieczone czy poszarpane,spręzyny całe,regulacja rozwarcia szczek w bebnach prawidłowa oraz takowy naciag linki to nie ma cudów-hamulec musi działać!

W każdym z moich X-traili zaciagniecie recznego nawet i w czasie jazdy -blokowały sie tylnie koła bez żadnego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba wiekszych szczęk ,te co sa w zupelności wystarczają.

Czy w T30 czy T31 hamulec reczny jest bardzo prosty.

Jak bębny ,szczeki nie sa zuzyte czy zatłuszczone,linki w pancerzach nie sa zapieczone czy poszarpane,spręzyny całe,regulacja rozwarcia szczek w bebnach prawidłowa oraz takowy naciag linki to nie ma cudów-hamulec musi działać!

W każdym z moich X-traili zaciagniecie recznego nawet i w czasie jazdy -blokowały sie tylnie koła bez żadnego problemu.

Na asfaltowej suchej nawierzchni ręczny blokuje koła podczas jazdy ?  Nie znam auta w którym pod ciężarem własnym  koło by się zblokowało od ręcznego podczas jazdy. Chyba że mówisz np o zawracaniu na ręcznym gdzie koło nie toczy się do przodu ?? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na asfaltowej suchej nawierzchni ręczny blokuje koła podczas jazdy ?  Nie znam auta w którym pod ciężarem własnym  koło by się zblokowało od ręcznego podczas jazdy. Chyba że mówisz np o zawracaniu na ręcznym gdzie koło nie toczy się do przodu ?? 

Szczerze powiem że udało mi się to tylko na śniegu ;)

W Choince, gdzie ręczny jest jak żyleta (łapie od drugiego ząbka) też jest to niewykonalne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na asfaltowej suchej nawierzchni ręczny blokuje koła podczas jazdy ?  Nie znam auta w którym pod ciężarem własnym  koło by się zblokowało od ręcznego podczas jazdy. Chyba że mówisz np o zawracaniu na ręcznym gdzie koło nie toczy się do przodu ?? 

No ja znam, Opel Kadett D, Megane Coupe. Sprawdzę też Suzuki sx4. Jeśli chodzi o szczęki to ważne by były markowe z grubej blachy. Wczoraj widziałem różnicę, tanie są dwa razy chudsze w blasze. Ate są grube i jak się ciągnie to nie pogniesz, a te cienkie się gną...

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kari, a Twój X blokuje? I jeszcze Tico nie wpisałeś, ale tylko zaraz po wymianie szczęk ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kari, a Twój X blokuje? I jeszcze Tico nie wpisałeś, ale tylko zaraz po wymianie szczęk ;)

Po wymianie szczek koł raczej nie zblokuje ,bo po prostu one musza sie dotrzec -analogicznie jak z wymiana klockow,gdzie zaraz po wymianie trzeba troche pojeździc zanim hamulce beda hamować z odpowiednia skutecznością.

 

A co do zablokowania koł na asfalcie -to nie wiem dlaczego ktos sie dziwi czy nie dowierza kiedy to jest normalka niemal w kazdym aucie z prawidłowo działajacym hamulcem recznym.

W T30 czesto problemem sa linki ,gdzie ręczny sklada sie(jak dobrze pamietam) chyba z 4 linek.

W T31 sa trzy linki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr, jeśli tak u Ciebie działają to gratki. Ja po kupnie swojego, gdzie sprzedający zapewniał że heble są niedawno zmieniane, robiłem przegląd i faktycznie było ok. Jednak "ręczny" nie blokował kół choć był sprawny w 100%-ach. W T30 są dwie linki https://partsouq.com/en/catalog/genuine/unit?c=Nissan&ssd=%24HQARW1d0BwMABUg0JQh5dFx4BWFsdxkCWA%24&vid=2131&cid=13&uid=89942&q=

i przy ustawianiu "ręcznego" oprócz prawidłowego wyregulowania w kołach i przy dźwigni, trzeba wziąć pod uwagę stan linek/pancerzy, czy nie są spuchnięte lub popękane. Inaczej nie ma co się spodziewać lepszych efektów ;)

Warto też zwrócić uwagę na stan tarczo/bębnów i kupowanych szczęk (mowa o producencie, o czym wspominał Kari)

Jednak biorąc pod uwagę fakt, że X trail ma na wyposażeniu spowalniacze, jak większość SUV-ów, zamiast hamulców, nie ma co się spodziewać cudów od hamulca pomocniczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu jest fotka kompletu linek hamulca do T30:

 

post-25292-0-29060900-1486241114_thumb.jpg

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Na rysunku do ktorego wstawiłes link bez okularów widze ,ze jest tak jak pisałem wczesniej-4 linki.

Aby nie miec juz wątpliwośći(nie każdy musi znac sie na rysunkach) ponizej jest zdjecie kompletu linek do T30

 

Gdzie tam są cztery linki????? Popatrz na link który podesłałem i numery katalogowe w nim zawarte!

 

Tu jest fotka kompletu linek hamulca do T30:

  • post-25292-0-29060900-1486241114_thumb.j

Wstawiłeś fotkę w edytowanym poście, a linki są Bóg wie od czego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objaw tego mojego slabego recznego bierze sie z jeszcze nieodnalezionej przyczyny, a polega to na tym, ze stojac i trzymając zaciagniety lewarek z wcisnietym guzikiem probuje ruszyc. Przez chwile jest jakis opor, a po chwili auto rusza swobodnie, lewarek idzie do samej gory i hamowania nie ma zadnego. Przy tak prostym ukladzie jakim jest reczny nie moge zwizualizowac sobie przyczyny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz rozebrać bębny i tam szukać przyczyny np w mocowaniu szczęk,  można też sprawdzić linkę jak siedzi w mocowaniach.  

Może pomierz też bęben czy nie jest krzywy. Faktycznie dziwna sprawa i trudno coś sensownego doradzić. 

Sprawdź czy taki sam efekt idącej do góry wajchy osiągniesz kręcąc podniesionym do góry kołem jednym a potem drugim  - może problem dotyczy tylko jednej ze stron

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...