Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

[P11] Wymiana (dolanie) oleju w skrzyni biegów


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 kamil-lublin

kamil-lublin

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 7 postów

Napisano 22 czerwiec 2010, 23:09

Witam po długiej nieobecności...
Ostatnio walnęła mi półoś. Podczas wymiany wyciekło mi z 0,3 - 0,5 l oleju ze skrzyni. Próbowałem odkręcić korek od wlewu (taki z kwadratową nasadką) i niestety nie dałem rady - wszystko się zapiekło!!!
1) Jak dolać ten olej???
2) A może ktoś z Was ma za dużo takich "korków" - ten stary bym jakoś rozwiercił, rozwalił... itp
3) Jaki olej do skrzyni dolać??? Syntetyk, półsyntetyk, minerał???

P11 - 2.0 - 131 KM


z góry dzięki za info
Pozdrawiam :-)

Użytkownik kamil-lublin edytował ten post 22 czerwiec 2010, 23:10

  • 0

Reklama

#2 sten

sten

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 252 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Oborniki wlkp
  • Model:Nissan Sunny N14 sedan 1.4 16v GADE
  • Nr rejestracyjny:POB 21MC

Napisano 22 czerwiec 2010, 23:16

Nalej olej przez odpowietrznik. Potrzebna ci bedzie strzykawka i kawałek weżyka .W aptece takie strzykawki mozna dostać .Naciagnij oleju i przez weżyk włozony w odpowietrznik lej olej:) Ja tak robie i jest gut.A jaki olej tam masz o juz nie wiem
  • 0

#3 Tofu

Tofu

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 7402 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:KRAKÓW
  • Model:byłp P10 GT i p11 SR20 obecnie 1.9 T4

Napisano 22 czerwiec 2010, 23:32

dobry pomysł zapomniałem o tym ustrojstwie mam chyba2 takie rury to jest jakieś wietrzenie skrzyni czy coś ,,??

olej to 75w90 gl4 ja kupiłem i mam valvoline pół syntetyk 32 zł ./l i muszę dolać ,,
  • 0

#4 and_pec

and_pec

    traktormaniak :-))

  • Ekspert
  • 2789 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Lublin
  • Model:WP11.144 '01 TD xenony N16 QG18 '04 Climatronik +BRC Sequent 24
  • Nr rejestracyjny:LU****H LU****R

Napisano 23 czerwiec 2010, 06:15

Korek wlewu jest na stożku Jak jakiś Madej go dokręcił to nie pójdzie tak łatwo. Zadne rozwiercanie nic tu nie da. Nawlatuje ci opiłków do skrzyni i dopiero będziesz miał wesoło. Te korki wykręca się na gorąco, a wcześniej przyspawuje się śrubę do niego abyś miał za co kręcić, Jak się urwie to znowu spawara, aż do skutku. Dajesz stary z przyspawaną śrubą i pamiętając że to stożek nie kręcisz na hama. Lejąc przez odmę nigdy nie wiesz czy już dość. Jedynie jak spuścisz całość to jakoś tam odmierzysz.

Olej 75W90 GL4. GL5 nie nadaje się do naszych skrzyń Za dużo uszlachetniaczy mogących źle wpływać na elementy skrzyni. Ja tam bym nie szalał z Valvoline w końcu to nie bolid czy salonowe Zwykły Castrol wystarczy, bo tych K2 czy innych to nie polecam
  • 0

#5 sten

sten

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 252 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Oborniki wlkp
  • Model:Nissan Sunny N14 sedan 1.4 16v GADE
  • Nr rejestracyjny:POB 21MC

Napisano 23 czerwiec 2010, 08:43

Piesze że 300- 500 ml ubyło więc nie ma sprawy wie ile dolać :)..wlej 400 żeby było po srodku..:)Tylko patrz gdzie lejesz .Nie wiem nic o dwóch rurach,Ja mam jedną:),Na wierzchu skrzyni jest kawałek metalowej rurki na której siedzi gumowy waż ok 10 mm srednicy i długi na jakiec 25 cm sciagasz go i przez wezyk na strzykawce aplikujesz odpowiednia iość

Użytkownik sten edytował ten post 23 czerwiec 2010, 08:51

  • 0

#6 nowak

nowak

    Nissanmaniak

  • Ekspert
  • 1773 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ciechanów
  • Model:p11 2.0 TD '98 mojej jeszcze żony
  • Nr rejestracyjny:WPN

Napisano 23 czerwiec 2010, 10:29

ja zawsze lałem olej przez ślimak od licznika.
odkręcasz śróbkę na 10 klucz, wyjmujesz ślimak i przez lejek z wężem. tylko ja wypuszczałem cały olej i lałem tyle ile trzeba (u mnie 3l.).
  • 0

#7 emeryt03

emeryt03

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 181 postów

Napisano 23 czerwiec 2010, 13:15

nowak! a skąd to wiesz, że do TD wchodzi tylko 3 l, skoro nie odkręcasz korka wlewu/przelewu?! Na forum były kiedyś wartości z manuala i w/g tego do TD wchodzi 3,6 - 3,8 l. Może jest ktoś kto wie ile napreawdę wchodzi do skrzyni w 2.0TD?

Doczytałem,że do 2,0 D wchodzi 2.9 l, do P11.144, tak jak podałem, ale ile do P11 2,0TD??? A może ktoś wie jaki typ skrzyni jest w tym traktorku?

Użytkownik emeryt03 edytował ten post 23 czerwiec 2010, 13:29

  • 0

#8 sten

sten

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 252 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Oborniki wlkp
  • Model:Nissan Sunny N14 sedan 1.4 16v GADE
  • Nr rejestracyjny:POB 21MC

Napisano 23 czerwiec 2010, 13:36

Własnie rozmawiałem ze znajomym który majac kłopoty z odkręceniem korka wlewowego po prostu obok na tym samym poziomie wywiercił wiertłem 5 otwór i nagwintował a na górze w miejscu odpowietrznika zrobił tez otwór wiertłem 14 i też nagwintował i wkręcił kawałek nagwintowanej rurki .Olej spuszcze korkiem spustowym a wlewajac swiezy od góry odkręca śrubkę 5 i patrzy kiedy zacznie wypływac oil i wie że jest stan
  • 0

#9 nicchi

nicchi

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 246 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Model:Primera WP11 TD
  • Nr rejestracyjny:W*****W

Napisano 23 czerwiec 2010, 16:30

nowak! a skąd to wiesz, że do TD wchodzi tylko 3 l, skoro nie odkręcasz korka wlewu/przelewu?! Na forum były kiedyś wartości z manuala i w/g tego do TD wchodzi 3,6 - 3,8 l. Może jest ktoś kto wie ile napreawdę wchodzi do skrzyni w 2.0TD?

Doczytałem,że do 2,0 D wchodzi 2.9 l, do P11.144, tak jak podałem, ale ile do P11 2,0TD??? A może ktoś wie jaki typ skrzyni jest w tym traktorku?


Ja wymieniałem olej w swojej skrzyni, jej symbolu nie pamiętam, ale jeśli chodzi o ilość oleju, to po spuszczeniu całości (ojej ściekał dość długo) weszło praktycznie niecałe 4L ojeju. Niewiele zostało z czwartej butelki gdy olej pokazał się we wlewie. Obstawiam, że 3,8L to wynik bliski prawdy. 3L to dużo za mało. U mnie obydwa korki odkręciły się w miarę przyzwoicie, mniejszy kluczem kwadrat, a ten większy pokrętką 1/2" z założoną rurką. Najpierw sprzedałem z wyczuciem kilka młotków w ten korek, bo wiadomo, że przy aluminiowej obudowie jeden fałszywy ruch i szukasz skrzyni.
  • 0

#10 emeryt03

emeryt03

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 181 postów

Napisano 23 czerwiec 2010, 18:55

Dzięki nicchi! Cztery butle zakupione, w przyszłym tygodniu wymiana.
  • 0

#11 marcineq20

marcineq20

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 169 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Zgierz
  • Model:Nissan Primera P11 1.6 16V SI RUDA SUKA
  • Nr rejestracyjny:EZG

Napisano 24 czerwiec 2010, 12:19

Ja jestem po wymianie oleju w skrzyni biegów w P11. Powiem ze skrzynia chodzi o niebo lepiej, wczesniej mi dwojka haczyła i mialem problemy z wrzuceniem biegu a po wymianie jak rea odjal. stary olej byl czarny jak go mechanik zlewal i mowil ze ktos wczesniej jakiego syfu nalał mineralnego. Wlał mi olej Valvoline 75W90. Powiedzial ze powinno sie olej wymieniac co 60.000km, bo pozniej sa problemy ze skrzynia biegow.
Pozdrawiam
  • 0

#12 nowak

nowak

    Nissanmaniak

  • Ekspert
  • 1773 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Ciechanów
  • Model:p11 2.0 TD '98 mojej jeszcze żony
  • Nr rejestracyjny:WPN

Napisano 24 czerwiec 2010, 17:18

nowak! a skąd to wiesz, że do TD wchodzi tylko 3 l, skoro nie odkręcasz korka wlewu/przelewu?! Na forum były kiedyś wartości z manuala i w/g tego do TD wchodzi 3,6 - 3,8 l. Może jest ktoś kto wie ile napreawdę wchodzi do skrzyni w 2.0TD?

Doczytałem,że do 2,0 D wchodzi 2.9 l, do P11.144, tak jak podałem, ale ile do P11 2,0TD??? A może ktoś wie jaki typ skrzyni jest w tym traktorku?


jakiś "mądry" człowiek z serwisu nissana. dzwoniłem, powiedziałem jaki motor, rok itp, i powiedział że równe 3l.
przepraszam za błędne info.

zaraz sobie doleje.
  • 0

#13 Dani

Dani

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 237 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Zach-Pomorskie
  • Model:P11 1.6 16V 100KM/ P12 1.9DCI 120KM

Napisano 27 czerwiec 2010, 21:06

Ja jestem po wymianie oleju w skrzyni biegów w P11. Powiem ze skrzynia chodzi o niebo lepiej, wczesniej mi dwojka haczyła i mialem problemy z wrzuceniem biegu a po wymianie jak rea odjal. stary olej byl czarny jak go mechanik zlewal i mowil ze ktos wczesniej jakiego syfu nalał mineralnego. Wlał mi olej Valvoline 75W90. Powiedzial ze powinno sie olej wymieniac co 60.000km, bo pozniej sa problemy ze skrzynia biegow.
Pozdrawiam


Witam

A wiesz może kolego jaki dokładnie Valvoline zalał ci mechanik??

Pozdrawiam
  • 0

#14 balbina

balbina

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 35 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Łapy
  • Model:Primera P11 2.0TD
  • Nr rejestracyjny:BIA

Napisano 01 lipiec 2010, 22:49

Witam. Znalazłem sposób na szybkie wlanie oleju do skrzyni przez odpowietrznik. Potrzebujemy dobrej szprycy do oleju. Rozkręcamy ją na górze, wyjmujemy tłoczysko i zalewamy ok. 1/2 pojemności szprycy. Wkładamy tłoczysko do szprycy i kilka krótkich i szybkich szybkich ruchów, tak aby tłoczysko nie dotykało oleju. Tym sposobem wytwarzamy podciśnienie w skrzyni które zasysa olej. Idzie naprawdę szybko. Wlanie ok. 3,7 l zajęło mi dosłownie 15 minut, gdzie przy luźnym laniu przez lejek trwało by całą wieczność ( gęstość oleju + mały przekrój przewodu ). Polecam
  • 0

#15 arnua

arnua

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 7 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Model:p11 hb 2.0 ben gaz
  • Nr rejestracyjny:db

Napisano 27 grudzień 2012, 19:04

Problem: Zapieczona śróba do zlania oleju ze skrzyni biegów

Właśnie rozpracowałem z teściem temat a więc słuchajcie :D

"Gwintownik M20 zeszlifować na miarę (wytrzymałość 60) , gwintownik wkładamy do korby od imadła maszynowego ,do środka + przedłużamy to kawałkiem 1,2m rury i dopiero da radę odkręcić, bo się nic nie gnie. "


Dodam tylko że olej mógł być oryginalny 14-letni, chociaż mógłbym przysiądz ,że 2 razy za to płaciłem , w tym raz nawet mechanik mi bajdurzył że "dobra decyzja" "że trzeba było wymienić"... A śruba na stożku zapieczona tak że NIGDY NIKT tego nie odkręcał, olej czarny pełno opiłków. Także bejsbola kupuje i z nim na ramieniu będę doglądał patalachów mechanicznych, urlop będę brał na taką okazję bo inaczej się nie da...no chyba że z teściem u teścia.

To jak gładko teraz chodzą biegi ...poezja.

PS> Olej jaki wlałem to syntetyk klasyfikacji GL4 : Elf Tranself NFP 75W-80
  • 0

#16 Chicco

Chicco

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 57 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:CK
  • Model:P11 GA16DE + LPG

Napisano 10 czerwiec 2013, 17:41

Podepnę się pod temat, co by nowego nie zakładać. Przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni biegów, ponieważ delikatnie się sączy między skrzynią a silnikiem oraz podejrzewam że od nowości nie był wymieniany. Jaki olej zalać? syntetyczny czy pół syntetyczny? Realny przebieg to 220k km, ile oleju wchodzi do mojego silnika jedni piszą, że ok 2,9 litra inni, że 3,8? jaki rodzaj zalać? 75w90 czy 80w90 ?



Podepnę się pod temat, co by nowego nie zakładać. Przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni biegów, ponieważ delikatnie się sączy między skrzynią a silnikiem oraz podejrzewam że od nowości nie był wymieniany. Jaki olej zalać? syntetyczny czy pół syntetyczny? Realny przebieg to 220k km, ile oleju wchodzi do mojego silnika jedni piszą, że ok 2,9 litra inni, że 3,8? jaki rodzaj zalać? 75w90 czy 80w90 ?

Podbijam temat ponieważ zależy mi na szybkiej odpowiedzi...


Użytkownik Chicco edytował ten post 10 czerwiec 2013, 14:47

  • 0

#17 Janusz_lublin

Janusz_lublin

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1340 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:LU/DW
  • Model:P11GT

Napisano 10 czerwiec 2013, 19:17

Chicco do SR20 wchodzi 3,8-3,9 L do GA16 około 2,9 L

Lej 75W90 będzie lepiej znosił mrozy - niższa temperatura krzepnięcia.

Ja u siebie też się zastanawiam nad zmianą - albo zostanie zalany 75W90 albo 75W140


  • 0

#18 Chicco

Chicco

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 57 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:CK
  • Model:P11 GA16DE + LPG

Napisano 10 czerwiec 2013, 19:51

Dzięki kolego za odpowiedź. Bo właśnie się zastanawiam czy kupić 3 czy 4 butelki w razie jakby się okazało, że jednak wejdzie trochę wiecej niż te 2,9 litra. A który olej będzie lepszy ten http://allegro.pl/va...3250324182.html czy http://allegro.pl/va...3283259947.html ? bo olej 80W90 to olej mineralny tak?


  • 0

#19 Janusz_lublin

Janusz_lublin

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1340 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:LU/DW
  • Model:P11GT

Napisano 10 czerwiec 2013, 20:08

Czy 80W90 będzie mineralny? Niekoniecznie - przykład Motul http://www.motolizak...y-1l-p-157.html

Oleje Valvoline jak i Liqui Moly czy Motul są ze dwie półki wyżej niż Castrol i inne pochodne, półkę wyżej niż Mobil i półkę niżej niż Millers - to jest to czego się ostatnio dowiedziałem i usłyszałem jak rozglądałem się za olejem do silnika do siebie.

 

Do skrzyni szukaj oleju ze specyfikacją GL-4. To który wybrać to niestety, ale trzeba poszukać informacji na necie.


Użytkownik Janusz_lublin edytował ten post 10 czerwiec 2013, 20:08

  • 0

#20 Chicco

Chicco

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 57 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:CK
  • Model:P11 GA16DE + LPG

Napisano 10 czerwiec 2013, 21:41

Ja jakoś bardziej jestem przekonany do tego 75W90 oczywiście GL-4 trochę się przestraszyłem tego 80W90 po obejrzeniu tego filmiku facet wlał 80W90 a miał 75W90 i miał problemy z wrzucaniem wlał z powrotem stary i problem ustąpił :) kupię chyba ten http://allegro.pl/va...3283259947.html bo nie bardzo wiem czym się różni od tego w czerwonej butelce.


Użytkownik Chicco edytował ten post 10 czerwiec 2013, 21:42

  • 0