Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

TRICKI I SZTUCZKI - PRIMERA I MOŻE NIE TYLKO


DINO

Rekomendowane odpowiedzi

W związku z pojawiającymi się co chwila pytaniami o te same problemy związane z użytkowaniem nissmo, postanowiłem założyć temat, w którym będą podawane tylko rozwiązania problemów, nie ma tutaj miejsca na dyskusję i inne sprawy nie związane z tematem i takie posty drazu będą usuwane.

Ktoś ma sposób na świecącą się lampkę AIRBAG, na reset zegarów lub coś innego niech zamieszcza tutaj post a do mnie daje info jaki to numer i temat (czego dotyczy) a ja na pierwszej stronie będę uaktualniał na bieżąco.
Mam nadzieję, że to pomoże w szybszym znalezieniu problemu, bo jakby nie patrzeć nieraz ciężko przedrzeć się przez wszystkie napisane posty i znaleźć dokłądnie to o co nam chodzi. Dobrze by było też napisać w jakim modelu nissmo zostało to zastosowane i czy jest osiągnięty zamierzony efekt.

1. ZRÓB SAM - P10
2. ZRÓB SAM - P11
3. ZRÓB SAM - P12
4. miga kontrolka AIRBAG
5. nauka wolnych obrotów
6. różne usterki
7. programowanie kluczyka
8. wartości przepływomierza-P11.144, 2.0 PB -post 10
9. programowanie kluczyka-cz2

10. Rozwiązanie problemu wiecznie pojawiającego sie błędu P0420.
11. NAUKA WOLNYCH OBROTÓW w PRIMERA P12 1,8 (bez użycia komputera) by Bumcyk - post 13
12. zamiana mil na kilometry-P12
13. autodiagnostyka, przepływomierz
14. wartości sondy lambda

14a. wartości sondy lambda Tytanowej dla silników SR20 montowanych w starszych primerach Di lub Wszystkich
GTI

15. odczyt błędów silnika za pomocą zworki - złącze OBDII
16. regeneracja rolety P12
17. sr20de przepływomierz zamiennik

18. kody błędów
19. Kasowanie inspekcji
20. kasowanie checka podczas jazdy

21. gwizd dmuchawy na 1 biegu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość michal17781

10. Rozwiązanie problemu wiecznie pojawiającego sie błędu P0420.

mała korekta do rysunku, po rozmowach z testerem, @michal17781 otwór na dole fi10 trzeba zmniejszyć na fi5-4, aby tylko był jakiś, od tej zmiany błąd już nie powrócił

Tulejka pomiędzy II sonde lambda a rurę wydechową.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

14. wartości sondy lambda

 

dla PB lambda=1 napięcie na sondzie wynosi 0,58V czyli 580 mV.

dla LPG lambdy=1 napięcie jest nieco niższe ze względu na inny skład spalin i wynosi 0,46V

napięcie na lambdzie nigdy nie jest "stałe" jego wartość ciągle się zmienia i oscyluje w przedziale: 0,2-0,8V dla PB i 0,0-0,9V dla LPG.

 

Jeśli napięcie stale utrzymuje się na jednakowym poziomie albo baaardzo wolno się zmienia to wskazuje to przeważnie na:

1. kończącą żywot sondę,

2. albo jej uszkodzenie,

3. ewentualnie niedogrzanie sondy, przy sondzie jednoprzewodowej, albo uszkodzeniu obwodu lub samej grzałki

 

sprawdzanie sondy lambda

 

1. silnik nagrzany do temperatury pracy

2. obroty do pomiaru 2000obr/min

3. napięcia jak wyżej

4. nie powinno przekroczyć 1V

 

kiedy bogata kiedy uboga

 

blisko 1V - bogata

blisko 0V - uboga

sonda cyrkonowa 1V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14a. wartości sondy lambda Tytanowej dla silników SR20 montowanych w starszych primerach Di lub Wszystkich GTI

 

Sonda tytanowa ma zupełnie inne działanie niż sonda cyrkonowa wiec by posprawdzać jej działanie musi być podpięta do Ecu tak jak ma być

Ecu wysyła sygnał idzie on z obwodu grzałki 12V i na bazie tytanu jego oporu zostaje generowany sygnał zwrotny ,,,

 

Czerwony kabel 12V na grzałkę i na czujnik

biały masa grzałki

czarny (Sygnał powrotny do Ecu) (od kostki jest on ekranowany)

 

 

1. silnik nagrzany do temperatury pracy

2. obroty do pomiaru 2000obr/min

3. napięcia 0(ubogo) - 0.02(Bogato) V lub 0(ubogo) -0.04(bogato) V ... 0v - ubogo X v Bogato

4 . sprawdzanie sposobem autodiagnostyki raczej bardziej miarodajny czyli mruganie

4. nie powinno przekroczyć 5V na wysokich obrotach i obciążeniu [/size][/font]

 

Jedyny zamiennik to NGK OTD2F 3k1 ... innego nie ma i 12mm gwint ,,,inne tytanowe o tym działaniu mają 18mm i trudno wyczuć jak to działa ,,,koszt IC 600zł inne źródła ok max 400zł ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

10a.Usuwanie błędu P0420 w silnikach QG18DE wyprodukowanych przed 09.1999r.

 

LINK DO INSTRUKCJI

 

Na fotografiach przewody od sondy lambda za katalizatorem.

 

 

 

 

można próbować, niestety nie sprawdziło się w przypadku 1.8 dopiero zastosowanie tulejki dało wynik pozytywny

 

19. kody błędów

Kody_Bledow_DTC_PL.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
  • 4 lata później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...