Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

[P12] Wymiana klocków - tył


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 heva

heva

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 21 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:Nissan Primera P12 SE

Napisano 01 sierpień 2010, 22:31

Witajcie Panie i Panowie. Jak w temacie - wymieniam klocki - tył.
Jeśli ktoś z Was pomyślnie tego dokonał, to napiszcie mi proszę jak wcisnąć klocek wewnętrzny, który na odwrocie ma sprężynki? Za nic nie pasuje. Można go wsadzić bez problemu w sam zacisk, ale jak przyjdzie ten dodatkowy element żeliwny (nie wiem jak sie nazywa), to nie mogę nic zrobić. Pewnie robię coś nie po kolei - stąd moje problemy. Jak już wcisnąłem klocei i ZACZEPIŁEM SPRĘŻYNKI NA TŁOCZEK to nie mogę wcisnąć drugiego, zewnętrznego klocka, bo jest za gruby, uffffffffffff - strasznie się nawalczyłe z tym i nie zrobiłem do końca.... Jakieś sugestie?
Dzieki wielkie i pozdrowienia serdeczne!!!!!
  • 0

Reklama

#2 DINO

DINO

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 10832 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Koszalin
  • Model:ODYSSEY
  • Nr rejestracyjny:ZK

Napisano 01 sierpień 2010, 22:49

tylne tłoczki zazwyczaj się wkręca
  • 0

#3 heva

heva

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 21 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:Nissan Primera P12 SE

Napisano 02 sierpień 2010, 10:35

tylne tłoczki zazwyczaj się wkręca


Tłoczki wcisnąłem (wkręciłem) na maska i są płasko z zaciskiem. I nadal nie ma tam miejsca na klocki.... :(

Aaaa, a generalnie dodam, ze najwiekszy problem jest - JAK podczepic te sprezynki, które są z tyłu klocka. Aż strach tam śrubokretem dłubać, by nie uszkodzić tej membranki gumowej na tłoczku... :(

Dołączona grafika

Użytkownik heva edytował ten post 02 sierpień 2010, 11:12

  • 0

#4 RAAAD

RAAAD

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1915 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:primera p11 2.0TDgst kombi/almera N15 1.4b/g-gks sedan

Napisano 02 sierpień 2010, 18:43

Jakos nigdy nie było problemu żeby wstawic lub zmienic klocki hamulcowe z przodu czy z tyłu.
Moze wstaw normalne zdj klocków to ktos pomoże.
Bo klocki sa te same nowe i stare?Pewnie tak.
podejdz na spokojnie ,bo jak cos nie idzie i nerwy puszczaja to najlepiej zostawic i podejsc pozniej albo jutro to zaraz wszystko pasuje:D.
  • 0

#5 heva

heva

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 21 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:Nissan Primera P12 SE

Napisano 03 sierpień 2010, 09:03

RAAAD, dokladnie, tak jak mowisz. Na spokojnie zrobilem to nastepnego dnia i calosc OD NOWA zajela mi godzine. Generalnie to robilem, to nieprawidlowo i stad moje frustracje.
Znajde chwilke czasu i opisze, jak to sie robi - przyda sie dla potomnych :P
  • 0

#6 boom-er

boom-er

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 240 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:D.G
  • Model:QASHQAI MR20DE DOHC,PRIMERA P12 F9Q
  • Nr rejestracyjny:SD

Napisano 03 sierpień 2010, 16:47

Tłoczki wcisnąłem (wkręciłem) na maska i są płasko z zaciskiem. I nadal nie ma tam miejsca na klocki.... :(

Aaaa, a generalnie dodam, ze najwiekszy problem jest - JAK podczepic te sprezynki, które są z tyłu klocka. Aż strach tam śrubokretem dłubać, by nie uszkodzić tej membranki gumowej na tłoczku... :(

Dołączona grafika


Witam.Powiedz mi bo zakupiłem klocki bez tych drucików(nie było na klockach)i załozyłem i przy hamowaniu jest odgłos nieprzyjemny taki.Czy to moze byc przyczyna ze klocek jest bez tych drucików.I jeszcze jedno-od wewnetrznej strony czy zewnetrznej ma byc ten klocek w zacisku z tymni drucikami?
  • 0

#7 Gość_Andrzej.C

Gość_Andrzej.C
  • Goście

Napisano 30 październik 2010, 22:14

Powoli Panowie te wszystkie odpowiedzi BŁĄDZĄ i pokazują jakąś dziwną amatorszczyznę , łącznie z tym wkręcaniem tłoczka chć to jest w pewny stopniu zasadne !!!!!
Tylny zacisk mocowany jest na jednej śrubie od tyłu zacisku. Przed wymianą klocków musisz tą śrubę odkręcić wowczas wkładasz koocki do zacisku na zewnatrz tarczy która w innym układzie przeszkadza w zamocowaniu klocków. Czyloi tak ;
1.odkręcamy śrubę z tyłu zacisku
2.Zdejmujemy zacisk
3.Wyciągamy klocki, wsadzamy nowe (nie pomylić!!!!!)
4.Zakładamy zacisk z nowymi klockami i przykręcamy śubę.

Uwaga, co do wkręcania tłoczka !!! Bardzo łatwo zniszczyć uszczelniacz gumowy w trakcie krecenia wiec albo kręcić ostrożnie albo umikać tego zabiegu!
  • 0

#8 chemmist

chemmist

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 246 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Piaseczno
  • Model:P12 QR20DE, P11.144 CD20T były: V10 QG18DE oraz N15 CD20

Napisano 31 październik 2010, 09:52

Witam.Powiedz mi bo zakupiłem klocki bez tych drucików(nie było na klockach)i załozyłem i przy hamowaniu jest odgłos nieprzyjemny taki.Czy to moze byc przyczyna ze klocek jest bez tych drucików.I jeszcze jedno-od wewnetrznej strony czy zewnetrznej ma byc ten klocek w zacisku z tymni drucikami?


Panowie!
co do klocka z drutami... służą one do tego żeby zapiąć klocek na tłoczku, żeby przy hamowaniu nie dzwonił, tak jak kolega pisał...
klocek z drucikami zakładamy na tłoczek poprzez wsunięcie go na rant tłoczka od boku, nic nie gmeramy śrubokrętem! :)
  • 0

#9 Kaliblunt

Kaliblunt

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 1 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wyszków
  • Model:Nissan Primera P11
  • Nr rejestracyjny:WWY

Napisano 23 grudzień 2010, 12:30

Powoli Panowie te wszystkie odpowiedzi BŁĄDZĄ i pokazują jakąś dziwną amatorszczyznę , łącznie z tym wkręcaniem tłoczka chć to jest w pewny stopniu zasadne !!!!!
Tylny zacisk mocowany jest na jednej śrubie od tyłu zacisku. Przed wymianą klocków musisz tą śrubę odkręcić wowczas wkładasz koocki do zacisku na zewnatrz tarczy która w innym układzie przeszkadza w zamocowaniu klocków. Czyloi tak ;
1.odkręcamy śrubę z tyłu zacisku
2.Zdejmujemy zacisk
3.Wyciągamy klocki, wsadzamy nowe (nie pomylić!!!!!)
4.Zakładamy zacisk z nowymi klockami i przykręcamy śubę.

Uwaga, co do wkręcania tłoczka !!! Bardzo łatwo zniszczyć uszczelniacz gumowy w trakcie krecenia wiec albo kręcić ostrożnie albo umikać tego zabiegu!


Wiec jak włożyć nowe klocki nie cofając tłoczka?
  • 0

#10 Laszlo

Laszlo

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 63 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:OSW
  • Model:p11.144 SR20DE, n15 gti
  • Nr rejestracyjny:POS

Napisano 24 grudzień 2010, 00:48

Uwaga, co do wkręcania tłoczka !!! Bardzo łatwo zniszczyć uszczelniacz gumowy w trakcie krecenia wiec albo kręcić ostrożnie albo umikać tego zabiegu!



Kolego pomyliłeś chyba zacisk przedni z tylnym. Jeśli zacisk jest zespolony z hamulcem ręcznym tłoczek musi być wkręcany. Polecam schematy.
  • 0

#11 RAAAD

RAAAD

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1915 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:primera p11 2.0TDgst kombi/almera N15 1.4b/g-gks sedan

Napisano 24 grudzień 2010, 08:53

Kolego,temat tłoczków był maglowany wielo krotnie.
Z przodu jest wciskany tłoczek a z tyłu jest wkrecany wciskajac.Bo wciskajac nie w wcisniesz go.Musisz go wkrecac.
I klocki żeby lekko pracowału czyszczac zacisk i klocki troche z farby wyczyscic.
  • 0

#12 lukasz6

lukasz6

    Konkretny gość

  • Użytkownicy
  • 145 postów
  • Skąd:Warszawa

Napisano 26 grudzień 2010, 09:50

Witam. ostatnio wymieniałem klocki z tyłu. Tłoczek wkręcałem i jednocześnie go wciskałem bo samo wkręcanie nic nie daje. Żeby łatwo włożyć klocek z drucikami i ten drugi to najlepiej odkręcić tą całą uprzęż. Śruby są za osłoną plastikową. Wtedy wszystko idzie bez problemu. Wtedy przeszkadza tylko sprężyna która jest na zacisku ale tam trochę siły i wszystko wchodzi. Jak włoży się to aby koło się kręciło i wszystko wraca do normy.
  • 0