Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

[P12] Słaba moc, dymienie, 2.2 126KM


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gość_zenek82

Gość_zenek82
  • Gość

Napisano 07 sierpień 2010, 12:31

Witam wszystkich
Od jakiegoś czasu mam problem ze swoim autkiem. Zaczął dość mocno dymić oraz znacznie spadła moc.
Dodam że to silnik nissana 2.2DI 126KM. Mechanik najpierw posprawdzał wtryski, podobno są OK. Czujnik ciśnienia
na szynie Common Rail też OK. Stwierdził że do wymiany jest pompa paliwa.
Ktoś może coś doradzić?
Pozdrawiam
  • 0

Reklama

#2 OFFLINE   dziki-toy

dziki-toy

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 214 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Chrzanów
  • Kraj:UNITED KINGDOM
  • Model:Primera WP12, 1.8, 2002r
  • Nr rejestracyjny:KCH
  • Time Online: 27m 3s

Napisano 07 sierpień 2010, 13:03

Do czyszczenia przepustnic i/lub przepływomierz i/lub EGR.
  • 0

#3 Gość_zenek82

Gość_zenek82
  • Gość

Napisano 08 sierpień 2010, 13:26

dzięki za odpowiedź.
A czy to możliwe, że jak któryś z tych elementów jest uszkodzoy
to po podpięciu kompa ciśnienie w szynie wtryskowej będzie nieodpowiednie?
  • 0

#4 OFFLINE   g4l4nt

g4l4nt

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 22 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:lublin
  • Kraj:POLAND
  • Model:P12 2.2 di
  • :

Napisano 10 sierpień 2010, 11:11

Witam wszystkich
Od jakiegoś czasu mam problem ze swoim autkiem. Zaczął dość mocno dymić oraz znacznie spadła moc.
Dodam że to silnik nissana 2.2DI 126KM. Mechanik najpierw posprawdzał wtryski, podobno są OK. Czujnik ciśnienia
na szynie Common Rail też OK. Stwierdził że do wymiany jest pompa paliwa.
Ktoś może coś doradzić?
Pozdrawiam


U mnie przy takich objawach, mało mocy i dymienie na czarno, pomogła wymiana pękniętej rury od intercooler. Brak odpowiedniego ciśnienia powietrza powodował spadek mocy i nieprawidłowe spalanie ropy co objawiało się dymieniem na czarno. Dokładnie sprawdź wszystkie przewody, też te pod akumulatorem i szczelność intercoolera.

Jeżeli będziesz pewny, że układ jest szczelny szukaj przyczyny gdzie indziej.

Pozdrawiam
  • 0

#5 OFFLINE   Żeebro

Żeebro

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 193 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Kraj:POLAND
  • Model:Primera WP12 2,2 DTi
  • Nr rejestracyjny:ZS
  • :

Napisano 10 sierpień 2010, 14:47

U mnie przy takich objawach, mało mocy i dymienie na czarno, pomogła wymiana pękniętej rury od intercooler. Brak odpowiedniego ciśnienia powietrza powodował spadek mocy i nieprawidłowe spalanie ropy co objawiało się dymieniem na czarno. Dokładnie sprawdź wszystkie przewody, też te pod akumulatorem i szczelność intercoolera.

Jeżeli będziesz pewny, że układ jest szczelny szukaj przyczyny gdzie indziej.

Pozdrawiam


Panie Kolego, czy po wymianie rury spadło Ci spalanie? I gdzie szukać tej rury?
  • 0

#6 Gość_rafaelsanti

Gość_rafaelsanti
  • Gość

Napisano 10 sierpień 2010, 16:46

U mnie przy takich objawach, mało mocy i dymienie na czarno, pomogła wymiana pękniętej rury od intercooler. Brak odpowiedniego ciśnienia powietrza powodował spadek mocy i nieprawidłowe spalanie ropy co objawiało się dymieniem na czarno. Dokładnie sprawdź wszystkie przewody, też te pod akumulatorem i szczelność intercoolera.


Ano właśnie. Zauważyłem na nadkolu, że w okolicy przewodu intercoolera mam plamy z oleju. Czy to może być przyczyną opisywanych tu objawów. Pytam, bo słyszałem, że Intercooler ma "pluć" olejem i już.

Pozdrawiam,
Rafał
  • 0

#7 OFFLINE   g4l4nt

g4l4nt

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 22 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:lublin
  • Kraj:POLAND
  • Model:P12 2.2 di
  • :

Napisano 16 sierpień 2010, 10:13

Ano właśnie. Zauważyłem na nadkolu, że w okolicy przewodu intercoolera mam plamy z oleju. Czy to może być przyczyną opisywanych tu objawów. Pytam, bo słyszałem, że Intercooler ma "pluć" olejem i już.

Pozdrawiam,
Rafał



U mnie to wyglądało dokładnie tak jak piszesz. Tylko ślady oleju miałem w komorze silnika. Dziura w przewodzie była długa na 6 cm. Żeby ją znaleźć musisz wyjąć aku, odkręcić podstawę akumulatora i odsłonią ci się wszystkie przewody pomiędzy intercoolerem a silnikiem. Jak już znajdziesz pęknięty element, możesz kupić nowy w serwisie, cena około 250, albo szukać używki. Ja kupiłem używkę na allegro za 80zł i wytrzymała około 8 miesięcy. Kolejną kupiłem za 30 zł i na razie jeździ.


Co do spalania, to po uszczelnieniu układu, silnik dostaje więcej powietrza więc potrzebuje mniej paliwa do utrzymania normalnych osiągów(jak jest dziura w przewodach to osiągi są dalece od normalnych;), więc spalanie spada.

Pozdrawiam.
  • 0

#8 OFFLINE   arulek

arulek

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Piaseczno
  • Kraj:POLAND
  • Model:Primera P12 2,2 diesel 126 KM
  • Nr rejestracyjny:WPI
  • :

Napisano 17 sierpień 2010, 10:39

Myślę ,że masz walnięty przewód tak jak kolega i ja w tym poście http://forum.nissank...d-intercoolera/ ja miałem takie same objawy jak Ty mianowicie dymił i nie miał mocy a dodatkowo było słychać przedmuchy powietrza przy pracy turbo.
  • 0

#9 Gość_rafaelsanti

Gość_rafaelsanti
  • Gość

Napisano 17 sierpień 2010, 20:28

U mnie to wyglądało dokładnie tak jak piszesz. Tylko ślady oleju miałem w komorze silnika. Dziura w przewodzie była długa na 6 cm. Żeby ją znaleźć musisz wyjąć aku, odkręcić podstawę akumulatora i odsłonią ci się wszystkie przewody pomiędzy intercoolerem a silnikiem. Jak już znajdziesz pęknięty element, możesz kupić nowy w serwisie, cena około 250, albo szukać używki. Ja kupiłem używkę na allegro za 80zł i wytrzymała około 8 miesięcy. Kolejną kupiłem za 30 zł i na razie jeździ.


Co do spalania, to po uszczelnieniu układu, silnik dostaje więcej powietrza więc potrzebuje mniej paliwa do utrzymania normalnych osiągów(jak jest dziura w przewodach to osiągi są dalece od normalnych;), więc spalanie spada.

Pozdrawiam.


Dzięki,
przyjrzę się temu w weekend i odpiszę co znalazłem (albo, czego nie znalazłem)
Pozdrawiam,
r.

Myślę ,że masz walnięty przewód tak jak kolega i ja w tym poście http://forum.nissank...d-intercoolera/ ja miałem takie same objawy jak Ty mianowicie dymił i nie miał mocy a dodatkowo było słychać przedmuchy powietrza przy pracy turbo.


O, właśnie "przedmuchy" mogą być dobrym tropem. Sprawdzę. Dzięki.
r.

Użytkownik rafaelsanti edytował ten post 17 sierpień 2010, 20:28

  • 0

#10 OFFLINE   rasz

rasz

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 6 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:DG
  • Kraj:POLAND
  • Model:P12 2.2 DI
  • :

Napisano 23 sierpień 2010, 19:30

Dzięki,
przyjrzę się temu w weekend i odpiszę co znalazłem (albo, czego nie znalazłem)
Pozdrawiam,
r.



O, właśnie "przedmuchy" mogą być dobrym tropem. Sprawdzę. Dzięki.
r.


Witaj,
napisz proszę co było problemem , gdyż mam taki sam w dokładnie takim samym modelu, choć dotychczasowe sprawdzanie wskazuje na EGR
  • 0

#11 OFFLINE   XLord

XLord

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 40 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kraków
  • Kraj:POLAND
  • Model:Nissan Primera P12 2.2 DI
  • Nr rejestracyjny:KR
  • :

Napisano 24 sierpień 2010, 11:30

Ja miałem dokładnie taki sam problem w tym samym modelu silnika (2.2 DI).
Rok temu na trasie na Chorwację usłyszałem głuchstuk. Zaczął mi dymić i spadła moc. Okazało się, że rozerwało mi przewód biegnący do silnika (gumowy wąż,lekko zakrzywiony, po prawej stronie silnika, blisko ściany grodziowej). Wymieniłem za 200 PLN.
Drugi raz coś podobnego miałem w tym roku. Przy dodaniu gazu, pisk uchodzącego powietrza, lekki spadek mocy i lekkie dymienie. Pękła mi metalowa obejma na przewodzie wychodzącym z intercoolera. WYmieniła i jest znowu OK.
Jarek
  • 0

#12 OFFLINE   rasz

rasz

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 6 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:DG
  • Kraj:POLAND
  • Model:P12 2.2 DI
  • :

Napisano 24 sierpień 2010, 22:48

Ja miałem dokładnie taki sam problem w tym samym modelu silnika (2.2 DI).
Rok temu na trasie na Chorwację usłyszałem głuchstuk. Zaczął mi dymić i spadła moc. Okazało się, że rozerwało mi przewód biegnący do silnika (gumowy wąż,lekko zakrzywiony, po prawej stronie silnika, blisko ściany grodziowej). Wymieniłem za 200 PLN.
Drugi raz coś podobnego miałem w tym roku. Przy dodaniu gazu, pisk uchodzącego powietrza, lekki spadek mocy i lekkie dymienie. Pękła mi metalowa obejma na przewodzie wychodzącym z intercoolera. WYmieniła i jest znowu OK.
Jarek


Przewody mam sprawdzone i są ok. , czekam na założenie EGR i zobaczymy co będzie,
pozdrawiam
Robert
  • 0

#13 OFFLINE   t-olo

t-olo

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 62 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Słupsk
  • Kraj:POLAND
  • Model:Primera WP12 2.2 di 2002 r./Sunny N14 Hatchback 1.4 16V 1993 r.
  • Nr rejestracyjny:GS
  • :

Napisano 25 sierpień 2010, 16:38

Miałem podobny przypadek. Jak i u kolegów już kilka razy strzeliły mi przewody od turbo - to jeden to drugi, ale przy tym słychać wyraźnie syczące powietrze. Jakiś rok temu też zaczęło mi autko ponownie kopcić i straciło moc - powód turbinka, a w zasadzie zawór podciśnienia na turbinie się zepsuł i turbina nie dawał takiej mocy jak powinna w szczególności od niskich obrotów. Oczywiście i spalanie poszło w górę. Mechanicy zdjęli mi turbo, wysłałem do regeneracji do Wrocławia, tam wymienili zawór i oczywiście zregenerowali turbinę i wszystko wróciło do normy. Cena też mnie nie powaliła bo z tego co pamiętam zapłaciłem 600 - 700 PLN i dali 24 m-ce gwarancji po regeneracji. Pozdrawiam. OLO.
  • 0

#14 OFFLINE   rasz

rasz

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 6 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:DG
  • Kraj:POLAND
  • Model:P12 2.2 DI
  • :

Napisano 25 sierpień 2010, 22:47

Miałem podobny przypadek. Jak i u kolegów już kilka razy strzeliły mi przewody od turbo - to jeden to drugi, ale przy tym słychać wyraźnie syczące powietrze. Jakiś rok temu też zaczęło mi autko ponownie kopcić i straciło moc - powód turbinka, a w zasadzie zawór podciśnienia na turbinie się zepsuł i turbina nie dawał takiej mocy jak powinna w szczególności od niskich obrotów. Oczywiście i spalanie poszło w górę. Mechanicy zdjęli mi turbo, wysłałem do regeneracji do Wrocławia, tam wymienili zawór i oczywiście zregenerowali turbinę i wszystko wróciło do normy. Cena też mnie nie powaliła bo z tego co pamiętam zapłaciłem 600 - 700 PLN i dali 24 m-ce gwarancji po regeneracji. Pozdrawiam. OLO.


Niestety po założeniu oczyszczonego EGR dalej kopci(jedynie w parametrach pracy widać że pracuje teraz płynnie więc można go wykluczyć) natomiast wywaliło błąd P0500 i będzie orzech do zgryzienia od rana, a potem to zostają już tylko wtryskiwacze.
Pozdrawiam
Robert

Miałem podobny przypadek. Jak i u kolegów już kilka razy strzeliły mi przewody od turbo - to jeden to drugi, ale przy tym słychać wyraźnie syczące powietrze. Jakiś rok temu też zaczęło mi autko ponownie kopcić i straciło moc - powód turbinka, a w zasadzie zawór podciśnienia na turbinie się zepsuł i turbina nie dawał takiej mocy jak powinna w szczególności od niskich obrotów. Oczywiście i spalanie poszło w górę. Mechanicy zdjęli mi turbo, wysłałem do regeneracji do Wrocławia, tam wymienili zawór i oczywiście zregenerowali turbinę i wszystko wróciło do normy. Cena też mnie nie powaliła bo z tego co pamiętam zapłaciłem 600 - 700 PLN i dali 24 m-ce gwarancji po regeneracji. Pozdrawiam. OLO.


Niestety po założeniu oczyszczonego EGR dalej kopci(jedynie w parametrach pracy widać że pracuje teraz płynnie więc można go wykluczyć) natomiast wywaliło błąd P0500 i będzie orzech do zgryzienia od rana, a potem to zostają już tylko wtryskiwacze.
Pozdrawiam
Robert
  • 0

#15 OFFLINE   krzysiek1958

krzysiek1958

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1467 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:ok. Ziębic
  • Kraj:POLAND
  • Model:P11.144 2.0TD
  • Nr rejestracyjny:DZA
  • :

Napisano 26 sierpień 2010, 05:14

Niestety po założeniu oczyszczonego EGR dalej kopci(jedynie w parametrach pracy widać że pracuje teraz płynnie więc można go wykluczyć) natomiast wywaliło błąd P0500 i będzie orzech do zgryzienia od rana, a potem to zostają już tylko wtryskiwacze.
Pozdrawiam
Robert



Niestety po założeniu oczyszczonego EGR dalej kopci(jedynie w parametrach pracy widać że pracuje teraz płynnie więc można go wykluczyć) natomiast wywaliło błąd P0500 i będzie orzech do zgryzienia od rana, a potem to zostają już tylko wtryskiwacze.
Pozdrawiam
Robert

Blad P0500 to Czujnik predkosci pojazdu -usterka.Gdzie on sie znajduje w p12 to nie wiem . Mam p11.
  • 0

#16 OFFLINE   Żeebro

Żeebro

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 193 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Kraj:POLAND
  • Model:Primera WP12 2,2 DTi
  • Nr rejestracyjny:ZS
  • :

Napisano 30 sierpień 2010, 08:34

W weekend wyczyściłem przepływomierz, ale odczuwalnych różnic brak niestety.

Chciałem odkręcić podstawę akumulatora żeby dobrać się do przewodów intercoolerowych ale zabrakło czasu. Z ciekawości jednak odkręciłem obejmę od łączenia rur przy kolanku, tym najbardziej widocznym w komorze silnika (te łączenie rur, które w 2,2 Di są aluminiowo-gumowe a w 2,2 dci gumowo-gumowe albo czarno-czarne jak kto woli) i zobaczyłem że wewnątrz aluminiowej rury, jest ona zachlapana olejem.

Do końca nie uzyskałem odpowiedzi na to pytanie- czy ma tak być, czy to objaw w/w przewodów intercoolera do uszczelnienia/wymiany?

Pozdrawiam!
Paweł.
  • 0

#17 OFFLINE   g4l4nt

g4l4nt

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 22 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:lublin
  • Kraj:POLAND
  • Model:P12 2.2 di
  • :

Napisano 30 sierpień 2010, 09:09

W weekend wyczyściłem przepływomierz, ale odczuwalnych różnic brak niestety.

Chciałem odkręcić podstawę akumulatora żeby dobrać się do przewodów intercoolerowych ale zabrakło czasu. Z ciekawości jednak odkręciłem obejmę od łączenia rur przy kolanku, tym najbardziej widocznym w komorze silnika (te łączenie rur, które w 2,2 Di są aluminiowo-gumowe a w 2,2 dci gumowo-gumowe albo czarno-czarne jak kto woli) i zobaczyłem że wewnątrz aluminiowej rury, jest ona zachlapana olejem.

Do końca nie uzyskałem odpowiedzi na to pytanie- czy ma tak być, czy to objaw w/w przewodów intercoolera do uszczelnienia/wymiany?

Pozdrawiam!
Paweł.


Obawiam się, ale mogę być w błędzie, że tak ma być. Natomiast minimalna ilość oleju w przewodach nie jest przyczyną dymienia i braku mocy. Nie marnuj czasu na czyszczenie przepływomierza, tylko sprawdź przewody, bo w 90% przypadków to one są przyczyną problemów takich jak twoje.

Daj znać jak coś znajdziesz.

Pozdrawiam.
  • 0

#18 OFFLINE   Żeebro

Żeebro

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 193 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Kraj:POLAND
  • Model:Primera WP12 2,2 DTi
  • Nr rejestracyjny:ZS
  • :

Napisano 30 sierpień 2010, 09:32

Obawiam się, ale mogę być w błędzie, że tak ma być. Natomiast minimalna ilość oleju w przewodach nie jest przyczyną dymienia i braku mocy. Nie marnuj czasu na czyszczenie przepływomierza, tylko sprawdź przewody, bo w 90% przypadków to one są przyczyną problemów takich jak twoje.

Daj znać jak coś znajdziesz.

Pozdrawiam.


Przepływomierz już wyczyściłem :) Chciałem to sprawdzić najpierw bo łatwiej się dostać + mam też spore spalanie, na poziomie 9,5 l/100km w mieście, myślałem że może brudny przepływomierz zaburza proporcje mieszanki paliwo-powietrze. Dam znać.
  • 0

#19 OFFLINE   rasz

rasz

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 6 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:DG
  • Kraj:POLAND
  • Model:P12 2.2 DI
  • :

Napisano 06 wrzesień 2010, 23:01

Przepływomierz już wyczyściłem :) Chciałem to sprawdzić najpierw bo łatwiej się dostać + mam też spore spalanie, na poziomie 9,5 l/100km w mieście, myślałem że może brudny przepływomierz zaburza proporcje mieszanki paliwo-powietrze. Dam znać.


Ja niestety nadal kopcę, zalałem cudo Xeramiksa do czyszczenia wtryskiwaczy i trochę się zmniejszyło ale jest nadal chmurka za mną tylko rzadziej i spalanie wzrosło o 1,2 l/100 km niestety fachowcy mówią że to wtryski , ale nikt nie daje pewności , a pomiary komputerowe nic nie wykazują- niby wszystko ok. , jak się naprawi :rolleyes: to napiszę
pozdrawiam
Robert
  • 0

#20 OFFLINE   Żeebro

Żeebro

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 193 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Kraj:POLAND
  • Model:Primera WP12 2,2 DTi
  • Nr rejestracyjny:ZS
  • :

Napisano 21 wrzesień 2010, 13:10

Ja niestety nadal kopcę, zalałem cudo Xeramiksa do czyszczenia wtryskiwaczy i trochę się zmniejszyło ale jest nadal chmurka za mną tylko rzadziej i spalanie wzrosło o 1,2 l/100 km niestety fachowcy mówią że to wtryski , ale nikt nie daje pewności , a pomiary komputerowe nic nie wykazują- niby wszystko ok. , jak się naprawi :rolleyes: to napiszę
pozdrawiam
Robert


A jakie masz spalanie w mieście przed i po wlaniu Xeramiksa?
Długie masz przebiegi jednorazowe, w sensie czy samochód Ci się zdąży nagrzać w czasie jazdy w mieście?

W weekend wyjąłem akumulator, sprawdziłem przewody i - cholera - wszystkie są całe.

Więc chyba zostaje tylko EGR, tylko że tam cholernie trudno się dostać - ktoś przerabiał jak się go wyjmuje?

Dodatkowo, wyjąłem jedne łączenie rury i zobaczcie, ile jest tam oleju.

Załączony plik  IMAGE_142.jpg   505,12 KB   164 Ilość pobrań
Załączony plik  IMAGE_143.jpg   578,12 KB   161 Ilość pobrań
Załączony plik  IMAGE_145.jpg   486,69 KB   115 Ilość pobrań

Czy tak powinno być? Sam już nie wiem.
  • 0