Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

- - - - -

[N15] - zdjęcie przegubu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 bociexxx

bociexxx

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 95 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:wawa
  • Model:N15 1.6 sr

Napisano 22 sierpień 2010, 14:38

witam , musze wymienic manżete bo jest peknieta, i teraz pytanko jak się zdejmuje przegub z półośki , czy wybija się go delikatnie młotkiem czy w jakis inny magiczny sposób..., mam nadzieje że mnie rozumiecie oco mi chodzi:) , a samochodzik almera n15 1.6sr 96r.

pzdr

Użytkownik bociexxx edytował ten post 22 sierpień 2010, 14:39

  • -1

Reklama

#2 RAAAD

RAAAD

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1913 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:primera p11 2.0TDgst kombi/almera N15 1.4b/g-gks sedan

Napisano 22 sierpień 2010, 15:36

Tak wybija sie podobnie jak w VW.Odsłonic gume i myk młotkiem i powinien wyjsc.Ja jak wymieniałem w swojej p11.Sam to myśłałem ze bedzie łatwiej ale dałem rade.Jest troche inne zawieszenie niż VW i bardzo ciezko jest z wymiana przegubu czy osłony bo tez trzeba wyciagnac przegub.A N15 to raczej tak samo sie powinno wybijac ,bo przeciez to nyska.A zawieszenie to nie wiem czy jest tez na takich wachacz jak p11.
I trzeba bic blisko półośki żeby nie trafic w taki cienki metal gdzie sie trzymaja kulki w przegubie.Bo zrobi chrup i pekniety tylko na smieci i zakup nowego .Bo to metal taki ze moze peknac.
  • -1

#3 ToMiPlis

ToMiPlis

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 78 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Model:Almera N15 1.4 sedan, Sunny Y10 1.6
  • Nr rejestracyjny:ZS

Napisano 27 sierpień 2010, 10:45

Witam. Jestem świeżo po wymianie osłony i w moim przypadku nie udało się wybić przegubu na samochodzie. Pierścień na końcu półosi jest dosyć mocno rozszerzony w gnieździe przegubu i wymaga mocnego uderzenia zanim wyskoczy. Najłatwiej jest wypiąć półoś ze skrzyni i zamocować w imadle, potem jednym silnym uderzeniem przegub wyskoczy. Ja zaczynałem od delikatnego pukania małym młotkiem i nic to nie dało. Polecam jedno silne stuknięcie bo wtedy przegub dostanie mniej po d*pie niż podczas kilkunastu słabszych uderzeń.
  • 0

#4 matt28

matt28

    Debeściak

  • Użytkownicy
  • 278 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Góry
  • Model:Toyota Avensis TR 1.8

Napisano 27 sierpień 2010, 21:36

Dokładnie tak jak opisali koledzy.
Ja używałem młotka z twardej gumy, dodatkowo podłożyłem kawałek drewna na przegub.
  • 0

#5 ToMiPlis

ToMiPlis

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 78 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Model:Almera N15 1.4 sedan, Sunny Y10 1.6
  • Nr rejestracyjny:ZS

Napisano 30 sierpień 2010, 23:59

Witam. Ponieważ padłem ofiarą prawa serii :) i strzeliła mi druga osłona przegubu, postanowiłem zrobić kilka fotek podczas jej wymiany. Foty strzelane komórą więc proszę wybaczyć kulejącą jakość:)
Dołączona grafika

Wymianę robiłem bez rozpinania zwrotnicy bo balem się śmierci sworznia przy wybijaniu:)
Do wymiany potrzeba kilku kluczy:

  • Nasadka 32 z zacnej stali do odkręcenia głównej nakrętki półosi.
  • nasadki 17 i 22 i płaski 22 do odkręcenia trzech śrub wahacza i łącznika stabilizartora
  • Kwadraty 1/2 i 3/8 cala do spuszczenia i nalania oleju w przekładni
  • duży młotek i imadło

Gumę kupiłem w IC – Spidan 26210 za 26 zł

Dołączona grafika

Pierwsza czynność to odkręcenie nakrętki od strony koła. Zawleczka wyszła bez problemu, ale do ruszenia nakrętki musiałem poprosić o pomoc drabinę z kanału :) oczywiści hamulec zablokowany kawałkiem deski :)

Dołączona grafika

Następnie wjazd na kanał i podnośnik żaba i zrzut felgi :)

Dołączona grafika

Po odkręceniu łącznika stabilizatora, poziomej śruby wahacza i dwóch śrub trzymających poduchę można odepchnąć kolumnę z wahaczem na zewnątrz auta. Wcześniej lekko stukamy w oś przegubu aby wyszedł z wieloklinu piasty.

Dołączona grafika

Następnie kwadratem 1/2 cala odkręciłem odpływ oleju ze skrzyni. Na szczęście wcześniej już to przerabiałem i korki w skrzyni miałem niezapieczone :)

Dołączona grafika
Dołączona grafika

Teraz wkrętakiem podważyłem mocowanie półosi w skrzyni i praca pod autem zakończona :)

Dołączona grafika
Dołączona grafika

Osłona musiała strzelić w ciągu ostatniego miesiąca i jeszcze nie wywaliło całego smaru. Jeszcze kilka tygodni i by było suchutko a wtedy zgon przegubu :(

Dołączona grafika

Teraz całość w imadło i mocne osiowe uderzenie przez twardą deskę. Niestety nie poszło tak łatwo i zanim przegub wyskoczył musiałem kilka razy mu dowalić :) zapewne nie wydłuży to jego życia :)

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Teraz szybkie wymycie i nowa guma razem ze smarem.
Dołączona grafika

Założyłem metalowa opaskę spidana. Niestety nissanowska jest za luźna a byłaby lepsza bo nic z niej nie wystaje. Po montażu w samochodzie, pomiędzy wystająca częścią opaski a sworzniem zwrotnicy jest tylko około 3mm :(

Dołączona grafika

I na koniec specjalnym przyrządem uzupełniłem olej w skrzyni :)

Dołączona grafika
Dołączona grafika

I koniec :)

Dołączona grafika

Całość zajęła mi około 3 godziny. W tym 30 minut olej lał się do skrzyni:)
  • 1

#6 bociexxx

bociexxx

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 95 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:wawa
  • Model:N15 1.6 sr

Napisano 31 sierpień 2010, 07:45

dobra robota napewno sie przyda! , mam male pekniecie , guma zakupiona ale nie mam kurde kiedy sie za to wziasc....:) , czy konieczne jest spuszczanie oleju ze skrzyni??

pzdr
  • 0

#7 19ak82

19ak82

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 24 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Kielce
  • Model:Nissan Almera N15 '95
  • Nr rejestracyjny:TK

Napisano 31 sierpień 2010, 15:25

Do bociexxx.

Jeżeli masz pęknięcie gumy na przegubie to wymień to jak najszybciej - ja jeździłem z pękniętą gumą, wychlapało mi smar i zatarłem przegub. Zamiast zapłacić parę groszy za samą gumę wywaliłem 200zł za przegub. Z tego co kojarzę to u mnie nie spuszczany był olej ze skrzyni. Wymieniałem przegub z lewej strony. (tzn mój tato wymieniał).
  • 0

#8 bociexxx

bociexxx

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 95 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:wawa
  • Model:N15 1.6 sr

Napisano 31 sierpień 2010, 16:07

no musze jak najszybciej ale kurna wiadomo jak jest praca... ,teraz ta pogoda ehh..., no ja mam do wymiany tez od strony kierowcy wiec moze obejdzie sie bez spuszczania oleju...
  • 0

#9 ToMiPlis

ToMiPlis

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 78 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Szczecin
  • Model:Almera N15 1.4 sedan, Sunny Y10 1.6
  • Nr rejestracyjny:ZS

Napisano 31 sierpień 2010, 17:18

Można wymienić bez wyjęcia półosi. Na pewno będzie więcej kombinacji przy wybijaniu, trzeba jakoś utrzymać ośkę przy stukaniu w przegub. Mocowanie półośki w skrzyni jest dosyć lekko zblokowane i podczas młotkowania istnieje zagrożenie wyskoku i olej poleci na głowę :) nie wiem jak u innych ale w mojej nysce wybicie przegubów z lewej jak i prawej strony wymagało uderzenia z nieprzyzwoitym impetem. Aż miałem obawy czy nic nie popęka :)
  • 0

#10 RAAAD

RAAAD

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1913 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:primera p11 2.0TDgst kombi/almera N15 1.4b/g-gks sedan

Napisano 31 sierpień 2010, 21:43

Ja wymienialem samemu przegub w p11 td. fakt nie bylo lekko ale jest to mozliwe jesli ktos ma wprawe. nie wyciagałem ze skrzyni.najwiecej meczarni mialem zebywyciagnac z piasty i wcisnac do piasty. fakt samo wybicie tez trzeba uważac na ta cienka blache miedzy kulkami a półośka bo meże peknac jak młotkiem sie trawi.
najlepiej w dwie osoby wymieniac jedna trzyma zeby ze skrzyni nie wyszła a druga lutuje w przegub. i powinna wyjsc bez spuszczania oleju.
  • 0

#11 bociexxx

bociexxx

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 95 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:wawa
  • Model:N15 1.6 sr

Napisano 10 wrzesień 2010, 15:44

elo, jestem wlasnie po wymianie gumy na przegubie bo była peknieta i powiem tak zeby wyjac przegub uwazam za zbedne wyjmowanie go z poloski, jednak dwie osobo potrzebne do tej operacji, ja trzymałem całość (robiłem koledze miejsce do uderzenia) , dwa mocniejsze strzaly i siup przegub zszedł .. i po robocie:)
  • 0

#12 Jumper

Jumper

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 335 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Rawicz/Slough
  • Model:n15

Napisano 19 wrzesień 2010, 22:52

a odkrecales i sciagales drazek kierowniczy ??

Ja odkręcam tylko 2 śruby mocujące amor do zwrotnicy i przewód hamulcowy. Przegub wyłazi z piasty bez problemu. Zbicie z półosi najlepiej robić w 2 osoby. Jedna pcha półoś w stronę skrzyni,druga ciągnie przegub i wali w niego młotkiem. Nie polecam osłony dołączonej do przegubu PASCAL- po krótkim czasie pękła.


  • 0

#13 Wojtas91

Wojtas91

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 69 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Białystok
  • Model:Primera P10
  • Nr rejestracyjny:BI .....

Napisano 20 wrzesień 2010, 12:41

Ja jak wymienialem przegub to tylko koncowke drazka odkrecalem i wahacz (po odkreceniu wyjac z gniazda) po kilku probach przegub wyszedl bez zadnego problemu :P
  • 0

#14 klewi

klewi

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 2 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Model:Almera N15 2.0D
  • Nr rejestracyjny:CSW

Napisano 27 wrzesień 2010, 22:24

Ja wymieniałem obydwa przeguby zewnętrzne w sobotę (1,5h na stronę).
1. Odkręciłem tylko poziomą śrubę wahacza (22), dwie śruby mocujące poduszkę wahacza (17) oraz łącznik stabilizatora od wachacza (17).
2. Następnie skręciłem koła na 50%, odchyliłem zwrotnicę z wahaczem i wyjąłem z niej przegub z półosią.
3. Ja będąc w kanale trzymałem półoś sztywno (żeby nie wyskoczyła ze skrzyi biegów), a kumpel młoteczekiem "spuknął" przegub z półosi.
4. Montaż w odwrotnej kolejności.

Kupiłem dwa przeguby razem ze smarem, osłonami, zawleczkami itp. firmy KAMOKA (czeski wynalazek) za ok 115 zł :D
Przesyłka gratis i 2 lata gwarancji :D www.kamoka.pl
Na razie zrobione 250 km i wszystko śmiga jak należy. Zobaczymy co będzie za 2 lata :)
  • 0

#15 cwiara72

cwiara72

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 24 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:TABOR
  • Model:Almera n15
  • Nr rejestracyjny:WOT

Napisano 11 styczeń 2011, 19:48

mam pytanko odnośnie śruby mocującej przegub w piaście.mianowicie czy dokręca się ją z jakimś konkretnym momentem?
  • 0

#16 RAAAD

RAAAD

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1913 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:primera p11 2.0TDgst kombi/almera N15 1.4b/g-gks sedan

Napisano 11 styczeń 2011, 21:28

Powinno sie dokrecać konkretnym momentem Nm.
Tak jak różne łożyska itp.
Nawet na schemacie rozrzadu np. primera p11 jest konkretna miara jednostek Nm na każda śrube .
Pewnie do półośki też jest podan a wartość.

Ja osobiście dokrecam na mocno stojąc na klucz i zakładając pożniej zawleczke w swojej p11.
A nie miałem żadnych problemów typu awaria łożyska czy przegubu z tego powodu.
  • 0

#17 progressowy

progressowy

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 18 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:malbork
  • Model:N15 2,0D 1997r
  • Nr rejestracyjny:GMB

Napisano 24 kwiecień 2011, 20:39

Kupiłem dwa przeguby razem ze smarem, osłonami, zawleczkami itp. firmy KAMOKA (czeski wynalazek) za ok 115 zł :D
Przesyłka gratis i 2 lata gwarancji :D www.kamoka.pl
Na razie zrobione 250 km i wszystko śmiga jak należy. Zobaczymy co będzie za 2 lata :)
[/quote]

Powiedz jak sie sprawują te KAMOKI? Musze zakupić lada dzien i nie wiem czy brac drożyzne czy cos tańszego. Robie max 15tys km rocznie.
  • 0

#18 klewi

klewi

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 2 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Model:Almera N15 2.0D
  • Nr rejestracyjny:CSW

Napisano 25 kwiecień 2011, 19:31

Witam. Na Kamokach zrobiłem już 9 tyś. km i na razie jest wszystko w porządku, gumy też całe.
  • 0

#19 darek197612

darek197612

    Konkretny gość

  • Użytkownicy
  • 148 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:burkinafaso
  • Model:n15

Napisano 19 listopad 2011, 23:43

ToMiPlis ta drabina jest najlepsza:)
  • 0

#20 LukaszG

LukaszG

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownicy
  • 39 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Wrocław
  • Model:Almera N15 2.0D SLX
  • Nr rejestracyjny:DW

Napisano 21 listopad 2011, 08:19

Ja samodzielnie nie zmieniałem - pojechałem do warsztatu i chyba dobrze zrobiłem. Sposób z "młoteczkiem" nie wychodził mechanikom (nie wiem czy słabi mechanicy czy zapieczony przegub), a walili całkiem mocno (dwóch dużych mechaniorów z wielkim młotem...), więc zdjęli całą półoś (po spuszczeniu oleju ze skrzyni oczywiście) i ściągaczem zdejmowali i też ciężko schodziło. Gdy parę miesięcy później pojechałem z drugą osłoną kolesie od razu złapali za ściągacz ale już bez wyjmowania półosi (czyli czegoś się nauczyli w międzyczasie ;) ) i poszło szybko i sprawnie :)

Moja rada: jeżeli nie schodzi po walnięciu młotkiem to albo udać się do mechanika, albo zaopatrzyć w ściągacz, ewentualnie wymontować półoś i próbować z imadłem bo to dziadostwo potrafi się nieźle zakleszczyć, a przegubu szkoda...
  • 0