Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ulepszenia przeróbki patenty zamienniki


Gość terranosaur
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Wybaczcie, ale nie mam czasu aby przeglądać cały ten wątek aby sprawdzić czy już ktoś napisał to jedno zdanie:

 

Jako zamienniki gumowych tulei mocowań amortyzatorów tylnych oraz metalowych "miseczek" w Terrano 1, można użyć tych od dolnych mocowań tylnych amorów z... Żuka. Pasują idealnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Usprawnienia cd:


- chłodnica aluminiowa o podwójnej wielkości


(Problem przegrzewania rozwiązany :D
Wymieniłem chłodnicę na większą (ponad 2 razy) aluminiową i problem zniknął.
Zrobiłem trasę w-wa -p-zn cały czas jechałem 120-150 i temp. max to 97stC. (oryginalna wskazówka nawet nie drgnęła...)
Przy 130 ok. 92stC.
Wcześniej przy 110 miałem już ponad 100stC i musiałem zwalniać do 80km by go trochę schłodzić.
Teraz wystarczy lekko odjąć gazu ze 140 na 130 i momentalnie spada.
Przy 110-120km temp. spada poniżej 90stC.
Tylko przy takiej prędkości to wir w baku i szum w uszach ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Skończyły mi się szczotki w dmuchawie nawiewu, a musiałem pilnie gdzieś jechać Nissanem. Padało. Parowało. Na podwórku stał Matiz.

 

Konkluzja: Dmuchawa od Matiza pasuje plug & play w otwór. Wkłada się ją i dociska oryginalnymi śrubami. Wężyk gumowy pasuje, wtyczka wymaga jedynie zamiany biegunów.

 

Podmiana zajęła mi jakieś 10 minut.

  • Upvote 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

jako ze lubie dlubac modzic kombinowac i sie uczyc to wczoraj i dzis grzebalem przy zderzaku ktory i tak byl juz pociety przez poprzedniego wlasciciela przez nieudolny montaz kangura. Wyspawalem wzmocnienie z rury o sciance 3mm przykrecone do belki i od dolu do ramy. Dolna rura jest pod pasem chlodnicy na czym mi zalezalo zeby zabezpieczyc te miesce przed uderzeniami. Jest to taki prototyp ktory w najblizszym wolnym czasie ulegnie poprawka, zmiana i zostanie potraktowany raptorem razem z innymi elementami. A jutro jak znajde chwile to pewnie jeszcze przytne zderzak. Nowe foto bo na tamtym nie na kazdym monitorze wyswietla w tym polmroku.

post-93708-0-79514100-1465051081_thumb.jpg

Edytowane przez azm-61
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc wykonałem dziś wzmocnienie wspornika, zostało tylko wymierzyć i nawiercić dziury, a jako ze nie miałem wspornika luzem to nastąpi to później.

Tak to wyszło na surowo i po oszlifowaniu zew. spawów i po pokryciu cynkiem.

post-93708-0-68416600-1465415290_thumb.jpg

post-93708-0-74337100-1465415293_thumb.jpg

post-93708-0-56526600-1465415301_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chudy, podetnij pionową ściankę na dole bo wąs w lewo nie będzie chodził w pełnym zakresie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ona jest juz podcieta bo wzorowalem sie na wzmocnieniu od enza i tam bylo tak samo wyciete.ale jesli bedzie blokowac no to troche podetne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Hej, 

może się komuś przyda ;) , wrzucam zwymiarowany rysunek wzmocnienia wspornika drążka kierowniczego.

post-90435-0-02684300-1467725874_thumb.jpg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wzmocnienie wąsa po mojemu. Tylko jeszcze 2 otwory wydłubać.

 

20160729_161006.jpg


I wzmocnienie podstawy ryja

 

20160729_161057.jpg

Edytowane przez Dżem
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziury nagwintowane do mocowania haka w ramie są tylko że pod drobny gwint.. kiedyś już wrzucałem foty ale coś cyknę


Tak to kiedyś w króciaku zamontowałem

 

20160730_072811.jpg

 

20160730_072834.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

 Wszystkie dzwi??? Ciężki temat .....Np. ASO choć to wyjście może zaboleć budżetowo, inne wyjście   "używka org." zawiasu tylnych dzwi terrano 1 (karoseria 5 dzwiowa) przeważnie one są niezużyte  , inne wyjście to "regeneracja" tego co masz ...... U mnie w aucie poprzednik zamontował w miejsce org. sworznia zawiasu dzwi kierowcy zawleczkę rozprężną

a zamiast tulejek mosiężnych podłożył zwykłe podkładki stalowe i jest gitara !, z dzwiami nic się nie dzieje.....Oto jak wygląda owa zawleczka rozprężna

kolek_spr_jpg_99100797d4422c71fb4e440798

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-100740-0-24378000-1472200739_thumb.jpg
Naprawiłem sprzęgiełka automaty które nie chciały się załączać :) 

nie wiem ile wytrzyma ale na razie daje radę 

akcja była taka że przestały się załączać, a wcześniej chodziły elegancko

po zdiagnozowaniu okazało się ze te dwa pierścienie które się razem spinają  1 i 2 na fott .. (ten który zostaje w piaście i ten który trzyma sprężynkę po zdjęciu sprzęgiełka) po załączeniu napędu się nie spinały i nie powodowały zablokowania się sprzęgiełka... 
naprawa polegała na zeszlifowaniu od wewnętrznej strony tego pierścienia z nr 1 (który po założeniu wchodzi w pierścień nr 2) i działa

wiem że nie jest to pewnie naprawa długotrwała ale puki co daje radę 

dziękuję za uwagę ... 
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 5 miesięcy temu...

Od dłuższego czasu nosiłem się z zamiarem zrobienia wzmocnienia wspornika,ale postanowiłem pójść inną drogą i zrealizować pomysł na który wpadłem już kilka lat temu,gdy jeszcze posiadałem pierwsze terrano,niestety nie doczekał. Ale do sedna.
Zakupiłem przekładnie od anglika za całe 70pln,wymontowałem z niej zbędne elementy, w ich miejsce zrobiłem zaślepke. Oczywiście przekładnie zalałem olejem i zamontowanym do auta. Modyfikacji wymaga jedynie ułożenie przewodów wspomagania z pionowego na poziome,muszą leżeć na ramie, przynajmniej w 3.0Di .
Odczucia po wymianie
-sztywniejszy układ kierowniczy
-lżej pracuje kierownica
Na pierwszym zdjęciu są elementy zbędne wymontowanie z przekładni.

post-44814-0-27201500-1491126452_thumb.jpg

post-44814-0-73565300-1491126504_thumb.jpg

Edytowane przez azm-61
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odboje tylnego mostu na "byczych jajach"

Koszt nowego odboju 140zl/szt, zamiennik z poli 60zl/szt, "bycze jajo"  jak sie dobrze trafi 10zl/szt za duze.

przerobka dosc prosta, trzeba ponacinac orginalne mocowanie tak jak na foto i nawiercic dziure aby skrecic odboj z uchwytem.

 

PS. na 90% sruby w ramie sie pourywaja i bedzie trzeba wymodzic cos nowego, rozwiert i nagwintowanie lub przyspawac szpilki.

post-93708-0-83594500-1491245514_thumb.jpg

post-93708-0-55915700-1491245560_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłokietnik, tunel środkowy i mieszki z Terrano 2 w Terrano 1.

 

Podłokietnik w moim Terrano 1 był odrażający, więc szukałem czegoś na wymianę na Allegro. W końcu na próbę kupiłem komplet na tunel środkowy od Terrano 2, skuszony atrakcyjną ceną, odpowiednim kolorem i bardzo dobrym stanem.

 

Okazało się, że pasuje prawie plug & play. Trzeba odkręcić stary podłokietnik i obudowę hamulca ręcznego oraz gumowe mieszki drążków skrzyni biegów i reduktora. Na to wkładamy plastik od Terrano 2 i przykręcamy dłuższymi wkrętami w otwory które mocują do nadwozia oryginalną obudowę ręcznego od przodu. Tył pozostał nieprzykręcony do niczego, ale trzyma się to bardzo dobrze.

 

Przypomnę tylko, że fabrycznie otwór w podłodze na drążki zmiany biegów i reduktora stanowi słaby punkt wygłuszenia (szczególnie w dieslu) gdzie hałas dostaje się do kabiny. Dużą zaletą nowego tunelu jest miejsce na porządne wygłuszenie tego miejsca - między podłogą a mieszkami jest wystarczająca przestrzeń, aby założyć odpowiednio gruby filc, gąbkę czy co tam sobie wymyślicie.

post-93046-0-78977200-1491554218_thumb.jpg

post-93046-0-32747100-1491554286_thumb.jpg

Edytowane przez Bayes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

ostatnio rozwiązałem problem z przegrzewaniem się w terenie tzn w piachu mojego t2 2.4 .Więc idealnie podchodzą wentylatory z passata b3 vr6 podwójne z dwoma biegami . wystarczy zdemontować wisko nawiercić otwory w stelażu od chłodnicy i wentylatory zamontowane . w kabinie 3 pozycyjny przełączniczek 0/1/2 . Na 0 wentylatory nie działają ,na 1 działa pierwszy bieg po termowłączniku i styku przekaźnika NC , na 2 działa drugi bięg po styku przekaźnika NO .Po około dwóch tyg jazdy w tym jeden rajd całodniowy mogę stwierdzić że po czarnym to wentylatorów w ogóle nie trzeba używać a w terenie załącza się od czasu do czasu pierwszy bieg . Przy piaszczystych podjazdach i wielokrotnych próbach załączam drugi bieg i puki co wskazówka temperatury jeszcze nie poszła za połowę skali .Koszty niewielkie pracy na jedno popołudnie i nie musze już robić przerw w upalaniu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Podłokietnik, tunel środkowy i mieszki z Terrano 2 w Terrano 1.

.

Możesz pójść dalej z konsolą środkową i z kilku kawałków skóry uszyć eleganckie miechy. Wystarczy zwykła maszyna do szycia ale warto kupić igły do skóry.

Gałki z poroża łosia.

30810jpgq_qxsaann.jpg

Edytowane przez sebano79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Likwidacja hałasującego łańcucha rozrządu w ka24e 

zrobiłem coś takiego przy okazji remontu silnika i już nie ma niepokojącego dźwięku przy uruchamianiu silnika z rana . Dodam że rozrząd miałem nowy  Edytowane przez Mariusz1305
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Kompletny Lift +2 tyłu za grosze

Witam krótko opiszę jak ja to zrobiłem jeżdżę już takich chwilę i wszystko działa a wjeżdżam w dobry teren

Sprężyny wiadomo podkładki 50mm ja akurat wsadziłem najmocniejsze sprężyny jakie znalazłem od troopera +2 dają ponad +3 ale czasem jeździmy w 9 osób z szpejem trochę auto zaczyna ważyć 

Przedłużenie odboi ważne zwłaszcza na seryjnych sprężynach z podkładkami. Potrzebne dwa takie zestawy. Blacha dostępna w mrówce za 3 zł sztuka długość 20cm profil 5x5 cm ja akurat na złomie dorwałem z nierdzewki chyba 5zl za kilo. Prawa strona przód tył na śrubach lewą niestety trzeba blachowkretami z tyłu złapać można ewentualnie spawnąć ale ja wolę rozwiązania łatwo usuwalne gdyba na przeglądzie ktoś protestował łatwo usunąć

Przedłużenie amorów +2 bierzemy dwie takie same blaszki tniemy na pół na jednej otwór rozwiercamy na fi 16 na drugiej fi 18 i montujemy 18 do środka na trzpień 16 na zewnątrz ważne aby u góry opierały się o amora dzięki temu nie będzie ganiał lewo prawo i żeby otwory były pasowane 16 ma przejść przez gwint i zatrzymać się na trzpieniu. Można oczywiście zrobić to z każdej innej blachy np nierdzewki. Ja pomalowałem to na czarno żeby nie rzucało się w oczy i nie kuło. I tak za około 200zl wliczając w to cenę podkładek ok 120zl cieszymy się kompletnym liftem. Zanim to wam opisałem testowałem w terenie i na szosie kilka miesięcy i wszystko dobrze działa 

Pozdrawiam

Ps śrubę oczywiście można obciąć ;)

 

IMG_20190710_144057.thumb.jpg.2d94f63d02a1a33519c96fdeee9362cf.jpg

IMG_20190711_150818.jpg

IMG_20190710_144704.jpg

IMG_20190711_152241.jpg

IMG_20190711_153008.jpg

IMG_20190711_153038.jpg

Edytowane przez krknismo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 9.12.2012 o 21:13, whitetiger napisał:

Kolejny temat podgrzewacza filtra paliwa :-)

Tutaj temat oryginalny bez zdjęć

Koledzy, bardzo przepraszam za "dziurę" w temacie od czasu jak google zlikwidowało usługę picasa.

Ponieważ podgrzewacz ma się dobrze i działa cały czas do dziś (czyli już prawie 7 lat) załączam ponownie wszystkie fotki tutaj, mam nadzieję, że komuś to się jeszcze przyda. Od czasu pierwszego projektu zmieniłem jedynie izolację wewnątrz puszki (o czym jest napisane tutaj) oraz zmieniłem sterowanie w kabinie, usuwając całą "tablicę" sterowania i montując przełącznik trójpozycyjny obok przycisku podgrzewania tylnej szyby. Teraz napięcie mierzę chińską ładowarką USB z wyświetlaczem i jest to znacznie lepiej widoczne niż schowany na dole miernik analogowy.

Poniżej fotki pierwszego projektu.

 

06.JPG

05.JPG

04.JPG

03.JPG

01.JPG

02.JPG

07.JPG

08.JPG

09.JPG

10.JPG

11.JPG

12.JPG

13.JPG

14.JPG

15.JPG

16.JPG

17.JPG

18.JPG

19.JPG

20.JPG

21.JPG

22.JPG

23.JPG

24.JPG

25.JPG

26.JPG

27.JPG

28.JPG

30.JPG

31.JPG

32.JPG

33.JPG

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Ładowarka USB zamontowana "na stałe".

Zmęczony ciągłym wysuwaniem się ładowarki z gniazda zapalniczki (moim zdaniem pomysł żeby zasilać cokolwiek z tego gniazda poza zapalniczką jest poroniony - brak jakiegokolwiek zatrzasku wtyku) wywierciłem otwór w dolnym panelu ze schowkiem, zalutowałem kabel i zamontowałem ładowarkę.

Przewody są przylutowane do styków ładowarki oraz zalane klejem na gorąco.

Widoczny drewniany klocek unieruchamia ładowarkę w otworze (sam klej by nie wystarczył) i ustawia ją pod właściwym kątem.

Drugi koniec kabla - przewody zamocowane są do wtyku gniazda zapalniczki.

W razie jak chińska ładowarka padnie, odcinam kabel, wydłubuję klej i montuję kolejną :-).

Na razie sprawdza się pięknie zasilając telefon i kamerę.

 

20201007_150517.jpg

20201007_150526.jpg

20201007_150533.jpg

IMG_20201008_121944.jpg

IMG_20201008_122830.jpg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...