Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

Części Nissana - iParts.pl

* * * * * 3 głosy

Ulepszenia przeróbki patenty zamienniki


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
94 odpowiedzi w tym temacie

#81 OFFLINE   chudy__

chudy__

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 372 postów
  • Płeć:
  • Skąd:ok. Poznań
  • Flaga:
  • Model:maverick
  • Silnik:ka24e
  • Time Online: 49d 6h 20m 18s

Napisano 03 czerwiec 2016, 22:32

jako ze lubie dlubac modzic kombinowac i sie uczyc to wczoraj i dzis grzebalem przy zderzaku ktory i tak byl juz pociety przez poprzedniego wlasciciela przez nieudolny montaz kangura. Wyspawalem wzmocnienie z rury o sciance 3mm przykrecone do belki i od dolu do ramy. Dolna rura jest pod pasem chlodnicy na czym mi zalezalo zeby zabezpieczyc te miesce przed uderzeniami. Jest to taki prototyp ktory w najblizszym wolnym czasie ulegnie poprawka, zmiana i zostanie potraktowany raptorem razem z innymi elementami. A jutro jak znajde chwile to pewnie jeszcze przytne zderzak. Nowe foto bo na tamtym nie na kazdym monitorze wyswietla w tym polmroku.

Załączone pliki


Użytkownik azm-61 edytował ten post 28 październik 2016, 10:13

  • 0

#82 OFFLINE   chudy__

chudy__

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 372 postów
  • Płeć:
  • Skąd:ok. Poznań
  • Flaga:
  • Model:maverick
  • Silnik:ka24e
  • Time Online: 49d 6h 20m 18s

Napisano 08 czerwiec 2016, 20:48

a więc wykonałem dziś wzmocnienie wspornika, zostało tylko wymierzyć i nawiercić dziury, a jako ze nie miałem wspornika luzem to nastąpi to później.

Tak to wyszło na surowo i po oszlifowaniu zew. spawów i po pokryciu cynkiem.

Załączone pliki


  • 0

#83 ONLINE   lemmy69

lemmy69

    humped camel

  • Użytkownik
  • 6879 postów
  • Płeć:
  • Skąd:łódzkie
  • Kraj:POLAND
  • Model:das Auto
  • Silnik:1.3
  • Time Online: 92d 4h 21m 57s

Napisano 09 czerwiec 2016, 07:19

Chudy, podetnij pionową ściankę na dole bo wąs w lewo nie będzie chodził w pełnym zakresie ;)


  • 0

#84 OFFLINE   chudy__

chudy__

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 372 postów
  • Płeć:
  • Skąd:ok. Poznań
  • Flaga:
  • Model:maverick
  • Silnik:ka24e
  • Time Online: 49d 6h 20m 18s

Napisano 09 czerwiec 2016, 08:25

ona jest juz podcieta bo wzorowalem sie na wzmocnieniu od enza i tam bylo tak samo wyciete.ale jesli bedzie blokowac no to troche podetne :)
  • 0

#85 OFFLINE   NovyGT

NovyGT

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 46 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Radzymin
  • Flaga:
  • Model:Terrano II 2.7TDI
  • Silnik:2.7TDI
  • Nr rejestracyjny:WWY
  • Time Online: 2d 13h 31m 54s

Napisano 05 lipiec 2016, 14:38

Hej, 

może się komuś przyda ;) , wrzucam zwymiarowany rysunek wzmocnienia wspornika drążka kierowniczego.

Załączone pliki


  • 1

#86 OFFLINE   Dżem

Dżem

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1750 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Lublin
  • Kraj:POLAND
  • Time Online: 13d 4h 4m 8s

Napisano 29 lipiec 2016, 16:23

Wzmocnienie wąsa po mojemu. Tylko jeszcze 2 otwory wydłubać.

 

20160729_161006.jpg

I wzmocnienie podstawy ryja

 

20160729_161057.jpg


Użytkownik Dżem edytował ten post 29 lipiec 2016, 16:23

  • 1

#87 OFFLINE   Dżem

Dżem

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1750 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Skąd:Lublin
  • Kraj:POLAND
  • Time Online: 13d 4h 4m 8s

Napisano 30 lipiec 2016, 07:32

Dziury nagwintowane do mocowania haka w ramie są tylko że pod drobny gwint.. kiedyś już wrzucałem foty ale coś cyknę


Tak to kiedyś w króciaku zamontowałem

 

20160730_072811.jpg

 

20160730_072834.jpg


  • 0

#88 OFFLINE   erykwiking

erykwiking

    Już trochę się ogarnąłem

  • Użytkownik
  • 26 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Świętokrzyske
  • Model:Maverick
  • Silnik:2.7td
  • Nr rejestracyjny:TSK
  • Time Online: 1d 10h 55m 49s

Napisano 30 lipiec 2016, 18:43

Gwint M12 x 1,25 :)


Użytkownik azm-61 edytował ten post 28 październik 2016, 10:28

  • 0

#89 Gość_matis_uaz

Gość_matis_uaz
  • Gość

Napisano 19 sierpień 2016, 22:30

 Wszystkie dzwi??? Ciężki temat .....Np. ASO choć to wyjście może zaboleć budżetowo, inne wyjście   "używka org." zawiasu tylnych dzwi terrano 1 (karoseria 5 dzwiowa) przeważnie one są niezużyte  , inne wyjście to "regeneracja" tego co masz ...... U mnie w aucie poprzednik zamontował w miejsce org. sworznia zawiasu dzwi kierowcy zawleczkę rozprężną

a zamiast tulejek mosiężnych podłożył zwykłe podkładki stalowe i jest gitara !, z dzwiami nic się nie dzieje.....Oto jak wygląda owa zawleczka rozprężna

kolek_spr_jpg_99100797d4422c71fb4e440798


  • 0

#90 OFFLINE   Piotrex

Piotrex

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownik
  • 8 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Trzebinia
  • Flaga:
  • Model:Terrano II
  • Silnik:2.7tdi
  • Nr rejestracyjny:kch
  • Time Online: 6h 53m 45s

Napisano 26 sierpień 2016, 09:39

Załączony plik  5042025872_1.jpg   39,67 KB   11 Ilość pobrań
Naprawiłem sprzęgiełka automaty które nie chciały się załączać :) 

nie wiem ile wytrzyma ale na razie daje radę 

akcja była taka że przestały się załączać, a wcześniej chodziły elegancko

po zdiagnozowaniu okazało się ze te dwa pierścienie które się razem spinają  1 i 2 na fott .. (ten który zostaje w piaście i ten który trzyma sprężynkę po zdjęciu sprzęgiełka) po załączeniu napędu się nie spinały i nie powodowały zablokowania się sprzęgiełka... 
naprawa polegała na zeszlifowaniu od wewnętrznej strony tego pierścienia z nr 1 (który po założeniu wchodzi w pierścień nr 2) i działa

wiem że nie jest to pewnie naprawa długotrwała ale puki co daje radę 

dziękuję za uwagę ... 
 


  • 0

#91 OFFLINE   azm-61

azm-61

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Eksperci

  • 329 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Toruń
  • Kraj:POLAND
  • Model:Maverick 2,7TD long, Terrano 2,7TDi long
  • Time Online: 4d 3h 55m 1s

Napisano 17 październik 2016, 12:19

Przypomnienie

 

Pisząc w tym temacie proszę stosować się do wpisu #1

- pierwsza strona tematu.


  • 0

#92 OFFLINE   fikolek2

fikolek2

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 703 postów
  • Płeć:
  • Skąd:CIDRY
  • Kraj:POLAND
  • Model:Terrano 2
  • Silnik:3.0DI
  • Time Online: 27d 6h 2m 32s

Napisano 02 kwiecień 2017, 10:48

Od dłuższego czasu nosiłem się z zamiarem zrobienia wzmocnienia wspornika,ale postanowiłem pójść inną drogą i zrealizować pomysł na który wpadłem już kilka lat temu,gdy jeszcze posiadałem pierwsze terrano,niestety nie doczekał. Ale do sedna.
Zakupiłem przekładnie od anglika za całe 70pln,wymontowałem z niej zbędne elementy, w ich miejsce zrobiłem zaślepke. Oczywiście przekładnie zalałem olejem i zamontowanym do auta. Modyfikacji wymaga jedynie ułożenie przewodów wspomagania z pionowego na poziome,muszą leżeć na ramie, przynajmniej w 3.0Di .
Odczucia po wymianie
-sztywniejszy układ kierowniczy
-lżej pracuje kierownica
Na pierwszym zdjęciu są elementy zbędne wymontowanie z przekładni.

Załączone pliki


Użytkownik azm-61 edytował ten post 04 kwiecień 2017, 12:33

  • 0

#93 OFFLINE   chudy__

chudy__

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 372 postów
  • Płeć:
  • Skąd:ok. Poznań
  • Flaga:
  • Model:maverick
  • Silnik:ka24e
  • Time Online: 49d 6h 20m 18s

Napisano 03 kwiecień 2017, 19:53

odboje tylnego mostu na "byczych jajach"

Koszt nowego odboju 140zl/szt, zamiennik z poli 60zl/szt, "bycze jajo"  jak sie dobrze trafi 10zl/szt za duze.

przerobka dosc prosta, trzeba ponacinac orginalne mocowanie tak jak na foto i nawiercic dziure aby skrecic odboj z uchwytem.

 

PS. na 90% sruby w ramie sie pourywaja i bedzie trzeba wymodzic cos nowego, rozwiert i nagwintowanie lub przyspawac szpilki.

Załączone pliki


  • 0

#94 OFFLINE   Bayes

Bayes

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 61 postów
  • Płeć:
  • Skąd:Wrocław
  • Model:Terrano I '92
  • Silnik:2,7TD 99KM
  • Nr rejestracyjny:DW
  • Time Online: 20h 38m 18s

Napisano 07 kwiecień 2017, 09:38

Podłokietnik, tunel środkowy i mieszki z Terrano 2 w Terrano 1.

Podłokietnik w moim Terrano 1 był odrażający, więc szukałem czegoś na wymianę na Allegro. W końcu na próbę kupiłem komplet na tunel środkowy od Terrano 2, skuszony atrakcyjną ceną, odpowiednim kolorem i bardzo dobrym stanem.

Okazało się, że pasuje prawie plug & play. Trzeba odkręcić stary podłokietnik i obudowę hamulca ręcznego oraz gumowe mieszki drążków skrzyni biegów i reduktora. Na to wkładamy plastik od Terrano 2 i przykręcamy dłuższymi wkrętami w otwory które mocują do nadwozia oryginalną obudowę ręcznego od przodu. Tył pozostał nieprzykręcony do niczego, ale trzyma się to bardzo dobrze.

Przypomnę tylko, że fabrycznie otwór w podłodze na drążki zmiany biegów i reduktora stanowi słaby punkt wygłuszenia (szczególnie w dieslu) gdzie hałas dostaje się do kabiny. Dużą zaletą nowego tunelu jest miejsce na porządne wygłuszenie tego miejsca - między podłogą a mieszkami jest wystarczająca przestrzeń, aby założyć odpowiednio gruby filc, gąbkę czy co tam sobie wymyślicie.

Załączone pliki


Użytkownik Bayes edytował ten post 11 kwiecień 2017, 07:29

  • 0

#95 OFFLINE   chudy__

chudy__

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 372 postów
  • Płeć:
  • Skąd:ok. Poznań
  • Flaga:
  • Model:maverick
  • Silnik:ka24e
  • Time Online: 49d 6h 20m 18s

Napisano 08 kwiecień 2017, 21:44

seryjny sie ugina tylko ten kawalek gdzie jest wyciety reszta jest bardzo twarda ja mojego skrocilem wlasnie o podobna roznice.posmigam troche na dniach to spradze jaki jest wykrzyz i jak cos zawsze mozna uciac kawalek, roboty na 15min  :)

a po tym moim podcieiu i tak zrobil sie bardziej miekki przez to z scianka sie troche zmienila, ale wszystko wyjdzie w praniu


  • 0