Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

- - - - -

świece żarowe - kiedy wymienić jak sprawdzić


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   fotokora

fotokora

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 167 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:terrano II 2.7 TDI
  • Nr rejestracyjny:GCZ

Napisano 12 wrzesień 2010, 20:04

witam czy ktoś z kolegów może mi doradzić co ile zmienia się świece żarowe w terranie 2.7 tdi oraz jak sprawdzić czy aktualne świece są jeszcze sprawne? czy oprócz świec należy wymieniac jakieś przewody?
  • 0

Reklama

#2 OFFLINE   pAwEx

pAwEx

    Nie bić jestem nowy

  • Użytkownicy
  • 6 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Świdnica
  • Model:Almera N16 2.2DI
  • Nr rejestracyjny:DSW

Napisano 12 wrzesień 2010, 20:16

witam czy ktoś z kolegów może mi doradzić co ile zmienia się świece żarowe w terranie 2.7 tdi oraz jak sprawdzić czy aktualne świece są jeszcze sprawne? czy oprócz świec należy wymieniac jakieś przewody?


Z tego co wiem wymienia sie jak się spala. No bo po co częściej to może kto inny odpowie.

Najprostrza metoda sprawdzenia:
- wykręć
- wez kabel rozruchowy
- złap klema kabla
- druga klema do minusa w akumulatorze
- koncowką świecy (tam gdzie jest śrubka) dotknij plusa w akumulatorze

Jak sie zagrzeje to chodzi, a jak nie to do wymiany.
  • 0

#3 Gość_przemo2909

Gość_przemo2909
  • Goście

Napisano 12 wrzesień 2010, 20:38

Dokładnie to najlepsza metoda. Ja u siebie sprawdzałem czy iskrzy jak podaję napięcie na krótko z akumulatora, iskrzą wszystkie, a mimo tego samochód rano ciężko zapala. Dlatego poczytałem na forum i rano podgrzałem świeci 5 razy i samochód zapalił bez problemu. Wnioskuję że moje świece żarowe w najbliższym czasie będą do wymiany.
  • 0

#4 OFFLINE   piotr323f

piotr323f

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 476 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:˙
  • Model:Terrano 2 TD27Ti BFG MT

Napisano 12 wrzesień 2010, 23:21

Dokładnie to najlepsza metoda. Ja u siebie sprawdzałem czy iskrzy jak podaję napięcie na krótko z akumulatora, iskrzą wszystkie, a mimo tego samochód rano ciężko zapala. Dlatego poczytałem na forum i rano podgrzałem świeci 5 razy i samochód zapalił bez problemu. Wnioskuję że moje świece żarowe w najbliższym czasie będą do wymiany.


Witam,


Można wstępnie i prosto sprawdzić świece mierząc ich rezystancję. Jeżeli jest zerowa, świeca spalona, do wymiany. U mnie rezystancja każdej ze świec jest na poziomie 1,3ohm (po kilkukrotnym sprawdzeniu wzrasta do 1,6ohm) - silnik był ciepły jak sprawdzałem. Należy pamiętać aby świece były jednakowe, niektóre szybciej grzeją inne wolniej. Jak już sie zabieramy do tego tematu to należy bardzo dokładnie oczyścić listwę zasilającą oraz wszystkie podkładki i nakrętki (z plastykową osłonką) za pomocą szczotki drucianej, nie zapominając o trzpieniu samej świecy żarowej. Czyścimy też samo złącze. Na pewno czyszczenie nie zaszkodzi.

Pozdrawiam

Piotr


  • 0

#5 OFFLINE   tarpan 2

tarpan 2

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 178 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Chorzów
  • Model:terrano 2 2,7TDI
  • Nr rejestracyjny:SH...

Napisano 13 wrzesień 2010, 06:46

czesć może byc taki myk ze poprostu grzeje ale nie tak jak potrzeba czyli nie osiaga swojej temperatury ale najlepszym sprawdzeniem jest wykrecenie i sprawdzenie czy wszystkie tak samo swieca co do mierzenia oporności jest to sposób na wykluczenie dobra zła ale co firma to inna oporność i przy braku doświadczenia można sie pomylić ;) najlpeiej można pomierzyć kleszczami dietza jak ktoś ma to juz znacznie lepszy pomiar

pozdr.
Daniel
  • 0

#6 OFFLINE   fotokora

fotokora

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 167 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:terrano II 2.7 TDI
  • Nr rejestracyjny:GCZ

Napisano 13 wrzesień 2010, 08:27

czy złe odpalanie nz. za 2-3 razem szarpanie podczas odpalania a jak odpali tu muszcza jasny dym czy to moze być przyczyna świec czy może coś ze źle ustawionym kątem lub dawką w pompie ?
  • 0

#7 OFFLINE   piotr323f

piotr323f

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 476 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:˙
  • Model:Terrano 2 TD27Ti BFG MT

Napisano 13 wrzesień 2010, 08:52

czy złe odpalanie nz. za 2-3 razem szarpanie podczas odpalania a jak odpali tu muszcza jasny dym czy to moze być przyczyna świec czy może coś ze źle ustawionym kątem lub dawką w pompie ?


Witam,


Jak zdejmiesz intercooler i zmierzysz rezystancję lub chociaż sprawdź czy cewka grzałki świecy ma przejście, to wszystko już będzie jasne. Oczywiście musisz zdjąć listwę zasilającą ze świec, uważaj na nakrętki które potrzebują specjalnego wkrętaka, zwykłym tylko je uszkodzisz. Jeżeli samochód normalnie jeździł to raczej na pewno będą to świece, któraś z nich będzie uszkodzona.

Pozdrawiam

Piotr


  • 0

#8 OFFLINE   fotokora

fotokora

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 167 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:terrano II 2.7 TDI
  • Nr rejestracyjny:GCZ

Napisano 13 wrzesień 2010, 09:06

po ostatnich przygodach z pompą i dwukrotnym ustawianiu kata wtrysku (na oko) palił ale nie idealnie i często puszczał dymek a teraz się to nasiliło i obstawiam coś ze świecami lub kątem może pompa sie przesunęła. zauważyłem że listwa na świecach przy jednej świecy jest pęknięta.
zaraz ide rozbierać
  • 0

#9 OFFLINE   piotr323f

piotr323f

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 476 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:˙
  • Model:Terrano 2 TD27Ti BFG MT

Napisano 13 wrzesień 2010, 09:13

po ostatnich przygodach z pompą i dwukrotnym ustawianiu kata wtrysku (na oko) palił ale nie idealnie i często puszczał dymek a teraz się to nasiliło i obstawiam coś ze świecami lub kątem może pompa sie przesunęła. zauważyłem że listwa na świecach przy jednej świecy jest pęknięta.
zaraz ide rozbierać


Witam ponownie,


Z tymi nakrętkami na świecach to ja poradziłem sobie za pomocą dłuta stolarskiego, jest odpowiednie szerokie i służy tylko do poluzowania nakrętki. Podobnie jest z korkiem na akumulatorze, tam też trzeba mieć odpowiedni sprzęt. Na jeden czy dwa razy można coś pokombinować.

Zobacz przy okazji, czy wewnątrz intercoolera nie masz oleju.

Pozdrawiam

Piotr


  • 0

#10 OFFLINE   fotokora

fotokora

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 167 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Model:terrano II 2.7 TDI
  • Nr rejestracyjny:GCZ

Napisano 13 wrzesień 2010, 09:23

a jesli będzie olej to co? z tego co widze to guma/opaska przy interkulerze ta z lewej strony ta po stronie pasażera jest zaolejona
  • 0

#11 OFFLINE   piotr323f

piotr323f

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 476 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:˙
  • Model:Terrano 2 TD27Ti BFG MT

Napisano 13 wrzesień 2010, 14:41

a jesli będzie olej to co? z tego co widze to guma/opaska przy interkulerze ta z lewej strony ta po stronie pasażera jest zaolejona


Witam,


Jeżeli będzie olej (dużo oleju) to turbosprężarka przepuszcza. Odłącz przewód od odmy (odpowietrzenie silnika) ten co idzie do rury łączącej przepływomierz z turbosprężarką i po jakimś czasie sprawdź olej w intercoolerze ponownie. Może są spore przedmuchy i tamtędy dostaje się olej. Temat turbosprężarki był już poruszany parę razu, jest tam komplet informacji na co zwracać uwagę.

Pozdrawiam

Piotr


  • 0

#12 OFFLINE   tarpan 2

tarpan 2

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownicy
  • 178 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Chorzów
  • Model:terrano 2 2,7TDI
  • Nr rejestracyjny:SH...

Napisano 13 wrzesień 2010, 19:15

no ale ty się nie pochwaliłeś kolego że ustawiałeś zapłon na oko uuu myslę że to nie najlepszy pomysł na oko to wiesz można sie przekrecić sprawdz te swiece i mykaj do diselmana <nie partacza> zeby ci ustawił kat pompy skoro masz spalanie i inne problemy nie sadze że to świece weż zrób taki myk zagrzej 2-3 razy silnik i zobacz jak sie zachowuje


pozdro
Daniel


ps a świece sprzawdz tak czy tak


  • 0