Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tylni podłokietnik i brak przelotki


dubik77
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawi mnie dlaczego po położeniu podłokietnika tylniego rzędu siedzeń nie ma otworu między bagażnikiem a kabiną. Chodzi mi o otwór który umożliwia przewożenie nart w aucie a nie koniecznie na dachu. W innych autach z tego co kojarzę jest chyba opcja takiej przelotki w podłokietniku ... chyba że się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawi mnie dlaczego po położeniu podłokietnika tylniego rzędu siedzeń nie ma otworu między bagażnikiem a kabiną. Chodzi mi o otwór który umożliwia przewożenie nart w aucie a nie koniecznie na dachu. W innych autach z tego co kojarzę jest chyba opcja takiej przelotki w podłokietniku ... chyba że się mylę.

Może inżynierowie nissana pomyśleli za niektórych użytkowników, którzy narty woziliby w ten sposób, a w czasie wypadku zostaliby nimi zgilotynowani...

 

A tak poważnie to sporo z tym kłopotu, do przelotki trzeba by dołączyć rękaw na długie przedmioty; a do tego trzeba by dobrać odpowiedni materiał, zaprojektować sposób zwijania go, umieścić tak, żeby nie wpadał do bagażnika...

 

Myślę, że musimy sobie zdać sprawę z tego, że jeśli nie kupimy auta segmentu premium to nie będziemy mieli auta segmentu premium. A co to segment premium - poza lepszą jakością wykończenia i wyższą ceną to czasem właśnie takie dodatki.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowe auto segmentu premium: Skoda Octavia. Przelotka do bagażnika w standardzie a specjalny rękaw na narty w opcji za 500 zł ...

Pewne firmy przywiązują wagę do takich rzeczy a inne do innych. Coś za coś. Nawet robiąc porównanie cennik BMW 5 i E klasy widać że nie będzie się miało wszystkiego.

 

W Qashqaiu przelot do bagażnika jest w +2 jako składane środkowe siedzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowe auto segmentu premium: Skoda Octavia. Przelotka do bagażnika w standardzie a specjalny rękaw na narty w opcji za 500 zł ...

Pewne firmy przywiązują wagę do takich rzeczy a inne do innych. Coś za coś. Nawet robiąc porównanie cennik BMW 5 i E klasy widać że nie będzie się miało wszystkiego.

 

W Qashqaiu przelot do bagażnika jest w +2 jako składane środkowe siedzenie.

Pamiętaj tylko o wspólnych magazynach skody, vw, seata i audi. Poza tym chodzi też o filozofię sprzedawania samochodów - ta wschodnia niestety dalece odbiega od tej zza zachodniej granicy. W QQ masz 4 wersje do wyboru i... koniec. W Octavii możesz konfigurawać auto na milion sposobów bo poza kilkoma wersjami bazowymi, paroma specjalnymi, istnieje jeszcze lista kilkudziesięciu dodatków... To moim zdaniem jest filozofia pochodząca jednak z marek premium, ot skoda zyskała z powodu "bogatych krewnych".

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętaj tylko o wspólnych magazynach skody, vw, seata i audi. Poza tym chodzi też o filozofię sprzedawania samochodów - ta wschodnia niestety dalece odbiega od tej zza zachodniej granicy. W QQ masz 4 wersje do wyboru i... koniec. W Octavii możesz konfigurawać auto na milion sposobów bo poza kilkoma wersjami bazowymi, paroma specjalnymi, istnieje jeszcze lista kilkudziesięciu dodatków... To moim zdaniem jest filozofia pochodząca jednak z marek premium, ot skoda zyskała z powodu "bogatych krewnych".

 

Dokładnie tak.

 

A co do "brakującego" przelotu: Jeszcze nie dawno razem z Qashqaiem rozważałem nową Kię Sportage, tam tez nie ma otworu ale podłokietnik jest dosyć szeroki i planowałem wyciąć tam dziurę i wstawić ramkę z klapką od Skody lub Opla. Nie wiem jak do wygląda w QQ, ale o ile nie ma tam np. jakichś kluczowych wzmocnień, to może jest to pomysł. ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak.

 

A co do "brakującego" przelotu: Jeszcze nie dawno razem z Qashqaiem rozważałem nową Kię Sportage, tam tez nie ma otworu ale podłokietnik jest dosyć szeroki i planowałem wyciąć tam dziurę i wstawić ramkę z klapką od Skody lub Opla. Nie wiem jak do wygląda w QQ, ale o ile nie ma tam np. jakichś kluczowych wzmocnień, to może jest to pomysł. ???

Słuchajcie to wszystko zależy do czego potrzebny nam samochód. Czy do przewożenia rodziny, bagażu, czy dla szpanu, czy do wszystkiego?. Jeśli chcemy narty lub rower załadować to QQ tylko z relingami (I-Way lub Tekna). Chyba, że transport jednorazowy to wystarczy pół kanapy położyć i wejdzie. I proszę Koledzy skoda to nie QQ :rolleyes: Skodę może kupię jako dodatek do działki pracowniczej w wawie jak skończę 70 l. Rękaw będzie mi potrzebny do wożenia desek ale na ogrodzenie :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja zakasuję wszystkich:

Fiat Stilo z 2003 roku, wersja Dynamic - za tylnym podłokietnikiem jest otwierana

przelotka do bagażnika :-)

 

P.

 

No to ja zakasuję wszystkich:

Fiat Stilo z 2003 roku, wersja Dynamic - za tylnym podłokietnikiem jest otwierana

przelotka do bagażnika :-)

 

P.

 

A i jeszcze jedno - a propos innego wątku - w tym samym aucie w bagażniku

jest drugie gniazdo zapalniczki.

A żeby już na prawdę dobić wszystkich to powiem, że w Stilo drzwi się blokują

automatycznie po przekroczeniu prędkości 20km/h (nie trzeba ciągle wciskać guzika na konsoli) a zamki mają dodatkowo ryglowanie. Ryglowanie zamków wg dealera Nissana

ma dopiero Murano ;-)

 

Pozdrawiam raz jeszcze,

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A żeby już na prawdę dobić wszystkich to powiem, że w Stilo drzwi się blokują

automatycznie po przekroczeniu prędkości 20km/h (nie trzeba ciągle wciskać guzika na konsoli) a zamki mają dodatkowo ryglowanie. Ryglowanie zamków wg dealera Nissana

ma dopiero Murano ;-)

W QQ też drzwi się automatycznie blokują, chyba po przekroczeniu 7km/h...

Ryglowania brak, to fakt. Mają to auta nawet o połowę tańsze ( choćby w opcji ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W QQ też drzwi się automatycznie blokują, chyba po przekroczeniu 7km/h...

Ryglowania brak, to fakt. Mają to auta nawet o połowę tańsze ( choćby w opcji ).

 

 

Hmm? A to się jakoś włącza to automatyczne blokowanie drzwi?

W menu dostępnym przy zegarach znalazłem tylko włączenie drugiego zegarka

(żeby nie musieć zezować na radio), ale o zamkach nic nie było.

 

Pozdrawiam,

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm? A to się jakoś włącza to automatyczne blokowanie drzwi?

No właśnie usiłowałem sobie przypomnieć ale za cholerę nie pamiętam... Zdaje się, że jakoś się to aktywowało przy pomocy pilota, ale bez zerknięcia do instarukcji chyba się nie obejdzie.

A może ktoś inny pamięta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurcze, chyba już sobie sam poszukałem na grupie australijskiej:

 

"Turn on the ignition on and hold the door lock switch down on the centre console for around 7-10 secs. You should hear a beeping sound that tells you if it's set"

 

Szok! Dla mnie to jest wiadomość miesiąca !!!

 

Zaraz po pracy przystąpię do testów.

 

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm? A to się jakoś włącza to automatyczne blokowanie drzwi?

W menu dostępnym przy zegarach znalazłem tylko włączenie drugiego zegarka

(żeby nie musieć zezować na radio), ale o zamkach nic nie było.

 

 

W temacie automatycznej blokady zamków przy odpaleniu silnika, trzeba zapytać machaników Nissana.

Podobną sytuację miałem w Opel Astra II. Okazało się, że możliwa jest taka opcja, a handlowiec mówił że nie :rolleyes:

Czas przeprogramowania systemu, 30 sekund.

Wiekszy problem jest z blokadą w trakcie jazdy np. po przekroczeniu 20 km/h

Zaciekawił mnie ten temat. W przyszły tyg. sprawdzę w/w możliwość w warsztacie nissana.

 

PS. ręczne blokowanie drzwi jest męczące i często o tym zapominam (skoda octavka)przy częstym wsiadaniu i wysiadaniu z auta.

Profilaktycznie przypinam laptopa zabezpieczeniem typu "smych"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurcze, chyba już sobie sam poszukałem na grupie australijskiej:

 

"Turn on the ignition on and hold the door lock switch down on the centre console for around 7-10 secs. You should hear a beeping sound that tells you if it's set"

 

 

Fakt, no to już mi się przypomniało :)

Przy pomocy pilota to zdaje się, że się ustawiało to czy po naciśnięciu guzika otwierania (1 raz) mają się otwierać wszystkie drzwi czy tylko drzwi kierowcy... Funkcja antynapadowa czy jakoś tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W QQ też drzwi się automatycznie blokują, chyba po przekroczeniu 7km/h...

Ryglowania brak, to fakt. Mają to auta nawet o połowę tańsze ( choćby w opcji ).

Ryglowania brak tylko w wersji dostosowanej do ruchu prawostronnego - Qashqaie z kierownicą po prawej stronie mają podwójne ryglowanie drzwi. Tym bardziej dziwi mnie, że u nas tego brak...

 

Podobnie QQ oferowane na wyspach mają fabryczny alram (fabryczny, a nie Cobrę).

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi Wam o blokowanie się drzwi przy ruszeniu to mamy taką opcję. Instrukcja strona 3-11/12 w której to napisane ze przy predkosci 12 km/h następuje automatyczna blokada wszystkich drzwi. Aktywacja tej funkcji polega na:

- otworzyć drzwi

- zapłon na pozycje ON

- nacisnąć i przytrzymać przycik zamykania drzwi LOCK przes 5 sekund

- coś piknie i gotowe

 

Dodatkowo wyczytałem fajną funkcję przy wysiadaniu z auta:

- otwieramy drzwi od kierowcy, wyciągamy kluczyki ze stacyjki

- przyciskamy LOCK i zamykają się wszystkie drzwi poza drzwiami kierowcy

- "trzaskamy" swoimi drzwiami i całe auto zamknięte ... tylko alarm nie aktywowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi Wam o blokowanie się drzwi przy ruszeniu to mamy taką opcję. Instrukcja strona 3-11/12 w której to napisane ze przy predkosci 12 km/h następuje automatyczna blokada wszystkich drzwi. Aktywacja tej funkcji polega na:

- otworzyć drzwi

- zapłon na pozycje ON

- nacisnąć i przytrzymać przycik zamykania drzwi LOCK przes 5 sekund

- coś piknie i gotowe

 

Dodatkowo wyczytałem fajną funkcję przy wysiadaniu z auta:

- otwieramy drzwi od kierowcy, wyciągamy kluczyki ze stacyjki

- przyciskamy LOCK i zamykają się wszystkie drzwi poza drzwiami kierowcy

- "trzaskamy" swoimi drzwiami i całe auto zamknięte ... tylko alarm nie aktywowany

Pisząc o ryglowaniu miałem na myśli tzw. dead lock, inaczej podwójne ryglowanie. Po wybiciu szyby drzwi nie da się otworzyć od wewnątrz (w wyspiarskich QQ standard, w kontynentalnych wyposażenie niedostępne).

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ryglowania brak tylko w wersji dostosowanej do ruchu prawostronnego - Qashqaie z kierownicą po prawej stronie mają podwójne ryglowanie drzwi. Tym bardziej dziwi mnie, że u nas tego brak...

 

Podobnie QQ oferowane na wyspach mają fabryczny alram (fabryczny, a nie Cobrę).

A czujniki ultradźwiękowe od alarmu fabrycznego są w obudowie lusterka fotochromatycznego ,którego u nas w standardzie tez niet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czujniki ultradźwiękowe od alarmu fabrycznego są w obudowie lusterka fotochromatycznego ,którego u nas w standardzie tez niet.

Dokładniej rzecz ujmując - czujniki są wbudowane w obudowę mikrofonu zestawu bluetooth, to ten prostokąt znajdujący się powyżej lusterka, już w podsufitce. U mnie lusterko fotochromatyczne jeszcze jest i muszę powiedzieć, że to świetna sprawa. Czujniki od alarmu mam niestety czarne (teraz dają już w ładnych, białych obudowach) i zupełnie niepasujące do miejsca, w którym przyszło im służyć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowe auto segmentu premium: Skoda Octavia.

 

skoda i premium a to dobre :D Skoda jest kojarzona jako względnie tani i "dobry" samochód, więc nie może być premium. Premium są te marki które są droższe i bardziej luksusowe. Marki premium są kojarzone z luksusem ale nie sądzę by ktoś skodę z tym kojarzył. Skoda Octavia to klasa niższa średnia - segment C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoda i premium a to dobre :D Skoda jest kojarzona jako względnie tani i "dobry" samochód, więc nie może być premium. Premium są te marki które są droższe i bardziej luksusowe. Marki premium są kojarzone z luksusem ale nie sądzę by ktoś skodę z tym kojarzył. Skoda Octavia to klasa niższa średnia - segment C

superb daje rade ;) A to tez skoda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że kolega to markę premium podkreślił specjalnie ironicznie, aby pokazać, że nawet takie auto jak skoda ma taki patent... B)

 

do wyrażenia humoru wypowiedzi stosuje się emotikony :) a odnośnie skody to też zastanawiałem się nad zakupem, ale przy podobnej cenie musiałbym dużo dopłacić za opcje które w QQ mam w standardzie. Zdziwiło mnie że przy samochodzie za coś około 70 parę tysięcy otrzymuję stalowe felgi. Do czego zmierzam, to co ma nissan niekoniecznie musi mieć skoda i na odwrót. Taka kolej rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że kolega to markę premium podkreślił specjalnie ironicznie, aby pokazać, że nawet takie auto jak skoda ma taki patent... B)

 

Bardzo dziękuję kolego Mar3ko. Już zwątpiłem w swoje wyczucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczcie jak fajnie ...

 

1) ktoś sobie sam zrobił

2) mają seryjnie wyposażone QQ w innych krajach

 

... automatycznie składane lusterka z pilota przy okazji zamykania drzwi.

 

Edytowane przez dubik77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczcie jak fajnie ...

 

1) ktoś sobie sam zrobił

2) mają seryjnie wyposażone QQ w innych krajach

 

... automatycznie składane lusterka z pilota przy okazji zamykania drzwi.

 

 

Część z tych filmików to są również reklamy sprzedaży jakiegoś "modułu" który to robi. Ale strona była holenderska :blink:

 

Prawdę mówiąc to jak oglądałem QQ w salonie to widząc, że przełącznik ma trzy pozycje wymyśliłem sobie że działa to podobnie jak oświetlenie kabiny: złożone, rozłożone, składa przy zamykaniu. Dopiero tutaj dowiedziałem się że brak automatu. Czyli działa jak oświetlenie kabiny w Trabancie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...