Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

[P11 WP11] jaki regulator napięcia


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Dolce

Dolce

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 87 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Polska
  • Model:Primera WP11

Napisano 18 wrzesień 2010, 10:12

Witam.
Może ktoś się orientuje jaki konkretnie regulator napięcia był montowany w alternatorach do Nissana Primery WP11 z 1998 r ?
Mam silnik GA16DE (16V wielopunkt). Ceny regulatorów wahają się od 50 do 250zł w zależności od modelu. Jestem w lekkim szoku.
Pozdrawiam.
  • 0

Reklama

#2 DINO

DINO

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 10689 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Koszalin
  • Model:ODYSSEY
  • Nr rejestracyjny:ZK

Napisano 18 wrzesień 2010, 10:29

poszukaj, gdzieś na forum ktoś opisywał na czym polega różnica i można kupić taki za 50złociszy i prze lutować wyjścia i będzie gitt,
  • 0

#3 Dolce

Dolce

    Wiem co i jak

  • Użytkownicy
  • 87 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Polska
  • Model:Primera WP11

Napisano 18 wrzesień 2010, 20:31

poszukaj, gdzieś na forum ktoś opisywał na czym polega różnica i można kupić taki za 50złociszy i prze lutować wyjścia i będzie gitt,


Niestety nie znalazłem. Jakby ktoś miał ten link to poproszę.
  • 0

#4 krzysiek1958

krzysiek1958

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1467 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:ok. Ziębic
  • Model:P11.144 2.0TD
  • Nr rejestracyjny:DZA

Napisano 18 wrzesień 2010, 21:04

Jest to alternator Magneti Marelli A1151-80A.Jesli to jest diagnoza regulator napiecia to tylko nowy. To co szanowni koledzy pisza o przelutowaniu to dotyczy mostka z diodami w alternatorze. Jeden kolega opisywal tu wlasnie problem z tym mostkiem .Nalezy wziac stary i dobrym sklepie z czesciami mozna kupic tanszy ale wlasnie trzeba przelutowac kabel. Dobry elektromechanik sobie z tym poradzi. Ty jednak potrzebujesz regulator napiecia.Musisz szukac do tego typu alternatora.Czesc
  • 0

#5 Tofu

Tofu

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 7402 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:KRAKÓW
  • Model:byłp P10 GT i p11 SR20 obecnie 1.9 T4

Napisano 18 wrzesień 2010, 22:26

albo remont w firmie BENDIX gwara i nówka i wymieniają co trzeba.. i jak nówka ..
  • 0

#6 DINO

DINO

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 10689 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Koszalin
  • Model:ODYSSEY
  • Nr rejestracyjny:ZK

Napisano 18 wrzesień 2010, 22:34

To co szanowni koledzy pisza o przelutowaniu to dotyczy mostka z diodami w alternatorze.


zgadza się sprawa raczej dotyczyła mostka
  • 0

#7 Tofu

Tofu

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 7402 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:KRAKÓW
  • Model:byłp P10 GT i p11 SR20 obecnie 1.9 T4

Napisano 18 wrzesień 2010, 22:53

a regulator też jest w altku ?
  • 0

#8 DINO

DINO

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 10689 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Koszalin
  • Model:ODYSSEY
  • Nr rejestracyjny:ZK

Napisano 18 wrzesień 2010, 23:09

??
  • 0

#9 krzysiek1958

krzysiek1958

    Nissanmaniak

  • Użytkownicy
  • 1467 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:ok. Ziębic
  • Model:P11.144 2.0TD
  • Nr rejestracyjny:DZA

Napisano 18 wrzesień 2010, 23:47

W takim razie wytlumaczymy koledze. Mostek w alternatorze sluzy do zamiany trojfazowego pradu przemiennego z alternatora na prad staly bo taki prad jest potrzebny w samochodzie. Jak wiesz obroty alternatora potrafia dochodzic nawet do 20 tys obr/min. Wartosc napiecia wytwarzanego przez alternator jest wprost proporcjonalna do predkosci obrotowej wirnika altrnatora. Czyli ze wzrostem obrotow napiecie rosnie. Przyjmuje sie ze wartosc napiecia na akumulatorze nie moze byc wieksza niz 14,4V (ze wzgledu na gazowanie akumulatora).W zwiazku z tym alternator posiada regulator ktory pilnuje tego zeby to napiecie nie bylo wyzsze. Ja Ci padnie regulator napiecia to Ci akumulator rozladuje.Chcialem tez napisac -Nie zartuj sobie-No ale moze nasz szanowny kolega nie wiedzial i nie musial
  • 0

#10 Tofu

Tofu

    Nissanmaniak

  • Moderator
  • 7402 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:KRAKÓW
  • Model:byłp P10 GT i p11 SR20 obecnie 1.9 T4

Napisano 19 wrzesień 2010, 00:41

no to kolega pojechał po teorii nie przecze bo nie wiem wiem jakie mniej wiecej daje amperaże po obrotach ale tak to nie wnikałem ,,,czyli regulator też jest w altku pomijając mostek w którym coś padnie to nie ładuje jak trzeba a jak regulator to wybija w 17V miałem tak w skodzie że wycieraczki tak chodziły jak na turbo ,,,,
  • 0