Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11 WP11] jaki regulator napięcia


Dolce
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Może ktoś się orientuje jaki konkretnie regulator napięcia był montowany w alternatorach do Nissana Primery WP11 z 1998 r ?

Mam silnik GA16DE (16V wielopunkt). Ceny regulatorów wahają się od 50 do 250zł w zależności od modelu. Jestem w lekkim szoku.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukaj, gdzieś na forum ktoś opisywał na czym polega różnica i można kupić taki za 50złociszy i prze lutować wyjścia i będzie gitt,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukaj, gdzieś na forum ktoś opisywał na czym polega różnica i można kupić taki za 50złociszy i prze lutować wyjścia i będzie gitt,

 

Niestety nie znalazłem. Jakby ktoś miał ten link to poproszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to alternator Magneti Marelli A1151-80A.Jesli to jest diagnoza regulator napiecia to tylko nowy. To co szanowni koledzy pisza o przelutowaniu to dotyczy mostka z diodami w alternatorze. Jeden kolega opisywal tu wlasnie problem z tym mostkiem .Nalezy wziac stary i dobrym sklepie z czesciami mozna kupic tanszy ale wlasnie trzeba przelutowac kabel. Dobry elektromechanik sobie z tym poradzi. Ty jednak potrzebujesz regulator napiecia.Musisz szukac do tego typu alternatora.Czesc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co szanowni koledzy pisza o przelutowaniu to dotyczy mostka z diodami w alternatorze.

 

zgadza się sprawa raczej dotyczyła mostka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie wytlumaczymy koledze. Mostek w alternatorze sluzy do zamiany trojfazowego pradu przemiennego z alternatora na prad staly bo taki prad jest potrzebny w samochodzie. Jak wiesz obroty alternatora potrafia dochodzic nawet do 20 tys obr/min. Wartosc napiecia wytwarzanego przez alternator jest wprost proporcjonalna do predkosci obrotowej wirnika altrnatora. Czyli ze wzrostem obrotow napiecie rosnie. Przyjmuje sie ze wartosc napiecia na akumulatorze nie moze byc wieksza niz 14,4V (ze wzgledu na gazowanie akumulatora).W zwiazku z tym alternator posiada regulator ktory pilnuje tego zeby to napiecie nie bylo wyzsze. Ja Ci padnie regulator napiecia to Ci akumulator rozladuje.Chcialem tez napisac -Nie zartuj sobie-No ale moze nasz szanowny kolega nie wiedzial i nie musial

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to kolega pojechał po teorii nie przecze bo nie wiem wiem jakie mniej wiecej daje amperaże po obrotach ale tak to nie wnikałem ,,,czyli regulator też jest w altku pomijając mostek w którym coś padnie to nie ładuje jak trzeba a jak regulator to wybija w 17V miałem tak w skodzie że wycieraczki tak chodziły jak na turbo ,,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...