Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Ogrzewanie w QQ


Gość Marky
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!

 

Do wczoraj nie miałem problemów z ogrzewaniem w QQ 1,5 dci. Po wymianie filtra kabinowego mam przedziwny symptom :| . Otóż niezależnie czy AC jest włączone czy nie, prawa strona auta grzeje a lewa chłodzi. Czy ustawiam temp. na 20 czy na 30 stopni jest to samo, czyli skrajny prawy grzeje, środek prawy ledwo ledwo, środek lewy chłodzi, a skrajny lewy zupełnie chłodzi. Przyznam, że filtr wymieniłem wg. wszelkich prawideł sztuki. Czy ktoś ma pomysł co to może być?

Aha, żeby było jasne dual jest wyłączony!

 

Pozdrawiam,

Marky

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może masz wyłaczony dual (właczony? nie pamietam kiedy to pozwala na różne parametry na lewej i prawej stronie) i masz ustawione z jednej strony wysoką temp, a z drugiej niską?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet gdyby, to dual nie pozwala na większą różnicę temperatur jak 6-8°

 

Tak się zastanawiam czy podczas wymiany filtra nie został uszkodzony przewód gdzieś w okolicy dolnych nawiewów, przez co robi zwarcie i ten... regulator temp. głupieje. Trzeba by kuknąć w schemat, czy tam są jakieś kabelki od systemu nadmuchów.

Edytowane przez Klaus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich!

 

Do wczoraj nie miałem problemów z ogrzewaniem w QQ 1,5 dci. Po wymianie filtra kabinowego mam przedziwny symptom :| . Otóż niezależnie czy AC jest włączone czy nie, prawa strona auta grzeje a lewa chłodzi. Czy ustawiam temp. na 20 czy na 30 stopni jest to samo, czyli skrajny prawy grzeje, środek prawy ledwo ledwo, środek lewy chłodzi, a skrajny lewy zupełnie chłodzi. Przyznam, że filtr wymieniłem wg. wszelkich prawideł sztuki. Czy ktoś ma pomysł co to może być?

Aha, żeby było jasne dual jest wyłączony!

 

Pozdrawiam,

Marky

 

 

Witam

 

Dzis zauwazylem w moim QQ dokladnie to samo. Prawa strona grzeje a lewa chlodzi. Mialem przeglad roczny miesiac temu. Moze wtedy cos sknocili.

Marky, dzwoniles do ASO? Wiesz co jest przyczyna tego problemu

 

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam, że filtr wymieniłem wg. wszelkich prawideł sztuki.

Pytanie z innej beczki - jak go wymieniałeś? Czytałem w servisówce, że trzeba ściągnąć pedały, żeby go wyjąć. Zaglądałem tam i wg mnie nie tyle pedały co właśnie coś odpowiedzialnego za sterowanie temperaturą zasłania otwór na filtr. Czy miałeś probelm z wymianą?

 

Nawet gdyby, to dual nie pozwala na większą różnicę temperatur jak 6-8°

A po czym wnosisz?

Bo u mnie mogę ustawić z lewej LO, z prawej HI, z lewej chłodzi na max, z prawej grzeje na max i wydaje mi się, że to poprawne działanie systemu...

 

Co do samego problemu - u mnie po którejś wizycie w servisie pojawił się taki problem, że klima chłodziła tylko w ustawieniu LO, w każdym innym grzała na maxa. Okzało się, że przykręcając któryś element deski przytrzasnęli jakiś kabel, poprawili i wszystko wróciło do normy.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odświeżam temat. Miesiąc temu wymieniałem m.in. filtr kabinowy. Ostatnio rzadko jeżdziłem w dłuższe trasy. Dziś zauważyłem, że mam ten sam objaw - lewa strona grzeje a prawa chłodzi (im bliżej lewej strony tym zimniej). Namierzyliście może co to było?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak macie przestawioną klapkę jak wymienialiście filtr musieliście ją źle założyć wystarczy to sprawdzić i poprawić

Edytowane przez marcome
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

W aso nie bywam od czau jak póbowali mnie naciągnąć na lipną wymianę tarcz hamulcowych. Ale rzeczywiście trzeba to robić wg klucza. Po pierwsze, ustawić na min lub maks temperaturkę, bo łatwo potem pomylić złącze i będą różnice w temperaturze, po drugie pedał gazu odkręcić przed wymianą to łatwiej będzie to zrobić. Po ostatnie to za cholere nie wiem co się stało, ale się samo naprawiło.

Aha i dajcie znać czy u Was też tak szybko pęka instalacja klimatyzacyjna. Musiałem ją właśnie spawać i dopiero napełnić. Okazuje się, że ten stop alu jest za cienki i bardzo wrażliwy na zmiany temperatury, które przecież mamy - zimą po -30, a latem +40...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Miałem podobnie ale to moja wina znalazłem inny sposób na wymiane filtra kabinowego mianowicie wyciągnełem mechanicm od zmany powietrz (ciepłe/zimne) i zmieniło sie połorzenie zębatki i na ustawieniu na ciepło wiał zimnymale tqm są znaki jak na rozrządzie i nastawiłem tak jak powinno byc i grzeje jak trzeba.

P.S wyciągamu mechanizm i wtyczke od gazu i mamy znośny dostęp do wymiany filtra.

Edytowane przez rafwas96
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Tak. W QQ J10 jest taka ćwierć zębatka regulacyjna nawiewu i przy wymianie filtra potrafi się przekręcić na skrajną pozycję  względem zębatki silniczka. Trzeba ustawić wskaźniki strzałek znajdujące się na zębatkach na wprost siebie przy montażu( ----> <--- )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...