Skocz do zawartości

Forum Nissan Klub Polska używa plików cookie. Przeczytaj naszą Politykę prywtności, aby uzyskać więcej informacji.    Zgadzam się

[P11/P11.144] wymiana łożyska koła przód i łożyska zwrotnicy


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   kejno

kejno

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 300 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdańsk
  • Kraj:POLAND
  • Model:P11.144 HB 2.0 LPG
  • Nr rejestracyjny:GD
  • Time Online: 6h 17m 54s

Napisano 08 październik 2010, 12:24

Czy trudno wymienia się łożysko koła przedniego? - na coś zwracać uwagę? Jakiś smar fajny?

A łożysko zwrotnicy? - prawdopodobna przyczyna przechylenia koła ( - 1 stopień, prawe koło) i ściągania w prawo, możliwe to?

pozdrawiam,
Krzysztof

Poziom umiejętności i dostępnych narzędzi: umiarkowany :) - dałem radę z amortyzatorami i wahaczami góra.
  • 0

Reklama

#2 OFFLINE   Jaroslaw

Jaroslaw

    Jeżdżę bez trzymanki

  • Użytkownik
  • 163 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Sierpc
  • Kraj:POLAND
  • Model:Nissan Primera P11, 2.0 td
  • Nr rejestracyjny:WSE
  • :

Napisano 08 październik 2010, 13:55

Co do łożyska to nie jest to prosta sprawa i trzeba mieć trochę narzędzi. Będziesz potrzebował duży klucz (chyba 36 lub większy)do odkręcenia piasty.Pozatym potrzebna jest prasa żeby ładnie wprasować nowe łożysko i nie uszkodzić go, a przy okazji nie uszkodzić czegoś innego. Wbijania łożyska młotkiem nie polecam. Generalnie trzeba mieć czym to zrobić.Ja w mojej primerze wymieniałem łożysko koła i zwrotnicy ale nie sam tylko w warsztacie i nie żałuje bo sam bym tego nie zrobił (chciałbym ale niemiałbym czym tego zrobić). Także wybór należy do ciebie.
Co do łożyska zwrotnicy to jak ono jest walnięte to właśnie koło może mieć odchyły od pionu także to możliwe.

Użytkownik Jaroslaw edytował ten post 08 październik 2010, 13:57

  • 0

#3 OFFLINE   nice-wawa

nice-wawa

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1222 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Pruszków
  • Kraj:POLAND
  • Model:WP11 2,0 16v i WP11.144 2,0 16v
  • Time Online: 13h 10m 5s

Napisano 08 październik 2010, 14:15

Żeby wymienić łożysko koła to jak kolega napisał potrzebna jest prasa można samemu wymienić ale łożysko trzeba na prasie wcisnąć .
Co do łożyska zwrotnicy jak robiłeś sobie przy mechanice to sobie poradzisz. Ja wymieniałem łożysko zwrotnicy około 1h .
  • 0

#4 OFFLINE   kejno

kejno

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 300 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Gdańsk
  • Kraj:POLAND
  • Model:P11.144 HB 2.0 LPG
  • Nr rejestracyjny:GD
  • Time Online: 6h 17m 54s

Napisano 09 październik 2010, 21:00

No tak właśnie myślałem, że z łożyskiem koła trochę więcej roboty jest i no przede wszystkim brak narzędzi :)
Dzięki za odpowiedzi

pozdrawiam,
Krzysztof
  • 0

#5 OFFLINE   nicchi

nicchi

    Debeściak

  • Użytkownik
  • 246 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Kraj:POLAND
  • Model:Primera WP11 TD
  • Nr rejestracyjny:W*****W
  • :

Napisano 11 październik 2010, 16:52

Łożysko można wcisnąć też dużym imadłem jak ktoś nie ma pracy, ja mam takie na którym łożysko wymieniłem bez problemu. W imadle przydaje się druga osoba która "puka" gumowym młotkiem, wtedy ładnie wchodzi. Bieżnia łożyska wychodzi na przelot, więc stopień trudności jest umiarkowany. Jeśli chodzi o narzędzia, to podstawowe klucze (10, 13, 17 i 19) a do tego klucz do nakrętki półosi - 36 lub 32 w zależności od tego, czy jest duża czy mała nakrętka.
  • 0

#6 OFFLINE   michal2005

michal2005

    Wiem co i jak

  • Użytkownik
  • 81 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Sulechów
  • Kraj:POLAND
  • Model:Primera P11.144 SR20 131 KM CVT
  • Nr rejestracyjny:FZ
  • Time Online: 13m 53s

Napisano 18 kwiecień 2013, 12:30

Witam

Mam pytanie czy najpierw nabić łożysko koła w piastę czy najpierw w zwrotnicę  ?

pozdrawiam


  • 0

#7 OFFLINE   nrb

nrb

    Nissanmaniak

  • Użytkownik
  • 1133 postów
  • Gadu-Gadu:
  • Płeć:Mężczyzna
  • Skąd:Warszawa
  • Kraj:UNITED KINGDOM
  • Model:Subaru Legacy III
  • Nr rejestracyjny:WR
  • Time Online: 5h 42m 33s

Napisano 18 kwiecień 2013, 12:46

najpierw w zwrotnicę, przynajmniej tak robił mechanik u mnie


  • 0