Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] SR20DE -przepływomierz-BOSCH


miziera
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie przepływka już też powoli siada, objawem jest przygasanie przy schodzeniu z wyższych obrotów (nie za często, bo ustawianie wolnych obrotów czasem na dłużej, czasem na krócej niweluje problem), zawieszanie się obrotów na 1,5k (rzadko).

I teraz, odczyty mam takie:

ACC ON: 1,17V, ma byc poniżej 1,2V, czyli niby ok, ale bardzo blisko granicy,

wolne: 1,36, czyli ok.

I teraz, czy miał ktoś tak, że z pomiarów wychodziło, że przepływomierz jeszcze sprawny (jak u mnie), a po podmianie sytuacja się jednak mimo wszystko poprawiła? Trochę szkoda mi tych dwóch stów szczególnie, że te pomiary nie wychodzą najgorzej...

Objawem jest też wykryte przez gazownika lekkie zalewanie silnika na wolnych, lambda pierwsza wtedy prawie nie faluje, stoi na bogato.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość rafalbialek1

Panowie a przy P11 2.0 150km jak mam przepływkę HITASCHI to tez można kupic jakąs tańszą żeby była zgodna z oryginałem. I jeszcze jedno pytanie jakie wskazania powinien pokazywać miernik przy moim modelu przepływki??

 

Przepływka pokazuje mi na rozgrzanym siliku bieg jałowy 1,15V a po dodaniu gazu wskakiwało na 2,2V

 

Na przepływce mam symbol: 22680 2J200 AFH70-14 7709 HITACHI

 

Wyczyściłem ja ale po czyszczeniu parametry ma te same.

ja mam dokładnie taką samą przepływke w moim aucie Nissan primera 1998rok 2,016v 131 KM ale u mnie wartości po dodaniu gazu były troche niższe tj. 1,9V

 

ja mam dokładnie taką samą przepływke w moim aucie Nissan primera 1998rok 2,016v 131 KM ale u mnie wartości po dodaniu gazu były troche niższe tj. 1,9V

jesscze raz zmierzyłem napięcie i pokazało 1,23 na jałowym na zgaszonym 0,3 i na pełnych obrotach 3,84-4,2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierze raczej się nie psują, tylko się brudzą. Syf z egr-a i resztki co przelecą przez filtr powietrza, się osadza na tych blaszkach co powinny być idealnie czyste. Jak cos jest nie tak to najpierw umyjcie dokładnie i ostrożnie przepływomierz, specjalnym płynem pod ciśnieniem, mycie w rozpuszczalniku denaturacie nie działa (sam sprawdzałem). Ja swoją przepławkę umyłem czymś takim: http://allegro.pl/zmywacz-gaznikow-i-przepustnic-wurth-i2582747754.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dobra, na moją przepływkę tez już czas, bo mi mocno zalewa auto na wolnych. Ponieważ mam znajomego mechanika mogę dostać części z IC z dużymi zniżkami, więc przepływkę kupię w sklepie. I teraz tak, mam w sumie 3 opcje (ceny bez znieżek):

1. oryginał Bosch do P11 2.0 - 0 280 218 096, cena 896.94 zł,

2. oryginał do Bosch P11 1.8 - 0 280 218 005, cena 547.61 zł,

3. inny oryginał Bosch do P11 1.8 - 0 986 280 232, cena 316.84 zł.

Interesuje mnie ta 3cia przepływka, ktoś wie, co to? Ktoś to montował? Wg katalogu była stosowana w 1.8 "do roku prod.: 2000.09". Ze zniżkami znajomego będzie do wyrwania w okolicach 200zł. Znalazłem na sieci info, że jest stosowana jako zamiennik do 0 280 218 005.

 

A może ktoś wie, czy QG18 z przed 2000.09 ma pomiar temperatury powietrza w przepływomierzu czy ma osobny czujnik w dolocie?

 

OK, już wsio wiem: 0 986 280 232 = regenerowana przez Boscha 0 280 218 005, gwarancja jak na nową. Termistor przełożony, wkład w starej obudowie i fura śmiga, ale nic nie wiem jakie będą efekty. Na razie tylko przygasanie przy opadaniu z obrotów zniknęło.

Edytowane przez maius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

muszę u siebie sprawdzić czy mi padł czujnik przepływomierza (numer obudowy BOSCH 0 280 218 096 - nr. przepływomierza F 00C 2G2 060)

 

a może jest ktoś z Białegostoku kto mógłby mi udostępnić na chwilę przepływomierz żebym mógł wykluczyć zepsucie swego?

Edytowane przez kya
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, Paciet to SR20DE. Zbadane wartości:

Odpalony silnik biegi jałowe -ok 1.06 V

2500 RPM ok 1.5 V

3000 RPM ok 1.70

Mocna przygazówka to ok 3.15 V

Objawy: przytrzymywanie obrotów i SPALANIE W MIEŚCIE 12 LITRÓW przy bardzo spokojniej jeździe. Spalanie w trasie w normie.

Przepływka taka jak w załaczniku.

post-26024-0-62342600-1350153314_thumb.png

Edytowane przez MaserTi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Koledzy potrzebuję obudowy do przepływki Bosch. Wkład mnie nie interesuje. Jeśli ktoś ma na zbyciu bardzo proszę o kontakt :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, Paciet to SR20DE. Zbadane wartości:

Odpalony silnik biegi jałowe -ok 1.06 V

2500 RPM ok 1.5 V

3000 RPM ok 1.70

Mocna przygazówka to ok 3.15 V

Objawy: przytrzymywanie obrotów i SPALANIE W MIEŚCIE 12 LITRÓW przy bardzo spokojniej jeździe. Spalanie w trasie w normie.

Przepływka taka jak w załaczniku.

wartosci dla przeplywki na biegu jalowym to: 1,9 -2,3V JEZELI SPADA PONIZEJ, LUB MA ZMIENNE WARTOSCI to do wymiany! Ewentualnie mozna szukac regenerowancyh, ale podobno maja tylko zblizone wartosci do arginalnych.

Edytowane przez Navstar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 tygodnie później...

Małe info: wkład przepływomierza Bosch od 1.8 nie jest do końca kompatybilny z silnikami 2.0. Dlaczego? Akceptowalne prawidłowe parametry napięcia na przepływce z 1.8 są niższe niż dla 2.0 (info z serwisówki):

- wolne obroty - 2.0 min 1.3V, 1.8 min 1.0V,

- 2500 rpm - 2.0 1.8-2.4V, 1.8 min 1.7-2.1V.

Efekt jest taki, że moja zdłubana P11 na przepływce z 1.8 wyciągnęła na hamowni tylko 144KM i 191NM (ssac 4-2-1, wydech przelot, mod rorządu, szerszy dolot, przyspieszony zapłon, PB98), podczas kiedy w zeszłym roku na starej przepływce z 2.0 miałem 150KM i 187NM, a modyfikacje były mniejsze (brak pierwszego kata, przyspieszony zapłon, PB95). Po założeniu starej przepływki odczuwalnie poprawiła się elastyczność. Mi zależy na mocy więc powoli szykuję 6 stówek na nową przepływkę Boscha z gwarancją...

Edytowane przez maius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem świeżo po lekturze wszystkich wpisów w tym temacie. Koledzy Dino i filtron1 odwalili kawał dobrej roboty informując ogół o mozliwości dokonywania podmian wkładów przepływek :icecream:. Później jednak pojawiły się sprzeczne informacje dotyczące napięć na przepływkach. Kilku kolegów podało różne wyniki pomiarów, nie podając nawet tego, czy wyniki te zdjęto z poprawnie, czy niepoprawnie dzałających silniczków.

Czy ktoś z obeznanych kolegów mógłby podać poprawny zakres napięć dla sprawnej przepływki naszego (SR20DE) silniczka ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Później jednak pojawiły się sprzeczne informacje dotyczące napięć na przepływkach. Kilku kolegów podało różne wyniki pomiarów, nie podając nawet tego, czy wyniki te zdjęto z poprawnie, czy niepoprawnie dzałających silniczków.

Co to jest "niepoprawnie działający silniczek"?

Wynik pomiaru napięcia przepływomierza teoretycznie zależy tylko od tego, czy są spełnione warunki pomiaru (rozgrzany silnik, wył. odbiorniki el.), czy napięcia na zasilaniu czujnika są prawidłowe (5V i napięcie aku), czy masa jest ok. Ja swój pomiar wykonywałem na względnie nowym filtrze powietrza firmy Mann (przebieg 2 tys. km), żeby wykluczyć wpływ dłubanego dolotu odpiąłem górną pokrywę obudowy, przycisnąłem do niej filtr i wtedy sprawdziłem wynik (taki pomiar wg mnie daje największą możliwą ilość powietrza). Do tego obroty sprawdzałem w programie diagnostycznym PCMSCAN żeby wykluczyć błąd wskazania obrotomierza. Wyniki po dwóch pomiarach były takie same jak na złożonej obudowie, wniosek - podane napięcia to max, który osiąga przepływomierz (ew. ogranicza go filtr powietrza). A że były niższe niż wymagane, sprawdziłem z instrukcją - dla 1.8 mieszczą się w normach, dla 2.0 już nie.

Zaznaczam, że na przepływce z 1.8 auto jeździło całkiem ok, dopiero hamownia pokazała, że coś jest nie halo. Jak na mnie można spokojnie podmieniać MAS-y, ale nie w dłubanych autach (przeplywka pozwoliła osiągnąć 144KM, czyli w seryjnym samochodzie powinna dać radę, chociaż wg mnie trzeba się liczyć z małą utratą mocy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wlasnie zrobilem "trick". Stara przeplywka byla niezle zasyfiona i mialem mula w okolicach 4 tys rpm. Zalozylem ten wklad 060 od 1.8 dolozylem termistor i problem zniknal. Autko przyspiesza bardzo plynnie, takze ogolnie jestem bardzo zadowolony bo zaoszczedzilem kupe pieniedzy. Troche mnie zmartwilo ze teraz wygrzebales inne woltaze, no ale coz trudno :D Moje auto jest calkowicie seryjne i jezdze na benzynie. Na trojce wyprzedzam 4 tiry na raz i nie boje sie ze zlapie mula, wiec jest ok :D

 

Aha, jeszcze pytanie. Jaka moc miales ze stara przeplywka ??

Edytowane przez wazyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stara 150KM/186NM (brak pierwszego kata, przyspieszony zapłon 17st)

nowa 144KM/191NM (ssac 4-2-1, wydech przelot, mod rorządu, szerszy dolot, przyspieszony zapłon ok 19st, PB98)

 

PS: jak wymienię przepływkę pod koniec miesiąca to pojadę na hamownię (tą samą co ostatnio) jeszcze raz, bo sam jestem ciekawy ile uda się osiągnąć na nowej.

 

Edit: wazyl, dopisałem modyfikacje jeszcze raz, żeby było wiadomo o jakich różnicach rozmawiamy.

post-36041-0-33981500-1357599402_thumb.jpg

post-36041-0-28937000-1357599414_thumb.jpg

Edytowane przez maius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roznice sa minimalne. Dwie rozne hamownie. Warunki atmosferyczne bardzo rozne.Tutaj upatrywalbym bledu pomiarowego. Moze nawet nie bledu, tylko na kazdej hamowni wyjdzie ci nieco inny wynik. Uwazam, ze jesli ta przeplywka bardzo nie odpowiadalaby dwulitrowce to by ci wyszlo 120 koni, a tutaj masz tylko 6 mniej i nawet wyzszy moment obr. Pozatym na moc bym nie patrzyl, to jest dobre do opowiesci przy piwie ;) Moment sie liczy.

 

Ale oczywiscie jesli sie upierasz, to jestem ciekaw co ci wyjdzie na dedykowanej. Rozwieje to wszelkie watpliwosci.

Edytowane przez wazyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to jest "niepoprawnie działający silniczek"? ... Zaznaczam, że na przepływce z 1.8 auto jeździło całkiem ok, dopiero hamownia pokazała, że coś jest nie halo. Jak na mnie można spokojnie podmieniać MAS-y, ale nie w dłubanych autach (przeplywka pozwoliła osiągnąć 144KM, czyli w seryjnym samochodzie powinna dać radę, chociaż wg mnie trzeba się liczyć z małą utratą mocy).

 

Już wyjasniam. Pisząc niepoprawnie działający silniczek miałem na mysli falowanie obrotów na biegu luzem, mulenie i ew. inne przypadłości wychodzące w codziennej eksploatacji auta seryjnego.

 

Ja wlasnie zrobilem "trick". Stara przeplywka byla niezle zasyfiona i mialem mula w okolicach 4 tys rpm. Zalozylem ten wklad 060 od 1.8 dolozylem termistor i problem zniknal. Autko przyspiesza bardzo plynnie, takze ogolnie jestem bardzo zadowolony bo zaoszczedzilem kupe pieniedzy. Troche mnie zmartwilo ze teraz wygrzebales inne woltaze, no ale coz trudno :D Moje auto jest calkowicie seryjne i jezdze na benzynie. Na trojce wyprzedzam 4 tiry na raz i nie boje sie ze zlapie mula, wiec jest ok :D ...

... jak wymienię przepływkę pod koniec miesiąca to pojadę na hamownię (tą samą co ostatnio) jeszcze raz, bo sam jestem ciekawy ile uda się osiągnąć na nowej.

 

Ja też jestem przed podmianą wkładu. Mam w planie xxx060 od 1.8 (termistor mam na dolocie). Jakie przepływki wstawiacie oryginały czy zamienniki ? Jesli zamienniki to jakiej produkcji/firmy i jeszcze niedykretnie: aktualnie w jakiej cenie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już wyjasniam. Pisząc niepoprawnie działający silniczek miałem na mysli falowanie obrotów na biegu luzem, mulenie i ew. inne przypadłości wychodzące w codziennej eksploatacji auta seryjnego.

No to u mnie falowania nie było, silnik ładnie się wkręcał, muła nie łapał (widać po wykresie momentu obrotowego). Nie mówię, że podmiana z 1.8 to jest zły pomysł, może ja akurat trafiłem na taką przepływkę, która jest bliżej tych niższych wartości, nie wiem, fakt jest taki, że już sama instrukcja serwisowa mówi, że poprawnie działająca przepływka z 1.8 ma niższe zakresy napięcia wyjściowego - co wg mnie tłumaczy niższą moc i moment (przepływka od 1.8 jest dostosowana i policzona pod mniejszą średnicę obudowy, w 1.8 jest chyba 60mm, w 2.0 77mm). I teraz, ja jestem w plecy 240zł, bo przepływkę wymontowałem z obudowy i już jej nie zwrócę. Dlatego teraz kupię dedykowaną i jak coś nadal nie będzie banglać to ją będę mógł zwrócić.

Ja chciałem zwrócić uwagę przede wszystkim tych, którzy jakoś modyfikują swoje auta, bo mnie kompletny wydech kosztował kupę kasy, a moc straciłem przez źle dobrany czujnik (i własną głupotę, bo go nie sprawdziłem po zamontowaniu). Nawiasem mówiąc jeżeli moje podejrzenie się sprawdzi, to najwięcej mocy/momentu zyskam dzięki sprawnej przepływce.

zbylan, na poprzedniej stronie podałem ceny przepływek Boscha z IC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli numer wkładu jest taki sam, to nie powinno być problemu, nie wyobrażam sobie aby w takim układzie jakim jest wkład, wiedział by on w jakim siedzi silniku i jaką ma średnicę dolot :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli numer wkładu jest taki sam, to nie powinno być problemu, nie wyobrażam sobie aby w takim układzie jakim jest wkład, wiedział by on w jakim siedzi silniku i jaką ma średnicę dolot :D

No tak, ale na pierwszych stronach tematu jest info, że wkłady różniące się numerem są takie same, a jedyną rzeczywistą różnicą jest brak termistora, a to już nie jest prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te nowe przepływki to jakaś lipa ...w p10 było hitahi i bez problemu myłem 2 razy i tyle zresztą nie wiele sie działo teraz też jest taka w p11(ma 316 tysięcy) a bosche padają jak muchy ,,

 

a ps ... spocik sie szykuje choć frekw marna chyba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbylan, na poprzedniej stronie podałem ceny przepływek Boscha z IC.

Dzięki. Oczywiście czytałem Twój wpis, ale nie byłem pewny, czy są to aktualne ceny.

Pytanie do kolegów,którzy mają doswiadczenia z zamiennikami Boscha: Czy i jak to działa (oczywiście w autach od których nie wymaga się wyśrubowanych osiągów) ?

Ja, przy okazji innych zakupów zamówiłem taki zamiennik za niecałe 100 PLN (rodzaj eksperymentu :rolleyes2: ). Ponieważ w poprzednich wpisach były różne zdania, a temat ma już ponad 2 lata, jestem ciekaw jak sie to teraz układa (jakość i cena).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, ale na pierwszych stronach tematu jest info, że wkłady różniące się numerem są takie same, a jedyną rzeczywistą różnicą jest brak termistora, a to już nie jest prawda.

 

termistor załatwia tylko sprawę czujnika przed filtrem, i jak popatrzysz w katalogi, obie przepływki do SR20DE są w użyciu i wzajemnie wymienialne :D czyli ta z wkałdem z termistorem i bez, różnica jest we wtyczce w samochodzie, bo jak bez termistora we wkładzie to ma tylko 4 przewody, jak termistor jest w przepływce to wtyczka ma 5 pinów, kiedyś poświeciłem swoją kończącą się przepływkę i rozebrałem, zdjęcia na forum zobacz, że termistor nie jest połączony w żaden sposób z układem przepływki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termistor załatwia tylko sprawę czujnika przed filtrem, i jak popatrzysz w katalogi, obie przepływki do SR20DE są w użyciu i wzajemnie wymienialne :D czyli ta z wkałdem z termistorem i bez, różnica jest we wtyczce w samochodzie, bo jak bez termistora we wkładzie to ma tylko 4 przewody, jak termistor jest w przepływce to wtyczka ma 5 pinów, kiedyś poświeciłem swoją kończącą się przepływkę i rozebrałem, zdjęcia na forum zobacz, że termistor nie jest połączony w żaden sposób z układem przepływki

Znowu się zgadzam (co do termistora), ale: skąd wiesz, że elektronika wewnatrz czujnika (wyjęta przez Ciebie płytka) się nie różni? Mówie oczywiście o sytuacji, w której mamy dwie przepływki o różnych numerach (rzekomo zamienne).

Co znaczy, że przepływki są zamienne? Że były stosowane w tym samym okresie nie koniecznie oznacza, że są zamienne, wystarczy, że jest też inne ECU i już może inaczej interpretować sygnały z przepływki. A co nieco sie w aucie zmieniło, są P11.144 z silnikiem SR20 z dźwigienkami zaworowymi na ślizgach, fabrycznym EGR i odcinką na 7300RPM, moja ma głowicę typu RR (rolki), brak EGR-a i odcinkę 6800RPM (czyli na 100% inne ECU), prod. po 09.2000. Mogło być tak, że wychodziły przez pewien okres oba rodzaje silników z różnymi ECU i dlatego katalogi pokazują, że w tym samym okresie były stosowane różne przepływki.

U mnie siedzi przepływomierz o numerach: 226806N210 podpisany jako: 00' September-, jak wpiszę auto wyprodukowane przed 09.2000 to jest inny numer: 226807J500.

nissan4u wskazuje, że można zamienić 226807J500 na 226806N210 (ozn. alternate), ale nie ma informacji, że można zrobić na odwrót (dla 226806N210 nie ma pola alterante). A taką zamianę (nieświadomie) wykonałem u siebie.

 

Ja zrobię tak, że jak już zamówię "prawidłową" przepływkę to ją przemierzę, jak będzie ok, to pojadę na hamownię, jak i tak pokaże małe wartości to zwrócę i będę jeździł na tej z 1.8 ("bo skoro nie widać różnicy to po co przepłacać").

 

PS: kilka stron wcześniej sam się zastanawiałeś:

tak na marginesie, to ciekawe, że wartości przepływomierza w silnikach 1.8 i 2.0 są takie same

Bo jak o tym pomyśleć, to nie do końca ma sens.

Sorry za tak długi wywód ale nasze auta jak widać się różnią i nie zawsze wszystko co zadziała w jednym samochodzie sprawdzi się też w innym, nawet, jeśli jest wyprodukowany tylko miesiąc później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...