Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] SR20DE -przepływomierz-BOSCH


miziera
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowe jak narazie sukces - tak jak pisaliście na forum problemem się okazał zamiennik (debilnej jakości firmy HART). 

Dzięki uprzejmości kolegi PrzeRuSco i podmiance na jego przeplywke upewniłem się że to tutaj wina leży i czym prędzej zaposiadłem regnerowany BOSH-a. 

W chwili obecnej ładnie smiga (w porównaniu z tym co było) i czekają mnei tylko regulacje LPG.
Dzięki wszytskim za pomoc i mea culpa za niesłuchanie - kajam się sam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam,

 

Mam, miałem problem z przeplywomierzem Nissmo Primera P11 2.0 140 km. Bosh ( 0280 218 096)

Dzis go wymienilem na zamienik Niemieckiej firmy otlock czy cos takiego. Po zalozeniu wszystko bylo ok.

wchodzil na obroty i na gazie i na benzynie podczas jazdy tez ok. Przejechalem ok 15-20 km ok. Postoj

i ruszam w dalsza droge, i sie zaczyna na gazie szarpanie brak mocy, na benzynie ok. czasem lekko szarpnie.

na sprzegle jest Ok. elegancko wchodzi na obroty jak na gazie tak i na benzynie. I teraz zglupialem, nie wiem o co chodzi,

podejrzewam jeszcze sonde. Pomozcie!

 

Gaz byl regulowany dwa dni temu + wymiana filtrow. POMOCY!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to bywa z zamiennikami niestety :-/ może udałoby Ci się znaleźć jakaś używkę na szrocie, tylko żeby się przejechać na chwilę. Albo lepiej kogoś z forum z Twojej okolicy. Skoro przez pierwsze 20km było ok to wygląda że szybko padła... wina może być oczywiście sondy też, ale to by było źle od samego początku.

Albo może po prostu podczas wymiany był niedokładnie zmontowany dolot i po krótkiej jeździe coś się tam rozszczelniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam Wszystkich.

Od niedawna moja Prima miała czkawkę ale teraz to dusi się i szarpie przy dodawaniu gazu. Komp nic nie pokazuje a pomiar napięć na przepływce niby dobrze. I tutaj moje pytanie; Czy jest ktoś z Łodzi kto użyczyłby do sprawdzenia swój przepływomierz? Silnik 2,0 rok.2000, niby 140 koni ;) obudowę mam 0280 218 096 a wkładkę F00C 2G2 039 z termistorem. Nie wiem czy prawidłowa bo wymieniana już kiedyś była u MacGywera ( niestety ) Wtyczka 4. 

Pomoże ktoś, bo już nie mam siły do tego strucla :/ Czyszczenie nie pomogło.


Jeszcze dopytam; 

-czy wkładka którą mam jest oryginalna? 

-jaki jest numer wkładki z tego tańszego zamiennika 0280 218 005 ? czy trzeba kupić całość?


Odświeżę temat bo coś cicho tu ;)

Czy robiliście u siebie tzw. adaptację nowego przepływomierza? Czy tylko po wymianie czuć różnicę? Kupiłem Boscha regenerowany i lipa, to samo. Po adaptacji przez mechanika jest poprawa bo nie szarpie ale czuć wyraźny spadek mocy. Na razie czekam na następny na podmiankę ale irytujące jest to okrutnie :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

U mnie siedzi przepływomierz 0280218094, z wkładem F00C2G2060. Z tego co wyczytałem to wystarczy dokupić wkład F00C2G2039 i przełożyć termistor.

Panowie i tu jest moje zapytanie, jakie objawy będą przy uszkodzonym termistorze? Bo może wystarczy tylko wymienić termistor?

U mnie dzieją się dziwne rzeczy, na biegu jałowym, na PB auto przygasa z 825 do 550 i wraca na 825. Na LPG z spada do 450, a podczas jazdy potrafi nawet zgasnąć po wciśnięciu sprzęgła.

Problem ulecza w moim przypadku ciągła jazda na A/C, no ale ile można :icecream:

Błędy na ELM to P0171 (uboga mieszanka)


to jest to samo co F00C2G2039 tylko ma termistor, w tym co podałem jest na niego miejsce i trzeba go tylko wlutować, z racji posiadania starej przepływki zrobiłem jej małą sekcję zwłok aby rozwiać wszelkie wątpliwości, dodam, że moje nissmo jeździło na F00C2G2039 jak go kupiłem a teraz lata na F00C2G2060, czyli tym z termistorem, choć w moim przypadku i tak nie jest on wykorzystywany bo temperatura powietrza jest brana z innego miejsca, czyli jak ktoś ma wtyczkę na 4 przewody może stosować ....039 a jak ma na 5 przewodów to musi tylko dołożyć termistor. jak widać na zdjęciach termistor jest odizolowany od płytki przepływomierza.

mały dodatek, wkład 0280218005 jest teraz zamienny z wkładem 0986280232 i siedzi tam ta sama wkładka, czyli : F00C2G2039

Tu dodam taki mały artykulik:

 

http://autokult.pl/1180,jakie-sa-rodzaje-przeplywomierzy-poradnik


Przepływka zmierzona:

Bieg jałowy - 1,41V

2500rpm - 1,71V

4000rpm - 1,96V

 

Dane z TorquePro

Bieg jałowy - 3,2 g.m/s

2500rpm - 6,6 g.m/s

 

Czyżby koniec przepływomierza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tompatrz84

Witam,

 

Mam Primere Kombi P11.144 2.0 z silnikiem 140 koni (SR20DE).

Mam w nim przepływomierz BOSCH 0 280 218 025 z wkładem F00C2G20360 bez termistora lecz z miejscem dla niego.

Wszędzie się naczytałem że powinien obecnie być BOSCH 0280218096 z wkładem ...039 z termistorem,

Teraz pytanie czy koniecznie musi być ten z termistorem skoro do mojego przepływomierza podłączona jest wtyczka na 4 piny , 5 jest zaślepiony?

 

Obecnie przepływomierz pokazuje mi po przekręceniu na pozycję ON. 1,37V (wg książki  wynika że uszkodzony).

Mam problem z nauczeniem wolnych obrotów (przepustnica, silnik krokowy wyczyszczone, TPS ustawiony książkowo,sonda lambda nowa sprawdzona i sprawna). Przepływomierz też był czyszczony. Obroty wolne mam ok 1000 w tym momencie torqe pro w telefonie pokazuje przepływ ok 6 g/ms (czyli też chyba za dużo). Przy ruszaniu na 1 biegu przy ok 1500 obr zaczyna falować, tak samo jest na luzie, nie mogę ucelować w 2000 obr bo od razu skacze do 3. Czy jest temu winny przepływomierz? Jak sądzicie?

Czy macie jakieś doświadczenie z tanimi przepływomierzami zamiennikami?

Gdzie można kupić te tzw. regenerowane przez BOSCHa, wszędzie są jakby nowe za ok 700 zł.

Z góry dzięki za wszelkie info.

 

PS.Może mi ktoś wstawić zdjęcie tego zewnętrznego czujnika jak nie ma termistora w środku gdzie on ma być? Czy wtedy wykorzystywany jest 5 kabel?

Edytowane przez tompatrz84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Pierwszy mój post tutaj więc witam wszystkich gorąco ;)

 

Piszę w tym temacie, bo na 99% mam walnięty przepływomierz (BOSCH 0 281 218 005)

Auto (jak w profilu) kupiłem około 2 tygodnie temu. Na początku nie zauważyłem niczego nieprawidłowego, poprzedni właściciel raczej nic nie kombinował tutaj- wszystko pod maską dobrze przykurzone, autem jeździł 3 lata.

 

Objawy: spadek obrotów na biegu jałowym dokładnie co 30 sekund- jeśli silnik nie jest obciążony, to przeważnie daje radą podnieść się. Przy dojeżdżaniu do świateł, po wrzuceniu na bieg jałowy przeważnie gaśnie- pewnie ze względu na obciążenie pompą wspomagania. Objaw występuje na pb i lpg, ale na benzynie jakby silniej- na lpg wyżej ustawione obroty jałowe.

 

Pomierzyłem napięcia w poniedziałek (oczywiście na postoju, silnik rozgrzany, na gazie):

Bieg jałowy ok 800 obr/min: 1,41 V

2500 obr/min: 1,69 V

4000 obr/min: 2,3 V

ok 6000 obr/min: skoki max do 2,9 V, ale za chwilę spadek i stabilizacja około 2,4 V

 

W środę kupiłem ELM327 i z aplikacji Torque Pro odczytałem (silnik rozgrzany, w czasie jazdy, na benzynie):

Bieg jałowy ok 800 obr/min: 3,6 g/s

2500 obr/min: 6,4 g/s

4000 obr/min: 14 g/s

odcinka, pedał w podłodze: max do 55 g/s

 

Wczoraj jadąc w trasie postanowiłem go ponownie sprawdzić- przy czerwonym polu, pedał w podłodze max 53-54 g/s. Żeby było ciekawiej, to chwilami wskazanie MAF pokazywało 24 g/s przy 4000 obr/min. Oczywiście każdy pomiar odczytywany przy utrzymywaniu właściwych obrotów przez kilka sekund. W dodatku kilka minut po tym teście wyskoczył CHECK. Sczytałem dwa błędy: P0172, P0171 - raz za bogato, raz za ubogo...

 

Po wykręceniu przepływomierza zobaczyłem, że ta siateczka ochronna jest dość brudna. Teoretycznie może pomogłoby czyszczenie przepływki, ale boje się ją uszkodzić. Poza tym z tego co wyczytałem, to i tak każde czyszczenie kończyło się po jakimś czasie koniecznością zakupu nowego oryginalnego przepływomierza (ew. wkładu).

 

Dodam, że trochę skakało napięcie (podgląd przez Torque) aku: od 13,9-14,7 V nawet podczas utrzymywania obrotów, jazda po płaskiej drodze, w nieregularnych odstępach czasu. Chociaż kolega handlujący częściami powiedział, że to bez znaczenia. 

 

Czy jesteście w stanie podpowiedzieć, czy to na 100% przepływka, czy coś jeszcze sprawdzić? Najbardziej by mi pomogło gdyby ktoś z Lublina lub Zamościa zgodził się pożyczyć swoją przepływkę celem sprawdzenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam. Bardzo Proszę o pomoc. Chciałabym się dowiedzieć gdzie w moim samochodzie jest przepływomierz i jak on wygląda. Jestem niestety kobietą i nie mam zielonego pojęcia gdzie go szukać. 
Nissan Primera p11 LPG

post-98769-0-52668800-1461001423_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, mam pytanie odnośnie przepływki. Chodzi o to że od jakiegoś czasu samochód zamulał - głównie na LPG, na benzynie prawie nie jeździłem więc nie mam wielkiego porównania, ale też nie było wszystko tak jak trzeba. Dzisiaj odłączyłem na chwile przepływkę, przejechałem się na odłączonej - szarpanie i nierówna jazda na Pb i na LPG, następnie podłączyłem z powrotem wtyczkę i od tego momentu świeci cały czas kontrolka check engine i jeździ praktycznie jak bez przepływki. Mogłem coś uwalić jak ją odłączałem - podłączałem ? nie odłączałem akumulatora w sumie podczas tego "zabiegu" :( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ewidentnie był problem z przepływką, wczoraj założyłem inną - używkę - auto dostało kopa, na gazie jedzie super, na benzynie też ale jak zimny silnik - kiedy silnik się trochę nagrzeje to potrafi poszarpać trochę. Czyli na gazie jest ok a na benzynie przy ciepłym silniku szarpie i dławi się, co to może znaczyć ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...