Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Osłona silnika 1,6


Gość mwylezol
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Więc po ponad godzinie zabawy została zamontowana osłona silnika ( z note'a ) oraz mata wygłuszająca maski ( nowa )

( dodatkowo zostały założone samoprzylepne aluminiowo-bitumiczne maty wygłuszające )

(...)

 

Super :)

Widzę, że poszedłeś nawet krok dalej - dodatkowe maty samoprzylepne.

Dobra robota :D

 

Pozdr.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc po ponad godzinie zabawy została zamontowana osłona silnika ( z note'a ) oraz mata wygłuszająca maski ( nowa )

( dodatkowo zostały założone samoprzylepne aluminiowo-bitumiczne maty wygłuszające )

 

podsumowanie kosztów:

1. osłona - 220 PLN z przesyłką ( Allegro )

2. mata wygłuszająca maski + 13 sztuk spinek - 330 PLN ( zakupione w Nissanie )

3. sampoprzylepne maty wygłuszjące aluminiowo-bitumiczne - 2 szt o wym 50cm x 50cm - ok. 60 PLN z przesyłką ( Allegro )

 

montaż więcej niż prosty zarówno osłony silnika ( wkrecić 2 śruby kluczem 10 ) jak i maty maski ( wciśnięcie 13 spinek ),

najwięcej czasu zeszło się z docięciem i naklejeniem mat samoprzylepnych ( około 1 h )

 

czy został osiągnięty oczekiwany ( czytaj: jakikolwiek ) efekt akustyczny sprawdzę jutro :devil:

 

poniżej załączam zdjęcia z całej operacji ;)

No, wygląda super! Ciekawe czy da to efekt akustyczny. Ale powinno pomóc, kiedyś tak zrobiłem w Focusie 1,6 i faktycznie zrobiło się ciszej.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy został osiągnięty oczekiwany ( czytaj: jakikolwiek ) efekt akustyczny sprawdzę jutro :devil:

 

więc tak:

opisuję wrażenia akustyczne z miejsca kierowcy, nie wiem czy jest coś ciszej na zewnątrz samochodu, nie sprawdzałem

 

wrażenia narazie z dystansu ok 60 km...

- pierwsze wrażenie po odpaleniu silnika to takie, że jest praktycznie tak samo bez większych odczuwalnych zmian

- dopiero po przekroczeniu 2500-3000 obrotów silnika i czym wyżej kręcimy tym różnica jest wieksza

- np. powyżej 3500 obr nie ma już takiego wycia silnika co znacznie polepsza komfort i już tak bardzo nie zniechęca do

kręcenia silnika wyżej :devil:

- przy predkościach powyżej 80km/h również jest ciszej ( sprawdziłem narazie do 110km/h ),

biorąc pod uwagę, że czym wyżej tym jest lepiej :) to powyżej 110km/h rónież powinno być lepiej

 

reasumując: silnik 1.6benz w QQ i tak jest dość cichy więc ta różnica nie jest, aż tak mocno odczuwalna jakby to było w przypadku silnika diesla, ale przy większych prędkościach obrotowych silnika jest znacznie lepiej, silnik tak nie drażni uszu i chyba o to chodziło, nie ukrywam, że liczyłem, że będzie ciszej i przy niższych obrotach jak i na postoju, ale to co udało się osiągnąć i tak mnie satysfakjonuje, czyli oczekiwany efekt został prawie osiągnięty ( poza niższymi obrotami ;) )...

spróbuje jeszcze wygłuszyć ( jak będzie możliwość bez rozbiórki połowy auta ) matą filcową grubości 2 cm grodzię silnika od strony kabiny pasażerskiej ( ale jeszcze się zastanawiam czy ma to jeszcze jakikolwiek sens, bo i tak jest już bardzo dobrze )

ale jako, że lubię takie eksperymanty to pewnie i ten dojdzie do skutku :D

 

ps. idąc dalej w eksperymanty i podnosząc wagę samochodu w imię komfortu dla uszu ;) wygłuszyłem także podobnymi matami samoprzylepnymi z tym, że tylko samymi bitumicznymi ( są całe czarne ) całą podłogę bagażnika i wnękę na koło zapasowe i stuki od strony zawieszenia / amortyzatorów są zauważalnie mniejsze, jak zrobię zdjęcie to podrzucę do wgladu...

Edytowane przez tomi-ei
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc tak:

opisuję wrażenia akustyczne z miejsca kierowcy, nie wiem czy jest coś ciszej na zewnątrz samochodu, nie sprawdzałem

 

wrażenia narazie z dystansu ok 60 km...

- pierwsze wrażenie po odpaleniu silnika to takie, że jest praktycznie tak samo bez większych odczuwalnych zmian

- dopiero po przekroczeniu 2500-3000 obrotów silnika i czym wyżej kręcimy tym różnica jest wieksza

- np. powyżej 3500 obr nie ma już takiego wycia silnika co znacznie polepsza komfort i już tak bardzo nie zniechęca do

kręcenia silnika wyżej :devil:

- przy predkościach powyżej 80km/h również jest ciszej ( sprawdziłem narazie do 110km/h ),

biorąc pod uwagę, że czym wyżej tym jest lepiej :) to powyżej 110km/h rónież powinno być lepiej

 

reasumując: silnik 1.6benz w QQ i tak jest dość cichy więc ta różnica nie jest, aż tak mocno odczuwalna jakby to było w przypadku silnika diesla, ale przy większych prędkościach obrotowych silnika jest znacznie lepiej, silnik tak nie drażni uszu i chyba o to chodziło, nie ukrywam, że liczyłem, że będzie ciszej i przy niższych obrotach jak i na postoju, ale to co udało się osiągnąć i tak mnie satysfakjonuje, czyli oczekiwany efekt został prawie osiągnięty ( poza niższymi obrotami ;) )...

spróbuje jeszcze wygłuszyć ( jak będzie możliwość bez rozbiórki połowy auta ) matą filcową grubości 2 cm grodzię silnika od strony kabiny pasażerskiej ( ale jeszcze się zastanawiam czy ma to jeszcze jakikolwiek sens, bo i tak jest już bardzo dobrze )

ale jako, że lubię takie eksperymanty to pewnie i ten dojdzie do skutku :D

 

ps. idąc dalej w eksperymanty i podnosząc wagę samochodu w imię komfortu dla uszu ;) wygłuszyłem także podobnymi matami samoprzylepnymi z tym, że tylko samymi bitumicznymi ( są całe czarne ) całą podłogę bagażnika i wnękę na koło zapasowe i stuki od strony zawieszenia / amortyzatorów są zauważalnie mniejsze, jak zrobię zdjęcie to podrzucę do wgladu...

Możliwie - że się przyda. http://eurozvuk.ru/gallery/index.php?id=1200&page=1 Edytowane przez wegit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że masz doświadczenie z wyciszaniem auta. Ja chciałbym wyciszyć tylne nadkola, bo wkurzają mnie odgłosy żwiru, który pryska spod kół. Zastanawiam się tylko jakiej maty użyć. W Skodzie były fabryczne filcowe i hałas był dosyć dobrze tłumiony. Te jednak nasiąkają wodą (w zimie ciężko oderwać od nich bryły śniegu) i zastanawiam się też nad tymi z folią aluminiową, ale nie wiem, czy żwir i lód nie uszkodzi tej folii. Może Ty, albo ktoś inny wygłuszał już nadkola i może coś polecić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

już gdzieś widziałem chyba na forum ten projekt wygłusznaia QQ,

 

takie wygłuszenie ma sens tylko wtedy gdy mamy zamiar zamontować wysokiej klasy sprzęt grający, powtarzam wysokiej klasy :) , w innym przypadku jest bezsensowne biorąc pod uwagę chociażby sam koszt zabiegu...

 

tak nawiasem mówiąc i biorąc pod uwagę, że takie maty wygłuszające nie są zbyt lekkie to ciekawe o ile kilogramów przytył ten QQ, i druga sprawa jak wyglądają plastiki po takiej rozbiórce i ponownym złożeniu :whistle:

 

ale to tylko takie moje dewagacje, bo napewno jechać w środku takiego QQ po takim wygłuszeniu to bajka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Więc po ponad godzinie zabawy została zamontowana osłona silnika ( z note'a ) oraz mata wygłuszająca maski ( nowa )

( dodatkowo zostały założone samoprzylepne aluminiowo-bitumiczne maty wygłuszające )

 

podsumowanie kosztów:

1. osłona - 220 PLN z przesyłką ( Allegro )

2. mata wygłuszająca maski + 13 sztuk spinek - 330 PLN ( zakupione w Nissanie )

3. sampoprzylepne maty wygłuszjące aluminiowo-bitumiczne - 2 szt o wym 50cm x 50cm - ok. 60 PLN z przesyłką ( Allegro )

 

montaż więcej niż prosty zarówno osłony silnika ( wkrecić 2 śruby kluczem 10 ) jak i maty maski ( wciśnięcie 13 spinek ),

najwięcej czasu zeszło się z docięciem i naklejeniem mat samoprzylepnych ( około 1 h )

 

czy został osiągnięty oczekiwany ( czytaj: jakikolwiek ) efekt akustyczny sprawdzę jutro :devil:

 

poniżej załączam zdjęcia z całej operacji ;)

Witam,

mam pytania dotyczącer spinek do maty wygłuszjącej. Chciałbym sobie wykleić maskę masą bitumiczną. Matę wygłuszajacą już mam fabrycznie zamontowaną. Tylko nie wiem, jak te spinki wypiąć. Ty na pewno wiesz, jak one wyglądają. Czy ich konstrukcja w ogóle pozwala na ich wyjęcie bez wyłamania?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam pytania dotyczącer spinek do maty wygłuszjącej. Chciałbym sobie wykleić maskę masą bitumiczną. Matę wygłuszajacą już mam fabrycznie zamontowaną. Tylko nie wiem, jak te spinki wypiąć. Ty na pewno wiesz, jak one wyglądają. Czy ich konstrukcja w ogóle pozwala na ich wyjęcie bez wyłamania?

Pozdrawiam.

 

Co mogę powiedzieć, według mnie na 90% spinki są jednorazowe i po wypięciu raczej zostaną uszkodzone, ale nie moge tego na potwierdzić bo ich nie wypinałem, pozostaje tylko sprawdzić na jednej sztuce bo koszt 5.50 PLN za szt to nie jest mało za kawałek plastiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytania dotyczącer spinek do maty wygłuszjącej ... Czy ich konstrukcja w ogóle pozwala na ich wyjęcie bez wyłamania?

Miałem okazję wypinać 4szt. spinek przytwierdzających matę do maski. Udało się żadnej nie uszkodzić, trzeba robić to delikatnie i równomiernie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazję wypinać 4szt. spinek przytwierdzających matę do maski. Udało się żadnej nie uszkodzić, trzeba robić to delikatnie i równomiernie.

 

i najlepiej w temperaturze dodatniej, jest większa szansa na to, że spinka nie pęknie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i najlepiej w temperaturze dodatniej, jest większa szansa na to, że spinka nie pęknie

Witam, gdybym wiedział, jaki spinka ma kształt, to bym wiedział na co uważać. Może ma kolega gdzieś jej zdjęcie czy jakiś szkic?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, gdybym wiedział, jaki spinka ma kształt, to bym wiedział na co uważać. Może ma kolega gdzieś jej zdjęcie czy jakiś szkic?

Pozdrawiam.

To czego nie widzisz ma kształt gwoździa, który ma około pięć obrączek. Aby to bardziej zobrazować to hmm ... jak palec z obrączką, tylko tych obrączek jest parę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość janusz-pawlak

więc tak:

opisuję wrażenia akustyczne z miejsca kierowcy, nie wiem czy jest coś ciszej na zewnątrz samochodu, nie sprawdzałem

 

wrażenia narazie z dystansu ok 60 km...

- pierwsze wrażenie po odpaleniu silnika to takie, że jest praktycznie tak samo bez większych odczuwalnych zmian

- dopiero po przekroczeniu 2500-3000 obrotów silnika i czym wyżej kręcimy tym różnica jest wieksza

- np. powyżej 3500 obr nie ma już takiego wycia silnika co znacznie polepsza komfort i już tak bardzo nie zniechęca do

kręcenia silnika wyżej :devil:

- przy predkościach powyżej 80km/h również jest ciszej ( sprawdziłem narazie do 110km/h ),

biorąc pod uwagę, że czym wyżej tym jest lepiej :) to powyżej 110km/h rónież powinno być lepiej

 

reasumując: silnik 1.6benz w QQ i tak jest dość cichy więc ta różnica nie jest, aż tak mocno odczuwalna jakby to było w przypadku silnika diesla, ale przy większych prędkościach obrotowych silnika jest znacznie lepiej, silnik tak nie drażni uszu i chyba o to chodziło, nie ukrywam, że liczyłem, że będzie ciszej i przy niższych obrotach jak i na postoju, ale to co udało się osiągnąć i tak mnie satysfakjonuje, czyli oczekiwany efekt został prawie osiągnięty ( poza niższymi obrotami ;) )...

spróbuje jeszcze wygłuszyć ( jak będzie możliwość bez rozbiórki połowy auta ) matą filcową grubości 2 cm grodzię silnika od strony kabiny pasażerskiej ( ale jeszcze się zastanawiam czy ma to jeszcze jakikolwiek sens, bo i tak jest już bardzo dobrze )

ale jako, że lubię takie eksperymanty to pewnie i ten dojdzie do skutku :D

 

ps. idąc dalej w eksperymanty i podnosząc wagę samochodu w imię komfortu dla uszu ;) wygłuszyłem także podobnymi matami samoprzylepnymi z tym, że tylko samymi bitumicznymi ( są całe czarne ) całą podłogę bagażnika i wnękę na koło zapasowe i stuki od strony zawieszenia / amortyzatorów są zauważalnie mniejsze, jak zrobię zdjęcie to podrzucę do wgladu...

 

Im niższe dźwieki tym trudniej się wygłusza, (wpółczynnik absorbcji jest niższy).

Bardzo ważna jest również ciągłość kurtyny (powierzchni wygłuszającej).

Aby było dobrze nie może być pomiędzy kabiną a komorą silnika więcej niż około 7%

nie osłoniętej powierzchni. Oczywiście najlepiej aby osłonić całość.

Powodzenia i zadowolenia z wyników pracy.

 

jp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czego nie widzisz ma kształt gwoździa, który ma około pięć obrączek. Aby to bardziej zobrazować to hmm ... jak palec z obrączką, tylko tych obrączek jest parę.

Dzięki, może się uda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

dzięki Tomi-ei wczoraj stałem sie posiadaczem maty:) ceny nowych w aso wahaja sie od 256 do ponad 500 zl za sztuke :)

 

zalapałem sie na ten dolny pułap wlasnie dzieki Tomiemu :) zakładam jednak dopiero w weekend [z braku czasu]

 

pozdrawia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki Tomi-ei wczoraj stałem sie posiadaczem maty:) ceny nowych w aso wahaja sie od 256 do ponad 500 zl za sztuke :)

 

zalapałem sie na ten dolny pułap wlasnie dzieki Tomiemu :) zakładam jednak dopiero w weekend [z braku czasu]

 

pozdrawia

 

Swoją drogą niezła rozbieżność cen... nc...:whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

dzięki Tomi-ei wczoraj stałem sie posiadaczem maty:) ceny nowych w aso wahaja sie od 256 do ponad 500 zl za sztuke smile.gif

 

zalapałem sie na ten dolny pułap wlasnie dzieki Tomiemu smile.gif zakładam jednak dopiero w weekend [z braku czasu]

 

pozdrawia

 

Ma ktoś z kolegów forumowiczów namiar na takie maty wygłuszające pod klapę silnka spoza ASO (w Krk na krzemionkach zaśpiewali 380 pln + spinki 8,50 pln/szt) ? Googlowałem nieco ale trudno coś takiego znaleźć...

 

Moja oryginalna niestety stała się przedmiotem konsumpcji dla kuny/szczura i mam w niej powygryzane solidne dziury :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Witam,

 

Odświeżę temat, nie będę niepotrzebnie zakładał nowego. Czy do J10, silnika 1,6 HR16DE będzie pasowała górna osłona silnika z Tiidy z tym samym silnikiem HR16DE?

Chociażby ta z aukcji: http://allegro.pl/nissan-tiida-c11-07-1-6-oslona-silnika-14041je20a-i6663674502.html

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko to pierwsza różnica jest w umiejscowieniu korka wlewu oleju. W silniku HR16DE (117km) jest po prawej stronie (stojąc przodem do maski) a na zdjęciu z aukcji jest po lewej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Odświeżę temat, nie będę niepotrzebnie zakładał nowego. Czy do J10, silnika 1,6 HR16DE będzie pasowała górna osłona silnika z Tiidy z tym samym silnikiem HR16DE?

Chociażby ta z aukcji: http://allegro.pl/nissan-tiida-c11-07-1-6-oslona-silnika-14041je20a-i6663674502.html

 

Pozdrawiam.

 

Witam,

Na pewno będzie pasować taka: http://allegro.pl/pokrywa-silnika-do-nissan-note-1-6-16v-micra-k12-i6709851931.html

(Przykładowa aukcja)

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Czy posiada ktoś link do maty wygłuszającej do silnika 1.5 DCI 106KM? Ostatnio szczur zrobił sobie ucztę i wyjadł dużą dziurę. Dodatkowo chciałbym jeszcze wyciszyć ją za pomocą maty butylowej AB-25. Co o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...